דף הבית / קידום אתרים בגוגל / איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

כולם רוצם להיות ראשונים בגוגל, ובהרבה מקרים להגיע לעמוד ראשון בגוגל זה לא מספיק – כולם רוצים להיות מספר 1.
ויש לכך כמובן סיבה טובה. מחקרים שונים מראים שרוב הקליקים מתפזרים על פני חמשת המקומות הראשונים בגוגל, הנה גרף שממחיש את זה בצורה טובה

גרף מיקומים CTR כצפוי – הכי שווה להיות מקום ראשון. התמונה מתוך המאמר הזה של ברי שוורץ.

מדובר על ממוצע, אך בגדול רואים בבירור כי המקום הראשון נהנה, כמעט בצורה עיוורת – מעדיפות בקליקים והרבה אחריו התוצאה השנייה והשלישית, וכן הלאה. עוד  אנו למדים עפ"י המחקר, שהדף השני והשלישי בגוגל מקבלים רק קרוב ל-6% מהקליקים.

מקום ראשון בגוגל לא תמיד מבטיח CTR גבוה

כן, למרות האמור לעיל – לא תמיד המקום הראשון בגוגל יבטיח לכם CTR (Click Through Rate – שיעור הקלקות מתוך החשיפות). דוגמאות לכך הם למשל עמודי ויקיפדיה שמדורגים גבוה אך לא תמיד עונים לצורך של המשתמש.

האם אפשר להגביר אחוזי הקלקות לאתר גם אם אני לא מקום ראשון בגוגל?

כן, בהחלט. דבר זה היה נכון במיוחד עד לא מזמן, בתקופה שבה גוגל הציג תמונות מחברים בתוצאות – אני זיהיתי לפחות בחלק מהמקרים כי אתרים עם תמונות מחבר מקבלים יותר קליקים מאתרים שאין להם תמונה כזו, במיוחד עם מדובר באתר היחיד בעמוד שיש לו תוצאה כזו. תוצאות בולטות נוספות הן תוצאות וידאו (בין אם מיוטיוב ובין אם מאתרים אחרים), מתכונים, חדשות ועוד. כל הנ"ל נכנסים לקטגוריה שנקראת Rich Snippets – כלומר "סניפטים עשירים" בתוצאות החיפוש.

מעבר לאלמנט הויזואלי -תמיד מומלץ לכתוב כותרות ותיאורים הכי סקסיים שאתם יכולים, כדי לשכנע הגולש ללחוץ דווקא על התוצאה שלכם ולא של המתחרה.

אם נחזור לשאלה המקורית – איך להגיע לעמוד ראשון בגוגל, התשובה לכך מורכבת ותלויה בהמון משתנים.

1. התחרות היום גבוהה מאי פעם

ככל שהזמן עובר, יותר ויותר עסקים מבינים ש-SEO הוא ערוץ שיווק משמעותי, אם לא הכרחי, עבור העסק שלהם, במידה והם רוצים לחזק את נוכחותם באינטרנט ולקבל יותר פניות/מכירות מהאתר שלהם. הביקוש הגובר לתחום הקידום והשיווק באינטרנט הביא בשנים האחרונות לפריחה של כל העוסקים התעשייה הזו: החל מקורסים שמלמדים קידום אורגני וממומן, חברות חדשות ונפתחות ויותר ויותר אנשים שמתחילים לעסוק בתחום, בין אם בצורה מקצועית ובין אם לא.

למרות זאת, הכל יחסי והתחרות בארץ עדיין זעומה ביחס לתחרות בארה"ב למשל. כמו כן, בארץ יש עדיין כמה תחומים יחסית בתוליים, בכל הקשור לזירת הSEO – אך צריך לזכור שאיפה התחרות נמוכה ככה גם פוטנציאל הרווח (בדרך כלל).

2. איך ניתן בכל זאת לנצח את התחרות?

בתור אחד המתמחה ומתמקד בעיקר בקידום עסקים קטנים ובינוניים, אני תמיד מנסה למצוא "פרצות" ולפתוח כמה שיותר דלתות לאתר שאני מקדם. מה שזה בעצם אומר זה לאו דווקא ללכת ראש בקיר עם הביטויים הקשים והתחרותיים ביותר בתחום, אלא למצוא את הביטויים והחיפושים היותר קטנים וממוקדים, שמצד אחד גם יותר רלוונטיים לעסק, ומצד שני הרבה יותר קלים לקידום עד לתוצאות הראשונות בגוגל.

ואיך אפשר בלי דוגמא: אם ניקח למשל את הביטוי "עדשות ניקון". כמובן שכל חנות צילום תשמח להיות מקום ראשון בגוגל על הביטוי הזה. אבל, ברגע שהיא תגיע לשם – האם זה יחזיר את ההשקעה? האם החנות תראה מזה לקוחות? ממש לא בטוח. למה? כי אין פה שום מיקוד והביטוי לא בהכרח מעיד על כוונה מסחרית של הגולש. גולש מחפש ביטוי כזה יכול להיות עדיין בשלב של ההתעניינות או המחקר הראשוני של המוצר.

לעומת זאת, אם מישהו יחפש "עדשת ניקון 50mm f/1.8 חוות דעת" או "עדשת ניקון 50mm f/1.8 מחיר" – פה יש כבר כוונה רצינית לרכישה של המוצר. הלקוח כבר עשה את המחקר שלו, התבשל קצת וכנראה הגיע למסקנה שהוא רוצה לרכוש את המוצר. חיפוש כזה – יכיל מן הסתם הרבה פחות חיפושים, אבל הרבה יותר פוטנציאל למכירות.

כמובן שלא כל עסק מוכר מוצרים דרך האתר, אבל הדוגמא לעיל באה להמחיש שעל מנת להגיד לדף ראשון בגוגל, ואף לתוצאות הראשונות, צריכים להיות יצירתיים ולנצל את התחומים הלא רווים בשוק הספציפי בו אנו עוסקים. בכל עסק ניתן למצוא את החיפושים הרלוונטיים והממוקדים בהתאם לתחום שלו.

3. איך מוצאים חיפושים רלוונטיים?

יש כמה דרכים לברר מה הקהל שלכם מחפש ומה יהיה הכי רלוונטי עבורו:

  • מתכנן מילות המפתח של גוגל – כלי חובה לכל מקדם אתרים ומשווק אינטרנט.
  • Google Suggest – זה בעצם ההשלמה האוטומטית של גוגל שעוזרת לנו להבין מה עוד מחפשים בתחום שלנו. הרבה מהביטויים שיופיעו כאן, לא תמצאו בכלי מילות מפתח. ככה זה נראה בעצם:
    Google Suggest
  • ווב מאסטר טולס (Web Master Tools) – במידה והאתר שלכם מחובר לכלי מנהלי האתרים של גוגל – תוכלו לדלות משם מידע על ביטויים מהם הגיעו לאתר שלכם (או רק נחשפו אליו). בהרבה מקרים, במיוחד עם אתרים גדולים עם הרבה עמודים – ניתן למצוא שם אוצרות אמיתיים…
  • מחקר מתחרים – תמיד אפשר לראות מה המתחרים שלך עושים, במיוחד אם הם עושים את זה טוב – ואז לעשות משהו דומה ואף לשכלל את זה. גם כלים כמו Screaming Frog מאפשרים לך לסרוק אתרי מתחרים ולהבין איזה עמודים יש להם באתר, על מה הם מדברים ועוד.
  • כמובן יש עוד מגוון דרכים, כמו לעשות סקר שוק, לשאול ישירות את הגולשים שלכם באמצעות סקרים וכד', אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני אז אפשר להשתמש באתרם כמו אמזון ואיביי בכדי לקבל השראה ועוד.
  • יש עוד כמה כלים שיעזרו לכם לבצע מחקר מילים יעיל – כתבתי עליהם במאמר המטורף הזה (כן אני עף על עצמי :-)).
  • בנוסף, כתבתי מאמר על שיווק באמצעות תוכן ו0 דרכים לקבל רעיונות למילות מפתח שאותו אני מאד ממליץ לקרוא.

לסיכום

בעולם התחרותי של היום, צריכים להיות יצירתיים מתמיד על מנת להגיע למקומות הראשונים בגוגל, להישאר שם ולהביא לקוחות כמה שיותר ממוקדם לאתר שלכם.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

השוואה בין מערכות CMS שונות

מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

בעלי אתרים יכולים לבחור כיום בין מגוון מרשים ביותר של מערכות לניהול תוכן: החל ממערכות ...

יועץ קידום אתרים

איך יועץ קידום אתרים יוכל לעזור לכם?

בעלי אתרים רבים שרוצים להתחיל לקדם את האתר שלהם מפחדים להתחייב לחברות קידום לפני שהבינו ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *