דף הבית / קידום אתרים בגוגל / טירגוט אתר לשוק מסוים באמצעות Google Search Console ותגית hreflang

טירגוט אתר לשוק מסוים באמצעות Google Search Console ותגית hreflang

לאחר המאמר הקודם שכתבתי על איך נכנסנו לעמוד ראשון תוך 4 וחצי חודשים בגוגל איטליה, החלטתי לכתוב מאמר נוסף בנושא קידום בשוק הבינלאומי. הפעם על נושא מאוד חשוב – טירגוט אתרים למדינות מסוימות.

מתי צריך לטרגט אתר למדינה מסוימת, ולמה זה חשוב? למה משמשת תגית hreflang, ומה רמת החשיבות שלה? במאמר הבא אענה על השאלות הללו ואתן דוגמאות כיצד להשתמש בה.

hreflang

מה זה טירגוט ומתי עושים זאת?

במידה והאתר שלכם מכוון אל קהל יעד ממדינה ספציפית, או למספר מדינות שונות בכך שהוא מחולק למספר אתרים ע"י תיקיות/סאב דומיינים/TLD's שונים, וכל חלק מיועד עבור מדינה אחרת, אתם חייבים ליידע את גוגל על כך כדי שהאתר הנכון יופיע בשוק הנכון, והדרך לעשות זאת היא באמצעות טירגוט האתר ב- Google Search Console ובאמצעות תגית hreflang.

אם לדומיין שלכם סיומת co.il ושפת האתר היא עברית, אין חובה לטרגט את האתר מפני שגוגל מבין שקהל היעד שלכם הוא ישראל. אך מה קורה כאשר סיומת האתר שלכם היא com, שפת האתר היא אנגלית, אך קהל היעד שלכם הוא אנגליה או קנדה ואתם רוצים להיות מדורגים ב- google.co.uk או google.ca, ולא ב- google.com? בדיוק לשם כך התכנסנו כאן היום.

אז יש 3 דרכים בהם ניתן לפלח את האתר:

  1. TLD – ראשי תיבות של Top-Level Domain, או במילים פשוטות, סיומות דומיינים כמו com, net, co.uk וכו'. סביר להניח שאם האתר שלכם פונה לאוכלוסיית אנגליה, תשתמשו בסיומת uk ולא ב- com. אותו הדבר עם קנדה (ca), אירלנד (ie), איטליה (it), אוסטרליה (com.au) וכן הלאה. וכך אם הדומיין שלכם הוא domain.com, עבור כל מדינה תרכשו את ה- TLD המתאים domain.co.uk, domain.ca, domain.ie, domain.it, domain.com.au.
  2. סאב דומיין – אני לא צריך להסביר מה זה סאב דומיין, רק אגיד שישנם אתרים שמשתמשים בהם כדי לפלח את אתרם לקהלי יעד שונים. לדוגמה – ie.domain.com, uk.domain.com וכו'
  3. תיקיות – לכל מדינה שבא האתר עובד ישנה תיקיה תחת תיקיית ה- root. לדוגמה – domain.com/uk, domain.com/ca, domain.com/ie, domain.com/it, domain.com/au.

איך מטרגטים?

ובכן, קודם כל רצוי שהאתר שלכם יהיה בשפה המתאימה לשוק היעד, ובמידה ומדובר בעסק בעל כתובת פיזית, רשמו אותה באתר וב- Google Business. לאלו אני קורא ״רמזים״ לגוגל, וכדי לומר לגוגל באופן ישיר שאתם מכוונים לשוק ספציפי תצטרכו להשתמש כאמור ב- Google Search Console ובתגית hreflang.

Search Console:

התחברו לחשבון שלכם ובחרו את האתר שברצונכם לטרגט. לאחר מכן לחצו בתפריט הצדדי על Search Traffic ואחרי זה על International Targeting.כעת בחרו בלשונית Country, סמנו ב- V את המשבצת "Target users in…" ובחרו במדינה הרצויה.

טירגוט באמצעות קונסולת החיפוש

נניח שכתובת האתר היא http://www.domain.com/ ובנוסף אתם משתמשים בתיקיות כדי להגיע לקהלי יעד ממדינות נוספות:

אנגליה – http://www.domain.com/uk/

איטליה – http://www.domain.com/it/

ישראל – http://www.domain.com/il/

תצטרכו להוסיף כל אחת מהכתובות הללו ל- Search Console כאתר נפרד ולהגדיר בכל אחד מהם את המדינה אליה הוא מיועד כפי שהוצג למעלה.

תגית hreflang:

תגית זו צריכה להופיע ב- head של כל עמוד באתר שיש לו עמוד מקביל בשפה אחרת / מיועד לטרגט מדינה אחרת, והיא נראית כך:

כאשר במקום ה- url תופיע כתובת העמוד שאותו תרצו לטרגט, ובמקום ה- lang-country יופיעו השפה והמדינה המתאימות.

לפי הדוגמה שלנו (טירגוט עמוד הבית):

 

 

נניח שקיים עמוד שנקרא Buying domains שקיים בכל השווקים, והכתובות שלו הן:

http://www.domain.com/buying-domains/

http://www.domain.com/uk/buying-domains/

http://www.domain.com/it/buying-domains/

http://www.domain.com/il/buying-domains/

תגית ה- hreflang תיראה כך:

וודאו שהתגית כוללת את העמוד שאתם רוצים לטרגט עם כל העמודים המקבילים לו.

תוכלו להשתמש בכלי הבא או בכלים אחרים שקיימים ברחבי האינטרנט כדי ליצור את הקוד המתאים עבור המדינה והשפה הרצויות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזין את כתובת העמוד, השפה והמדינה, וללחוץ על Generate.

הערות חשובות

  1. באמצעות Search Console מטרגטים אתר, באמצעות תגית hreflang מטרגטים עמודים ספציפיים.
  2. אין צורך להשתמש בתגית hreflang כאשר ישנו עמוד שאין לו עמודים מקבילים עבור מדינות נוספות.
  3. במידה והדומיין שלכם בעל סיומת TLD של מדינה מסוימת כמו ca, it וכו', הגדרת הטירגוט ב- Search Console אמורה להיווצר באופן אוטומטי.
  4. וודאו שכתובות העמודים בתגית hreflang נכונות ובכלל שהקוד רשום בצורה נכונה.
  5. לא ניתן לטרגט אתר אחד למספר מדינות. לדוגמה – http://www.domain.com/ לא יכול להיות מתורגט לאנגליה ולקנדה ביחד.

היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מעוז זוגרבו

מעוז זוגרבו - עוסק בשיווק באינטרנט (עיסוק עיקרי ב-SEO כבר כמה שנים). מנהל לקוחות SEO בתחומים שונים ובשווקים שונים ונהנה מכל רגע.

שווה לקרוא גם את

8 סיבות להשתמש בקישורים פנימיים

8 סיבות להשתמש בקישורים פנימיים

בתור מקדמי אתרים, אנחנו בדרך כלל מתמקדים בהשגת קישורים חיצוניים לאתר, ולכן אנחנו נוטים לפספס ...

קידום בגוגל איטליה

איך נכנסנו לעמוד ראשון בגוגל תוך 4 וחצי חודשים ב-3 ביטויי מפתח בשוק תחרותי בגוגל איטליה

פוסט אורח מעניין מאת מעוז זוגרבו, על קידום אתרים בחו"ל (ספציפית גוגל איטליה), נושא שאני ...

2 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    אחלה של הנחיות. מאמר מקיף ומעניין. השכלתי

  2. ziv322@gmail.com'

    איך אני עושה את זה בוורדפרס?
    התוסף YOAST SEO מספיק? אם כן אז איפה מוסיפים את זה שם?
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *