דף הבית / כתיבת תוכן / 7 דרכים לשפר את דירוגי האתר (ואף מילה על קישורים חיצוניים)

7 דרכים לשפר את דירוגי האתר (ואף מילה על קישורים חיצוניים)

לSEO יש כמה "רגליים" שעליהם מבוססת כל התורה על קצה המזלג: תוכן, קישורים, אופטימיזציה, קוד וסיגנלים חברתיים.

כל סעיף כזה מתחלק לעוד המון תתי סעיפים, אבל בגדול – על מנת לקדם אתר בהצלחה לאורך זמן, יש צורך להשקיע בכל הערוצים האלה באופן שוטף.

היום אני לא הולך לדבר על קישורים חיצוניים בכלל, למרות שהם עדיין פקטור משמעותי ביותר בשיטת הדירוג של גוגל. מי שבכל זאת רוצה לקרוא על קישורים חיצוניים מוזמן לקרוא את המדריכים שלי:

יש עוד כמה סיבות לא לדבר על קישורים – סביר להניח שמתישהו גוגל יזנחו את השקלול של הקישורים כחלק מהאלגוריתם שלהם. נכון, לא נראה שזה הולך לקרות בקרוב, אפילו לא בטווח של שנה-שנתיים, אבל מי יודע מה יהיה כאן עוד 5 שנים או אפילו פחות? אם יש משהו שלעולם לא יקבל יחס שונה מגוגל או מהמשתמשים, ושווה להשקיע בו לטווח ארוך – זה תוכן איכותי וחווית משתמש.

הסיבה היחידה שגוגל עדיין משתמשים בקישורים כאמצעי דירוג כה משמעותי היא כי הם עוד לא מצאו פרמטר אחר, יותר טוב – שיעזור להם להבדיל בין אתרים חזקים באמת, מותגים בתחומם, לבין כל שאר האתרים הבינוניים והקטנים. אם לגוגל הייתה טכנולוגיה סופר מתקדמת להבנת טקסטים ואיכותם, ושביעות רצון הגולשים מהאתרים שהם נמצאים בהם – כל עניין הקישורים היה הופך מיותר, או לפחות הרבה פחות משמעותי מאשר היום.

הרי אם חושבים על זה – לא יכול להיות אתר עם תוכן מדהים אך בלי גב כלכלי ובלי יכולת לבנות תשתית קישורים חיצוניים לאורך זמן? ברור שכן! אבל, לצערנו במציאות של גוגל היום – האתר הזה פשוט לא יזכה לחשיפה אורגנית (אלא אם מדובר על תחום זניח ולא תחרותי בעליל). כל מי שחולק עליי בקטע הזה, אשמח שיגבה את טענותיו עם הוכחות, כי דיבורים ותיאוריות שמעתי מספיק 🙂

קטע, אמרתי אף מילה על קישורים אבל חפרתי על זה חצי עמוד. נו, מילא, אז לענייננו:

דרכים לשיפור דירוגי האתר

1. קישורים פנימיים

אני מעריץ מושבע של קישורים פנימיים ומשתמש בהם המון לצורך חיזוק עמודים ספציים באתר. אם עושים את זה נכון, אפשר לראות שיפורים משמעותיים מאד, כל זאת מבלי לנהל מו"מ מתיש ולהוציא אף קישור חיצוני חדש לאתר. זה נכון בעיקר לאתרים עם תשתית חזקה קיימת (הרבה תוכן / מוצרים) ופחות לאתרים חדשים דנדשים.

2. שיפור מהירות האתר

גוגל לא רוצים לבאס את המשתמשים שלהם, ולשלוח אותם לאתרים איטיים מתוצאות החיפוש. לכן, פרמטר המהירות הולך ותופס יותר ויותר חשיבות בשנים האחרונות, ובהחלט ניתן להגיד שהוא בעל משקל די משמעותי בדירוגים – וסביר להניח שהמגמה הזו תימשך. במקרים קיצוניים של אתרים איטיים במיוחד – הבוט של גוגל עשוי להיתקל בדף שגיאה (לרוב שגיאת שרת מסוג 500) ולחשוב שהאתר נפל. במידה והבעיה הזו מתרחשת כמה פעמים ברציפות – האתר עשוי להתרסק בדירוגים בבת אחת (מנסיון). יחד עם זאת, לאחר שהעניין מסתדר בדרך כלל גם המיקומים יקפצו בחזרה כלא היו.

אבל – במקרים כרוניים של אתרים איטיים במיוחד עם שרת בעייתי שקורס מדי פעם, גוגל לא יהיה סלחני לאורך זמן ועשוי להעניש את האתר באופן רוחבי.

שיפור מהירות האתר הולכת יד ביד גם עם בנייה נכונה של האתר, קוד נקי, שימוש במשקלי תמונות קטנים ככל הניתן מבלי לפגוע באיכות – ועוד מספר שיפורים טכניים שבכל מקרה כדאי מאד ליישם.

הנה מספר כלים שיעזרו לכם לנתח את מהירות האתר שלכם ומומלץ גם לקרוא את המדריך לשיפור מהירות אתרים.

3. עדכון האתר באופן קבוע

לאתר רענן שמתעדכן באופן תדיר יש חשיבות גדולה באלגוריתם של גוגל. אף אחד לא רוצה לראות אתר מוזנח שמעלה אבק.

למעשה, לעדכון האתר על בסיס קבוע יש 2 מטרות עיקריות: האחת, לסמן לגוגל ולגולשים שאנחנו אוטוריטה בתחום שלנו ולעדכן מאמרים ועדכונים בתחום בו אנו עוסקים. השנייה, לדרג את האתר על ביטויים חדשים באמצעות התוכן החדש. בדרך כלל, כדאי לתכנן אסטרטגיה של תוכן לטווח ארוך, על מנת לתת מענה לכמה שיותר חיפושים פוטנציאליים בתחום שלנו, אך ניתן ואף מומלץ גם לשלב "תוכן ספונטני" כמו חדשות עדכונים ודברים שהם קצת אוף טופיק.

במידה ואתם מחפשים רעיונות לכתיבת או יצירת תוכן חדש – קיראו את המדריך שלי "14 דרכים לייצר תוכן לאתר שלכם".

4. אופטימיזציה לעמודים קיימים

אופטימיזציה זה מילה קצת רחבה. אופטימיזציה, כמו כל תהליך הSEO – זהו תהליך אינסופי שיש לתחזק כל הזמן ולמעשה תמיד אפשר לשפר את עמודי האתר עוד ועוד. להלן צ'קליסט מקוצר (לצ'קליסט מלא ליחצו כאן) לאופטימיזציה של עמודים:

  • ודאו שהטייטלים כתובים היטב ומכילים את מילה או מילות המפתח
  • ודאו שלכל ביטוי שהינכם מקדמים יש רק עמוד אחד באתר המיועד לו, ולפי זה רכזו אליו את כל ה"מיץ": קישורים פנימיים, חיצוניים, אופטימיזציית On-Page וכו'. אתם לא רוצים שעמודים באתר שלכם יתחרו זה בזה
  • האם יש H1 ותגיות H נוספות בעמוד? ככלל אצבע, מומלץ שלכל עמוד יהיה H1 (פעם אחת, כן?). הH1 צריך להכיל את מילת המפתח העיקרית של העמוד כמו שהיא או בוריאציות דומות/משלימות.
  • דאגו לכל עוד באתר, או לפחות החשובים שבהם – יהיה תיאור (meta description) ייחודי ומשכנע
  • שילוב תמונות ומדיה זה מבורך – אבל הימנעו משימוש בתמונות כבדות מדי.
  • האם התוכן בעמוד מספיק איכותי, מעניין, מחדש משהו? אם לא – יאללה, לשפר!
  • ודאו שאין לכם בעמודים תוכן משוכפל ובמידה וכן – דאגו להחליף את התוכן בהקדם האפשרי.
  • הטמעת תגיות ALT לתמונות. תמונות עם אופטימיזציה נכונה עוזרת לכם להתברג בחיפושים של גוגל תמונות (שלפעמים משתלבות בתוצאות האורגניות), מה שיכול להביא טראפיק (בתחומים מסוימים, אפילו הרבה ממנו) מחיפושי תמונות שאנשים מבצעים בגוגל. כמו כן, הגדרת תגיות ALT הינה פרקטיקה נכונה בכל הקשור להנגשת אתרים ובנייה טכנית נכונה.
  • עקבו אחר ביצועי עמודם ספציפיים באנליטיקס – יש עמודים עם זמן שהייה נמוך במיוחד ובאונס רייט גבוה (שזה לא עולה בקנה אחד עם המטרה שלהם)? בידקו למה זה קורה ומה ניתן לשפר מהרשימה לעיל.
  • האם שמשתפים את העמוד בפייסבוק וברשתות נוספות, זה נראה סבבה? אם לא – תראו מה אפשר לעשות בנידון.

5. השתמשו ברשתות חברתיות

גם על הנושא של שימוש ברשתות חברתיות כתבתי מדריך קצר וכן, כבר שנים מדברים על כך שנוכחות ברשתות חברתיות וסיגנלים חברתיים עשויים להחליף מתישהו בעתיד את הקישורים החיצוניים. בינתיים, אנחנו לא ממש שם אבל אין ספק כי כבודן של הרשתות החברתיות במקומן מונח, ובכל מקרה, חובה לשלב פעילות סושיאל כלשהי בכל קמפיין SEO.

6. התאימו את האתר למובייל

עוד לא עשיתם את זה?, למה אתם מחכים?!

7. תהיו חזקים גם אופליין

אין פה שום קשר לSEO, אבל אולי זה הסעיף החשוב ביותר. על מנת להיות חזקים באונליין, מבלי לעבוד קשה ובצורה אינסופית – תהיו קודם כל חזקים באופליין. מה הכוונה?

תהיו אנשי מקצוע טובים, תהיו אדיבים ושירותיים ללקוחות שלכם (וגם לקולגות), דאגו שמילה שלכם זאת מילה וכולם ידעו את זה, אל תתביישו לזרוק מילה לחברים ולמשפחה ולעשות לכם פרסומת בקטנה מדי פעם. כל הדברים האלה אולי לא יקדמו אתכם בגוגל, לפחות לא מייד – אבל יעזרו לכם מאד לקהל המלצות ופרגונים בעולם האמיתי, ולא מן הנמנע שגם בעולם המקוון 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שדרוג אתר

איך לעבור מאתר ישן לחדש ולהישאר בחיים

ביצוע הפניות 301, העברה תקינה של נתוני מטא ושמירה על ההיררכיה הם חלק מהדברים שחשוב ...

מקרה בוחן עם תגית hreflang

מקרה בוחן – תגית hreflang

במאמר הקודם דיברתי על למה צריך לטרגט אתר ואיך עושים זאת, על המשמעות של טירגוט, ושצריך ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *