שואלים את דניאל – סבב 1

ברוכים הבאים ל"מהדורה" הראשונה של שאלות גולשים, פינה חדשה שאני משיק באתר ומקווה שתתחיל לצבור תאוצה.

לא שמעתם על זה? אז אתם חייבים לעשות לי לייק לעמוד בפייסבוק ולקבל עדכונים שלא תראו באתר! כמו כן, על הרשימת תפוצה שלי שמעתם? ניתן להרשם בתחתית הפוסט או בסרגל הצדדי. מבטיח ששווה לכם!

גולשים שואלים את דניאל

לענייננו, קצת על הפינה החדשה:

זה המקום בו אני נותן לכם הגולשים, את הבמה לשאול כל מה שעולה לכם לראש בתחום של קידום אתרים, שיווק באינטרנט וכו'. הרעיון הוא לשאול שאלות שגם גולשים אחרים יוכלו להנות מהתשובות ולא דברים מאד פרטניים, שלשם כך אפשר לשלוח לי מייל לקבלת ייעוץ או לשיעור פרטי אחד על אחד.

רוצים לשאול גם? כל שעליכם לעשות הוא לשלוח לי שאלה באמצעות הטופס הבאכל השאלות ייענו במסגרת הפינה הזאת (למעט שאלות מטומטמות/מיותרות במיוחד) ושאלות מעניינות במיוחד אף יזכו לפוסט משלהן 🙂

אור שואל:

קודם כל, אני רוצה להגיד לך תודה על הבלוג שלך. אני כרגע בצבא (משתחרר בחודשים הקרובים) ולא ידעתי בדיוק איך להתחיל את כל העניין של קידום אתרים. חיפשתי ומצאתי את הבלוג שלך שבעיניי הוא מעולה, מעביר חומר בצורה מרשימה – עניינית וכייפית.

נחזור לשאלות חח.. יש לי מספר שאלות שרשמתי כמה זמן ולא היה לי את מי לשאול, אם תוכל לענות על רובן זה יהיה משמח מאוד.

האם זה משנה ה IP של המחשב כאשר אני מבצע קישורים לאתר? לדוגמא: פורומים, בלוגים, אתרי לווין וכ'ו..?

שאלה מעניינת. אני לא מאמין, לא חושב שה-IP של כל גולש מתועד בצורה שקופה לגוגל (זה תלוי מערכת). לא הייית חושש מזה.

המילת מפתח בעמוד הבית "X" ובעמוד אחר "Y".

כאשר אני מכניס קישור מאתר כלשהו ואני רושם באנקור "Y" ומקשר לעמוד הבית, זה מקדם גם את העמוד "Y"?

יכול להיות שיש השפעה כלשהי גם על עמוד Y, אבל אני לא ממש מבין למה לעשות את זה.

מה כדאי, לעשות קישור לדף ספציפי אם אני רוצה לקדם מילה מסוימת או לעשות קישור לדף הבית ולעשות אנקור עם המילת מפתח של הדף שאני רוצה לקדם?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לקשר לעמוד שאתה רוצה לקדם כמובן. אבל שאתה מקשר אליו – לגוון באנקור טקסט.

– אם יש לי עמוד לדוג' "דיאטה" ואני מוציא לו קישור באנקור "דיאטות" אז העמוד מקודם יותר גם במילה "דיאטות"?

אני רואה שאתה שואל הרבה על קישורים :-). אם אתה לא מכיר – ממליץ לקרוא מדריך מקיף שלי על קישורים ובלינק הזה תמצא את כל המאמרים שנכתבו אצלי בבלוג על קישורים.

לשאלתך – חיובי, זה יעזור לקדם את המונח "דיאטות", ולמרות שגוגל יודע להבין יחיד/רבים, הייתי מוודא שגם למונח "דיאטות" בוצעה אופטימיזציה כמו שצריך.

כמה H לעשות בכל כותרת במאמר ? האם סדר של 1,2,3,4… או 1,2,2,2?

במדריך שלי על אופטימיזציה לאתרים אני מדבר (בין היתר) על הנושא הזה. קודם כל, H1 עושים פעם אחת – סוג של כלל ידוע שכזה. לגבי כל השאר – בד"כ בחלוקת פסקאות במאמר אני עושה שימוש ב-H2  + H3, בד"כ לא מגיע מעבר לזה. H4-H6 ברוב המקרים משמשים ככותרות משנה לרכיבים ואלמנטים נוספים באתר (למשל כותרות של תפריטי צד, בוקסות וכו').

כל כמה זמן להוסיף תוכן חדש לעמודים קיימים? לדוגמא באתר תדמית שלא מתעדכן כל הזמן.

קודם כל, אין חובה כזו להוסיף תוכן חדש לעמודים קיימים. אם אין מה לעדכן – לא מעדכנים. יחד עם זאת גם באתרי תדמית יש מה לעדכן (בהנחה ואין בלוג באתר): למשל אם יש תיק עבודות, סביר להניח שמדי פעם מתווספים דברים חדשים; אם יש תגובות בעמוד, כל תגובה חדשה שמתווספת זה בעצם תוכן חדש שנוסף לעמוד.

אני כן מעודד כל אתר שיהיה בו לפחות אזור אחד דינמי שמתעדכן על בסיס קבוע בתדירות של לפחות אחת לחודש – בלוג זאת הדרך הכי יעילה למטרה הזו, ומעבר לחשיבות העדכון של התוכן עצמו, לבלוג יש הרבה יתרונות בכך שהוא חושף את האתר על עוד המון מונחים חדשים (בהנחה שכותבים את התכנים לאחר מחקר כלשהו). כמה מדריכים שיכולים לעזור לכם לקבל רעיונות לכתיבה ומילות מפתח:

האם בקישורים פנימיים, בעת ההקלקה כדאי שהעמוד ייפתח בחלון חדש או על אותו עמוד? (מבחינת קידום שהאדם יישאר זמן רב יותר בעמוד הקודם)

שאלה טובה. ברוב המקרים, כאשר הלינק הפנימי נועד לצורך העשרה / מתן רפרנס, כדאי שהקישור ייפתח בחלון חדש. במקרים אחרים, כאשר מדובר על קליק לעמוד שהוא חלק ממשפך שיווקי, מומלץ שיפתח באותו חלון על מנת למקד את הגולש על המסלול שבסופו צריכה להיות המרה כלשהי – מכירה, השארת ליד, טלפון וכו'.

האם כשהוצאתי קישור מעמוד שלי בטקסט לויקיפדיה זה הוריד בקידום?

אין שום סיבה שתיפגע מזה.

במידה ואני רוצה לקדם עמוד מסוים באתר (לא עמוד הבית), כדאי להביא לו קישור נכנס או לעמוד הבית?

גם וגם. קישורים לדף הבית עוזרים לחזק את הדומיין באופן כללי מבחינת מדדים כמו סמכות, מה משפיע גם על חוזקם של העמודים הפנימיים באתר.

קישורים לעמוד הספציפי (תוך שימוש נכון באנקור טקסט) עוזרים לגוגל להבין שזה עמוד פופולארי ורלוונטי עבור מילות מפתח מסוימות.

אני יכול לצלם תמונה מהפלאפון שלי ולעלות לאתר או שצריך אישור כלשהו?

אני כמובן לא עו"ד או משהו כזה, אבל לא רואה עם זה בעיה אלא אם כן התמונה פוגענית/מפירה זכויות יוצרים באופן כלשהו וכו'. במקרים כאלה אני ממליץ להיעזר בכללי הצה"לי הידוע – אם יש ספק, אין ספק.

האם יש אתר או תוכנה שמראה כמה כניסות יש לאתר מסויים ביום (אתר של מתחרה)?

ממש לאחרונה פרסמתי פוסט בנושא של מחקר מתחרים. אבל חשוב לדעת – אין אף כלי שייתן לך מספקים מדויקים על המתחרה (לפחות בכל הקשור לטראפיק).

מה בעינייך הגורמים העיקריים לקידום? קישורים, זמן שהייה באתר, טקסט, מהירות דף, וכו'?

כתבתי על מעל 100 כאלה אבל אם לסכם את זה בכמה מילים:

  • תוכן
  • קישורים חיצוניים
  • אופטימיזציה טכנית (מהירות, אבטחה, התאמה למובייל וכו')
  • RankBrain וכל מה שקשור לניתוח התנהגות גולשים
רוצה גם שאענה על שאלותיך? כל מה שצריך לעשות זה לשגר לי שאלה (או מספר שאלות) באמצעות הטופס הבא. קדימה. ממתין לך!

אסף שואל:

אני מקבל הודעת שגיאה ב- Search Console, טוען שאין לי קובץ robots.txt.

בגדול הבנתי את חשיבות הקובץ הנ"ל אבל לא הבנתי היכן הוא אמור להיות (אין לי משהו באתר שאמור להיות חסוי "לזוחל של גוגל") ואני לא מצליח לאתר קובץ שכזה גם באתרים האחרים שלי. היכן אמור להיות? זקוק למעט הכוונה בנושא.

היי אסף. נתחיל ונאמר שאין חובה לעשות שימוש בקובץ robots.txt. ברגע שרוצים לחסום עמודים או תיקיות מסוימות באתר, אז הקובץ נכנס לשימוש. מיקום הקובץ הוא בתיקיה הראשית של האתר. למשל domain.co.il/robots.txt.

דביר שואל

1. אם אני רוצה להגביר שימוש מסוים באתר המכירות שלי, מדובר על תוכנה מסוימת, למשל פוטושופ, מה עלי לעשות בכדי לכוון למיקומים הראשונים בגוגל?

2. מה יותר חשוב – קישור פנימי מעמוד הבית שלי לעמוד קטגוריה פנימית אצלי, או מעמוד הבית – לדף יצרן גדול מאוד בחו"ל?

1. היי דביר, יש לך את זה ביותר כללי? 🙂

בתכלס קשה לי לתת תשובה טובה עבורך לשאלה כזאת כללית, לכאן אני מזמין אותך לשאול שוב דרך הטופס באתר. בכל מקרה אתן לך כאן 2 רפרנסים למדריכים על קידום אתרים:

בכל אופן, בהצלחה 🙂

2. חשוב למה? על פניו נשמע לי עדיף להשאיר את הגולש אצלך באתר ולקשר לעמוד היצרן אצלך באתר. כמובן שזה צריך להיות עמוד איכותי שנותן ערך וכל המידע שהגולש צריך בהקשר הזה על מנת לא לגרום לו לחפש את המידע במקום אחר 🙂

שמחה שואל

שלום דניאל מה שלומך? דבר ראשון אני מאוד מאוד נהנה לבקר באתר שלך מדי שבוע…ישר כח:)

יש לי שתי שאלות:

1. הייתי רוצה לשאול אותך איך אתה מנהל את הזמן שלך? מצד אחד אתה נותן שירות ברמות על וגם מפיק תכנים איכותיים לאתר שלך ועושה עוד מליון ואחד דברים.

איך אתה מצליח לעשות את כל הדברים האלו בו זמנית? אשמח לשמוע איך אתה מחלק את יום העבודה ושבוע העבודה בשביל תפוקה אופטימלי. ואילו דברים אתה חייב לעשות בקידום אתרים במהלך יום/שבוע שגם אם אין לך זמן לעשות אותם אתה עושה אותם (יהרג ואל יעבור).

2. רוב המאמרים שלך כתובים בצורה מאוד מעניינת, אפילו אם התוכן כבר כתוב אצלך באתר אתה יודע לנסח את הדברים שוב שזה יהיה מעניין ורלוונטי. בנוסף רוב המאמרים שלך כתובים בצורה מעניינת ופשוטה. איך למדת להיות קופירייטר ברמה כה גבוהה? איך אני או הקוראים יכולים לשכלל את הכישרונות בכתיבה וקופירייטיג?

היי שמחה, קודם כל הרבה תודה על המילים החמות, צדיק אמיתי אתה 🙂

לשאלותיך:

1. ניהול זמן זה אכן נושא קריטי להצלחת העסק (כל עסק לדעתי). קודם כל יש לציין שאני כבר לא עובד לבד. נכון לכתיבת שורות אלו העסק שלי מורכב ממני + 3 עובדים במשרה מלאה: איש מכירות, אשת SEO ומנהלת תוכן. בנוסף אני עובד בכל רגע נתון עם 5-6 פרילנסרים ועוד 9-10 כותבי תוכן.

זה אמנם מוריד ממני הרבה לחץ אבל עדיין אני מוצא את עצמי עובד כל יום מהבוקר עד הערב. מדהים שבתחום הזה העבודה פשוט לא נגמרת לעולם. אני גם עובד עם כמות מאד גדולה של לקוחות (יחסית לגודל העסק). אני גם מאלה שמעדיף לעבוד בעיקר עם עסקים קטנים / בינוניים ולא חברות ענק – כמה שיותר עבודה תכלס, כמה שפחות בירוקרטיה וקשקושים.

עכשיו לעצם העניין, אני חושב שאם אתה לא בנאדם מסודר יהיה לך מאד קשה להצליח בתחום הזה. זה אומר – להקפיד על זמנים, לנהל יומן מסודר, לעבוד עם אקסלים/מערכות לניהול משימות/כל דבר שעובד לך טוב.

כמו כן צריך לדעת לנהל אנשים – לעקוב אחר העבודה שלהם ולתת הערות וביקורת בונה אם צריך. בלי זה אי אפשר להתפתח.

יש לי אקסל מסודר לכל לקוח (עובד רק עם Google Sheets) כך שבכל רגע נתון ומכל מכשיר אני יכול להיכנס לאקסל ולדעת מה נעשה ומה לא נעשה ללקוח ברמה חודשית.

אנחנו עובדים המון אקסלים – יש גם אקסל משימות, אקסל ניהול לקוחות, אקסל ניהול אתרי תשתית וכו'. לא חושב שהייתי מצליח להתנהל בלי בזה.

ברקע שיש לך סדר ב"ניירת", הרבה יותר קל לקבל "מבט על" על מה שקורה בעסק ולדת לנווט את זה למקומות שאתה רוצה.

לגבי תכנים – לצערי אני כבר לא כותב בתדירות כמו פעם (הלוואי והייתי יכול) ונעזר הרבה בכותבים אורחים. לכן אני גם אוהב לתת את הבמה לכתוב אצלי לכל מי שיש לו מה לתרום לקהילה עם תכנים איכותיים בתחום.

2. תודה רבה. אני לא מחשיב את עצמי קופירייטר, מעולם לא למדתי את זה או משהו, זה משהו שקיים אצלי מאז ומתמיד. הכתיבה משקפת מאד את האופי שלי – אני לא אוהב לכתוב בנאלי ומשעמם כמו שהרבה אחרים עושים. אני כותב תכלס ובגובה העיניים – יש כאלו שמתחברים לזה ויש כאלו שלא. מהרבה פידבקים שאני מקבל על האתר ועל הבלוג אני שמח לראות שאנשים מתחברים לזה.

אני חושב שעל מנת להשתפר בכתיבה צריך פשוט לכתוב ולקרוא כמה שיותר. לא מאמין שיש תחליף לנסיון בתחום הזה. ולקינוח, כהרגלי בקודם אצרף לינק למדריך שכתבתי על שיפור בכתיבה 🙂

איתמר שואל:

איך אתה מתמודד עם שירות לקוחות וניהול הלקוחות והמשימות?

היי איתמר, נראה ששמחה כבר הקדים אותך 🙂 אם תרצה שארחיב על משהו ספציפי, אתה מוזמן לשאול שוב כמובן.


רוצה גם שאענה על שאלותיך? כל מה שצריך לעשות זה לשגר לי שאלה (או מספר שאלות) באמצעות הטופס הבא. קדימה. ממתין לך!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו