דף הבית / מילון מונחים / מה זה קנוניקל?

מה זה קנוניקל?

תג קנוניקל (Canonical) הוא למעשה שורה של קוד HTML, הנמצא באזור ה-Head של עמוד, ותפקידו להגדיר למנועי החיפוש, את הגרסה המועדפת של כל כתובת URL. על כן, תג קנוניקל מוגדר בכל עמוד בנפרד, במידת הצורך. קנוניקל עוזר לנו, בין היתר, להימנע ממקרים של שכפול תוכן.

ככה זה נראה:

<link rel="canonical" href="http://www.example.co.il/page1.html" />

האם חייבים להשתמש בתג קנוניקל?

לא. כאמור, תג הקנוניקל נועד להגדיר כתובת URL מועדפת, כלומר הגרסה האחת והיחידה שצריכה להתאנדקס על ידי מנועי החיפוש. ההחלטה האם להשתמש בקנוניקל או לא תלויה במבנה הכתובת באתר, מערכת הניהול ועוד.

מקרים נפוצים בהם מומלץ להשתמש בקנוניקל:

  • למנוע אינדוקס של כתובת URL עם גרסה הדפסה.
  • למנוע אינדוקס של כתובת URL עם פרמטרים שונים (נפוץ באתרי מסחר בהם ניתן למיין מוצרים לפי מחיר ועוד סינונים שונים).
  • כאשר אנו רוצים לפרסם אצלנו באתר מאמר ממקור אחר (בהסכמה כמובן) ולהצביע על ידי תג קנוניקל על כתובת ה-URL של הטקסט המקורי (קנוניקל עובד גם בדומיינים אחרים). דבר זה יגרום לעמוד הספציפי לא להתאנדקס אצלנו באתר, וכך יימנע תוכן משוכפל.

מלבד אלו קיימים כמובן מקרים נוספים בהם נרצה להשתמש בקנוניקל.

חשוב לדעת: למרות שהתג נחשב "המלצה" ומנועי חיפוש לא חייבים לציית אליו, ברוב המוחלט של המקרים זה ישפיע ולכן צריך לדעת להטמיע אותו נכון – מומלץ להשתמש בכתובת URL מלאה (אבסולוטית) ולא רלטיבית, כלומר לכלול את כל המחרוזת עם שם הדומיין. בנוסף, הטמעה לא נכונה של תגי קנוניקל יכולה לגרום לבעיות אינדוקס של עמודים מסוימים. לקריאה נוספת בהקשר הזה.

יש לכם שאלה על תגית קנוניקל? השאירו לי תגובה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

Google Tag Manager

Google Tag Manager – מנהל התגיות של גוגל

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) הוא יישום של גוגל המאפשר לנהל בקלות תגים ומקטעי ...

שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה (CRO)

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) או בקיצור CRO, זה תחום שלמעשה קיים מראשית האינטרנט ...

2 תגובות

  1. asimor84@gmail.com'

    היי דניאל 🙂

    ממש שמחתי לקרוא את הכתבה. היא תרמה לי רבות.

    רציתי לשאול שאלה:
    רשמת שאחת ממטרות קנוניקאל הינה : למנוע אינדוקס של כתובת URL עם גרסה הדפסה.
    תוכל בבקשה להסביר את זה ?

    ניסיתי להדפיס מסמך, וכשנפתח לי חלון חדש אני רואה שיש אותו URL. אז איך קנוניקאל עוזר פה?

    תודה

    • היי אסי, לפעמים יש גרסה נוספת של אותו עמוד עם URL שונה (לדוגמא: domain.co.il/page&mode=print או משהו כזה) ואז זה יכול ליצור שכפול תוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *