דף הבית / פוסטים אורחים / פייסבוק לייב (בחינם): צעד אחרי צעד בכמה שלבים פשוטים

פייסבוק לייב (בחינם): צעד אחרי צעד בכמה שלבים פשוטים

היום אני הולך לשתף אתך את הכלי הכי טוב שיש כיום ברשת החברתית הענקית בעולם (ואתה יכול להשתמש בו כבר עכשיו) כדי לקבל את החשיפה האורגנית הכי גדולה שרק אפשר לקהל העוקבים שלך ואפילו להגיע לחשיפה ויראלית לקהל חדש של אנשים שעוד לא נחשפו אליך.

בהמשך למאמצים של פייסבוק לקדם סרטונים בפיד שלנו, פייסבוק שחררה החל מינואר 2016 את פייסבוק לייב והיא מתחרה מול  Periscope וגם מול Meerkat.

אבל… כמו הפוסט שכתבתי באתר שלי על פרסום ממומן בפייסבוק אתם כאן כדי שאדריך אתכם צעד אחרי צעד איך תכלס לעשות את זה נכון?

אז מיד נתחיל אבל לפני, יש עוד כמה דברים שחשוב להגיד.

(H1) איפה אפשר להשתמש בפייסבוק לייב?

  • פרופיל אישי
  • קבוצות
  • דף עסקי

למעשה, בכל מקום שרק תרצה.

למה דווקא הכלי הזה?

היתרונות הכי בולטים הם היכולת לבנות עם העוקבים שלך אמון ומערכת יחסים וזאת משום שאתה מתקשר איתם בצורה הכי ישירה שיש, הם צופים בך בשידור חי, שואלים שאלות ואתה עונה להם על התשובות במקום, מה יותר מחבר מזה?

כל הדברים האלו יובילו את הלקוחות המתעניינים שלך בסופו של דבר ללקוחות רוכשים אם תפעל נכון.

יש הבדל בין סרטון רגיל שאתה פשוט מעלה לפייסבוק, לבין סרטון שהוא בשידור חי. נכון להיום – סרטונים חיים בפייסבוק קופצים למעלה בפיד של העוקבים שלך בשנייה שאתה עולה לאוויר (לא לכל העוקבים, אבל לתפוצה הרבה יותר גדולה מאשר סרטון רגיל שאתה מעלה) ומנגד זאת סרטון רגיל שאתה מעלה, כל עוד אין בו הרבה מעורבות כמו תגובות, לייקים ושיתופים, יהיה איפשהו באמצע הפיד.

1. לעלות לשידור חי בפייסבוק דרך הפלאפון

זאת הדרך הכי פשוטה והכי מהירה: ניתן לעלות לאוויר בכמה דרכים (כמו שציינתי למעלה), אחת מהם היא דרך פרופיל האישי שלך וכל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לפרופיל וללחוץ על – “What’s on your mind?”

אור ממן - פייסבוק

עכשיו ללחוץ על “Go Live”

Go Live

כעת יש לתת תיאור לסרטון שלך וללחוץ על “Go Live”

לתת תיאור לסרטון לייב בפייסבוק

ואז יהיה לך על המסך 3…2…1… ותהיה באוויר!

בנוסף ניתן לראות בצד של המסך מלמעלה את כמות הצופים שלך.

שמסיימים את השידור ניתן לבחור אם לפרסם את זה ולהשאיר בפרופיל שלך (ממש כמו סרטון רגיל) ואפילו לשמור את זה על הפלאפון שלך.

2. לעלות לשידור ישיר בפייסבוק דרך המחשב

אפשר לעשות את זה ב2 דרכים:

  • בתשלום דרך Wirecast של אתר Telestream, במחיר של 495$
  • בחינם דרך Obsproject – Open Broadcaster Software

אני לא הולך להסביר על השימוש בכלי בתשלום אבל מי שרוצה יכול לצפות בסרטון הזה

  1. כעת יש להיכנס לאתר של Obsproject ולהוריד את התוכנה החינמית.תוכנה לשידור וידאו בפייסבוק
  2. נתקין את התוכנה ותפעיל אותה ולאחר מכן תלחץ על ה"+" – Add כמו בתמונה:
  3. נקרא לזה "Desktop":Desktop
  4. עכשיו נוסיף עוד אחד ותקרא לו Webcam:Webcam
  5. כעת נסמן את ה”Webcam” ונלחץ על ה+ בSources ואז נלחץ על Video Capture Device:Video Capture Device
  6. ועכשיו נלחץ OK
  7. כעת נלחץ על Device ונבחר את סוג המצלמה:בחירת סוג המצלמה לשידור פייסבוק לייב
  8. למי שיש בעיה של "מסך שחור" שיקיש ביוטיוב: "obs black screen fix" או שיצפה באחד מהסרטונים האלה: סרטון 1, סרטון 2.
  9. עכשיו נסמן את ה”Desktop” ונלחץ על “Display Capture”:
    Display Capture
  10. ולאחר מכן תלחץ על Ok ואז שוב Ok.עכשיו זה בעצם משדר את המסך שלךשידור מסך לייב בפייסבוק
  11. כשנרצה לשדר את המסך שלנו נלחץ על ה"Desktop" וכשנרצה שיראו אותנו תלחץ על “Webcam”.העלאת סרטון בפייסבוק
  12. עכשיו בשביל להעלות לסרטון בלייב בפייסבוק, בדף שלנו נלחץ על: "כלי פרסום" >> "סרטונים" >> "סרטון בשידור חי":מפתחות להזרמת וידאו בפייסבוק
  13. ועכשיו נקבל מפייסבוק: Server URL + Stream key
  14. נעתיק אותם ונעקוב אחרי ההוראות הבאות:
  15. נלחץ בתוכנת Obsproject על Settings >> Stream >>  Stream Type: Custom Streaming Server >> נמלא את הURL  והStream Key:מילוי פרטים
  16. לאחר מכן נלחץ על Start Streaming וגם על Start Recording:התחלת שידור
  17. כעת מלחץ על "הבא" במסך של ה"צור סרטון בשידור חי":התחלת שידור בפייסבוק
  18. נמלא את הפרטים, נלחץ על "עבור לשידור חי" וזהו – אנחנו באוויר!באוויר
  19. במסך הבא יהיה לנו Analytics (נתונים) על ביצועי הסרטון:אנליטיקס על ביצועי הסרטון בפייסבוק

טיפים שיעיפו את הסרטון שלך באוויר

  1. תכין את הקהל שלך לפני שאתה עולה לאוויר, תוציא מייל או תעלה פוסט שאומר "מחר בשעה 21:00 אני אהיה כאן בלייב ואדבר על…"
  2. תשאל את הצופים שאלות – תגרום להם להגיב ולתקשר אתך.
  3. תרשום בתיאור הסרטון קריאה לפעולה לשיתופים משהו כמו "תעשו לייק ושתפו את השידור החי"
  4. שתף את השידור החי בקבוצות קשורות (עם עדיפות לקבוצות עם הרבה משתמשים), זה יביא לחשיפה גדולה מאוד (כמו שאמרנו זה קופץ לטופ של הפיד של הקבוצה ברוב המקרים)
  5. אופציונלי: אם אתה לא אוהב באמת להיות בשידור חי, תקליט משהו מוכן מראש ותשדר את המסך שלך .

איך מותגים גדולים משתמשים בFacebook Live?

נתחיל עם הגאונים של הרשת: Buzzfeed.

הם שברו את האינטרנט עם מתיחת גומיות על אבטיח שבסופו של דבר מתפוצץ. הרעיון מרתק באופן מוזר, משחק מושלם לטבע הבלתי צפוי של וידאו חי.

אתם יכולים לצפות בזה כאן:

נמשיך עם Viral Thread שהמציאה את הגלגל מחדש שידור חי ויראלי ביותר "כאשר דונלד טרמפ יבחר להיות נשיא זה מה שיקרה" ורואים בסרטון שהמספר שבצד של ארה"ב עובר לקנדה.

זהו חברים מקווה שנהניתם מהמדריך, אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות כאן למטה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות אור ממן

אור ממן - גר בגבעת זאב, יזם אינטרנט וכותב את הבלוג Sellertrip על שיווק ומכירות באינטרנט.

שווה לקרוא גם את

פופאפים לקידום ושיפור יחסי המרה

איך להשתמש בפופאפים למטרות קידום ושיפור יחס המרה

אם הייתי שואל אתכם לפני 2-3 שנים מה האסוסיאציה הראשונה שעולה לכם לראש כשאתם שומעים ...

זפייר

איך לחבר בין טופס לידים באתר למסמך גוגל Sheets בעזרת Zapier

הרבה צדיקים ונשמות טובות מהפייס התאוננו לאחרונה על כך שהם מחפשים דרך לחבר אוטומטית בין ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *