דף הבית / בניית אתרים / דפי נחיתה: איך לייצר עמוד נחיתה שיביא לכם ים המרות

דפי נחיתה: איך לייצר עמוד נחיתה שיביא לכם ים המרות

רבות דובר ועוד ידובר על היעילות של דף נחיתה בקמפיינים וגם ישנו לו את השם מדי, פעם מיני-סייט, פעם One Pager וכו'. אבל נראה כי כיום שמו הולך לפניו והוא נקרא דף נחיתה שעל פי ויקיפדיה הוא מוגדר כדף אינטרנט בודד שאליו הגולשים "נוחתים" מקישורים שונים. בהקשר של שיווק באינטרנט דף / עמוד נחיתה זה העמוד אליו אנו מפנים תנועה (לרוב תנועה ממומנת) מפייסבוק, גוגל או אפיק תנועה אחר, על מנת לגרום לגולשים לבצע "המרה" – פעולה כלשהי באתר שמשרתת אותנו: זה יכול השארת פרטים, התקשרות, הורדה של קובץ וכו'.

דפי נחיתה

כאמור, מטרת דף נחיתה ברורה לכולם: למקד את תשומת ליבו של הגולש למוצר/שירות ספציפי ולהניע אותו לפעולה לבצע רכישה, להשאיר פרטים או להתקשר כאן ועכשיו. אולם, חוסר מיקוד לצד טעויות שונות בדרך עלולים לעשות את הפעולה ההפוכה ולגרום לגולש לעזוב את הדף ולגרום לבזבוז כספים רבים שהושקעו על פרסום בדרך הכל כך יקרה שהביאה את הגולש לדף.

שאלת המיליון דולר – לנחות או לבנות אתר?

אנשי עסקים מתקשים להבדיל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט, מצד אחד העלות של הקמת דף נחיתה היא נמוכה ויכולה להגיע לשליש (או פחות) מעלות הקמת אתר אינטרנט, ולכן בעלי עסקים רבים מתלבטים בין הקמת דף נחיתה לבין בניית אתר אינטרנט.

אז בואו נראה מה ההבדלים ביניהם:

דף נחיתה הוא עמוד אחד בודד, קצר, המציג שירות ספציפי, לרוב בצורה תמציתית.

בדף נחיתה (שבאנגלית מכונה גם Squeeze Page מלשון "לחץ" על הגולש לבצע פעולה כלשהי) שאליו התנועה מגיעה לרוב באופן ממומן, יש צורך למקד את הגולש על מוצר או שירות ספציפי ולכן אין מקום להסחות דעת, חוסר מיקוד וחוסר יעילות. במידה והגולש מעוניין לקבל פרטים נוספים אודות השירות, הוא ישאיר פרטים, יעבור לדף רכישה או יתקשר לקבלת מידע.

לעומת זאת, אתר אינטרנט בנוי מכמה דפים ובו יש פירוט נפרד על כל השירותים שהחברה מספקת: את אודות החברה, החזון, המוצרים ועוד פרטים רבים.

המטרה של דף נחיתה

בשורה תחתונה, בדף נחיתה יהיה עיצוב מזמין התואם לאופי המוצר/השירות, אלמנטים גראפיים אשר יעודדו את הגולש לפעולה, טופס השארת פרטים, כפתורי רכישה, אפשרות להירשם לרשימת תפוצה והכי חשוב- מסרים ממוקדים המניעים לפעולה הנכתבים לרוב על ידי קופירייטר המומחה בשיווק ממוקד והנעה לפעולה.

לרוב, כאמור, גולשים יגיעו לדף נחיתה באמצעות תוצאה של מסע פרסום מפולח היטב, בין אם זה מקמפיין ממומן בגוגל או קמפיין ממומן בפייסבוק, ולכן מרבית הפרסומים הממומנים בגוגל "מנחיתים" את הגולש ישירות לדף נחיתה ממוקד.

ניקח לדוגמא…

מכללה המציעה לימודי הייטק. במידה ונקליק "קורס תכנות" במנוע החיפוש של גוגל, נגיע ישירות לדף נחיתה המדבר באופן ספציפי על קורס זה עם הנעה לפעולה וטופס להשארת פרטים. תארו לעצמכם שגולש היה מגיע לאתר של המכללה ובו מידע רב על הקורסים השונים, הוא כנראה היה הולך לאיבוד ויוצא החוצה לאחר כמה דקות.

יאללה להמרות – איך בונים דף נחיתה בצורה נכונה?

אז לאחר שהסברנו את המטרה של דף הנחיתה, עכשיו הגיע הזמן לבנות אותו בצורה נכונה שתאפשר לכל בעל עסק למצות את הפוטנציאל שלו ולהביא כמה שיותר גולשים שישאירו פרטים, יהפכו ללקוחות ובסופו של יום ינפחו את חשבון הבנק שלו.

עוד טרם תחילת התהליך, עליכם להחליט מהי הפעולה הנדרשת מהגולש, וחובה שזו תהיה פעולה אחת בלבד. שנית, חשוב להבין מה הגולש מצפה מכם או למה אתם טובים יותר בכדי שישאיר לכם פרטים. ולסיום, עליכם למצוא את הדרך שאתם מעוניינים להעביר לגולש לבין מה שהוא צריך בפועל.

עיצוב מקצועי מניע לפעולה

לעיצוב יש משמעות רבה ואפשר לדמות אותו לחנות שאליה אנו נכנסים כדי לרכוש מוצר. וודאי נרצה לרכוש מחנות מוארת, מסודרת ומעוצבת בקפידה יותר מאשר בסתם חנות מוזנחת. התמונות והצבעים באתר חייבים להיות מרשימים ולהראות ללקוח בצורה מוחשית את מוצרי/שירותי החברה.

תמונות הממחישות את המוצר/השירות

במידה ומדובר במוצר, מומלץ לצרף צילום מקצועי מהזוויות הנכונות, ובמידה ומדובר בשירות, מומלץ להוסיף תמונות הקשורות לשירות. לדוגמא – דף נחיתה של חברה להלוואות, מומלץ להוסיף תמונה של יד לוחצת יד ואפילו תמונות של אנשים כדי לשדר אמינות. כמו כן, גם הלוגו של החברה והאייקונים חייבים להיות בולטים, כיוון שתפקידם לתת לגולש בטחון ולהרגיש שהוא מגיע למקום שיש לו אמא ואבא.

בואו נדבר על כתיבת תוכן שיווקי שמניע לפעולה

דפי נחיתה יכולים להיות מרשימים ומעוצבים בטוב טעם, אבל אם הטקסט בהם אינו ברור ואינו מעביר את המסר בצורה ממוקדת לגולש, הם לא שווים דבר. התוכן חייב להיות קצר, בעל מסרים חדים ובנוי בהיררכיה נכונה בצורה כזאת – כותרת ברורה שתאפשר לגולש להבין לאן הוא הגיע, כמה מילים על החברה (אודות מקוצר), איך זה עובד או מה החברה מציעה, תועלות המוצר והשירות המוצע, הדגשת החוזקות והבידול מהמתחרים וכמובן הנעה לפעולה.

כמה טיפים על כתיבת תוכן תמצאו כאן:

בלי לסבך את העניינים – "הטופס הגורלי"

טופס מסובך הוא אחד המוקשים בדף נחיתה, הרי כל שאנו רוצים הוא שהלקוח ישאיר פרטים במהירות שיא. לכן, בלי שדות חובה מוגזמים, אלא רק המינימום הנדרש.

שאלו את עצמכם: האם אתם באמת חייבים גם את השם, הטלפון והמייל של הבנאדם, או שאפשר להסתפק בטלפון בלבד? כמו כן, יש להתחשב במדיום: אם מדובר בדף נחיתה במסגרת קמפיין למכשירים סלולריים בלבד – עדיף כמה שיותר לצמצם את הטפסים. לאנשים אין כח למלא שם + מייל + טלפון מהסלולרי – רובם פשוט יוותרו מראש. הקלו על הגולשים שלכם. מהסלולרי – קחו רק מספר טלפון (אלא אם כן שאר הפרטים ממש קריטיים).

זאת גם הסיבה שכדאי תמיד לעשות הפרדה לקמפיין של מובייל בלבד וקמפיין של דסקטופ בלבד – הטפסים צריכים להיות שונים!

דבר נוסף, השקיעו במיקרו קופי ובחרו משפטים קטנים שיתנו את הפוש האחרון כמו – "בוא נדבר על העסק שלך" או "דקה לפני שניפגש לקפה – השאר לנו פרטים".

קישור למידע מורחב וסרטוני וידאו

היופי בדפי נחיתה הוא שאפשר להוסיף בהם קישורים שונים ואפילו סרטוני וידאו המראים בצורה מוחשית את המוצר/השירות ונותנים לבעל העסק אפשרות לדבר לגולש ולהניע אותו לפעולה. במידה ויש לכם וידאו בעמוד נחיתה, חשוב לתת לגולש זכות בחירה – אם ברצונו להפעיל את הסרטון ולא להפעיל את הסרטון באופן אוטומטי כאשר הגולש מגיע לדף. תנו לו קודם לראות את המסרים ולבחור אם הוא מעוניין לצפות בסרטון.

הוכחה חברתית באמצעות עדויות ותמונות

חשוב להוכיח לגולש עד כמה העסק שלכם פופולרי וחברתי. תוכלו להוכיח לו בכמה דרכים נהדרות:

  • להוסיף המלצות של לקוחות (רצוי עם תמונה)
  • וידאו מצולם של לקוחות ממליצים – כלי עוצמתי מאד!
  • צילומי מסך של הדף העסקי שלכם שבו יש הרבה עוקבים
  • אזכורים מעיתונים שכתבו עליכם
  • סרטון וידאו של תכנית טלוויזיה שהשתתפתם בה או משהו בסגנון
  • מקרי בוחן / כל דבר שיכול להוכיח הצלחה. למשל בתחום של קידום אורגני – מיקומים של לקוחות, עלייה בטראפיק וכו'.

לא לשכוח לעשות A/B טסטינג

אם יש משהו שהרבה משווקי אינטרנט מזניחים, זה את הנושא של A/B Testing. שיפור יחס המרה זוהי אומנות של ממש ומי ששולט בזה – יכול לנצל הרבה את מהפוטנציאל של הטראפיק שלו מבלי להגדיל את הטראפיק בכלל.

אז מה זה בעצם אומר?

  • לייצר כמה גרסאות לעמוד נחיתה עם הבדל אחד ויחיד בינהן – על מנת לדעת לבודד את המשתנה שעושה את ההבדל.
  • המשתנה יכול להיות: הקופי (הטקסט), צבע של כפתור, השדות בטופס, כותרת ולמעשה כל אלמנט בדף.
  • כלל ברזל – תמיד להפנות ל2 גרסאות (או יותר) שונות של עמוד הנחיתה עם אותו מסר/מודעה – שוב, על מנת לבודד את המשתנים כמה שיותר!
  • לאחר פרק זמן מספק שבו מצטברים מספיק נתונים, אפשר לקבוע את הגרסה המוצלחת (הממירה) יותר ולהתחיל טסט חדש – תעשו תמיד טסטים ותשוו בין עמודי נחיתה שונים על מנת לשפר את אחוז ההמרה באופן מתמיד.

יאללה, הולכים לייצר דף נחיתה שנותן בראש?

לסיום, בעידן בו חברות מתחרות צצות כמו פטריות אחרי הגשם, כל עסק צריך לבלוט בדרכים שלו. קמפיין המבוסס על דף נחיתה הוא אפיק פרסום מצוין אולם הוא נקודתי ודורש שימת לב לפרטים הקטנים ביותר.

שילוב של עיצוב מנצח לצד מסרים נכונים המניעים לפעולה, יכולים לעשות את ההבדל בין דף נחיתה סטנדרטי לדף מוכר, כזה שמייצר לידים איכותיים. לכן עליכם להחליט איזה מסר תרצו להעביר, מה תרצו שהגולש יבצע, ולמצוא את הנקודה המשותפת בין הרצונות שלכם לציפיות של הגולש.

המאמר נכתב באדיבות, חברת קידום אתרים SEO-VIP


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות אלמוג גרציאן

אלמוג מעל 6 שנים בתחום קידום האתרים וניהל מגוון רחב של פרויקטים של קידום האורגני. לאחרונה פתח עסק לקידום אתרים ובניית אתרי וורדפרס בשם SEO-VIP.

שווה לקרוא גם את

טעויות בפייסבוק

שיווק דפוק – לא חבל עליכם?

הפעם אני מארח את רוני ריבלין, אחת מהכותבות המוכשרות שאני מכיר, ונותן לה את הבמה ...

בניית אתרים בעזרת BootStrap

בניית אתרי אינטרנט ב – Bootstrap.CSS

הפעם מתארח אור שוורץ מחברת DigitalST לבניית אתרים. שנת 2017 הביאה עמה טרנדים חמים בעולם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *