מקדם אתרים מקצועי בגוגל: איך תדעו שבחרתם טוב ולא איזה קקמייקה?

מקדם אתרים באינטרנט הוא איש מקצוע שתפקידו לסייע לאתרים להתקדם במעלה התוצאות האורגניות של גוגל – מקצוע שגם נקרא SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש).

יש כאלה המכנים זאת גם משווק אתרים – אבל זאת כבר הגדרה רחבה יותר.

לאחר קריאת המדריך הבא – תדעו הכל על תפקידם של מקדמי אתרים ואיך לבחור אנשי מקצוע טובים בתחום הכה מבלבל הזה.

אם הגעת לכאן כנראה שכבר הבנת שתהליך קידום אתרים הוא הכרחי לעסק שלך, וכבר מזמן לא מותרות, וכנראה לא יזיק לך לדעת גם איך לבחור מקדם אתרים ומומלץ ולהבין פחות או יותר מה בכלל עושים מקדמי אתרים.

אפילו שאני "משוחד", קידום אורגני לדעתי זהו ללא ספק אחד הערוצים הטובים והנכונים ביותר לשיווק העסק לטווח ארוך – ולא משנה אם זה עסק קטן או תאגיד.

למרות שלהתחיל לקדם אתר כיום זה לא כמו להתחיל לפני עשור, עדיין לאורך זמן, זה אחד הערוצים המשתלמים ביותר שיש, אם לא ה…

במדריך הבא:

✅ אני אסביר למה זה לא פשוט למצוא מקדם אורגני

✅ אתן קצת רקע על מה זה בכלל קידום אורגני בגוגל

✅ איך תדעו האם זה הערוץ הנכון עבורכם

✅ האם אתם צריכים בכלל שירות של קידום אתרים מקצועי או שאפשר להסתדר לבד?

✅ 7 פרמטרים שיש להכיר במידה והינך מחפש מקדם אתרים מקצועי

✅ האם לבחור במקדם עצמאי או חברה לקידום

אז מה זה בכלל קידום אתרים בגוגל? קצת רקע למי שמעוניין:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עכשיו, שאלת מיליון הדולר – יש המון מקדמי אתרים: איך בוחרים מקדם אתרים לאתר שלי – מישהו מקצועי, ואיך תדע שעשית בחירה נכונה?

להלן וידאו שמפרט יותר מה עושה מקדם אתר לעסק בתכלס, וכמה טיפים לבחירת מקדם מקצועי לקידום בגוגל:

מה הבעיה עם קידום אורגני?

אחת הבעיות של תחום ה-SEO, שאינה ייחודית רק לתחום הזה, היא רף הכניסה הנמוך.

מה הכוונה?

כל פלוץ (סליחה על הביטוי) עם גישה למחשב שקרא מאמר או 2 על התחום יכול לקרוא לעצמו מקדם אתרים מתחיל ולהתחיל להציע שירותים ללקוחות.

יש לא מעט מקדמים חאפרים בשוק, שעושים עבודה לא מקצועית בעליל, בין אם הם מבינים את ההשלכות של מעשיהם ובין אם לא, וככה למעשה יוצרים שם רע ומוניטין שלילי לתחום.

לא מספיק לבחור מישהו עם ניסיון – אלא גם עם קבלות..ומיד ארחיב על זה.

יש המון אנשי קידום לבחור מהם, איך בוחרים מקדם אתרים מומלץ?

למצוא מישהו מומלץ עבור פעילות קידום אתרים בגוגל זאת לא משימה פשוטה.

אנשי SEO יש הרבה – בארץ להערכתי יש לפחות כמה אלפים העוסקים במקצוע.

נצא מנקודת הנחה שלפחות 80% מהם שכירים והשאר פרילנסרים ובעלי חברות.

זה אומר שיש לפחות כמה מאות עצמאיים העוסקים בקידום אורגני בשוק. מהם יש כמובן כמה וכמה מקדמי אתרים טובים – אבל הם המיעוט, ואותם יותר קשה למצוא.

בנוסף, על פי התחרות של התחום בגוגל – לרובם גם יש אתר שהם מנסים לקדם בצורה כזו או אחרת.

שורה תחתונה? יש מאות משווקי אתרים לבחור מהם!

האם זה יהיה נכון לבחור רק מקדם שמופיע בגוגל בתוצאות הראשונות?

ממש לא בטוח (ואני אומר זאת, בתור אחד שמופיע רוב הזמן בשלישיה הראשונה בגוגל במאות ביטויים רלוונטיים).

האם קידום אורגני זה בכלל הערוץ הנכון בשבילי?

בתכלס?

הקידום האורגני בגוגל הוא ערוץ שיווקי שרלוונטי כמעט לכל עסק באשר הוא.

כמו שכתבתי כמה וכמה פעמים, SEO או קידום אורגני בגוגל מגדיל את הפוטנציאל של כל עסק להגדלת המכירות שלו.

אין היום מי שלא מחפש בגוגל.

בניגוד למי שסתם גולש בפייסבוק או גולל בין התמונות באינסטגרם, למי שמחפש בגוגל יש בדרך כלל גם כוונת רכישה / התעניינות ברורה.

מה שכן חשוב להדגיש הוא שלפעמיים הערוץ הממומן בגוגל (Google Ads) עשוי להיות לא פחות קריטי מערוץ ה-SEO משתי סיבות:

1. בשנה האחרונה גם מי שנמצא שנים בתחום לפעמים מתקשה להבחין בין התוצאות הממומנות לאורגניות בגלל שינויים שגוגל ביצעו בעיצוב של מודעות הטקסט בתוצאות.

2. עסקים שמבוססים על לידים חייבים להיעזר בקידום ממומן ברמה מסוימת – לפחות בשלבים הראשונים – עד שהאורגני מתחיל לעבוד.

לדוגמה, למי שמחפש ליסינג זול לא תמיד יש כוח להתחיל לנבור בכל האתרים של הסוכנויות השונות ויש סיכוי גבוה שהוא פשוט ימלא את הטופס בדף הנחיתה הראשון או השני שהוא רואה אחרי שהוא לחץ על אחת המודעות.

בכל מה שקשור לקידום ממומן, חשוב מאוד שתגייסו מנהל קמפיינים, יש מעט מאוד אנשים שיכולים לנהל קמפיין מאפס בלי ידע מוקדם.

בניגוד לתהליך של קידום אורגני שאולי תוכלו לבצע בעצמכם, ניהול קמפיין לא מוצלח יעלה לכם גם בזמן וגם בכסף.

האם אני בכלל צריך מישהו שיקדם לי את האתר?

אז האם צריך מקדם אורגני בתכלס?

אם יש לכם מספיק זמן ותחת ללמוד ולעשות דברים – כנראה שתוכלו לקחת את האתר שלכם קדימה בגוגל בעצמכם ואולי אפילו לבצע קידום אתרים עצמאי בצורה משמעותית.

אני אפילו מצרף פה סרטון שאני מסביר איך אפשר לעשות את זה לבד:

יחד עם זאת – לקדם אתרים לבד ללא עזרת איש מקצוע, אומר לשבת על האתר ולהשקיע לא מעט זמן בדברים כמו:

  • כתיבת מאמרים
  • שיפור הכותרות ותגיות המטא באתר
  • פנייה לאתרים על מנת להשיג קישורים חיצוניים לאתר כדי לחזק אותו בגוגל
  • להגדיר תגיות ALT לתמונות באתר
  • לשפר את מהירות האתר
  • לעקוב אחרי שגעונות של גוגל ולנסות לשפר דברים בהתאם
  • ועוד פעולות של מקדם אתרים…

בקיצור – כל אלה הן פעולות של איש קידום

מה אומרת גוגל למקדמי אתרים, בעצם?

"תעשו תוכן טוב שגולשים יאהבו ויהנו לשתף". זה בגדול התמצית של התמצית של ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים. אבל, כמובן שקידום אורגני בזירות תחרותיות ובכלל – דורש הרבה יותר מזה. לשם כך יש אנשי SEO.

אז…אם יש לכם מספיק זמן ויכולת ללמוד ולבצע את כל הנ"ל – מצוין.

לרוב בעלי העסקים אין את זה.

וגם כאשר הם מעלים תוכן לאתר ומשקיעים מאד בעדכונים שלו – הם מגלים (בשלב כזה או אחר) שמאד קשה להתקדם למיקומים ריאליים בגוגל, ללא קישורים חיצוניים.

זה השלב שבו רבים נשברים כי הם לא מבינים מאיפה להשיג קישורים ולמה בכלל צריך להתעסק עם הדבר המשעמם הזה.

בקיצור – ברוב המקרים כדאי להיעזר באיש מקצוע, מה שמביא אותי לסעיף הבא – איך בוחרים מקדם אתרים עם תוצאות?

7 פרמטרים לבחירת מקדם אתר מקצועי

יש יש כמה פרמטרים שכדאי לבחון לפני שבוחרים מקדם אתרי אינטרנט, על מנת להפקיד בו את גורל האתר (ואולי העסק שלכם):

1. מקדמי אתרים עם הוכחות

אתם לא חייבים לעבוד המקדם שהוא הכי טוב בארץ, אבל מקצוען בתחום חייב לספק הוכחות בשטח.

כלומר = תוצאות של לקוחות שעבדו עם המקדם (לא משנה אם מדובר בחברה או פרילנסר) כדי לראות שיש מעשים ולא רק מילים.

הוכחות זה למשל טבלת מיקומים לפני ואחרי או גרף עלייה אורגנית באנליטיקס, כמו זה:

אפקט של קידום אתרים בגוגל לאורך זמן

2. המלצות

כמו בכל תחום אחר וכפי שהזכרתי לעיל – לא מספיק לבחור מקדם עם ניסיון. רצוי לדבר עם לקוח או שניים שיכולים להמליץ בלב שלם על העבודה עם המקדם הספציפי.

אם בא לכם באמת להגדיל ראש אתם יכולים לנסות לפנות ביוזמתכם לאחד הלקוחות ללא ידיעת המקדם ולבקש חוות דעת.

המלצות עליי תוכלו לראות כאן לדוגמא:

מה לקוחות אומרים עליי?

3. חוזה ותנאי עבודה

דבר מקובל בשוק הוא לחתום על חוזה לחצי שנה או אפילו שנה מראש, עם תחנת יציאה או 2. כלומר – יש התחייבות מצד הלקוח לעבוד עם המקדם לפחות חצי שנה.

אבל האם יש התחייבות כלשהי מצד המקדם? בדרך כלל לא, לפחות לא משהו מאד ספציפי.

באופן אישי, אני נגד התחייבויות ואני לעולם לא "מכריח" אף אחד לעבוד איתי.

כל הלקוחות שלי ללא יוצא מן הכלל, ממשיכים כי הם רוצים ולא כי הם תחת חוזה.

לא שאני נגד חוזים והסכמים באופן כללי – אבל מדהים בעיניי שכל כך הרבה אנשים מסכימים לחתום על משהו שנה או חצי שנה מראש בלי לדעת בוודאות מה הם הולכים לקבל. למידע נוסף על הסכם קידום אתרים.

4. ידע מקצועי

האם בעל המקצוע "רעב" לתחום? חי את התחום ובעל תשוקה? בלי הדברים האלה – העבודה לעולם לא תהיה ברמה הכי גבוהה שאפשר.

מי שחי את התחום ויש לו תשוקה, יהיה לרוב מעודכן בכל שינוי ובכל המגמות והשינויים שצפויים להתרחש.

לא שאני משוויץ או משהו, אבל כתבתי מדריך קידום אתרים ועוד מאות מדריכים בבלוג הנוכחי שהם מהמקיפים והטובים ביותר שתוכלו למצוא בשפת הקודש 🙂

5. מחיר

מחיר של מקדם באינטרנט צריך להיות הוגן ובהתאם לתחרות ופרמטרים נוספים.

כמו כן, המחיר בדרך כלל משתנה בין חברות ופרילנסרים. כתבתי מאמר שלם על מחירי קידום אתרים למי שמעוניין להעמיק בנושא.

אם המחיר נמוך מדי, אולי מדובר במקדם אתרים פשוט ולא מנוסה מדי, מתחיל, חסר ביטחון או נוכל שלא מתכוון לעבוד באמת.

אם המחיר גבוה מדי – ייתכן ומדובר באיש מכירות ממולח עם הרבה רעש וצלצולים אבל בלי מעשים דה פקטו שייגבו את זה.

כמה עולה קידום אתרים אצל מקדם אתרים מקצועי?
מחירי קידום אתרים

6. התחייבות לתוצאות

באופן כללי, כשמדברים על קידום אתרים אורגני, לא נוהגים להבטיח מיקומים או תוצאות, בטח לא באופן מפורש ("אביא אותך למקום ראשון בגוגל תוך חודשיים"), כי כל עוד אנחנו תלויים בגוגל – הבטחות כאלו בדרך כלל לא יהיה ניתן לקיים לאורך זמן.

במקרים ספציפיים, כמו למשל קידום על שם החברה/אדם או ביטויים בעלי תחרת נמוכה – ניתן יהיה להבטיח כמעט בוודאות הגעה למקומות הראשונים, אבל בכל ביטוי אחר עם תחרות גבוהה והרבה מתחרים פעילים – זה כמעט בלתי אפשרי.

במילים אחרות – היזהרו ממי שמפריז בהבטחות ומבטיח לכם את העולם, רק בשביל לסגור עסקה. למידע נוסף על קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות.

7. שקיפות

נסיוני בתחום הזה לימד אותי שיש המון לקוחות שקונים חתול בשק.

כלומר, משלמים ממיטב כספם מדי חודש בלי באמת לדעת מה הם מקבלים.

הדוח היחיד שהם מקבלים מדי חודש כולל כמה גרפים של מיקומים ואנליטיקס.

לקוחות רבים מקבלים את זה כי הם לא מכירים משהו אחר.

בעיניי, מקדם מומלץ צריך לשקף את העבודה שלו כלפי הלקוח:

  • מה בדיוק בוצע במהלך החודש
  • אלו קישורים נבנו ואילו שינויים נעשו באתר, אם בכלל?
  • האם נוסף תוכן חדש?
  • השתנה טייטל באיזה עמוד וכו'.
  • האם בוצעו שינויים טכניים כאלה ואחרים ועוד.

ככה אני נוהג, מה שנחשב די נדיר בתחום.

למה שקיפות?

א. כי קודם כל יש הוכחה שנעשתה עבודה.

ב. כי אני גאה בעבודה שלי, אני עובד נקי ואין לי מה להסתיר.

ג. כי ללקוח מגיע לדעת מה הוא מקבל ועל מה הוא משלם כל חודש.

למידע נוסף על דוחות קידום אתרים.

איך מתחילים לעבוד עם מקדם?

גם אם נראה לכם שמצאתם את מקדם האתרים הכי טוב בעולם, יש כמה שלבים שחייבים לעבור לפני שמתחילים בעבודה השוטפת.

דווקא כאן יכול להיות שיתברר לכם שהמקדם מתחיל קצת לחפף ולעגל פינות.

חשוב מאד לבצע תיאום ציפיות וקביעת יעדים

בתהליך קידום אתרי אינטרנט, תיאום ציפיות וקביעת יעדים הם בדרך כלל הדברים הראשונים שצריך לבצע.

ברוב המכריע של המקרים, אי אפשר לקחת אתר שממוקם על הביטוי "קייטרינג לאירועים" בעמוד 8 ולהביא אותו לעמוד הראשון תוך חודש.

כדי להקפיץ אתר כל כך הרבה עמודים מקדם האתרים צריך לבצע מחקר ראשוני, להבין מי הם המתחרים, מהם נקודות החוזק והחולשה שלהם ולפעול בהתאם (לפעולות הבסיסיות שכל מקדם מבצע אגיע בהמשך).

המקדם בדרך כלל יכול לתת טווח של מספר חודשים, וגם אז המספר הזה לא חקוק בסלע.

התחייבות לתוצאות הוא נושא נרחב בפני עצמו ואני ממליץ מאוד לקרוא את המאמר שבקישור.

עוד אספקט חשוב ביותר בתיאום ציפיות הוא מה בדיוק קורה עם האתר לאחר סיום ההתקשרות, במיוחד בכל מה שקשור אל קישורים חיצוניים. העצה הקבועה שלי היא לעגן את הכול בחוזה.

בנוגע לקביעת יעדים בהקשר של קידום, גם כאן הדגשתי באתר שוב ושוב שמילות מפתח זה לא הכול.

זה שלמילת מפתח יש 100,000 חיפושים בחודש לא אומר שהיא תביא לכם בהכרח את התנועה הכי איכותית וסביר להניח שגם יהיה קשה יותר לקדם אותה כי יש לפחות עוד כמה עשרות מקדמים שלוטשים אליה עין.

לסרטון שלי על תיאום ציפיות בקידום אתרים:

מקצוען בתחום אמור לדבר איתכם על יעדים ריאליים. לדוגמה:

  • עלייה ממוצעת בביטויים ב-X מקומות או מספר אחוז המילים שנכנסות לעמוד הראשון
  • גידול בתנועה לאתר באחוזים – זוהי מטרה הרבה יותר נכונה בתהליך SEO
  • הוצאת האתר מעונש (בדרך כלל בדיקה יסודית של האתר תגלה עד כמה זה קשה)
  • שיפור איכות התנועה שתוביל ליותר מכירות (למרות שהמקדם בדרך כלל לא נמדד על פי הגידול במספר המכירות הישירות).

האם לבחור בחברת SEO או פרילנסר?

אם שמתם לב, עד כה השתמשתי במקדם אתרי אינטרנט ביחיד ולא התייחסתי אל חברות לקידום אתרים. אבל כמובן שאתם יכולים לפנות אל חברה לקידום אתרים ולא למקדם פרילנסר.

מה עדיף?

אין לכך תשובה אחת מוחלטת.

גם חברה המעניקה שירותי קידום אורגני וגם מומחה לקידום יכולים לגבות מנעד מחירים מגוון מאד – בלי קשר ל"גודל" שלהם.

יש גם לא מעט חברות קידום שגובות מחירים זולים יחסית (ריטיינר של 1500+מעמ בחודש לדוגמא).

וכמובן, שמעבר לעניין המחיר יש הרבה עניין של חיבור אישי, שירות, זמינות וכמובן מקצועיות – תעשו את השיקולים ותבחרו מה שמרגיש לכם נכון.

מה עושה מקדם אורגני בשוטף (ולמה חשוב לדעת את זה)?

אז מה בתכלס עושים בתהליך? – והאם המקדם שלכם באמת עושה את זה?

הלקוח הוא אומנם לא איש מקצוע, אבל לצורך תיאום הציפיות והבנה של הדוחות החודשיים ששולחים לו, חשוב להבין לפחות את הפעולות הבסיסיות שמקדמי אתרים מבצעים:

מחקר מילות מפתח – בתהליך הקידום, בלי למצוא את מילות המפתח שבהן רוצים להתמקד, אי אפשר לדעת איך למשוך את התנועה הנכונה לאתר.

בקידום מודרני החוכמה היא לקחת מאגר של מילות מפתח מגוונות מבחינת רמת הקושי לקדם אותן, נפח התנועה שלהן, המיקוד שלהן (עד כמה הן ספציפיות) וכו'.

חשוב לזכור שיש בדרך כלל מילות מפתח חדשות לחלוטין שלא רואים בתוכנות ובכלים בעזרתם מוצאים את מילות המפתח. לכן גם האינטואיציה והיכולת ליצור מילים חדשות משחקת כאן לפעמיים תפקיד.

מחקר מתחרים – זהו עוד שלב חשוב ביותר בתהליך קידום אתרים בגוגל.

מטרתו של מחקר המתחרים היא לעזור לנו להבין:

  • מיהם המתחרים?
  • באילו מילות מפתח הם חזקים יותר ובאיזה פחות?
  • במה אפשר להיות טובים יותר מהם?

חשוב מאוד להכיר את המתחרים ולעקוב גם אחרי השינויים בביצועים שלהם מכיוון שהם אף פעם לא יושבים בשקט וממשיכים לקדם את האתרים שלהם במקביל לאלו שלכם.

יש לציין – מחקר מתחרים לתהליך קידום אתרים בגוגל זה לא בהכרח משהו ששולחים ללקוח, אבל המקדם עצמו כן צריך להבין את הזירה בה הוא פועל.

אני מדבר בהרחבה על מחקר מילות מפתח במדריך הזה.

בדיקת On Page של האתר – בשלב הבא המקדם עובר על האתר ובודק את הפרמטרים הבאים:

  • האם המבנה של האתר מאורגן כמו שצריך וברור לגוגל?
  • האם יש בעיות טכניות בולטות כמו עיוות בתצוגה בסמארטפונים, מהירות נמוכה, מספר נמוך של עמודים שנוספו לאינדקס של גוגל (מסך כל העמודים באתר) וכו'?
  • האם הטקסט תואם למילות המפתח? כמה שינויים יש לעשות?

יש עוד לא מעט פרמטרים אחרים, ולעיתים הבדיקה הראשונית דורשת בדיקות נוספות.

ה-On Page אומנם משפיע פחות מאשר בניית הקישורים שעליה אדבר בסעיף הבא, אבל אי אפשר לוותר עליו. גוגל נעשה טוב יותר בניתוח של הפרמטרים הנ"ל מיום ליום, בעיקר הודות ליכולת לימוד מכונה ואינטליגנציה מלאכותית משופרת.

בניית קישורים – קידום אתר ללא קישורים היא בתכלס לא ממש אפשרית, בטח שלא בתחומים תחרותיים.

בניית קישורים היא יצירה של קישורים מאתרים אחרים לאתר אותו מקדמים במטרה להעלות את הערך שלו בעיני גוגל.

יש עשרות מקורות שונים לבניית קישורים חיצוניים – לרבות קנייה של קישורים לצורך קידום בגוגל.

מקדם מוכשר, אמור להתמקד בקישורים שקשה יותר לבנות ולא כאלו שהמקור שלהם הוא באתר נידח שכל אחד יכול להירשם אליו. מלבד זאת, למקדמים רבים יש רשת של אתרים בנושאים מגוונים בהם הם משתמשים כדי לקדם ולחזק את אתרי הלקוחות שלהם.

לקישורים יש השפעה גדולה מאוד על הביצועים של האתר בתנאי שהמקורות שלהם איכותיים.

זוהי הסיבה לכך שהסרת קישורים לאחר סיום ההתקשרות עם המקדם יכולה לפגוע בקידום. מי שלא דואג להסדיר את הנושא מול המקדם שלו עשוי למצוא שהאתר שלו יורד אט אט בדירוגים.

אנליזה של האתר – אנליזה של האתר באמצעות כלים כמו גוגל אנליטקס (Google Analytics), הסרצ' קונסול (Search Console) ותוכנות למדידת מיקומים חשובה מאוד כדי להבין איפה האתר היה קודם ואיפה הוא נמצא עכשיו מבחינת המיקומים שלו, נפח התנועה והאיכות שלה (למעשה מרבית המדדים שדיברנו עליהם).

הנתונים החשובים ביותר חייבים להופיע בדו"ח החודשי שאתם מקבלים ולהיות בעלי משמעות.

לדוגמה, קפיצה במילת מפתח שהייתה במקום חמישי למקום שני היא נתון שאין לו הרבה משמעות בלי שאנחנו יודעים כמה אנשים נכנסו מהמילה הזו מתוך כל אלו שראו אותה.

למרבה המזל רוב המושגים קלים להבנה ומרבית הכלים כיום (לפחות אלו של גוגל) גם מתורגמים לעברית.

דו"ח סטנדרטי עבור קידום אתרים צריך להתייחס לכל הפעולות האלו על סמך השלב שבו נמצא תהליך הקידום.

מנגד, רוב הפעולות הן מחזוריות. בהתאם לאנליזה של האתר ומה שהמקדם מחליט לעשות, הוא עשוי לחזור לשלבים הקודמים. לדוגמה, יכול להיות שקידום של מילת מפתח מסוימת לא מביא לתוצאות הרצויות ואז הוא ירצה לחפש מילת מפתח אחרת כדי לפצות על כך.

איך אני יודע שהמקדם שלי הצליח לעמוד במשימה?

כפי שכבר הסברתי, קביעת יעדים היא ה-MUST של כל מערכת יחסים בין הלקוח לבין המקדם שלו, בטח כשמדברים על קידום אורגני בגוגל.

אם קבעתם יעדים ריאליים שם היו מקובלים על המקדם, יהיה לכם קל לבדוק עד כמה הוא הצליח במשימה.

כאמור, עלייה ב-X ביטויים ב-Y מקומות לכל ביטוי היא לא מדד טוב לקידום, אלא אם כן יש מדדים נוספים.

עם זאת, יש דבר חשוב שאני רוצה להדגיש:

אין דבר כזה קידום מושלם, בעיקר כי גוגל לא תמיד משחק לפי הכללים וגם טובי המקדמים נתקלים באתרים ש"מתנהגים" פתאום באופן בלתי צפוי.

החוכמה היא לבדוק את התמונה הגדולה ולראות אם האתר זז לכיוון הנכון.

אל תילחצו מכל שינוי אלגוריתמי בגוגל, יש בערך 6-5 שינויים שניתן להבחין בהם בכל חודש ולא מדברים עליהם כל כך כי הם באים והולכים (למעט אולי אלו שמתפרנסים מלמדוד את השינויים בגוגל באובססיביות).

עם זאת, ירידה עקבית בתוצאות שהמקדם שלכם לא יכול לספק לה הסבר מניח את הדעת כבר צריכה להיות מטופלת בהקדם ואתם צריכים לדרוש הסברים מפורטים יותר.

המאמר הזה עזר לכם לבין איך לבחור מישהו לעבוד איתו על קידום האתר שלכם? אשמח מאד שתגיבו, תעשו לייק, תשאלו שאלות – אני מתייחס ועונה לכולם.

תנו לי סימן שהייתם פה 🙂

מומלץ גם לקרוא:

יש לכם מה להוסיף? רישמו לי בתגובות 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו