דף הבית / קידום אתרים בגוגל / איך לבנות קישורים פנימיים כמו מלך

איך לבנות קישורים פנימיים כמו מלך

טוב, בתכלס מלך לא צריך לבנות קישורים – הוא צריך לשבת רגל על רגל ולספור את הכסף, אבל אם הכותרת עזרה לך להגיע לכאן – אני שמח 🙂

קישורים פנימיים הם פקטור מאד חשוב בתהליך אופטימיזציה של של כל אתר. הרבה אנשים העוסקים בתחום, שמים יותר מדי דגש על קישורים חיצוניים ומזניחים דברים בסיסיים כמו אופטימיזציה לאתר, שקישורים פנימיים הם חלק בלתי נפרד ממנה.

אני אומר דבר כזה: חברים, לפני שאתם בכלל חושבים על קישורים חיצוניים – תוודאו שיש תשתית מספיק טובה שתתמוך בזה. במילים אחרות: יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות באתר עצמו, לפני שבכלל צריך להתחיל לדבר על קישורים חיצוניים. להלן רשימה חלקית:

  • אופטימיזציה של טייטלים ודיסקריפשנים (תיאורים) לכל העמודים באתר
  • הוספת תגיות אלט+טייטל של תמונות
  • בדיקה יסודית שכל התוכן באתר מקורי ולא משוכפל (לפחות לא בצורה בוטה כמו במקרה הזה)
  • הוספת תכנים איכותיים לאתר הממוקדים לקהל היעד הרלוונטי על בסיס קבוע
  • בדיקת תקינות הקוד, HTML+CSS, מהירות אתר אופטימאלית וכו'
  • אופטימיזציה של כותרות H1-H3
  • בדיקה שאין יותר מדי עמודים באתר בלי תוכן ייחודי / מניעה של עמודים "רזים" בלי תוכן או מעט מדיי תוכן שלא נותנים ערך מוסף
  • וכמובן…קישורים פנימיים!

יש להפריד בין 2 סוגים של קישורים פנימיים:

1. קישורים מהניווט של האתר

אלו קישורים שבדרך כלל מופיעים באופן רוחבי בכל עמודי האתר: תפריט ראשי, תפריט תחתון (פוטר), תפריט צד, ענן תגיות, וכו'.

2. קישורים מתוך עמודים

אלו בדרך כלל קישורים טקסטואליים (אך יכולים גם להיות מתוך תמונה למשל) מתוך תוכן של עמוד מסוים באתר המקשרים לעמוד אחר באתר. אלו הקישורים שמשפיעים באמת מפני שגוגל יודע להפריד אותם מקישורי הניווט – למרות שגם להם יש תפקיד חשוב שנדבר עליו בהמשך.

הבסיס – לבנות היררכיה נכונה באתר

במצב אידיאלי, אנו נתכנן את ההיררכיה של האתר עוד משלב האפיון וההקמה שלו – מה שיאפשר לנו שליטה מלאה על קביעת העמודים הראשיים באתר, הקטגוריות והעמודים הפנימיים – והיחס בינהם.

להלן תרשים זרימה שממחיש איך צריכה להיראות היררכה בסיסית באתר (ללחוץ להגדלה):

היררכיה של קישורים פנימיים

נרחיב על כל אחד במילים:

  • תפריט עליון: בדרך כלל התפריט הראשי, החשוב ביותר. קיימים מספר אתרים בלי תפריט עליון בכלל, שבהם התפריט הצדדי (ימני או שמאלי) משמש כתפריט העיקרי. תפריט זה יקשר לכל העמודים החשובים ביותר באתר – שזה כמובן משתנה בין סוג האתר ומטרתו, שזה בדרך כלל כולל: דף שירותים / מוצרים, אודות, יצירת קשר, בלוג / אזור מאמרים וכו'. אם מדובר באתר מסחר (E-Commerce) אז בדרך יהיו קישורים רבים לקטגוריות ראשיות באתר.
  • תפריט פוטר: לא קיים בכל אתר, וגם אם כן, לא תמיד עושים בו שימוש נכון. בפוטר בדרך כלל חוזרים על עצמם כמה לינקים עיקריים (דף הבית, אודות וכו') ביחד עם עוד כמה קישורים לעמודים פנימיים באתר. ההמלצה שלי היא להכניס בפוטר קישורים לעמודים פנימיים שלא ניתן או שלא בעדיפות עליונה שיהיו בתפריט העליון, אך עדיין חשובים מבחינתכם שיקבלו קישור מדף הבית. דבר נוסף, במידה ומדובר באתר עשיר בתוכן עם קטגוריות רבות של מאמרים, מומלץ לקשה מהפוטר של האתר אל עמודי הקטגוריות (תקצירי מאמרים) עצמם ובכך לקרב אותם אל דף הבית מבחינת ההיררכיה של האתר.
  • ענן תגיות: אמנם נקרא "ענן" אבל זה יכול להיות גם סתם רשימת קישורים פנימיים לעמודי האתר, שמופיע בצורה כזו או אחרת. באתרי וורדפרס למשל, תגיות משויכות לפוסטים בלבד (ולא "עמודים"). זאת עוד דרך לתייג פוסטים בנושא מסוים, מעבר לקטגוריה שלהם הם משויכים. היתרון של ענן תגיות – דרך נוספת להנגיש מאמרים ועמודים פנימיים באתר, דרך דף הבית. עמוד תגיות זה בעצם ארכיון של תגית בנושא מסוים, עם קישור פנימי לכל הפוסטים המשויכים אליה. במקרים מסוימים ניתן להגיד לגוגל לא לאנדקס את עמודי התגית (לא להוסיף אותם לאינדקס) – אך הוא העכבישים של גוגל עדיין יזחלו בעמוד וימצאו את הפוסטים המקושרים מהם.

כלל האצבע: ככל שעמוד מסוים קרוב יותר לדף הבית, כך כוחו עולה. במילים אחרות: ככל שעמוד מסוים דורש פחות לחיצות (קליקים) על מנת להגיע אליו מדף הבית של האתר, כך, (ברוב המקרים) הוא יהיה חזק יותר.

רק על ידי יישום של הכלל הפשוט הזה, הצלחתי לשפר מיקומים של עשרות ביטויים בכמה וכמה אתרים, פעם אחר פעם.

יחד עם זאת – מומלץ לא לעשות abuse לדבר הזה, כלומר לא צריך להגזים ולקשר לכל עמודי האתר מדף הבית / מהניווט הכללי של האתר. יש לתכנן ולעשות זאת בחכמה – וגם להתחשב אילו עמודים יקושרו מהעמודים הפנימיים שמקושרים לדף הבית.

טיפ חשוב: אל תחשבו רק על גוגל, תחשבו גם על הקישורים שישרתו את המשתמש הממוצע בדרך הטובה ביותר.

קישורים פנימיים מתוך תוכן

מעבר לניווט נכון באתר, יש לנו עוד דרך מאד משמעותית להשפיע על חוזק וניראות העמודים שלנו באתר והיא באמצעות קישורים פנימיים בעמודים פנימיים באתר של עמודים אחרים.

איך מתחילים?

קודם כל, מומלץ לעבוד בסנכרון עם האסטרטגיה של האתר – כלומר, לפי מחקר מילות המפתח, רשימת ביטויים מקודמים והעמודים שלהם וכו'.

באתרים עשירים בתוכן, אחת השיטות החביבות עליי כדי למצוא הזדמנויות לקישורים פנימיים היא פשוט להיעזר בגוגל. אלו השלבים בהם אני פועל:

1. בוחר עמוד אסטרטגי באתר אותו אני רוצה לחזק.

2. באמצעות הפקודה site: אני מחפש את כל העמודים שיש באתר שמדברים על הנושא הזה.

3. נכנס לכמה מהעמודים האלה, ומוציא מהם קישורים פנימיים לעמדו המרכזי שבחרתי בסעיף 1, תוך גיוון טקסט הקישור.

4. מחכה בין כמה ימים לכמה שבועות בכדי לראות תוצאות (כמובן שלא ניתן לבודד רק את הפרמטר הזה כמשפיע על המיקום אבל סטטיסטית זה עובד לי ברוב המקרים).

בואו נלך על דוגמא מהאתר שכולנו מכירים: Ynet. נניח ונוני מוזס בא אליי ואומר לי: "אחי, קדם לי את הביטוי 'דיאטה' אצלי באתר". אני אומר לו "סבבה גבר" ואז פועל כדלקמן, לפי השלבים שתיארתי מקודם:

1. זה העמוד הכי חזק באתר Ynet על הביטוי "דיאטה" (ונכון לכתיבת שורות אלו – מקום 2 בגוגל).

2. אני מחפש איזה עוד עמודים באתר Ynet רלוונטיים לנושא, בדרך הזו:

חיפוש דיאטה באתר ynet

ואז אני מקבל רשימה נחמדה של תוצאות:

 תוצאות דיאטה

3. השלב הבא, היא להיכנס לכל עמוד תוכן שיש בו כתבה, לבדוק האם כבר קיים קישור לעמוד הראשי של דיאטה (שהוא לא מהניווט של האתר), ובמידה ולא – מוסיף קישור לעמוד הזה. גם בקישורים פנימיים כדאי לגוון באנקור טקסט (טקסט הקישור). כלומר, לא לקשר תמיד בביטוי "דיאטה" אלא להיות מגוונים, כמה דוגמאות:

  • למידע נוסף על דיאטות ליחצו כאן
  • לעמוד הראשי של הדיאטות באתר
  • לקריאת מאמרים נוספים על דיאטה
  • וכו'

ככה ממשיכים לאורך כמה עמודים באתר הרלוונטיים לנושא. כאמור, ככל שהאתר עשיר יותר בתוכן – כך יש יותר פוטנציאל להוציא קישורים מעמודים פנימיים ובאמצעותם לחזק עמודים ראשיים.

קישורים פנימיים באמצעות Screaming Frog

דרך נוספת, יעילה לא פחות – היא שימוש בכלי המצוין Screaming Frog (מבטיח לכתוב על זה מדריך יום אחד…). בקצרה, למי שלא מכיר – מדובר בזחלן (Crawler) שסורק את כל עמודי האתר שלנו (בדומה לעכבישים של גוגל) ומוציא משם נתונים מעניינים כמו: טייטלים, דיסקריפשנים, כותרות H1-H2, סטטוס העמוד (200,301,404 וכו'), תגית קנוניקל ועוד המון דברים טכניים ואחרים.

היתרון של שימוש בכלי הזה, לעומת גוגל – היא העובדה שהוא יוציא לנו נתונים בזמן אמת ולא מתוך האינדקס של גוגל, שלוקח לו זמן להתעדכן). מתי זה טוב לנו?

  • בעבודת קישורים פנימיים על אתר חדש שעוד לא עלה לאוויר / חסום לגוגל
  • כאשר העלינו הרבה תוכן חדש לאתר והוא עדיין לא הספיק להתאנדקס בגוגל (ולכן אי אפשר לבנות על נתונים מתוך האינדקס…)

לאחר סריקה של עמוד שנגדיר לתוכנה, נקבל מבט-על על כל העמודים שהיא תמצא לנו מתוך העמוד הזה, משהו שנראה ככה:

 Screaming Frog - Ynet

את הרשימה הגולמית הזאת, ניתן לפלטר בכמה דרכים באמצעות התוכנה, על מנת למקד אותה שתציג לנו את העמודים הרלוונטיים ביותר לנו, לצורך עבודה של קישורים פנימיים. ניתן לעשות זאת באמצעות סינון של טייטלים רלוונטיים, שימוש לשונית Custom עם פילטרים שנגדיר מראש, ובעוד מגוון דרכים.

עד כאן להפעם. יש לכם שיטות נוספות לקישורים פנימיים שברצונכם לשתף? אשמח לשמוע!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

יועץ קידום אתרים

איך יועץ קידום אתרים יוכל לעזור לכם?

בעלי אתרים רבים שרוצים להתחיל לקדם את האתר שלהם מפחדים להתחייב לחברות קידום לפני שהבינו ...

הטמעת סכמה

נתונים מובנים: מהי סכמה (Schema) ולמה זה טוב?

יש לך סכמה באתר? כמה מכם שמעו את המונח "סכמה" בשנה- שנתיים האחרונות? מניח שהרבה ...

34 תגובות

  1. exploter@gmail.com'

    היי דניאל ארצה להוסיף ולהגיד שהגרסאות האחרונות של פרוג מאפשרות לך גם לייצא רשימה מלאה של כל האנקורים באתר ככה שתוכל לבחון את הקישורים ולשפר אנקורים חלולים ולא אינפורמטיביים באתר.

  2. היי מנשה, תודה על התוספת. אגב – ההערה שלך הגיעה אוטומטית לספאם, הייתי בודק את העניין 🙂

  3. yonatanmim@gmail.com'

    הי דניאל,
    מה קורה אחי 🙂 אצלי סבבה

    אחד מהדברים הכי חשובים שהרבה אנשים מפספסים זה העניין הבסיסי של בניית היררכיה נכונה! מאמר מעולה דניאל, פשוט להבנה, קלילי, מעניין ויכול לשמש גם כמדריך למקדמי אתרים ובעלי אתרים.

    ג'ון מימוני
    איזי אינטרנט קידום אתרים

  4. תודה רבה אחי, שמח שאהבת 🙂

  5. אחלה כתבה דניאל.

    שמתי לב שאני מחפש חלק מהביטויים, הם מופיעים לי בעמודים בבלוג
    שמכילים את אזור התגיות, כלומר לא במאמר עצמו.
    מה שדורש מעט יותר עבודה בברירת הקישורים שנכנסים אליהם.

  6. היי אופיר 🙂
    תודה על התגובה. אתה צודק – חלק מהעמודים אפשר לסנן מראש עם קצת מיומנות ונסיון (למשל העמוד תגיות של YNET כולל את הביטוי tag ב-URL, זה משהו שבאופן אישי שמתי לב מייד). כמובן השיטה המומלצת היא לפתוח כמה עמודים בטאבים נפרדים על מנת לזרז את תהליך ה"בוררות".

  7. אחרי כמה נסיונות גם אני התחלתי לסנן כבר בתוצאות החיפוש,
    רק ככל שיש יותר פוסטים בבלוג זה מאריך משמעותית את
    כמות תוצאות החיפוש 🙂

  8. danivk1408@gmail.com'

    קראתי את המאמר והשכלתי , תודה . בתור מקדם אתרים אמנם לא וותיק למדתי משהו … וגם איישם. מחכה למדריך של ה- screaming frog

  9. danivk1408@gmail.com'

    ואגב פרגנתי לך באמצעות הרשתות החברתיות … גם זה תורם לקידום במידה מסויימת

  10. תודה רבה דני 🙂
    אתה מוזמן להירשם לעדכונים בדרך המועדפת עליך (rss, פייסבוק, גוגל+) ותקבל עדכון על פוסטים עתידיים

  11. elad@webresult.co.il'

    היי דניאל!
    אהבתי את המאמר בהחלט מקיף ומקצועי ויותר מהכל נוגע גם ביוזר הפשוט וגם במשתמש המתקדם.
    הטכניקות של בניית קישורים פנימיים באמת חסרה אצל מרבית המקדמים – כל הכבוד על תשומת הלב והיוזמה.

  12. תודה רבה אלעד!

  13. info@seoreport.co.il'

    תודה דניאל על שהחזרת אותנו לבסיס אל הקישורים הפנימיים ואל ההירכייה הנכונה באתר. תמיד טוב לחזור ולרענן כבר מה שהספקנו לשכוח.
    בתרשים על הירכיית התוכן באתר הצגת יפה את הקבוצות השונות של בלוג ובהם: עמודים, פוסטים (קטגוריות ותגיות). הבעיה היא שפוסט אחד יכול להיות מקוטלג בכמה קטגוריות ובכמה תגיות ומלבד זה גם בארכיון תאריך וארכיון מחבר (author) כך שיכול להיווצר מצב של כפילות נתונים. אז מצד אחד יש קישורים פנימיים ומצד שני האתר נופל למלכודת התוכן הכפול.
    אם יש לך אתר וורדפרס, התקנה של פלאגין של yoast וצפיה בסרט וידאו זה http://www.seoreport.co.il/2547 יכולים להימנע מכפל נתונים ועם זאת לתת כלי ניווט חזקים לגולשים.

    • היי זוהר, תודה על התגובה.
      מנסיוני, גוגל מתמודד היטב עם העניין הזה של הופעת פוסט מסוים במספר קטגוריות בוורדפרס – זה שכפול תוכן שנחשב לגיטימי לדעתי.
      בנוסף יש כמה דרכים לפתור את הבעיה:
      1. להוסיף לכל קטגוריה פסקה ייחודית – תיאור כלשהו של הקטגוריה – כך שיהיה בה טקסט ייחודי שייבדל אותה משאר העמודים באתר.
      2. להגדיר noindex לעמודי קטגוריות – תלוי באופי ובמבנה האתר. כמובן מדובר רק על noindex ולא על nofollow כי כן נרצה שגוגל יבקר בעמודים אלו ויסרוק את העמודים המשויכים אליהם.

  14. o_a_a_r@walla.com'

    הי דניאל,

    מעניין ונהנית לקרוא וללמוד..
    אך בכל זאת לא הבנתי את הדוגמא על ה- דיאטה ו- ynet..

    ניסיתי לעשות זאת עם שירה בציבור-
    קיבלתי את הדף הבא..http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-
    4570436,00.html

    איך בעצם אני מיישמת את זה ? תוכל לעזור לי ?

    ממש תודה

  15. tzahisegev@gmail.com'

    הי דניאל,

    מאמר מצוין,
    תודה רבה!
    כמה קישורים פנימיים (לאותו עמוד) לדעתך כדאי להוציא מכל עמוד באתר?

    תודה,
    צחי

  16. היי צחי ותודה 🙂
    בקשר לשאלתך, אין נוסחה מדויקת – כל עוד הקישור יוצא מתוך אזור רלוונטי שמשרת את הגולשים, אין הגבלה. כמובן שבשביל לחזק עמודים ספציפיים באתר מומלץ גם לקשר אליהם מאתרים חיצוניים (מאתרים רלוונטיים ואיכותיים ככל הניתן).

  17. dudu@seowho.co.il'

    היי דניאל תודה על הפוסט המושקע אתה רושם בפשטות וזה הכי יעיל לדעתי (:

  18. anonya@anonya.com'

    דניאל, רק הערה קטנה לגבי סוג נוסף של קישור פנימי שלכאורה לא נזכר במאמר (אם אכן בוחרים להגדיר אותו כקישור פנימי, דבר שאני אישית חושב שנכון לעשות) וזהו קישור פנימי ברמת הדף עצמו. הכוונה שלי כמובן לקישור עוגן כמו בתוכן עניינים. אני בונה הרבה קישורים כאלה עם ה CKeditor של דרופל (למי שלא מכיר, דרופל\Drupal היא מערכת ניהול תוכן חופשית בדומה לג'ומלה ו-וורדפרס). חבר ותיק, וורדפרסיסט ומקדם אתרים בעצמו, טען בפניי בעבר שברגע שהוא הוסיף לדפים מסוימים תוכן עניינים הוא שם לב לבוסט גוגלי לדפים אלה… בעוד שאינני יכול להגיד בקבענות איך מנועי החיפוש מתייחסים לקישורים אלה, אני מתרשם שזה יכול לתרום תנועה צנועה לכך, בפרט ע"י מניעת העדר-חזרה-מהירה לתוצאות החיפוש, שכידוע זהו פקטור תאורטי שהרבה מקדמי אתרים מקפידים עליו.

    למעלה קראתי לקישור כזה "קישור עוגן" יש שיכעסו עליי שכן בשיח (Discourse) הישראלי של "קידום אתרים" אותו המונח בדיוק כבר "נתפס" לתאר קישור פנימי עם טקסט עוגן אינפורמטיבי שמקדם את אותו העמוד שאליו הקישור מפנה… זה נכון, אבל בתכלס, כמו בשפת התגיות Wiki ובכלל, זה דווקא מאד הגיוני ש"טקסט עוגן" יתאר דווקא קישורים ברמת הדף עצמו… עוגנים שאפשר לקשר אליהם.

    אגב אני רוצה לחלוק מנסיוני עם קוראי הדף – כאשר אני בונה קישור כזה, אני נדרש לתת שם לעוגן וID (מושג ב CSS לעוגן); אם יש לי 4 פרקים בתוכן העניינים, אז לראשון אני נותן את השם c1 (שזה קיצור של Chapter 1) ואני גם נותן ID עם שם דומה… תכלס רצוי לתת שם ארוך קצת יותר כדי למנוע התנגשות פוטנציאלית עם CSS ID's שעשויים להגיע מתבנית עיצוב או ממודולים.

    בקיצור, אפשר לתת גם את השם chap1 וגם ID עם שם זהה, ולהוסיף גם chap2 וID עם שם זהה לפרק הבא ולחזור על תהליך זה לכל הפרקים.

    כך גם אפשר לבנות תוכן עניינים שעוזר לגולש לנווט במאמר, וגם לתת קצת עיצוב נחמד עם CSS במקרה הצורך…

    • תודה בן, על התוספת המעשירה 🙂
      אני השתמשתי בקישורי תוכן עניינים במקרים מסוימים, כמו למשל במאמר שלי על כלים לקידום אתרים. קשה לי להגיד עד כמה זה משפיע באופן ישיר על קידום של עמוד ספציפי באתר, אבל יש סיכוי שהתרומה לכך היא בעובדה שזה עוזר לארגן את התוכן בעמוד בצורה נעימה וידידותית ועל כן עובדה זו תורמת בעקיפין לשיפור חווית המשתמש ומכאן גם לדירוג העמוד.
      בכל מקרה תודה על ההערה החשובה ונתת לי חומר למחשבה לביצוע נסיונות נוספים של הדבר הזה 🙂

  19. ecpm@ecpm.co.il'

    אחלה מאמר דניאל 🙂

  20. kobya007@gmail.com'

    אחלה מאמר! מה לדעתכם כמות הקישורים הפנימיים המקסימלית (בטקסט) מעמוד הבית?

    • היי האקרמן 🙂
      אני יכול לכתוב תשובה פלצנית בנוסח "מה שישרת את הגולש הכי טוב וכו'" אבל שמע, לא יודע – זה באמת באמת תלוי איך האתר בנוי, כמה טקסט יש בדף הבית, האם הקישורים האלה באמת שימושיים או סתם לצורך קידום ועוד. בגדול התשובה היא שאין הנחיה חד משמעית לגבי הנושא – תחשוב יותר על קישורים שבאמת ילחצו עליהם ויעזרו לגולשים לנווט באתר. מן הסתם תרצה להדגיש את העמודים שיותר חשובים לך מבחינת המרות וכו'.

  21. elisasi.info@gmail.com'

    היי פרטנר 🙂
    אהבתי מאוד את הרעיון של לזהות URLS בצפרדע כדי לאפיין לינקים פנימיים מבלי לפספס יותר מידי…
    חבל רק שהחינמי מגביל ל500 דפים.
    אני בדרך כלל הולך לפי תחושת בטן אבל בשיטה המדעית זה בהחלט מכניס אותך לפוקוס!

    כמו תמיד, אחלה מאמר!
    ואתה עדיין חייב לי פוסט סקירה מקיפה על AMP 🙂

  22. harel073@gmail.com'

    היי דניאל,
    מאמר מקסים ומועיל, מעבר לכך אהבתי את תשובותיך למגיבים והפרגון למתחרים.
    שאלתי היא האם מאז כתבת המאמר ועד היום ישנם שינים מהותיים בהמלצות לכמות הקישורים היוצאים מעמוד מסוים, כל שינוי או תוספת שתוכל לחדש, דגש על וורדפרס, לפני שאני פועל בעצתך במאמר הנ"ל.
    ושוב תודה. הראל

  23. yarden19780@gmail.com'

    היי דניאל,
    מאמר מעולה ונותן המון חומר למחשבה..אני יודע שהמאמר יחסי מזמן, האם ישנם דברים חדשים שצריך לדעת או לחדד נכון להיום בנושא התוכן . אני בתחילת דרכי בתחום ה-SEO ואשמח לעצה ממך ושאלתי היא כזאת :
    במידה ויש לי אתר תיירות כמה תוכן להערכתך אמור להיות בעמוד הבית וכמה קישורים פחות או יותר לקידום להוציא ממנו – אני יודע שהמדע לא מדויק אבל פניתי לטוב ביותר 🙂 אשמח לפעול לפי הצעתך.

    • היי ותודה 🙂
      לגבי המאמר הנוכחי – הוא בהחלט עדיין רלוונטי ואני פועל לפיו עד היום. כמה תוכן צריך להיות בעמוד הבית? תלוי איזה מטרה הוא משרת, מה הביטוי המרכזי שאתה מנסה לקדם בעמוד הבית?

  24. yosyosb@gmail.com'

    מאמר מעולה ! תודה רבה על כל המידע 🙂

  25. dudu@seowho.co.il'

    אחלה מאמר אחי
    הגעתי אליו די במקרה (:

  26. office@electric-concepts.com'

    מאמר מצויין שמח שגיליתי את הבלוג שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *