דף הבית / קידום אתרים בגוגל / איך לכתוב טייטלים כמו מאדר פאקר

איך לכתוב טייטלים כמו מאדר פאקר

מה קורה צדיקים? והיום בפוסטון (פוסט קצר יענו) אני אדבר אתכם קצת על התגית המועדפת עליי: Meta Title.

קצת הקדמה למי שפחות מכיר:

המטא טייטל /  Meta Title / כותרת משמשת לכמה תפקידים:

  • מופיעה בשורת הטאב בדפדפן.
  • מופיעה בכותרות שגוגל מציג (ביחד עם התיאור – ה Meta Description) עם הסתייגות קלה שכן במקרים מסוימים גוגל "מחליט" להציג כותרת שונה ממה שהוגדר בפועל בהתחשב לשאילתא הספציפית של הגולש.
  • אחד האלמנטים החשובים ביותר באופטימיזציית OnSite.
  • ביחד עם התיאור, יכולה להשפיע דרמטית על ה-CTR בתוצאות החיפוש (אחוז הקלקה).

ככה זה נראה בתוצאות של גוגל:

סניפט של האתר שלי
סניפט של האתר שלי

הנה סרטון רשמי של גוגל שעונה על כמה שאלות שקשורות לטייטלים:

*כמה בינוני וסביר זה לשתף סרטונים רשמיים של גוגל? 🙂

מה עוד חשוב לדעת על הטייטל?

הוא מוגבל לאורך של 50-60 תווים בד"כ. למרות שלאחרונה נראה שגוגל עושים טסטים להארכה שלו, וזאת בנוסף לכך שהאריכו ממש לאחרונה את הכותרות במודעות Adwords.

כמו כן, במכשירים ניידים יש לקחת בחשבון גם את עניין הפיקסלים ולראות שהטייטל מוצג במלואו ולא נחתך.

ניתן להיעזר בכלי הנחמד הזה על מנת לעשות טסטים עם הטייטל והתיאורים שלכם:

https://www.portent.com/serp-preview-tool

הנה דוגמא מבאסת לטייטל שנחתך:

טייטל חתוך

מצד אחד יש פה עבודה רשלנית כי טייטל שנחתך באמצע נראה חובבני לאללה. מצד שני, יש פה טיזר מאד מסקרן ללחוץ לראות מה כוונת המשורר (למרות שאני בספק שזה נעשה במכוון).

אז איך כותבים טייטל יותר טוב?

טייטל טוב צריך לספק כמה דברים בו זמנית בשטח מאד מצומצם, ולכן זוהי אומנות של ממש לשלב את כל הנקודות הבאות לכדי טייטל מוצלח:

  • בראש ובראשונה – להיות רלוונטי! לא לכתוב סתם טייטל שלא קשור לתוכן באתר. הגולשים יתעצבנו, ינטשו את האתר מהר וזה ישפיע לרעה על הקידום (וגם על המוניטין…).
  • להכיל ביטויי מפתח רלוונטיים לנושא העמוד (ושאנשים מחפשים).
  • לספק מידע בסיסי מצד אחד על המידע שיוצג לגולש לאחר הלחיצה בתוצאות, ומצד שני להשאיר מסתורין, ולספק את יצר הסקרנות.
  • להיות בולט ביחס למתחרים בתוצאות ההחיפוש ולנסות לפרוץ את מחסום ה-CTR הממוצע.
  • להיות שיווקי ומשכנע אך לא מכירתי-אגרסיבי מדי.
  • מומלץ להכניס את שם המותג: שם המותג זה בד"כ שם הבנאדם, החברה או האתר הרלוונטי. למה זה חשוב? על מנת להיכנס למודעות (Awareness) של הגולשים, גם אם זה בתת-מודע וגם אם הם לא ילחצו על התוצאה בסופו של דבר. ככל שהם יתקלו בשם הזה יותר, יגבר הסיכוי שהם ילחצו בסופו של דבר.
    את שם המותג מומלץ להכניס בד"כ כלל בסוף הטייטל, אלא אם מדובר בדף הבית ששם חיזוק המותג חשובה יותר.

אם אתם מגיעים מעולם ה-Adwords, כנראה יהיה לכם קצת יותר קל עם כתיבת טייטלים (במיוחד עכשיו שניתן לכתוב כותרות ארוכות יותר). כי להבדיל מהאורגני – במודעות כל קליק עולה כסף, וצריך לחשוב טוב טוב על כל אות ועל כל פסיק שיש בכותרת המודעה.

איך למקסם את הטייטל לצרכי SEO?

שמח ששאלתם.

ברוב המקרים אני נוטה לנצל את שטח הטייטל למקסימום (או לפחות לנסות) אלא אם כן זה ממש לא מתאים וזה נראה מאולץ. יש כמה כלים שעוזרים לי לעשות את זה:

  • מחקר מילות מפתח שעשיתי מבעוד מועד
  • ההשלמה האוטומטית של גוגל
  • קצת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא

מה הכוונה?

נניח ואני מקדם עמוד בנושא "אוכל לכלבים" ורוצה למקסם את היכולות של הטייטל על מנת להכניס מצד אחד ביטויים רלוונטיים ומצד שני גם שיהיה שיווקי (עד כמה שאפשר).

לשם הדוגמא, נניח שמדובר באתר איקומרס (חנות) והעמוד הספציפי הוא עמוד קטגוריה שמכיל הרבה מוצרים.

אני אציץ במחקר מילות מפתח שלי ואבדוק אילו עוד ביטויים מדורגים על העמוד הספציפי (או שעדיין לא מדורגים, אבל רלוונטיים) ואנסה לשלב גם אותם בטייטל.

בדוגמא הנ"ל זה יכול להיות: אוכל לכלבים, מזון לכלבים.

והנה הטייטל והדיסקריפשן שיצרתי לעמוד הנ"ל:

כותרת ותיאור - מזון לכלבים

חשוב! אם בנוסף אני רוצה לקדם מונחים כמו "אוכל לגורי כלבים", "אוכל לכלבים בוגרים", "אוכל לכלבים של חברה X" ודברים יותר ספציפיים – זה כבר לא יתאים לעמוד קטגוריה הכללי ואלו מונחים שמומלץ לשלב בקטגוריה יותר ספציפית (במידה ויש) או בעמודים מסוג תגיות. במידה ואין – זה משהו שניתן לשלב בעמוד של מוצר ספציפי, אם כי אני בגישה של בד"כ לקדם ביטויים כללים על עמודי קטגוריה בשביל לתת למשתמש לבחור את המוצר המבוקש.

לפרוץ מחסומים עם טייטל ודיסקריפשן שמביאים אחוזי הקלקה מטורפים

בריאן דין, אחד הבלוגרים הפופולאריים בעולם בתחום ה-SEO, מסביר על שיטה יפה להגדלת CTR בצורה משמעותית וכיצד זה יכול להשפיע על הקידום האורגני במהירות ללא שימוש בלינקים, תוכן או שיתופים חברתיים. שווה לפנות 6 דקות לצפייה בסרטון:

בהמשך לסרטון של בריאן דין, אתם יכולים לנקוט בגישה של "להסיר את הכפפות" ולכתוב טייטלים פרועים/מקוריים/שנונים במיוחד – כאלו שממש מתבלטים ביחס למתחרים המשעממים שלכם. כמובן שזה לא מתאים לכל סיטואציה ולכל אתר.

אני כן יכול להגיד מנסיון שבכמה מקרים שניסיתי ממש להתבלט בתוצאות עם טייטל יוצא דופן, ראיתי שיפור משמעותי באחוז ההקלקות (ניתן שניתן לראות אותו בקונסולת החיפוש של גוגל) וזה משפיע ישירות גם על המיקום האורגני.

בגלל שאני קצת שרוט ולא לוקח את עצמי ברצינות מדי, אני יכול להרשות לעצמי לכתוב טייטלים כאלה למשל:

כותרת ותיאור של הבלוג שלי

עד כאן להפעם. יש לכם מה להוסיף לגבי טייטלים? מוזמנים להגיב 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שדרוג אתר

איך לעבור מאתר ישן לחדש ולהישאר בחיים

ביצוע הפניות 301, העברה תקינה של נתוני מטא ושמירה על ההיררכיה הם חלק מהדברים שחשוב ...

מקרה בוחן עם תגית hreflang

מקרה בוחן – תגית hreflang

במאמר הקודם דיברתי על למה צריך לטרגט אתר ואיך עושים זאת, על המשמעות של טירגוט, ושצריך ...

4 תגובות

  1. izhakagam@gmail.com'

    דניאל, אני חייב להגיד לך שגמרת אותי מצחוק עם הטייטל שלך.
    אחלה מדריך!

  2. virial@gmail.com'

    אצלי זה כמו פאדר פאקר 😉

  3. nadav.shmuel1@gmail.com'

    טייטל ארוך בהחלט עדיף על קצר משום שאפשר לתפוס לונג טיילים.

    אהבתי את ההומור באחד מהדוגמאות שהבאת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *