דף הבית / ראיונות / אחד על אחד עם דודי שרון

אחד על אחד עם דודי שרון

את הראיון העשירי בסדרת הראיונות שלי עשיתי עם דודי שרון, אחד מהותיקים בתחום ומי שייסד גם את חברת אלקטרו הותיקה. כיום בעלים של דודי שרון – קידום ואסטרטגיה שיווקית.

דודי שרון

שלום דודי, אתם בעצם אחד מהותיקים בתחום שלנו. תוכל לתת קצת רקע ולספר איך הגעת לעולם המופלא הזה של קידום אתרים?

ממש בטעות. עבדתי בחברה שחלק מהפעילות שלה היה בניית אתרי אינטרנט. יום אחד קיבלתי שיחת טלפון מאחד הלקוחות שבנינו עבורו אתר והוא שאל מדוע כרטיס העסק שלו בדפי זהב מופיע מעל האתר שלו בגוגל. כמובן שלא ידעתי מה לענות לו.

הבטחתי שאחזור אליו עם תשובה והתחלתי לחקור את הנושא. תוך כדי שאני גולש בפורומים, הגעתי למאמר שדיבר על אופטימיזציה למנועי חיפוש. בהתחלה זה נראה לי כמו סינית, אבל מהר מאוד הבנתי שהתוצאות בגוגל אינן קבועות ושניתן "להשפיע" עליהן. חזרתי אל הלקוח, ביקשתי ממנו אישור "לשחק" עם הכותרות של האתר והפלא ופלא, לא רק שאתר עלה למקום הראשון תחת שם העסק, הוא גם החל להופיע במילות מפתח תחרותיות שקשורות לתחום. התאהבתי ברעיון ומאז אני מכור לקידום.

תוכל קצת לשתף אותנו בתהליך של בניית אסטרטגיה שיווקית עבור לקוח?

קצת בעייתי לענות על השאלה הזו באופן כללי. לכל לקוח\תחום אני בונה אסטרטגיה בצורה שונה. לפעמים מגיע אלי לקוח שבדיוק בונה אתר חדש לעסק. באופן אוטומטי אני הופך להיות מנהל הפרוייקט ומלווה אותו מתהליך המיתוג ועד לקמפיינים בגוגל, פייסוק וכו'. זה מאוד מזכיר קידום אתרים ברמת המחקר שמבצעים לפני שמתחילים לקדם את הפרוייקט בפועל, אבל כאן אני נאלץ לחקור את השוק והמתחרים גם באופליין.

להלן מספר דוגמאות:

  • מי הם המתחרים והאם הם מוכרים את אותם המוצרים
  • מהו פער המחירים ביניהם
  • מיהו קהל היעד
  • האם ניתן לבדל את המוצרים של הלקוח מהמתחרים
  • האם יש דרך להגיע לקהלים נוספים דרך אפיקים שונים
  • מהי הדרך הטובה ביותר להפוך גולש ללקוח

ובנימה קצת אישית יותראיך הטבעונות נכנסה לחייך וכיצד זה משפיע על הביזנס?

הטבעונות תמיד היתה שם ותמיד אהבתי בעלי חיים, אבל כמו רבים אחרים, לא חיברתי את הנקודות. התייחסתי לסטייק כאל אוכל ולא חשבתי לרגע מהיכן הוא הגיע. כלומר ידעתי שזה מגיע מפרה, אבל היי, כולם אוכלים את זה אז כנראה שזה בסדר. לפני ארבע שנים הדס (בת הזוג) עזרה לי לפקוח את העיניים ומאז אני לא נוגע במוצרים מהחי. אני מרגיש נפלא, פיזית ונפשית. זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים.

על השאלה השניה אני אגיב בשאלה הבאה.

תוכל לשתף איזה קייס סטאדי מעניין שהיה לך במהלך הקריירה?

הפרוייקט הכי מעניין מבחינתי הוא הבלוג של אורי שביט "טבעוניות נהנות יותר". התחלתי לעבוד על האתר לפני כשלוש וחצי שנים, כשהטבעונות עדיין לא היתה בכותרות, ונאלצתי להתחרות באתרים כמו מאקו, וואלה ונענע. מה שהכי מעניין בפרוייקט זה השלב הראשון, בו התחלתי לשנות את כותרות המטא שפנו לקהל טבעוני בלבד והתאמתי אותו לקהל רחב יותר, אבל עם טוויסט קטן שיצר עניין ומשך את תשומת לבו של הגולש.

אני חושב שבאותה תקופה הבנתי כמה שמילות מפתח בכותרת פחות חשובות מאשר כותרת "סקסית" ומסקרנת. כמובן שהן הכרחיות, אבל יותר חשוב שהכותרת תהיה מעניינת מאשר שתכיל את מילות המפתח הרלוונטיות בצורה מלאכותית ומאולצת. הבלוג פשוט לא הפסיק להתקדם ועבר כמעט כל תוצאה ששמתי לעצמי כמטרה.

איך זה עזר לי בעסק?

התוצאות לא איחרו להגיע. התחלתי לקבל פניות מאתרי מתכונים וחברות מזון שהתרשמו מהתוצאות שהצלחתי לייצר עבור אתר שבאותה תקופה היה קטן יחסית.

מגניב J ובנושא יותר אקטואלימה דעתך על המהלך של גוגל בנוגע לשינוי מספר התוצאות הממומנות והסרת המודעות צד?

אתה רוצה לדעת האם לדעתי זה ישפיע על התנועה שמגיעה לתוצאות האורגניות? לדעתי לא. יש משהו באיך שהמודעה נראית שגורמת להמון גולשים לדלג עליה וללחוץ דווקא על תוצאה אורגנית. אני למשל, לעולם לא לוחץ על מודעות, כך גם רוב האנשים שאני מכיר ששוחחתי איתם על הנושא. מצד שני, בוא לא נשכח שגוגל זה עסק לכל דבר והחברה הזו לא עושה שום מהלך אם אין מאחוריו מטרה להרוויח עוד כסף ולהשתלט עוד קצת על העולם. למעט גוגל+

ואיך אפשר בלי השאלה הקבועהקישורים חיצונייםאיך אתה רואה את זה, והאם לדעתך מתישהו לא נצטרך אותם בכלל?

אני אוהב קישורים. אוהב לתת, לקבל ולראות איך אתרים מתקדמים בזכותם. לא אוהב את הצורה שבה מקדמים מסוימים משתמשים בדבר הנפלא הזה ומנצלים אותו בשביל לקדם אתרים שלא מגיע להם להופיע גבוה. הייתי שמח אם בשלב מסויים גוגל ילמד להתעלם לחלוטין מקישורים חסרי ערך ויתן יותר סיכוי לאתרים בעלי תוכן איכותי להופיע גבוה יותר. אני רוצה להאמין שבעתיד נצטרך רק קישורים מאתרים "חזקים" בשביל לבנות בסיס טוב לקידום. לא חושב שצריך יותר מזה.

תן לנו איזה טיפ של זהב, אפילו 2 אם תרצה

אל תעשו סמים.

וברצינות, תשקיעו יותר בתוכן. אתם תגלו שהאתר מתקדם נפלא גם בעזרת תנועה טבעית שמגיעה אליו. פייסבוק זה כלי נהדר, תשתמשו בו.

תודה דודי!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

רן מגל

אחד על אחד עם רן מגל

הפעם אני מדסקס עם רן מגל, איש קידום אתרים מהותיקים בארץ, עם הרבה מאד נסיון ...

פבל ישראלסקי (AskPavel)

אחד על אחד עם פבל ישראלסקי

אחד על אחד נוסף, והפעם עם האחד והיחיד – פבל ישראלסקי המוכר מהבלוג AskPavel ובעלים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *