דף הבית / קידום אתרים בגוגל / איך זה שהזין הזה עוקף אותי בתוצאות?!

איך זה שהזין הזה עוקף אותי בתוצאות?!

בום! סליחה על הכותרת וכו', רציתי למשוך תשומת לב על ידי פרובוקציה זולה 🙂

והפעם – אני רוצה לדבר אני נושא שמעצבן אותי, ובטח גם אתם נתקלתם בו לא מעט – איך קורה שאתרי פח מופיעים בתוצאות הראשונות של גוגל, ומחזיקים שם לאורך זמן?

מטבע הדברים, אני אמנע מלתת דוגמאות ספציפיות, אבל בכל תחום יש את האתר או אפילו כמה אתרים מעפנים כאלה שאף אחד לא מבין מה הם עושים כל כך הרבה זמן בצמרת. האם זה בגלל שלא היה פינגווין הרבה מאד זמן? האם פינגווין בכלל יעשה את העבודה?

שאלות טובות, אבל…לאף אחד אין תשובה ודאית.

איך זה שאתרי ספאם מתברגים לתוצאות הראשונות בגוגל?

אפשר להיות פלצנים ולחשוב על הכיוונים הבאים:

  • אולי דווקא התוכן באתר משביע את רצון הגולשים וגוגל רואה את האיתותים האלה כסימן חיובי?
  • אולי הם באמת יותר טובים מהמתחרים?
  • הוסף [בלה בלה] כאן

אבל האמת היא…שזה ממש לא הכיוון.

הסיבה העיקרית היא – קישורים!

אני פחות עוקב אחרי שאילתות באנגלית ובחו"ל באופן כללי, אבל בארץ – אין ספק שבשנת 2016 עדיין הספאם חוגג, ובעיקר קישורי ספאם. הספאם שמבוסס על תוכן ומניפולציות זולות אמנם פחות אפקטיבי, אבל בכל מה שקשור לקישורים – חופשי על הבר…

אז הסיבות האמיתיות שגוגל מדרג אתרי פח הן יותר בכיוון הזה:

  • האלגוריתם של גוגל לא באמת יודע להבחין בין קישורים טבעיים וקישורים לא טבעיים. לצורך העניין, קישור טבעי יכול להיות קישור "טוב" וקישור "רע". וקישור לא טבעי גם יכול להיות טוב או רע. זה בוודאי לא משהו שאלגוריתם יכול לזהות. זה מאד יומרני לחשוב שאלגוריתם יכול לדעת כזה דבר. האמת היא, שהאבחנה של גוגל בנושא קישורים בהכרח מסתמכת על פרמטרים טכניים בלבד – לדוגמא: האנקור של הקישור, סמכות הדומיין ממנו הוא יוצא, כמה לחצו על הקישור ועוד. רוב הדברים האלה – מאד קלים למניפולציה. כתבתי על כך בהרחבה במאמר 22 מדדים המשפיעים על איכות הקישורים.
  • עדכוני פינגווין (במידה והם באמת יעילים לניקוי ספאם) צריכים להתרחש לעיתים הרבה יותר קרובות) – עדכון הפינגווין שנמצא מעבר לפינה (כבר שנה וחצי בערך…) אמור להיות עדכון בזמן אמת ואולי יביא בשורה בכיוון הזה. עומר שובל נתן ניתוח מעניין על הנושא הזה בראיון איתו.
  • ישראל היא שוק קטן, התוצאות האורגניות בארץ מעניינות לגוגל העולמית את הביצה.
  • עדכוני אלגוריתם רבים מתייחסים לפרמטרים טכניים שניתן למדוד בלי קשר לשפה כזו או אחרת, אבל עדיין אין ספק כי גוגל הרבה פחות "מבינים" עברית וזה גם פוגע באפקטיביות של עדכונים שמתייחסים לתוכן כמו פנדה למשל.
  • קישורים מאיכות נמוכה ולא טבעיים בעליל, כאלה שמפרים את ההנחיות של גוגל באופן מפורש ובוטה (לדוגמא – פורומים עם אנקור מדויק), עדיין עובדים ועובדים היטב. רוצים דוגמאות לאתרים שמקודמים חזק מאד עם פרופיל קישורים שלפחות 70% ממנו מבוסס על קישורים כאלה? סבבה, כתבו לי הודעה בפרטי…
  • יש תחומים שמרוב שיש שם ספאם בתוצאות, לגוגל אין ממש ברירה אלא להציג את הגרועות ביותר בסדר יורד (מבחינתם).

קידום אתרים שחור

אז מה, לעבוד לצד השחור של המפה?

אממ.. לא. כאילו, רק אם בא לכם לעשות ניסויים וכאלה, ואתם לא חייבים דין וחשבון לאף אחד.

זה נכון שגוגל ישראל הרבה פחות מפותח מגוגל ארה"ב, אבל כמעט כל מה שיש שם מגיע גם לפה בסופו של דבר, גם אם זה בדיליי עצבני של שנתיים או יותר. בכל מה שקשור לשפה העברית אני מאמין שגוגל משפרים את הנושא כל הזמן, אבל באופן מאד הדרגתי ולא בטוח אם אי פעם ההבנה של גוגל בעברית תהיה זהה אפילו קרובה לזו שבאנגלית.

מה כן כדאי לעשות?

אין הרבה מה לעשות לגבי הספאמרים, אלא לקוות שיום אחד גוגל באמת יצליחו באמצעים אלגוריתמיים בלבד, להתעלם או יותר טוב מזה – להתייחס אל טכניקות קישורים פסולות כגורם מזיק (כפי שהם בעצמם מציינים בהנחיות שלהם!) לדירוגים של אתרים.

עד אז, מה שנותר לנו, המקדמים ה"צדיקים" לעשות, זה להמשיך לייצר תוכן מעולה, לדאוג לאתרים מהירים, חווית משתמש טובה וכן – גם קישורים, אבל כמו שצריך.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שדרוג אתר

איך לעבור מאתר ישן לחדש ולהישאר בחיים

ביצוע הפניות 301, העברה תקינה של נתוני מטא ושמירה על ההיררכיה הם חלק מהדברים שחשוב ...

מקרה בוחן עם תגית hreflang

מקרה בוחן – תגית hreflang

במאמר הקודם דיברתי על למה צריך לטרגט אתר ואיך עושים זאת, על המשמעות של טירגוט, ושצריך ...

5 תגובות

  1. effectiveseoisrael@gmail.com'

    וואלה כמה שזה נכון מסכים איתך מאוד! יש אתרי פח שעוברים את כולם בלי למצמץ.. ואין כל סיבה לכך! מקווה שבעדכון הבא יהיה סדר 🙂

  2. dudu@seowho.co.il'

    מסכים איתך לגמרי (:
    אחלה פוסט.

  3. virial@gmail.com'

    קרעת 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *