דף הבית / ראיונות / אחד על אחד עם עידן בן אור

אחד על אחד עם עידן בן אור

את עידן בן אור אני מכיר אמנם לא הרבה זמן, אבל מדובר באחלה איש מקצוע וגם אחלה בנאדם 🙂 עידן תרם גם לבלוג הזה עם אחלה מאמר בנושא קישורים טבעיים (שהוא גם אחד הפופולאריים בבלוג).

עידן בן אור

עידן, מה נשמע יא אח? 🙂 לא כולם יודעים שאתה מותיקי התחום ולמעשה היו לך כמה שנים של הפסקה ואז עשית מעין "קאמבק". תוכל לספר איך הגעת לתחום ומה עברת מאז?

איזה כיף לכתוב פה (שוב) 🙂

את קריירת הSEO שלי התחלתי לפני 10 שנים כשהקמתי (יחד עם יותם וויסמן) את אתר d-arena.co.il (קהילת פורומים די מצליחה דאז).
היה שלב שראיתי שיש לנו באתר את כל מה שצריך בשביל להצליח אבל הגולשים פשוט לא הגיעו.

הבנתי שצריך לעשות שינוי והתחלתי לחפש עד שמצאתי את התשובה – SEO.

התחלתי את הלימוד באופן עצמאי עד שבשלב כלשהו התמזל מזלי והתקבלתי לעבוד בחברת Nearme של ניר שי (האלוף).

ניר לימד אותי איך להבין את המקצוע ו"לחשוב SEO" לא ע"י סכימת פרמטרים טכניים אלא ע"י מחשבה על מהות המעשים.

ב2008 התגייסתי לצבא (באיחור קל) והשתחררתי אחרי 6 שנים וכמה תפקידים מעניינים.

בשנים שלא היית כל כך פעיל בתחום, דאגת להתעדכן? איך השלמת פערים?

בשנים הראשונות, שמרתי על קשר עם ניר ועוד עבדתי מעט שעות כל עוד זה היה אפשרי.

אחרי שנהייתי סמ"פ כבר לא יכולתי לשלב בין שני הדברים והפסקתי לעסוק בפרקטיקה.

לאורך כל התקופה המשכתי לסמן לעצמי מאמרים חשובים והייתי "גונב" שעת שינה בשבוע לטובת רענון חומר מקצועי.

היום אתה סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת אנגורה מדיה, תוכל קצת לספר על שגרת עבודה אצלכם, אם בכלל אפשר לקרוא לזה ככה?

החברה עוסקת בכל האפיקים של שיווק באינטרנט (וטפו טפו רק ממשיכה להתפתח) ככה שאין "שגרה" אחת.

אני יכול לשתף בשגרת היום שלי, היות ואני אחראי על הנחלת הידע המקצועי ועל התווית האסטרטגיה לפרוייקטים בחברה אני מתחיל את היום בקריאה של מאמרים שסימנתי לעצמי כחשובים (יש לי במעקב כ100 מקורות מהם אני בוחר).

בנוסף אני מטפל ב3 פרוייקטים ספציפיים שבחרתי להשאיר אצלי ולאחר שסיימתי אני "מתלבש" על כמה פרוייקטים של החברה בכל יום ובודק את הפעולות שבוצעו עליהם כ"פרקליטו של השטן".

כבר חפרו על זה בכל האינטרנט, אבל בכל זאת אשמח אם תציין ככה בקטנה – איזה שינויים אתה צופה בתחום הSEO בשנים הקרובות?

ההקשרים הסמנטיים מקבלים יותר ויותר משמעות גם בגוגל ישראל – מה שדורש מאיתנו להשקיע מחשבה ומחקר בכוונת הגולש ובהבנה של מה אנחנו רוצים שיקרה ברגע שהגולש נכנס לאתר.

בנוסף, המלחמה בין גוגל לפייסבוק הופכת להיות אגרסיבית  יותר ויותר, כמו שפייסבוק עושים ויעשו כל שביכולתם למנוע מהגולשים לצאת מהאתר שלהם כך גם גוגל ינסו (מה שקצת מתנגש עם המהות של מנוע חיפוש), עדיין לא ברור לי לאן זה יוביל אבל בהחלט יהיה מעניין!

וכמובן איך אפשר בלי השאלה: קישורים חיצוניים, לאן?

תלוי בגוגל (מן הסתם).
ברגע שגוגל ימצאו את הדרך להציג תוצאות ללא התחשבות בקישורים חיצוניים הם יעשו את זה באופן מיידי.

אני לא רואה את הצורך בקישורים נעלם בזמן הקרוב אבל בהחלט יצטמצם לסוג מסויים של קישורים איכותיים על פי דפוסים שגוגל מזהים כטבעיים.
הרחבתי על זה לעומק  בוובינר שלי על בניית קישורים.

3 טיפים מתקדמים ל-onsite ו3 טיפים מתקדמים ל-offsite, שוט!

ON SITE:

  1. דאגו להסביר להגולש מה אתם רוצים שהוא יעשה באתר Above the fold.
  2. התאימו בין הביטוי שמטורגט בעמוד לכוונת הגולש המחפש (דורש לא מעט מחשבה).
  3. הקפידו שהטייטל וכותרת הH1 לא יהיו זהים אחד לשני (לכל אחד מהפרמטרים מטרה שונה, לא הגיוני שהם יהיו זהים).

OFF SITE:

  1. אל תפחדו להוציא קישורים למקומות רלוונטים – זה יכול רק לעזור.
  2. זהו דפוסי פעולה קבועים בכל אתר ממנו אתם רוצים להוציא קישור וקשרו על פיהם.
  3. נטרו ומפו באופן קבוע את הקישורים הנכנסים אליכם לאתר – Priceless.

איזה תכונה, או מספר תכונות, הכי חשובות בעיניך על מנת להיות איש SEO מצוין?

תכונות אופי קריטיות בעיניי הן סקרנות, למידה עצמית ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים.

לדעתי, לעולם לא יהיה SEO מוצלח אם חסרות לו התכונות הללו.

תוכל לתת קצת טיפים עבור מנהלי מחלקות של SEO?

מנהל טוב הוא כזה שיודע לראות את הדברים בפרספקטיבה רחבה אך עדיין לרדת לפרטים הכי קטנים כשצריך.

הרעיונות המובילים אותי:

  1. השקעה באנשים – לבחירה באנשים הנכונים והשקעה בהם אין תחליף.
  2. ניהול זמן נכון ועיסוק בעיקר – מאוד קל להשאב למיקרו משימות עם תפוקה מינימלית כשמנהלים עובדים רבים.
    אפשר לקרוא את הטיפים האישיים שלי לניהול זמן בפוסט הזה.

עוד משהו שתרצה להוסיף?

SEO הוא לא מקצוע שניתן למדוד בפעולות כמותיות, עברו הימים בהם X מאמרים וY קישורים הם כל מה שהיה צריך על מנת להגיע למקומות הראשונים.

אני מרגיש שצריך לרענן חלק ממקדמי האתרים ולגרום להם "לצאת מהקופסא" – גוגל בסופו של דבר הוא רובוט חכם יותר מכל מקדם אתרים שהוא רובוט 🙂

תודה עידן! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שוקי מן

אחד על אחד עם שוקי מן

שמח לארח בפינה אחד על אחד את אחד מאנשי האנליטיקס הבולטים בארץ – שוקי מן. לשוקי ...

ליאון "שפידר" אברבוך

אחד על אחד עם ליאון אברבוך

ברוכים הבאים לאחד על אחד נוסף, והפעם עם ליאון אברבוך, שיותר מוכר בכינוי Leon Schpider מהפייסבוק. ...

3 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    גם אני נכחתי בוובינר שלך, עידן, והיה מרתק ומעניין (לא ידעתי שאתה חסיד של תה. כבר נקודה לזכותך בעולם של קפה) 🙂

  2. מההכרות שלי עם עידן הצלחתי לקבל את הרושם של מישהו שבאמת חושב מחוץ לקופסא והכי חשוב עם המון ידע שרעב להעביר לאחרים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *