דף הבית / פרסום בגוגל / פרסום בגוגל: אסטרטגיות מתקדמות שעובדות בגוגל ממומן לחיפוש 2017

פרסום בגוגל: אסטרטגיות מתקדמות שעובדות בגוגל ממומן לחיפוש 2017

מאמר אורח מאת אמנון קיויתי, בעל נסיון רב בפרסום ממומן (PPC) בגוגל, שחולק כמה טיפים מצוינים לניהול קמפיינים במסע פרסום ממומן בגוגל.

טיפים לפרסום מתקדם בגוגל

1. "לברוח" ממילות מפתח גנריות

בנישות תחרותיות עם מעט חיפושים, תשימו לב בדרך כלל שמילות המפתח היותר גנריות ומחופשות הן בעלות מחיר להמרה הכי פחות משתלם (בדרך כלל מדובר במילים גנרית עם 10-20 חיפושים ביום). נראה שהסיבה לכך היא שחלק גדול מההקלקות על המילה הן של גורמים בענף, מקדמי אתרים, מציעי שירותים וכדומה (ולא הזכרנו בכלל "הונאת קליקים"). על כן כדאי במקרים הללו להשקיע יותר במילות זנב ארוך ומילים מורחבות.

2. מילים מורחבות הן בגדר סיכוי וסיכון

בקמפיינים שלא עובדים או שעובדים פחות טוב, הסיכוי לשפר את המחיר להמרה ו"לגנוב" מילים משתלמות במחיר מוזל יחסית נמצא במילים המורחבות. אממה, הבעיה היא שה-CTR (שיעור הקלקה) שם מלכתחילה נמוך מאוד ולכן גם ציון האיכות (המילה נחשפת להמון המון מילים "זבל" שקשה מאוד לגלות ולשלול על פי רוב) הפתרון במצב כזה הוא לוודא שהצמדנו לכל קבוצה של מילות מפתח מורחבות מבחר עשיר של הרבה (מאות לרוב) מילות מפתח שליליות. במידה והמילים המורחבות לא יטופלו נכון הן יהפכו לסיכון ומכשול גדול להצלחה (צל"ש או טר"ש).

3. רוב המילים לשלילה נעדרות מרשימת מונחי החיפוש

רובנו הולכים באופן קבוע לרשימת מונחי החיפוש ושוללים או מוסיפים את המילים שתכלס נקנו או נחשפו בתוצאות החיפוש. רק מה שבדרך כלל גוגל מפרסמים ברשימה הזו רק רבע או שליש מהמילים שאליהם נחשפנו בקמפיין עם מילים מורחבות ועל כן אנחנו חייבים באופן עקבי, ולא רק בתחילת הקמת הקמפיין להוסיף עוד ועוד מילים שליליות (ברמת הקמפיין והמודעות) שלא דרך הרשימה הזו.
אחת הדרכים הטובות ביותר היא להיעזר בהשלמה אוטומטית של מילות חיפוש בגוגל וכך לנסות לזהות מילים לשלילה. זו הדרך הטובה ביותר לטפל במילים מורחבות עם CTR סופר נמוך. למידע נוסף – מדריך שיעזור לכם למצוא עוד המון רעיונות למילות מפתח.

CTR

4. לשלול שמות מתחרים

אמנם בית המשפט הכריע בעבר שניתן ואפשר לפרסם מודעה על ביטויי מפתח עם שמות של מתחרים (כל עוד אין הטעיה), אך ברוב המוחלט של המקרים, אנחנו נשים לב שמילות המפתח הללו פוגעות לנו ב-CTR (שמוריד את ציון האיכות). חשוב להבין שרוב האנשים שמחפשים שירות או מוצר של חברה מסוימת, ילחץ בסופו של דבר על מודעות שלה או מי מטעמה ויגיב בהתאם לפרסום שלה. לכן גם אחוז ההמרה של אלו שכן לחצו עלינו בסופו של דבר יהיה נמוך ביותר.

5. לשלול גם את שם המותג שלנו

לוודא ששמות המותג של הלקוח שלנו וגם בעלי התפקידים, נוספו לרשימת מילות המפתח השליליות ברוב המוחלט של קבוצות המודעת. יש להקים עבורן שמות המותג, קבוצות ייעודיות נפרדות. ההפרדה הזו חייבת להיעשות מתוך הבנה ש"מחיר ההמרה" לחיפושים שכוללים את שם המותג שלנו תמיד יהיו טובים יותר ומשתלמים יותר ושהמדידה שלהם צריכה להיעשות בנפרד מהמילים "האובייקטיביות" עליהם אנחנו מתחרים.

6. חצי מהזמן לטיפול במונחי חיפוש

בסדר העבודה היומי או השבועי כדאי להשקיע לפחות חצי מהזמן בהוספה או שלילה של מונחי החיפוש שבאמת קנינו בסופו של דבר. ושם גם נוכל להשפיע בצורה הטובה ביותר על אחוז הCTR שלנו.

7. לקבוע "מחיר המרה" רצוי

בטרם נתחיל להריץ קמפיין או קבוצת מודעות חדשים, עלינו לגבש יחד עם הלקוח או מקבל השירות טווח של "מחיר להמרה" רצוי או משתלם בהתאם למגוון שיקולים וכמובן בהתאם למחירי המרה אופציונליים שאפשר לקבל בערוצי פרסום אלטרנטיביים. כמו כן חשוב שנדע לסמן מגוון רחב של טווחים שונים עליהם ניתן את הדעת כגון: "טווח מחיר להמרה מעולה" "טווח מחיר להמרה כשלוני" ועוד.

מחיר המרה רצוי

8. להשתמש בכל מקום באסטרטגיית "שכר ועונש"

אסטרטגיה זו היא הטובה ביותר לניהול ה"בידים" שלנו במכרז. במיוחד כאשר יש לנו תקופה של לפחות כמה חודשים או שנים להרצת הקמפיין, וכמובן בהנחה שכלי המרות עובד בצורה נכונה ותקינה. את האסטרטגיה אפשר ליישם כיום במגוון רחב מאוד של כלים כמו: מיקומים, תזמון, מכשירים, מודעות וכמובן מילות מפתח. איך זה עובד? מילים שהצליחו להמיר בצורה טובה במהלך התקופה הנבחנת יקבלו תמחור גבוה יותר ואלו שסרחו נמקם במקומות נמוכים. ערים שתפקדו טוב או לחילופין ימים ושעות מוצלחות יקבלו תוספת באחוזים.

 שכר ועונש לערים

שכר ועונש לערים

 שכר ועונש לשעות וימים

שכר ועונש לשעות וימים

9. יחס הפוך בין מחיר לקליק לבין מחיר להמרה

יישום נכון של אסטרטגיית שכר ועונש בהתאם למחיר הרצוי ברשימת מילות מפתח, בדרך כלל ייראה ככה: נוכל להבחין ביחס הפוך בין המחיר המקסימלי לקליק לבין המחיר להמרה. כך שמילת המפתח שהמירה הכי גרועה לאורך התקופה תקבל מחיר ביד נמוך מאוד ואלו שמצליחות לאורך תקופה להמיר מעבר למחיר להמרה הרצוי יקבלו מחיר מקסימלי גבוה.

יחס הפוך

10. "להתרחק" ממתחרים לא רציונליים

בחלק גדול מהנישות, כיוון שמדובר בסופו של דבר במכרז, ניתן לשים לב לעיתים במפרסם או לעיתים שניים שמוכנים לשלם להמרה הרבה יותר ממה שבאמת משתלם להם, ומנהלים עכב כך קמפיין לא רציונלי שמעלה את המחירים לכולם. במצב כזה רצוי תמיד לזהות את המפרסמים הללו ולאחר מכן לשמור מהם מרחק סביר ולא להיגרר לתחרויות אגו (בסופו של דבר אנחנו יודעים את מחירי ההמרה שמשתלם להוציא). מזכיר קצת ריצת 10,000 מטר באולימפיאדה, שם ניתן לזהות ממש בהתחלה את הרץ שפותח חזק ומוביל רבע דרך בהפרש ניכר ומסיים אחרון ללא אויר ואת אלו שיודעים לא להיגרר אחריו.

11. להגביל רדיוס של משרדי המתחרים

אם אנחנו יודעים את כתובת המשרדים של המתחרים שלנו, נוכל בקלות להוריד את אחוז התמחור של רדיוס קטן וממוקד מסביב למשרד. כמו כן גם יש את האפשרות לחסום IP של המתחרים, אם כי לא מדובר באלמנט פשוט להשגה.

הגבלת רדיוס בקמפיין

12. לסלק מודעות שסרחו

בהמשך לקביעת טווחים להמרה, חשוב למחוק ולכתוב מחדש מודעות שהגיעו לטווח של "מחיר רע להמרה" לאורך זמן. במידה ונצליח לרכז ולהצליב בין מספר מודעות כאלו שסרחו מקבוצות מודעות מקבילות, ייתכן ונבחין באלמנטים מקבילים בהם השתמשנו לניסוח המודעות ושגרמו לאי הצלחה, וכך נוכל להימנע מהטעות בהמשך.

יש לכם טיפים נוספים לקידום ממומן בגוגל? תנו בתגובות! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות אמנון קיויתי

אמנון קיויתי הינו מומחה לשיווק באינטרנט, מייעץ ומלמד אסטרטגיות פרסום בגוגל אדוורדס.

שווה לקרוא גם את

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט: כל האפשרויות היעילות להגדיל את העסק שלכם

בתור בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים על הפוטנציאל העצום שיש לרשת האינטרנט בפרסום ושיווק העסק ...

טעויות שעושים בגוגל אדוורדס

14 טעויות PPC נפוצות בהרצת קמפיינים של גוגל ממומן

מנהלים מסעות פרסום בגוגל? ייתכן שאתם עושים כמה מן הטעויות המצוינות פה. שמח לארח כאן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *