דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / מה זה השטויות האלה הסרת קישורים לאחר סיום ההתקשרות?!

מה זה השטויות האלה הסרת קישורים לאחר סיום ההתקשרות?!

* הערה – פוסט זה נכתב בסערת רגשות קלה בלי יותר מדי פילטרים. תיתכנה מילים קצת בוטות וכאלה.

פונים אליי די הרבה עסקים שעשו קידום בעבר אצל חברה או פרילנסר כאלה ואחרים. את כולם אני שואל: "האם קיבלת דוח חודשי עם פירוט של העבודה שבוצעה?" כמעט בכל המקרים התשובה היא "לא".

כלומר כן, קיבלו איזשהו דוח – מיקומים, טראפיק, משהו אוטומטי מתוכנה וכו'. אבל האם יש להם מושג מה בוצע בפועל? ברוב המקרים – לא ממש. בכל מקרה, זה לא הנושא…

גם קורה לא מעט שאני עושה כמה בדיקות בכלים למחקר קישורים ומגלה שיש המון קישורים חיצוניים שהוסרו ממש לאחרונה, עם סיום ההתקשרות.

אז יש את התופעה הזאת של חברות קידום שמחליטות שהלקוח ששילם במיטב כספו בעצם לא שילם גם על עבודת הקישורים שנעשתה בתקופת ההתקשרות, ומחליטה להסיר בבת אחת את כל הקישורים – כאילו הכסף של הלקוח שווה לפח.

שערורייה!

בעיניי, זה חוצפה, זה גועל נפש, ואפילו גובל בפלילי. זה בערך כמו שאני אלך לרופא שיניים לסדרת טיפולים ממושכת ואז אני אגיד לו, "שמע, בא לי לעבור לרופא אחר" ואז הוא ינפץ לי את הפה עם פטיש 5 קילו.

גם אם ישנו סעיף הסרת קישורים בסיום ההתקשרות בחוזה מול הלקוח – זה עדיין לא הופך את זה ללגיטימי. לא כל הלקוחות מודעים לחשיבות של הקישורים לדירוג אתרים בגוגל ובמקרה כזה זה יהיה פשוט שרלטנות.

בחיי שאני לא מבין את הקטע הזה, מה כואב לכם? למה מסע הנקמה המיותר הזה בלקוח שסה"כ קיבל החלטה לגיטימית ורוצה להפסיק את הקידום (יכול להיות שבכלל לא מעניין אותו לעבוד עם מישהו אחר).

לדעתי, לקוח שהסירו לו את הקישורים בתום ההתקשרות, שלא ידע על זה מראש – צריך לתבוע את החברה שעשתה לו קידום, על כל הנזק הפוטנציאלי, או שיחזירו לו את הכסף.

מתי הסרת קישורים לאחר סיום התקשרות היא לגיטימית?

  • כאשר אלו קישורים "מושכרים" שחברת הקידום משלמת עליהם כל חודש (ומן הסתם תפסיק שהלקוח עוזב) – כמובן שמראש צריך ליידע את הלקוח על קישורים כאלה.
  • כאשר זה נעשה בטעות / תום לב / האתר נפל וכו' ובטח שלא באופן גורף ומכוון.
  • כאשר מיידעים את הלקוח מראש שחלק מהקישורים (למשל קישורים אסטרטגיים מדפי בית של אתרים שונים) הם זמניים כל עוד ההתקשרות בתוקף, והוא מבין את ההשלכה של הסרת הקישורים האלה.
  • מקרים חריגים – לקוח בעייתי / לא משלם וכו'

חוץ מהסיבות הנ"ל, אני לא רואה שום סיבה ראויה להסיר קישורים. מצד שני, חברות שמסירות קישורים בכוונה – אולי מלכתחילה העבודה שלהן על הפרצוף והקישורים האלה יעשו יותר נזק מתועלת בעדכון הבא?

אני רוצה לקוות שהתופעה הזאת לא מאד נפוצה אבל אשמח גם לשמוע לדעות אחרות – האם בעיניכם הדבר הזה לגיטימי?


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

כלים למחקר מתחרים

3 כלים עוצמתיים למחקר מתחרים

כאשר אנחנו מקדמים את האתר שלנו אל מול המתחרים (צריך לזכור שקידום אתרים זה תהליך ...

תרומתם של קישורים יוצאים

במה קישורים יוצאים יכולים לתרום לכם?

כל מי שמחליף קישורים דרך מאמרים או תכנים שונים באתר שלו יודע שלרוב המטרה שלו ...

2 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    שאלת השאלות: מדוע שאתר הלקוח ימשיך ליהנות מקישורים שדוחפים את האתר שלו במעלה התוצאות, גם כשהוא כבר לא משלם לך?

    הקישורים ממשיכים לספק לו שירות הרבה מעבר לשירות שאתה נותן בפועל (אתה נתת לו שירות חצי שנה, והקישורים שיצרת ממשיכים לתת לו שירות במשך שנים).

    אי אפשר להגיד שאין פה טיעון לגיטימי. אני אישית לא בעד הסרת קישורים, בעיקר כי זה הופך אותך לקטנוני (אלא אם מדובר במקרים החריגים שצוינו כאן), אבל אני בהחלט יכול להבין את צורת החשיבה הזו.

  2. yossizakin@gmail.com'

    מאוד מבין את דניאל, אם הקישורים הם ללא עלות לא בהכרח מהאתר שלי – פורומים, אינדקסים, אתרי מאמרים, תגובות וכו' זה בדיוק כמו עבודה שבוצעה ע"י רופא שינים – שהכלל שלה אומר היא כבר בוצעה.
    במידה והקישורים עולים כסף, או ממקומות מאוד ייחודים אותם שומרים ללקוחות משלמים אז גם כאן ההיגיון מובן
    הנקודה החשובה שעולה ממאמר זה והנה כלי חשוב ללקוחות שקוראים את המאמר – בקשו דוח פעילות – לא רק דוח מיקומים, מה בוצע" אלו קישורים האתר קיבל – יש חודשים עם יותר ויש חודשים עם פחות קישורים אבל האצבע צריכה להיות על הדופק
    זה נכון לכל דבר בחיים, כיום כשהמידע זמין באינטרנט לכל דבר, גם חוות דעת של רופא בודקים פעמיים, אסור לא להיות מודע למה קורה בעסק שלך באינטרנט או בקופה….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *