דף הבית / ראיונות / ראיון קצר עם עמנואל "זקן השבט" הוכשטדט

ראיון קצר עם עמנואל "זקן השבט" הוכשטדט

הפוסט הבא הולך להיות חלק ראשון ממה שאני מקווה שהולך להיות מדור קבוע באתר – ראיון עם אנשי מפתח בתחום ה-SEO ושיווק באינטרנט. הסיפתח הוא ראיון קצר עם עמנואל הוכשטדט, הידוע בכינוייו "זקן השבט". לצורך יצירת הפוסט הזה, נסעתי עד לפאקינג מבשרת ציון, ישבתי עם עמנואל 3 שעות לשיחה מרתקת על הדרכים הנסתרות של גוגל ושאר ירקות.

ראיון עם עמנואל הוכשטדט

הראיון הקצרצר שלפניכם לא משקף את כל הדברים שעלו בשיחה, פשוט כי בשלב מסוים התעייפתי נורא מהחפירות של עמנואל והייתי צריך לחזור הביתה 🙂 עמנואל כרגיל, ובניגוד מוחלט אליי, מדבר הרבה תיאורה ומעט פרקטיקה, אבל עדיין מעניין לשמוע מה יש לו להגיד בנושאים מסוימים, לפחות לדעתי. אגב, לגבי התמונה – ביקשתי מעמנואל סלפי היסטורי אבל הוא סירב אז נאלצתי לעשות עיבוד עם התמונת פרופיל שלו מהפייסבוק 🙂

  1. שלום עמנואל, אשמח אם תתחיל בהצגה עצמית למי שלא מכיר, כמה פרטים עליך ואיך נכנסת לתחום הזה של קידום אתרים?

בשנת 1998, הצטרפתי למשרד מהנדסים בשם Tens, ובתור קריירה שנייה החלטנו לעסוק באינטרנט מבלי שיש לנו נסיון או הבנה בתחום. התחלנו ממיזם שיווקי שעל מנת לגרום לו לבלוט במנועי החיפוש שהיו אז, הבנתי שאנחנו צריכים לעשות פעולות מסוימות. משהו לא התקבל על דעתי בשיחות עם מי שהציגו את עצמם כבעלי מקצוע – הם דיברו על מה שהם מתכוונים לעשות ולא על מה שהם צריכים לעשות כדי לנצח את המתחרי בצמרת תוצאות החיפוש ולתפוס את מקומם. לכן, נאלצתי להמציא גם את התיאוריה וגם את הפרקטיקה של קידום האתרים.

  1. שאתה מסתכל היום על העמוד הראשון בביטוי "קידום אתרים", האם לדעתך גוגל עושה עבודה טובה מבחינת הצגת התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולש?

למען הרפרנס, כך נראה העמוד הראשון בגוגל ישראל על הביטוי "קידום אתרים" נכון לכתיבת שורות אלו (יש ללחוץ להגדלה):

קידום אתרים עמוד ראשון 12/12/2015

גוגל עושה את העבודה הכי טובה עם תוצאות החיפוש שהוא אינדקס. אם כולן מצוינות (ציון הרלוונטיות שלהן הוא בשמיים), במקום הראשון תהיה תוצאות החיפוש המצוינת מבין כולן. אם כולן גרועות, במקום הראשון תהיה התוצאה עם ציון הרלוונטיות הכי פחות גרועה.

לדעתי, תוצאות החיפוש שבצמרת הביטוי "קידום אתרים" הן גרועות כי כולן כמעט זהות האחת לשנייה מבחינת הקונספט השיווקי, העיצוב והתוכן.

הסיבה לכך היא שמי שעוסק בעיסוק טכני ברמה של פועל או טכנאי זוטר מחונך להעתיק את מה שעושים כל האחרים. מי שיוצא למסע שופינג באינטרנט כדי להנות מהחוויה עצמה מצפה בדרך כלל להיות מופתע. אפשר שמרבית מחפשי הביטוי "קידום אתרים" הם מקדמי אתרים בעצמם, שחונכו להעדיף אתר שכמעט זהה לכל האתרים האחרים ואת הסיבה למקומו הגבוה הוא מחפש באיזשהי טכניקה של כובע שחור או הסבר אלטרנטיבי אחר.

  1. אתה כל הזמן מדבר על ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים. האם לדעתך, באמת ובתמים – בעל עסק שקורא את ההנחיות הללו ופועל אך ורק על פיהן, יוכל לקדם את האתר שלו בזירה תחרותית?

אני לא יכול להאמין שגוגל מנחה מאז מאי 2013, את כלל בעלי האתרים, מעל לראשם של מקדמי האתרים, לבצע פעולות שעדיין לא עובדות. לכן, ביצוע של ההנחיות של גוגל כלשונן, חייב להקפיץ את האתר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, מעל כל מי שמתעלמים מההנחיות. לא מאמינים – נסו ותראו.

  1. האם יש מקורות מידע / בלוגים שאתה ממליץ עלים בתחום, בארץ או בחו"ל?

אין הבדל גדול ברמה בין בלוגים מקצועיים בחו"ל לאלה שבארץ. יתרה מכך, לדעתי הרמה של הבלוגים בנושא קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש) בארץ גבוהים מאלו שבהודו ואף בארה"ב.

  1. מהן לדעתך התכונות הנדרשות שצריכות להיות אצל כל מקדם אתרים "בליגת העל", כמו שאתה מכנה זאת?

למקדם האתרים בליגת העל צריכים להיות הכישורים האישיים, ומסלול ההכשרה הנכון כדי לקדם אתרים על פי ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים. וכמו תמיד, הנחישות לנצח את המתחרים משחקת כאן תפקיד מאד משמעותי.

  1. לפי דעתך, מה יעלה בגורלם של קישורים חיצוניים בעתיד הנראה לעין? האם הם עדיין יהיו פרמטר מרכזי באלגוריתם של גוגל, והאם בכלל יש להם אלטרנטיבה ראויה לצורך שקלול הציון בתוצאות החיפוש?

משתמשי גוגל לא מריצים את Majestic SEO  כדי להחליט באיזה תוצאות חיפוש לבקר. כאשר לגוגל אין ברירה אלא לאנדקס תוצאות חיפוש שקודמו באמצעות קישורים חיצוניים, הוא חייב להראות את מי שהכי פחות גרוע. אם יש לפחות תוצאת חיפוש אחת שגוגל מודד עבורה את הרצון להשתמש בה ולשתף אותה יותר מכל אחת מתוצאות החיפוש האחרות, הוא חייב להקפיץ אותה למקום הראשון. יחד עם זאת, סביר להניח שלא יהיה מצב שבעקבות עדכון אלגוריתמי כזה או אחר, גוגל יגיש בדף הראשון 10 תוצאות שהן פחות טובות (מבחינת ציוני הרלוונטיות) ממה שהיו לפני העדכון.

  1. לפי השקפתך, לאן התחום הזה הולך? אילו שינויים משמעותיים צפויים בשנים הקרובות בזירת ה-SEO?

מקדמי האתרים ימשיכו לשווק את מה שעשו גם בעבר. עם ההצטברות של יותר ויותר כשלונות קידום וענישות כגון "פנדה" ו"פינגווין", יעלה מספרם של בעלי האתרים שישכרו מנהלי שיווק באינטרנט שיש להם גם את ההשכלה וגם את שיקול הדעת לפעול לניצחון על המתחרים בהתאם להנחיות של גוגל למנהלי אתרים. לאלה יתווספו מקדמי האתרים שבוחרים לקדם אתרים בבעלות עצמית שמשווקים מוצרים או שירותים ללקוח הקצה או מוכרים לידים בתחומים שונים. אתגר חדש שיהיה לבעלי ומקדמי אתרים יהיה התמודדות עם אסיסטנטים וירטואליים למיניהם כגון "סירי" משוכלל, כי המקום בסדר הצגת תוצאות החיפוש ומודעות ה-PPC כבר לא יהיה חשוב עבורם.

תודה עמנואל! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שוקי מן

אחד על אחד עם שוקי מן

שמח לארח בפינה אחד על אחד את אחד מאנשי האנליטיקס הבולטים בארץ – שוקי מן. לשוקי ...

ליאון "שפידר" אברבוך

אחד על אחד עם ליאון אברבוך

ברוכים הבאים לאחד על אחד נוסף, והפעם עם ליאון אברבוך, שיותר מוכר בכינוי Leon Schpider מהפייסבוק. ...

7 תגובות

  1. gabby@webresult.co.il'

    אחלה מאמר, מעניין במיוחד.
    עמנואל איתו דברתי מספר פעמים בעבר הוא אדם מאוד מיוחד. והגישה שלו לקידום אתרים הינה מיוחדת ועתידנית במיוחד.

    ובכלל כן ירבו ראיונות מהסוג הזה.

  2. mrmiagi@gmail.com'
    דניאל מיאגי

    עמנואל אלוך העולם בדבר אחד – לרשום מאות מילים בלי שום משמעות. הוא יודע רק לנסות ולפסול כל דבר אבל עד היום במשך שנים שהוא כותב בכל הפורומים ולאחרונה התחיל להיכנס גם לקבוצות בפייסבוק אף פעם לא קראנו על משהו אמיתי שטוב לקידום אתרים מצידו.
    זאת הדוגמה הכי טובה לפיקציה שככל הנראה מעולם לא קידמה איזשהוא ביטוי תחרותי בגוגל ורושמת כאילו היא מינימום מאט קאטס. זה שקול לפרשני הכדורגל בארץ שכל מאמן כושל שיורד ליגות ומעולם לא הצליח מקבל לפרשן ןלהעביר ביקורת על גדולי המאמנים בעולם.
    כבר רשמו אולי כאן, אולי בפורומים אחרים – עמנואל נשמח לשמוע על איזשהיא הצלחה שלך לקדם ביטוי תחרותי בגוגל בשנים האחרונות (ובלי הדוגמה הלא מוצלחת משנות ה50….)

  3. דניאל
    הרעיון לראיין מומחים בתחום ה SEO מבורך.

  4. blabla@walla.co.il'
    קידום שמום

    את השאלה הכי חשובה שכחת לשאול אותו.
    מה מניע אותו?
    מה מניע אותו להשקיע אלפי שעות בפורומים שונים, הרי אין בזה רווח כספי עבורו?
    ואם יש בזה רווח כספי אז מה הROI של הפעילות שלו ברשת?

  5. דבר אחד בטוח לגבי עמנואל – אי אפשר להישאר אדיש אליו 🙂

  6. avivos@walla.com'

    עמנואל כרגיל, ובניגוד מוחלט אליי, מדבר הרבה תיאורה ומעט פרקטיקה
    לייק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *