דף הבית / כתיבת תוכן / 14 דרכים לייצר תוכן לאתר שלכם

14 דרכים לייצר תוכן לאתר שלכם

מכירים את זה שאין לכם השראה לכתיבת תכנים? זוהי בהחלט תופעה מוכרת ונפוצה בקרב בעלי אתרים. גם אם יש לכם הרבה ידע ונסיון בתחום שלכם, לא תמיד יש לכם את הזמן, היכולת או הרצון לתרגם את הידע הזה למילים ותוכן באתר שלכם.

בפוסט הבא אני אנסה לעזור ולתת כמה רעיונות לייצור תוכן באתר שלכם, שנתחיל?

אסטרטגיית תוכן שתעבוד לאורך זמן

מחשבות על מה לכתובהחלק החשוב ביצירת תוכן לאתר שלכם, היא לנסות לייצר תוכן בקצב שניתן לעמוד בו לאורך זמן, על מנת לאותת הן לגוגל והן לקהל הקוראים שלכם, שיש לכם אתר פעיל ובועט. לכן, חשוב לתכנן אסטרטגייה של תוכן שתוכלו לתחזק באופן קבוע, גם אם יהיו סטיות פה ושם. האסטרטגייה משלבת תכנים ארוכים לצד תכנים קצרים, על מנת לגוון בסוג הפוסטים מצד אחד ומצד שני להקל עליכם לשמור על הביצוע למשך זמן ארוך.

1. כיתבו פוסט מושקע בתחום שלכם, אחת לחודש

פוסט מושקע הוא כזה הנותן ערך רב בנושא מסוים, רצוי נושא שיש לכם הבנה מעמיקה בו. זה יכול להיות כמה טיפים בתחום מקצועי, זה יכול להיות סקירה מעמיקה על מוצר או שירות מסוימים, זה יכול להיות חוות דעת או אייטם על אירוע/סיפור חדשותי כלשהו וכו'. דוגמא לפוסט מושקע במיוחד שכתבתי באתר הזה.

2. העלו טיפים קצרים לאתר, לפחות פעם בשבוע

כתיבת טיפים קצרים זוהי שיטה מצוינת "לתחזק" את כתיבת התוכן שלכם לאורך זמן. טיפים יכולים להיות באורך פסקה או אפילו משפט ושניים, אך השתדלו להתמקד בטיפים באמת שימושיים ויעילים ולא סתמיים – שיהיו קצרים, אבל חדים. טיפ יכול להיות המלצה על כלי או תוכנה מגניבה במיוחד, טיפ מקצועי כלשהו וכו'.

3. יש ניוזלטר? השתמשו בו גם לתוכן באתר

במידה ויש לכם רשימת תפוצה פעילה, או שאתם מתכננים להתחיל אחת כזו, ניתן בהחלט לפרסם את תוכן הרשימה גם באתר (נניח, בדיליי של כמה ימים לאחר שזה נשלח במייל) ובכך לעדכן את האתר בעוד תוכן שגם ככה השקעתם מאמצים ו/או כסף בכתיבה שלו. כמובן, ניתן למנף את התוכן הזה לצורך קישורים פנימיים וחיזוק עמודים קיימים, תפיסת ביטויי לונגטייל על ידי שילובם בטקסט וכו'. גם כאן – יש לדאוג קודם כל לאיכות ולא לפרסם רק לשם הפרסום. התדירות תלויה כמובן בתדירות הפרסום של הניוזלטר שלכם, אם בכלל.

דרכים נוספות לייצר תוכן

עד כאן ציינתי כמה דרכים בסיסיות לייצור תוכן לאתר, שכל בעל אתר יכול ליישם במידה כזו או אחרת. עכשיו נדבר על דרכים נוספות לייצור תוכן לאתר.

4. לייצר רשימה של "X הדברים שהכי…"

מי לא מכיר את המאמרים האלה שמתפרסמים ברשת וצוברים פופולאריות רבה? מאמרים בסגנון "10 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם טסים לחו"ל" או "9 דברים שאסור לכם להגיד לבן זוג בזמן סקס". יש כמובן עוד אינספור דוגמאות אבל מה שמאפיין את המאמרים מסוג הזה זאת כותרת מוצלחת ומסקרנת במיוחד מצד אחד ומצד שני האלמנט של שימוש במספרים נותן לקורא הפוטנציאלי תחושה שהוא יודע למה הוא נכנס שהוא לוחץ על הלינק, ובשילוב עם יצר הסקרנות שיש לכולנו במידה כזו או אחרת קיבלתם מתכון מנצח לנושא מסקרן – עכשיו רק צריך לספק את הסחורה ולכתוב בצורה טובה 🙂

כמה רעיונות לכתיבת מאמרים מסוג זה:

  • X הבלוגים/פוסטים שהכי אהבתם בשנה האחרונה בתחום שלכם
  • X דרכים להצליח בתור X
  • X שיטות להעלות את הצפיות באתר ב50% תוך X ימים
  • וכו'…

5. סקרים

כן, סקרים! במידה ויש לכם רשימת תפוצה, זוהי דרך מצוינת לברר מה הקהל שלכם אוהב ובאיזה תוכן הוא מתעניין. פשוט שולחים סקר לרשימת התפוצה (ככל שהיא גדולה יותר, כך יותר טוב) ודואגים לייצר תכנים בהתאם.

6. ריגול תעשייתי

רובנו לא עובדים בסביבה סטרילית ולכולנו יש מתחרים עסקיים – גם בעולם האינטרנט וגם מחוצה לו. אחת הדרכים להשיג רעיונות לתוכן היא פשוט להיכנס לאתר המתחרה ולבדוק מהם התכנים הפופולאריים ביותר באתר שלו – רצוי במיוחד לשים לב לכמות הסיגנלים החברתיים במידה ויש (לייקים, שיתופים, גוגל+ תגובות במאמר), כמות צפיות במאמר (ומידה וקיימות) וכו'. כמובן אין להעתיק בצרוה בוטה תוכן מהמתחרים אלא לקבל השראה ולתת את האינפוט שלנו על הנושאים או נושאים דומים.

7. ראיון

ראיון מצולםראיון היא דרך מצוינת לייצר תוכן כי יש מישהו שעוזר לכם לייצר אותו 🙂

ניתן לקיים ראיון עם איש מקצוע/קולגה מהתחום שלכם ולשאול שאלות מקצועיות. הראיון יכול להתקיים דרך מייל (שולחים סט שאלות מוכן מראש ומקבלים שאלון מלא) או אם בא לכם ממש להשקיע – להכין ראיון מצולם. כמובן שהאופציה השנייה מאפשרת לכם לקבל גם טראפיק מיוטיוב ואתרים דומים.

8. להכין סרטון

בהמשך לסעיף הקודם, הכנת סרטון היא דרך מצוינת לייצר תוכן לאתר שלכם, במיוחד אם אתם פחות אנשים של כתיבה אלא יותר אנשים של דיבור – גם אם זה אל מול מצלמה. אנחנו נמצאים בשלב שעדיין הרבה מהמתחרים לא פעילים בזירת הוידאו לכן מומלץ לנצל זאת לטובתנו. יש המון יתרונות לשימוש בוידאו ולא ארחיב עליהן כעת. מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא מוזמן להיכנס למאמר שכתבתי באתר Start Israel.

9. להשתמש בסרטון קיים

לא בא לכם לצלם סרטון? גם סבבה, ניתן להשתמש בסרטונים קיימים ברשת – רצוי כאלה שלא מזוהים עם חברה או מותג כלשהו (למרות שיותר קשה למצוא כאלה, אבל אפשרי). מה שחשוב זה לא רק להטמיע את הסרטון באתר אלא להוסיף את הזווית והאימרה שלכם לסרטון. תחשבו תמיד כיצד אתם מעניקים את הערך המוסף שלכם, בכל פיסת תוכן שאתם משלבים אצלכם באתר.

10. להציע שיכתבו לכם

תתפלאו, אבל יש לא מעט אנשים שיהיו מוכנים לשלוח לכם מאמר, ובחינם. במידה ויש לכם אתר חזק ומעניין מספיק, עם קהילת גולשים פעילה – תוכלו להציע שיכתבו לכם פוסטים אורחים (בדרך כלל, תמורת קישור קרדיט) בתחום בו עוסק האתר שלכם.

11. לייצר מצגת

במידה ויצא לכם פעם להכין מצגת בתחום בו הינכם עוסקים, או שכתבתם מאמר כלשהו שלא נעשה בו שימוש וניתן "להמיר" אותו למצגת – הרווחתם עוד דרך לייצור ושיתוף תוכן. את המצגת ניתן להעלות לאתרים כמו Slideshare ולהטמיע אותה באתר שלכם (בדומה לדרך בה מטמיעים סרטונים מיוטיוב).

12. לכתוב ביקורת על מוצר או שירות

כתיבת ביקורת יכולה להתאים כמעט לכל תחום. ביקורת יכולה להיות על מוצר או על שירות, ורצוי שתהיה מעמיקה ככל הניתן. ביקורת יכולה להיכנס לקטגוריה של "פוסט מושקע אחת לחודש" כפי שציינתי לעיל. מה צריך שתכיל ביקורת טובה?

  • הקדמה על המוצר או השירות
  • שתהיה אובייקטיבית ככל הניתן (ואם לא – לציין גילוי נאות!)
  • כל היתרונות של המוצר/שירות
  • כל החסרונות של המוצר/שירות
  • מחיר, ודרך לקבל הנחה במידה ויש
  • תמונות, וידאו או אמצעים ויזואליים נוספים שיכולים לעזור

13. להכין פוסט בנושא אקטואלי כלשהו

לכתוב בנושאים אקטואליים זאת שיטה שיכולה להתאים גם למבחר תחומים, במיוחד אם אתם עוסקים בנושאים חמים כמו כלכלה/משכנתאות/נדל"ן וכו'. הפוסט יכול להיות ביקורת על הצעת חוק של ח"כ כזה או אחר, חוות דעת על נושא חדשותי ועוד. כך אתם מנצלים גם את המומנטום ויכולים לצבור כמות מכובדת של קוראים בכל שאתם "רוכבים" על הטרנד.

14. להכין Case Study

חווית הצלחה גדולה עם לקוח מסוים, הצלחת להוציא לקוח מהבוץ? למה לא לשתף זאת עם כולם? גם זאת דרך טובה לייצר תוכן וגם כאן מומלץ מאד להשתמש באמצעים ויזואליים כמו גרפים, תמונות וכו'. כמובן שיש לשאול את הלקוח אם הוא מסכים לפרסם את שמו/פרטיו ובמידה ולא – יש לעשות זאת בצורה אנונימית.

מלבד שיטות שציינתי כאן, אני בטוח שישנן שיטות נוספות לייצור תוכן. אשמח לשמוע על השיטות שלכם וכמובן לקבל תגובות והערות!

מוזמנים לקרוא גם: כתיבת מאמרים לקידום אתרים.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

טיפים לפרסום מתקדם בגוגל

פרסום בגוגל: אסטרטגיות מתקדמות שעובדות בגוגל ממומן לחיפוש 2017

מאמר אורח מאת אמנון קיויתי, בעל נסיון רב בפרסום ממומן (PPC) בגוגל, שחולק כמה טיפים ...

השוואה בין מערכות CMS שונות

מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

בעלי אתרים יכולים לבחור כיום בין מגוון מרשים ביותר של מערכות לניהול תוכן: החל ממערכות ...

2 תגובות

  1. f@ff.com'

    אני גם עושה הרבה שימוש בגוגל אנליטיקס שאומר לי אילו תכנים הכי נצפים ואני כותב דברים בסגנון.

    בנוסף, אני שואל את הגולשים בסוף כל פוסט מה הם עוד היו רוצים לדעת והרבה מהם כותבים לי מה כדאי להרחיב וכו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *