דף הבית / שיווק באינטרנט / איך לשווק עסק קטן באופן עצמאי?

איך לשווק עסק קטן באופן עצמאי?

בעלי עסקים רבים יודעים כי על מנת לקדם את העסק שלהם בצורה יעילה, עליהם להשתמש במגוון פלטפורמות, אפיקי פרסום וכמובן סיוע ברשתות חברתיות.

שיווק באינטרנט הפך בשנים האחרונות לאופציה המוצלחת והנגישה ביותר לשיווק עסק קטן, וזאת לאור ההתפתחות הרבה בתחום. מלבד זאת, שימוש ברשתות החברתיות הופך את הנושא של קידום עסקים קטנים לאטרקטיבי וזול הרבה יותר ממה שמציעים משרדי הפרסום או חברות לשיווק וקידום אתרים. אז כיצד ניתן לשווק עסק קטן באופן עצמאי? ממה כדאי להתחיל? ואיך עושים את זה נכון? במאמר הבא תוכלו למצוא מגוון דרכים שימושיות ופרודוקטיביות לשיווק העסק שלכם.

1. קידום ברשתות חברתיות

על מנת להתחיל בקידום ושיווק העסק, דרך מומלצת היא להשתמש ברשתות החברתיות המציעות לבעלי עסקים פרסום חינמי קל ונוח. כיום, ישנן מספר רשתות חברתיות פופולאריות בשוק והן: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד. רשתות מסוג זה הן צינור נפלא להעברת מידע אל הלקוחות שלכם, ואם תתמידו בפרסום דרכן – התוצאות יהיו מעולות!

איך עושים את זה? על מנת להתחיל ולשווק את העסק באופן עצמאי דרך הרשתות החברתיות יש לפתוח חשבון בכל אחת מהרשתות, ולהתחיל לפרסם את העסק שלכם כמותג איכותי אחיד בעל אופי ייחודי משלו.

פתחו דף עסקי מקצועי ומעוצב בפייסבוק שיכיל את התמונות והמוצרים שלכם, יספר על הלקוחות המרוצים שיצאו מהעסק, ופרטו מידי פעם על שירותים שלכם. עדכנו את החשבונות 3-4 פעמים בשבוע לפחות. תשחקו עם השעות ותראו באיזה שעות הקהל שלכם מגיב הכי טוב בד בבד יש להגדיל את המצטרפים לדף תוך הפצתו בדפים של חברים ובקבוצות.  למידע נוסף קיראו את המדריך המקיף למתחילים על קידום ושיווק בפייסבוק.

עוד חשוב לפתוח חשבון באינסטגרם וביוטיוב ולהתחיל לפרסם תמונות וסרטונים מעניינים ויצירתיים בחשבונות אלה. מעבר לכך, עליכם להקפיד על שימוש בכל האופציות שהפלטפורמות הללו מציעות, כמו למשל – תיאור הסרטון ביוטיוב ושימוש במילות מפתח נפוצות בתיאור, כתיבת כותרות מושכות, ושימוש בהאשתגים (Hashtags) באינסטגרם.

שיווק ברשתות חברתיות

2. בניית אתר אינטרנט תדמיתי, חנות ועוד

אתרי האינטרנט היו ועודם חלק אינטגרלי בשיווק העסק וניתן לומר שהם כלי שיווקי מספר אחד. כיום עסק ללא אתר הוא ממש כמו פרחים שאינם מקבלים מים – העסק אינו פורח ואינו משגשג בלי האתר. 'אבל מה עושים אם אין לנו תקציב לבניית אתר אינטרנט?, רבים שואלים, ובצדק וזאת כי בניית אתר אינטרנט היא עסק לא זול – אך אם תגדילו מעט ראש ותשנסו מותניים, תוכלו לעשות זאת לבד, אך אם יש לכם תקציב, תוכלו לרכוש פלטפורמות מוכנות וקדימה לעבודה. כמו כן, שמדברים על בניית אתרים לעסקים קטנים, מדובר על תקציב שיכול לנוע בין 2000-4000 ש"ח לרוב, לאתר תדמיתי פשוט.

איך בונים אתר אינטרנט?

כיום ישנם מגוון אתרים ברשת המציעים בניית אתרי אינטרנט באופן עצמאי. על מנת לבנות את האתר כל מה שצריך הוא – מעט ידע במחשבים והרבה זמן. האתרים מציעים בדרך כלל תבניות נגישות לבניית אתר עם תדרוך מלא לגבי דרך הבנייה והאפשרויות.

לאחר שתסיימו לבנות את האתר, תצטרכו לקנות דומיין שמתחדש בכל שנה במחיר שנע בין 49-75 ש"ח לשנה בדרך כלל. בבניית האתר חשוב גם שתהיה קטגוריה של מאמרים/בלוג שבה יהיה ניתן לעדכן את המבקרים שלכם בפוסטים חדשים. אם מדברים על קידום אורגני, גוגל בדרך כלל לא ממש אוהב אתרים שלא מתעדכנים ומעלים אבק.

לאחר בניית האתר, תוכלו לקדם אותו במנועי החיפוש של גוגל באופן עצמאי, בסיוע של מדריכים שונים באינטרנט, כמו המדריך הזה למשל. האופציות הן – קידום אורגני וקידום ממומן. להשוואה מקיפה בין קידום אורגני לקידום ממומן. אך ברוב המקרים בעלי עסקים רבים מעט מסתבכים עם קידום האתר בגוגל, כך שתוכלו למצוא מקדמי אתרים פרילנסרים המציעים את קידום האתר במחירים נוחים. אם תשאלו את שי מחברת הברקה הוא יאמר לכם כמה פשוט לקדם את האתר באופן עצמאי. שי הוא בעלים של חברת פוליש מצליחה ומזה כמה שנים שהוא מקדם בעצמו את האתר, והגיע למיקומים גבוהים בגוגל במגוון ביטויים פופולריים הקשורים לתחום שלו.

דיוור אלקטרוני

3. שיווק העסק דרך שליחת ניוזלטר

ניוזלטר / רשימת תפוצה. הרעיון הוא שימוש במייל שנשלח אל לקוחות ומכותבים שלכם על מנת לדוור אליהם מידע, לספק ערך ועל הדרך גם להציע להם שירותים או מוצרים שלכם ואף של אחרים. מדובר באחת השיטות הותיקות אך האפקטיביות ביותר בשיווק באינטרנט. זהו אמצעי תקשורת נהדר לשימור לקוחות, וגיוס לקוחות חדשים. בניוזלטר שאתם שולחים חשוב שתהיה אינפורמציה הקשורה לעסק שלכם שתמצה את המידע שאתם מעוניינים להעביר ללקוח. הידע יכול לכלול דף נחיתה, טיפים עבור הלקוחות, מידע על מוצרים חדשים ועוד. עם זאת בשליחת המייל חשוב לשים לב ללקוחות שאינם רוצים לקבל את הניוזלטר ממכם, ולהימנע משליחותו וזאת על מנת שלא תצרו אנטגוניזם בקרב הלקוחות.

את השיווק באמצעות רשימת תפוצה ניתן לקחת כמה צעדים קדימה בעזרת אוטומציה לדיוור אלקטרוני.

4. מועדון לקוחות

רבים העסקים שמבינים את החשיבות של מועדון לקוחות ואת הצורך של לקוחות במועדון שלכם. כדי לקדם את העסק, לשמר את הלקוחות ולהחזיר אותם אליכם לרכישות נוספות – חשוב לצרף לקוחות אל המועדון ללא תשלום ולהציע אותו בכל זמן ובכל אפשרות, אך בטוב טעם.

בניוזלטר ניתן להעביר ללקוחות מגוון רב של מסרים כמו – הודעות על מבצעים, מכירות מיוחדות, מוצרים חדשים ומכירות גדולות ועוד. בקיצור, עליכם לדעת כי מועדון הלקוחות מסייע לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלכם ותורם רבות לקידום העסק והגדלת המכירות.

כיום ניתן לצרף אנשים אל מועדון הלקוחות גם דרך הנייד, בשליחת סמסים ,פרסום בפייסבוק או צירוף הלקוח דרך אתר האינטרנט שלכם. עוד ניתן לצרף לקוחות בצורה פיזית עם מילוי כרטיס חבר מועדון (כן ממש כמו פעם…).

לאחר ההצטרפות הלקוח, העבירו את שם הלקוח לרשימת מועדון הלקוחות במחשב, ודאגו לדוור את הלקוחות שלכם, ולעדכן אותם בכל המידע באמצעות סמסים כללים ומיילים.

לסיכום

נחושים לשווק את העסק שלכם בעצמכם? אין מתנות חינם – צריך להשקיע ולעבוד קשה! חשוב לדעת כי על מנת לשווק עסק לבד צריך להתחייב ולהיות עקביים. כדי לשווק עסק יש להתחיל בצעדים נחושים וברורים לקידום עסק. הקדישו שעה ביום לקידום, ואל תפספסו אף יום! עבדו בצורה מתודית ומסודרת. החליטו כי שיווק עסק הוא חלק משגרת יומכם, ותראו כיצד אתם מקבלים תוצאות טובות שיגדילו את הלקוחות שלכם וחשוב מכל – את ההכנסות.

בהצלחה 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

כלים למחקר מתחרים

3 כלים עוצמתיים למחקר מתחרים

כאשר אנחנו מקדמים את האתר שלנו אל מול המתחרים (צריך לזכור שקידום אתרים זה תהליך ...

פופאפים לקידום ושיפור יחסי המרה

איך להשתמש בפופאפים למטרות קידום ושיפור יחס המרה

אם הייתי שואל אתכם לפני 2-3 שנים מה האסוסיאציה הראשונה שעולה לכם לראש כשאתם שומעים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *