דף הבית / קישורים / במה קישורים יוצאים יכולים לתרום לכם?

במה קישורים יוצאים יכולים לתרום לכם?

כל מי שמחליף קישורים דרך מאמרים או תכנים שונים באתר שלו יודע שלרוב המטרה שלו היא לקבל את הקישור הטוב ביותר ולתת בחזרה קישור שלא יפגע לו באתר מבחינה אסתטית או בדירוגים שלו  – כלומר, שהקישור ייצא מעמוד כמה שיותר פנימי ולא יבלוט יותר מדי.

אבל האם זו באמת הטקטיקה הטובה ביותר? עדכונים כמו פינגווין או פנדה מראים שלעיתים יכול להיות שממש לא… אחרי הכול, קישורים יוצאים יכולים לתרום לאתר ולגולשים בהרבה מאוד אופנים שונים מבלי לפגוע באמת באתר.

תרומתם של קישורים יוצאים

למה אנשים חוששים לקשר החוצה לאתרים שונים?

הרבה נבהלים מעצם הפעולה לקשר לאתר חיצוני, כאילו שאם אני אקשר החוצה, זה יפגע בי באיזשהי צורה. הרשו לי לומר לכם – זוהי הסתכלות מאד צרה על הדברים. קודם כל, אתר ברוב המקרים לא יכול להיות בבועה משלו מבלי להפנות גולשים לאף מקור חיצוני – זה לא טבעי וגם לא יכול לשרת את הגולשים ואת האתר בצורה הטובה ביותר.

סיבות נוספות:

  • "זה יפגע לי במוניטין"
  • "זה יפגע במיקומים שלי בגוגל"
  • "זה יבריח את הגולשים שלי"
  • "זה יגרום לי להראות כמו חוות ספאם"

כל הדברים לעיל יכולים להיות נכונים בסיטואציה מסוימת, אבל זה מאד תלוי אתר, איכות התכנים שבו ותלוי באופן בו עושים שימוש בקישורים, וכן בהקשר מהם יוצאים הקישורים. ככלל אצבע, כל קישור שמשרת את הגולש בצורה טובה, הוא קישור חיובי.

אז איך להפסיק לפחד משימוש בקישורים חיצוניים?

להלן כמה סיבות להשתמש בקישורים חיצוניים

  1. מונעים מגוגל לקשר את האתר עם ספאם – כאשר במאמר או פוסט מופיע רק קישור אחד יוצא, ודפוס זה חוזר על עצמו באחוז ניכר מהקישורים המפנים אל אתר מסוים, הדבר עלול לאותת לגוגל על ספאם עקב נסיון מניפולטיבי להשפיע על הדירוגים, ולכן צירוף של יותר מקישור אחד למגוון של מקורות יכול להחליש את האיתות הזה ולגרום לקישורים להיראות יותר טבעיים. מלבד זאת, יותר קישורים לרוב משרתים יותר את חווית המשתמש – שכן ניתן באמצעותן לתת רפנרסים למקורות חיצוניים (או פנימיים באתר עצמו) להעשרת הידע. לא בטוח שכולם ישתמשו בקישורים האלו, אבל לפחות אפשר לתת את האופציה.

ואם כבר עושים את זה, מומלץ לא להיות יותר מדי תבניתיים ולקשר רק לאתרים "ניטרלים" כמו ויקיפדיה ושות' – אל תחששו לקשר גם לקולגות/מתחרים, במובן מסוים זה גם מחזק את הסמכות שלכם בכך שאתם מקשרים לאתרים בתחום שלכם.

  1. קישורים חיצוניים יוצרים חווית גלישה טובה יותר לגולש – לחלק מהגולשים קל לזהות מאמרים עם קישורים לא רלוונטיים או קישורים שנשתלו בכוונה תחילה – למשל, קישורים עם טקסט (אנקור טקסט) מדויק לעמוד הבית של אתרים אחרים או למספר עמודים באותו האתר עלולים להיראות לא קשורים ואפילו חשודים אפילו לגולש שכלל לא יודע מהו קידום אתרים.

על ידי הוספת קישורים נוספים ומגוונים או שינוי הקישור היוצא לקישור שנראה טוב יותר, הגולש עשוי ללחוץ על הקישור ולהגיע לתוכן שבאמת מעניין אותו, כך שהוא ייראה את האתר כמקור מידע אמין יותר וירצה לחזור אליו.

  1. מאזנים את הקישורים הפנימיים – גם אתר שמשתמש רק בקישורים פנימיים יכול להיראות מוזר בעיני גוגל, ולהיתפס כסוג של "אתר סנוב" שחי בבועה. חלק גדול מהאינטרנט מבוסס על קישורים בין אתרים, לכן זאת פרקטיקה טובה ונכונה לקשר החוצה בלי לפחד לאבד טראפיק או להימנע מזה משיקולים שזה "פוגע בקידום" כי זה ממש לא נכון. קישורים חיצוניים, לאתרים סמכותיים ורלוונטיים בנישה שלכם, מאזנים את המצב וגורמים לגוגל להגדיל את האמון של באתר.
  2. מאפשרים לכם "להצטרף למועדון" – מדובר בהגדרה יפה של Eric Enge, המייסד של Stone Temple Consulting: כאשר האתר שלכם מספק קישורים למקורות מידע או מחקרים ומקרי בוחן (Case Studies) רלוונטיים, הוא נחשב לאטרקטיבי בעיני אנשים המגיעים מהתחום המקצועי בו הוא עוסק. לדוגמה, באקדמיה או בחברות החדשות הכלל האתי או זה שבלעדיו אי אפשר לפרסם פרסומים חדשים, קובע שיש לתת קרדיט למקור של הידיעה. לכן, אתר שלא מצטט שום מקורות חיצוניים עלול להיראות לא אמין בעיני אותם אנשים, וההפך הוא הנכון.
  3. קישורים חיצוניים מושכים אליכם בלוגרים ומובילי דעה אחרים – כל בלוגר או מוביל דעה שמכבד את עצמו, מעוניין לדעת מהיכן הגיעו גולשים לאתר שלו. לכן, כאשר אתם מציבים קישורים לאתרים נחשבים בתחומים, אתם למעשה מושכים אליכם את תשומת הלב שלהם, ואם הפוסט שלכם טוב מספיק, יש סיכוי שהם יפנו אליכם מיוזמתם על מנת להציע שיתוף פעולה כלשהו, או יעריכו את המחווה היפה ויותר ישימו לב אליכם בהמשך, יצרו איתכם קשר או אף יחליטו לקשר אליכם באופן טבעי. סחבק מדבר מנסיון.

כך למשל, במאמר שלי מעל 120 כלים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט (שהוא אחד הפופולאריים בבלוג), קישרתי להמון אתרים שונים, וקיבלתי לינק חזרה מבלוג של חברה בינלאומית עם אתר די חזק, שהעריכו שקישרתי אליהם וציינו את זה (עם קישור אליי כמובן) באחד מהפוסטים שלהם, בהקשר של "כתבו עלינו בתקשורת" או משהו בסגנון.

כתבתי בעבר גם על דרך יצירתית למנף את הקישורים האלה על מנת לפרגן לאחרים בעזרת שימוש בutm מיוחדים שיהיה ניתן לראות בגוגל אנליטיקס. למידע נוסף קיראו את הפוסט המדובר.

  1. ייתכן שלקישורים חיצוניים יש חלק חשוב באלגוריתם של גוגל – ממש כמו שקישורים נכנסים לאתר מצביעים על האמון שאתרים אחרים נותנים בו, כך קישורים חיצוניים מרמזים על האמון שהוא נותן באתרים אחרים. לכן, אתרים שמקשרים למקורות רלוונטיים ושימושיים שמדורגים בעצמם במיקום גבוה בגוגל, עשויים לקבל דירוג גבוה יותר בעצמם (אבל לא לבנות על זה יותר מדי, כן?).

ניסוי שנעשה על ידי חברת הקידום Reboot ובמהלכו הוקמו מספר אתרים דומים המטורגטים על מילת מפתח מפוברקת (שלא החזירה כלל תוצאות בגוגל), הראו באופן ברור שהאתרים בהם נעשה שימוש בקישורים חיצונים למקורות נחשבים כמו למשל אתרים אוניברסיטאיים, היו מדורגים גבוה יותר מהאתרים בהם לא נעשה שימוש בקישורים כאלו.

מתי לקשר החוצה ואיך?

מתי לקשר החוצה?

אז באיזה סיטואציות ניתן לקשר לאחרים? לא מעט, מסתבר.

כמה דוגמאות:

  • שאתם מדברים על נושא מסוים בפוסט בבלוג שלכם, ורוצים לתת רפרנס למי שרוצה להעמיק בו יותר.
  • כאשר אתם כותבים סקירה על כלי כזה או אחר, ורוצים לקשר אליו (לפעמים עם לינק אפילייט) – דוגמא לפוסט כזה.
  • כאשר אתם עושים שיתוף פעולה עסקי (פרסום מאמר אורח, מאמר בתשלום ועוד).
    זהירות הערה סאחית: יש לציין כי עפ"י הנחיות גוגל לבעלי אתרים, שכתבתי את דעתי המקיפה עליהן, כל קישור שמטרתו פרסום – יש להצמיד אליו את התגית nofollow על מנת למנוע מעבר של Link Juice ומניפולציה על תוצאות החיפוש.
  • כאשר יוצרים פוסטים מסוג "רשימה" ("10 הכלים המובילים", "הפוסטים הכי פופולאריים לשנת 2016", "הבלוגים המובילים בארץ בתחום ה-SEO" ודברים בסגנון), זה הזדמנות טובה לקשר החוצה, לקבל המון תשומת לב וכמובן הזדמנות למנף את זה ברשתות החברתיות, לקבל הרבה מאד שיתופים ובכך לייצר סוג של Link Bait. כי מי לא אוהב שכותבים עליו בהקשר חיובי?
  • אם יוצא לכם לקשר לאתר בהקשר שלילי, וזה אתר שאתם רוצים "להתנער" ממנו אבל מרגישים צורך לקשר אליו על מנת להעביר איזשהו מסר, מומלץ להשתמש בתגית Nofollow.

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

כאשר אנשים שהם לא מתחום הדיגיטל מסתכלים על אתרי אינטרנט, לעיתים קרובות הם לוחצים על ...

בניית קישורים פנימיים

איך לבנות קישורים פנימיים כמו מלך

טוב, בתכלס מלך לא צריך לבנות קישורים – הוא צריך לשבת רגל על רגל ולספור ...

תגובה אחת

  1. shakohad@gmail.com'

    מסכים עם כל מילה. הייתי רק מוסיף דגש שבמרבית האתרים והמקרים מומלץ לוודא שקישור יוצא מהאתר יהיה עם הוראה של פתיחת חלון חדש (בעוד שקישור פנימי מומלץ שיעשה באותו חלון).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *