דף הבית / כלים לשיווק באינטרנט / איך להשתמש בפופאפים למטרות קידום ושיפור יחס המרה

איך להשתמש בפופאפים למטרות קידום ושיפור יחס המרה

אם הייתי שואל אתכם לפני 2-3 שנים מה האסוסיאציה הראשונה שעולה לכם לראש כשאתם שומעים את המילה "פופאפ", כנראה הייתם עונים את אחת מ-2 התשובות הבאות: “פרסומת מעצבנת" או "הגדלת רשימת תפוצה".

היום, בעלי אתרים, משווקים באינטרנט ו-Growth hackers (אה?!) יודעים שפופאפים יכולים לעזור להם למטרות שונות, הרבה מעבר להגדלת רשימת התפוצה שלהם.

סיקרנת אותי, מה עוד אפשר לעשות עם פופאפים?

בחלק הבא של המאמר תראו שפופאפים יכולים לעזור בהגדלת רשימת תפוצה, איסוף לידים, קבלת טלפונים, הגדלת מכירות, שיפור ה-flow של הגולשים באתר ועוד. כלומר, פופאפים יכולים להתאים לכל סוגי האתרים: אתרים שמציעים שירותים, אתרי מכירות, בלוגים, פורטלים וגם דפי נחיתה. לפני שנעבור לכל מה שאפשר לעשות עם הפופאפ, אני מצרף כאן מקרא קטן, שתראו אילו סוגי פופאפים אפשר ליצור:

סוגי פופאפים
סוגי פופאפים לאתר

1. לאסוף יותר לידים

עם ווידג'טים ופופאפים חכמים תוכלו לאסוף יותר לידים ולבחור את השדות שיופיעו בטופס (שם, טלפון, מייל, הודעה וכו'). מומלץ להקפיץ פופאפים כאלו כשהגולשים נמצאים בדפי השירותים שלכם ושהו שם מספר שניות או קראו וגללו לסוף העמוד, והם מוכנים לשמוע הצעה.

פופאפ להצעה

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? לייטבוקס, שורת בר, מסך מלא, צדדי קטן, צדדי גדול, בתוך התוכן ומובייל.

2. לקבל יותר טלפונים

בעיה של הרבה אתרים במובייל היא שאין אפשרות לחיוג מהיר, ולגולשים אין סבלנות לחפש את הטלפון. אם תשימו פופאפ כמו בתמונה למטה, תגדילו משמעותית את מספר הטלפונים שאתם מקבלים מהאתר.

פופאפ למובייל

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? פופאפ למובייל.

להגדיל מכירות עם אפ-סיילים

גולש הוסיף מוצר לעגלת הקניות? תוכלו להקפיץ לו (בצורה לא אגרסיבית מדי) מוצר משלים שיש סיכוי טוב שירצה גם אותו. לדוגמא: אם הגולש הוסיף מזרן לעגלת הקניות, תוכלו להציע לו מצעים בגודל המזרן.

פופ אפ Upsale

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? צדדי קטן.

לקבל פידבקים

פופאפים יכולים לעזור לכם לאסוף פידבקים והצעות לשיפור מהגולשים שלכם. מתכוונים לשנות משהו באתר או במוצר שלכם? חושבים על פיצ'ר או שירות חדש? תאספו חוות דעת מהגולשים שלכם ותבינו מה יהיה טוב יותר עבורם.

פופ אפ פידבק

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? צדדי קטן, לייטבוקס, מסך מלא, דפדוף (שמפנה לדף שאלון).

לעדכן על מבצע או אירוע קרובים

שורת בר עליונה או תחתונה היא דרך מצויינת לעדכן את הגולשים על אירוע שמתקרב או על מבצע חדש בצורה אלגנטית ויפה.

פופ אפ אירוע או מבצע

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? שורת בר, לייטבוקס, מסך מלא, דפדוף.

להציע שטחי פרסום

מוכרים שטחי פרסום באתר? נגמר לכם הנדל"ן בדף? תוכלו להקפיץ פופאפ עם הבאנר של המפרסם ולהגדיל את ההכנסות.

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? צדדי קטן, צדדי גדול, לייטבוקס, בתוך התוכן ומסך מלא.

לשפר את הקידום האורגני על ידי:

הקטנת יחס נטישה

שמתם לב שה-Bounce Rate גבוה? גולשים נוטשים את האתר ישר אחרי ביקור בדף אחד או שניים? הקפיצו להם פופאפ (לייטבוקס או מסך מלא) עם טריגר של Exit-Intent שיגרום להם לחשוב פעמיים ויפנה אותם לדף רלוונטי כרצונכם.

פופ אפ יציאה

אם יש לכם אתר e-commerce, תוכלו להקטין יחס נטישה של עגלת הקניות וכך להגדיל את המכירות.

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? לייטבוקס, מסך מלא, צדדי גדול.

הפניית גולשים לפוסטים רלוונטים

גם בבלוג הזה, ברגע שתגללו לסוף המאמר, תוכלו לראות סוג של פופאפ שמציג מאמרים רלוונטים מומלצים לקריאה. כך תגרמו לגולשים לבקר ביותר דפים באתר, ואף להפנות אותם לדפים שחיונים למשפך ההמרה ושמי שרואה אותם סיכוי טוב יותר שישאיר פרטים או ירשם לרשימת התפוצה.

פופ אפ לתוכן

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? לייטבוקס, מסך מלא, צדדי קטן, וצדדי גדול ומובייל.

הגדלת זמן שהייה

הנקודה הזו היא די תוצאה ישירה של 2 הנקודות למעלה. ברגע שיחס הנטישה קטן והגולשים מבקרים ביותר דפים, זמן השהייה שלהם באתר גדל.

איזה סוג פופאפ מתאים לזה? צדדי קטן, וצדדי גדול ומובייל.

רגע רגע, גוגל לא טענו שיענישו אתרים במשתמשים בפופאפים במובייל?

בואו נשים את הקלפים על השולחן. אם תהיו אגרסיביים, לא תחשבו על הגולשים ותשימו להם פופאפ שחוסם את כל התוכן בשניה הראשונה שהאתר נטען, אז כן, האתר יכול להיענש. אבל אם תשתמשו בפופאפים כמו שצריך להשתמש בהם, תקפיצו אותם בזמן הנכון ולא תחסמו את כל המסך, אין לכם מה לדאוג. תוכלו לקרוא יותר על הנושא כאן.

גוגל ופופ אפים במובייל

10 הדיברות ביצירת פופאפ: 'עשה ואל תעשה' בבניית פופאפים לאתר שלכם

  1. עשה: הציגו מסרים שונים לגולשים שונים. לא כל הגולשים שלכם זהים, חלקם הגיעו כדי לצרוך מידע, חלקם מעוניינים בשירות שלכם, חלקם הגיעו מפרסום שעשיתם בפייסבוק וחלקם הגיעו מגוגל. התאימו את המסר בפופאפ לגולשים לפי סגמנטציה נכונה ותראו שאחוזי ההמרה שלכם יעלו בצורה יפה.
  2. אל תעשה: אל תעמיסו על הגולשים ביותר מדי פופאפים. הפצצה של הגולש בפופאפים כל כמה שניות תעצבן את הגולש, תפגע לו בחווית המשתמש והוא עלול לנטוש את האתר.
  3. עשה: תחשבו מה המטרה שאתם רוצים להשיג ותציגו את הפופאפ המתאים בדף המתאים. אם הגולש, נמצא בבלוג שלכם, המטרה שלכם היא להוסיף אותו לרשימת התפוצה. אם הוא הוסיף מוצר לעגלה, המטרה שלכם היא שהרכישה תסתיים בהצלחה או אפילו להגדיל את סכום המכירה.
  4. אל תעשה: אמנם הרבה יגידו לכם שפופאפ שקופץ בשניה הראשונה ממיר מעולה, אבל המלצה שלי, עדיף להימנע מזה ולטעון את הפופאפ לאחר מספר שניות או מעבר בין מספר דפים.
  5. עשה: השתמשו ב-Exit Intent כדי להפוך גולשים נוטשים ללקוחות. גולשים שכבר באו לנטוש את האתר ולעבור לאתר אתר או לסגור את הלשונית הם טראפיק אבוד, והקפצה של פופאפ עם טריגר של 'כוונת יציאה מהאתר' תציל עבורכם אחוז לא קטן מהם.
  6. אל תעשה: אל תעמיסו בטקסטים. תשמרו על מסר קצר ואטרקטיבי בלי יותר מדי בלבולי שכל, במיוחד במובייל.
  7. עשה: תפרידו בין גולשים חדשים לחוזרים. תציגו מסר שונה לגולש שביקר בפעם השניה או השלישית באתר שלכם וכבר מכיר אתכם.
  8. אל תעשה: אל תשימו יותר מדי שדות בפופאפ. כמו טופס יצירת קשר רגיל, ככל שיהיו יותר שדות, כך יחס ההמרה ירד. תשימו רק את השדות ההכרחיים ביותר.
  9. עשה: צרו A/B Test ותבחנו איזו גרסה עובדת יותר טוב. השינוי יכול להיות בצבעים / בקופי / בטריגר / בסגמנטציה / בסוג הפופאפ וכדומה.
  10. 10. אל תעשה: הימנעו כמה שאפשר מנעילת התוכן וחסימה של חלקים באתר בפני הגולשים שלכם. שימוש באסטרטגיה אגרסיבית כמו נעילת תוכן או העלמה של האיקס (שסוגר את הפופאפ) מתאימה רק לאתרים ומקרים מסויימים.

איך לבנות פופאפים בקלות?

כשבונים פופאפים לאתר חשוב לעבוד עם מערכת נוחה וקלה לתפעול שתענה על כל הצרכים שלכם: תאפשר לכם לבחור מבין סוגים שונים של ווידג'טים ופופאפים, תאפשר שליטה מלאה בשדות שיהיו בטפסים, שינוי של התבניות כך שיתאימו לאתר שלכם, מעקב מאיזה דף ומקור תנועה הגיע הליד, יצירת A/B TEST בלחיצת כפתור ועוד.

Poptin היא מערכת תוצרת כחול-לבן שמאפשרת את כל זה והרבה מעבר, עם ממשק בעברית, RTL, תמיכה טכנית בעברית והרשמה בחינם.

המערכת מאפשרת עריכה קלה ופשוטה של כל פופאפ, מציעה מגוון סוגים ותבניות, ומציעה מגוון טריגרים ולא מגבילה ביצירת פופאפים פר חשבון.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות תומר אהרון

תומר אהרון - יזם ומייסד משותף של Poptin, מערכת לשיפור יחס המרה באתרי אינטרנט. מומחה בקידום אורגני וממומן, קידום ברשתות החברתיות וב-CRO.

שווה לקרוא גם את

דפי נחיתה

דפי נחיתה: איך לייצר עמוד נחיתה שיביא לכם ים המרות

רבות דובר ועוד ידובר על היעילות של דף נחיתה בקמפיינים וגם ישנו לו את השם ...

כלים למחקר מתחרים

3 כלים עוצמתיים למחקר מתחרים

כאשר אנחנו מקדמים את האתר שלנו אל מול המתחרים (צריך לזכור שקידום אתרים זה תהליך ...

5 תגובות

  1. pele.jobes@gmail.com'

    שלום, תודה על המאמר.
    אשמח להמלצה לתוסף וורדפרס שמסתדר עם RTL שמקפיץ פופ-אפ כשהסמן מוצב על ה-X לסגירת החלון.

    תודה!
    אור

  2. pele.jobes@gmail.com'

    הי דניאל
    Mailchimp יצאו עכשיו עם קמפיין מוטרף – https://mailchimp.com/did-you-mean/
    תהיה הראשון לכתוב על זה 🙂
    הם יצרו בשביל זה המון אתרים פיקטיביים עם שמות מוזרים
    קרועים שם לגמרי

  3. aviv@just-sales.co.il'

    זה הפוסט השלישי שלך שאני קורא תוך יום אחד, התוכן כאן ברמה מאוד גבוהה! תודה! ממשיך לעקוב

    • תודה רבה אביב. יש גם רשימת תפוצה, אתה מוזמן להצטרף ותקבל עדכונים כל הזמן 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *