דף הבית / קורס קידום אתרים: לימודי קידום אתרים ושיווק באינטרנט

קורס קידום אתרים: לימודי קידום אתרים ושיווק באינטרנט

קורס קידום אתרים מיועד לכל מי שרוצה להעמיק את ידיעתו בעולם השיווק באינטרנט, אנשים כגון מנהלי ובעלי אתרי אינטרנט קיימים שרוצים לקדם את אתריהם ולהיות תלויים פחות בחברות לקידום אתרים, אנשי שיווק, מעצבים גרפיים, אנשי טכנולוגיית מידע ועוד. המקצוע מתאים גם לחיילים משוחררים ומי שרוצה לבצע הסבה מקצועית מכיוון שהוא אינו מצריך תואר אקדמאי, אך טומן בחובו אפשרות למשכורת יפה.

בסופו של דבר, לימוד קידום אתרים פותח הרבה דלתות חדשות ומאפשר למקסם את כוחה של רשת האינטרנט ולרתום אותה למטרותינו.

קורס קידום אתרים

איך אפשר ללמוד קידום אתרים?

בגדול, יש לא מעט דרכים בהם אפשר ללמוד קידום אתרים ושיווק באינטרנט. להלן כמה עיקריות:

  • למידה עצמאית דרך האינטרנט – האינטרנט שופע במדריכים אונליין שפתוחים ונגישים לכולם. ניתן ללמוד דרך בלוגים, מאמרים מקצועיים, קייס סטאדיז (מקרי בוחן), קריאת חומרים בארץ ובחו"ל ועוד. בנוסף, יש גם קורסים אונליין בתשלום שניתן ללמוד מהבית. יחד עם זאת זה לא מתאים לכל אחד ודורש הרבה משמעת עצמית, התמדה וסבלנות לשבת מול מחשב. אם אתם ממש עושים את צעדיכם הראשונים בתחום אני יכול להמליץ על המדריך שלי למתחילים בתחום.
  • למידה בעזרת מורה פרטי – דרך נוספית ללמוד קידום אתרים היא באמצעות שיעורים פרטיים בקידום אתרים עם מורה פרטי. ניתן ללמוד בפורמט של אחד על אחד או בקבוצה אינטימית (למשל עד 5 אנשים). דרך זו מומלצת למי שחייב לקבל את המידע בצורה פרונטלית, לשאול שאלות ולקבל מענה מיידי.
  • למידה בעזרת קורס קידום אתרים – קורס קידום אתרים היא הדרך המעמיקה והיקרה יותר ללמוד מבין האופציות השונות. יש אנשים שלא יכולים או רוצים ללמוד לבד ודווקא כן צריכים את המסגרת המסודרת, את המרצים, את החבר'ה, שיעורי הבית ועוד. שאר הדברים האלה מגבירים את המחויבות לתהליך הלמידה ויכולים לסייע למי שצריך סדר יום מוגדר. בארץ ישנם כמה וכמה קורסים המועברים על ידי מכללות ובתי ספר שונים ופרוסים ברחבי הארץ.

יתרונות של למידה באמצעות קורס קידום אתרים

עבור רבים, לימוד בקורס קידום אתרים זה עדיף בהשוואה ללמידה עצמאית מכיוון שהוא מכיל את החומר הנלמד בצורה מסודרת ומאורגנת. אמנם ברוב המקרים החומר עצמו קיים גם באינטרנט בפורמט כזה או אחר, אבל הוא מפוזר על פני אתרים שונים ונכון להיום אין אתר שכולל אותו בצורה מאורגנת מא' ועד ת' בשפה העברית.

מה לומדים בקורס קידום אתרים?

אם בעבר היו לומדים בקורס קידום אתרים בעיקר את קידום האתרים הקלאסי (SEO), הרי שהיום במרבית הקורסים נוספו לנושאי הליבה גם תחומים נוספים כגון שיווק ברשתות חברתיות, פרסום ממומן בגוגל (SEM), קידום מכוון אתרים סלולאריים, שיווק בדואר אלקטרוני, היבטים משפטיים של ניהול אתר אינטרנט, עבודה עם מערכות ניהול תוכן, כתיבת תוכן שיווקי ועוד. קשת נושאים זו מיועדת להבטיח שהתלמיד יישאר עם יד על הדופק ויוכל ליישם את מה שלמד בקורס על מגוון גדול של אתרים וסביבות שונות בעולם האינטרנט.

בנוסף לכך, בחלק גדול מן הקורסים נלמדים נושאים נוספים העוזרים לנהל את העסק בצורה שותפת : כתיבת דוחות, התנהלות מול לקוחות, כתיבת הצעת מחיר וכו'.

קורס קידום אתרים

חשוב לדעת:

  • שימו לב שלפעמים חלק מהקורסים "מעמיסים שעות" ומנפחים את היקף הקורס על מנת שתהיה להם סיבה טובה לגבות יותר כסף על הקורס. זה לא מתאים לכולם. יש כאלו שרוצים ללמוד תחום מאד ספציפי, למשל רק SEO או רק PPC – ולהם יתאימו קורסים יותר ממוקדים.
  • חשוב לשים לב שלפעמיים קידום אתרים נלמד כחלק מקורס מקיף יותר כמו למשל קורס וובמאסטר. במקרים כאלו קשת הנושאים ויחידות הלימוד הן בדרך כלל מצומצמות יותר מאשר בקורס קידום אתרים מלא.

בסוף הקורס בדרך כלל כל תלמיד מבצע פרויקט סיום קורס על אתר קיים ומתנסה בפועל בקידום שלו. זהו שלב מאוד חשוב מכיוון שבאמצעותו לומדים ליישם את כל מה שנלמד בקורס ומתבוננים בתהליך קידום אתרים אמיתי כפי שהוא מתרחש בתעשייה.

כיצד נבחר את הקורס הטוב ביותר?

לימוד קידום אתרים צריך להיעשות בצורה מקצועית, ולכן קודם כל צריך לעמוד על טיב המרצים בקורס – איזה ידע בדיוק יש להם, האם הם מנהלים או עובדים בכירים בחברות ידועות בשוק, כמה שנות ניסיון יש להם בתחום, האם הם חיים אתרים (מקדמים בפועל אתרים כיום) וכך הלאה.

לעיתים יש יתרון לקורס בו מלמדים מספר מרצים מכיוון שהדבר נותן לתלמיד נקודות מבט שונות על עולם קידום האתרים ומאפשר לו ללמוד מהמורה הטוב ביותר בכל תחום.

שנית כל, רצוי לבחור בקורס שהסילבוס בו הוא כמה שיותר מפורט. סילבוס שבו מוקדש לכל נושא שורה אחת הוא לא מספיק ובדרך כלל יש סילבוסים מפורטים בהם מפורט בדיוק מה לומדים בכל נושא. (לדוגמה, במסגרת למידה על ארכיטקטורה של אתר, נלמד גם על מפות אתר).

בנוסף לכך, אם לא קיימות המלצות באתר של הקורס, חשוב מאוד לנסות ולאתר המלצות אמיתיות מאנשים שלמדו באותו הקורס בקבוצות פייסבוק, פורומים וכו'.

לסיום, יש קורסים במתכונת פרטית ויש קורסים במתכונת של כיתת לימודים (לרוב עד 15 תלמידים), כמו גם קורסים מעורבים (לימודים בכיתות ושיעורים נוספים אחד על אחד). למרות שקורסים קטנים הם לרוב איכותיים לרוב, חשוב כאמור לבדוק גם את יתר הפרמטרים.

לימודי קידום אתרים

כמה שמות של מכללות וגופים המעבירים קורסי קידום אתרים ושיווק באינטרנט:

  • AskPavel
  • מרכז להכשרות הייטק – HackerU (האקריו)
  • מכללת ג'ון ברייס (John Bryce)
  • מכללת דעת השרון
  • מכללת Digitalnet
  • מכללת נס (Ness College)
  • מכללת SEO College של חברת סאו ישראל
  • גביש פתרונות אינטרנט – קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט של עמית מלכי מועבר במספר מכללות
  • המכללה לניו מדיה
  • All Things Data– מעבירים כנסים, הרצאות וקורסים בנושאי אנליטיקס, שיפור יחסי המרה, קידום אתרים ועוד
  • מככלת Best-SEO של לאון דייטש, בין המקצועות שניתן ללמוד: קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל אדוורדס, פרסום ממומן בפייסבוק, בניית אתרי וורדפרס, בניית אתרי חנויות + ניהול + שיווק, קורס אנליטיקס וגם הרצאות וסדנאות קצרות באותם התחומים לבעלי עסקים

חוות דעת, ביקורות, המלצות?

אם אתם מחפשים חוות דעת /ואו המלצות או דיס המלצות על קורס כזה או אחר, מוטב לשוחח עם כמה בוגרים של אותו קורס ופשוט לשאול אותם מה דעתם. ניתן גם להתייעץ בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק. להלן כמה קבוצות מומלצות של מקצועני אינטרנט:

כמה עולה קורס קידום אתרים?

מספר התשובות לשאלה כמה עולה קורס קידום אתרים גדול כמעט כמו מספר בתי הספר בשוק. הדבר תלוי באורך הקורס (מספר השעות האקדמאיות), גודל בית הספר, מספר התלמידים בכל קורס וכך הלאה. וכמו כל דבר בארץ, ניתן לנהל משא ומתן עם בית הספר כדי לנסות ולהוריד את המחיר בכמה אחוזים. בנוסף לכל זאת, יש בתי ספר שנותנים מלגה לאוכלוסיות מסוימות כמו למשל חיילים משוחררים ועולים חדשים, וזה עוד אספקט שחשוב לבדוק לפני שנרשמים לקורס כזה או אחר.

מחירי לימוד קידום אתרים נעים בין כמה מאות שקלים בודדים (לסדנה מקצועית יומית) ועד לאלפי שקלים לקורסים מקיפים ביותר הנמשכים חצי שנה ויותר).

הבטחה לעבודה וכו'

בראש ובראשונה, חשוב לציין שאין כיום גוף מייצג של מקצוע קידום האתרים כמו שקיימים גופים מייצגים למקצועות אחרים, ולכן גם אין מבחני הסמכה בין לאומיים. עובדה זו הופכת את השוק לפרוץ יחסית וכל מכללה או בית ספר יכול להכריז על עצמו ככזה שהתעודה שלו שווה יותר. בפועל, ההצלחה בקורס היא שילוב בין איכות הקורס עצמו לבין האופן בו כל תלמיד מיישם ומפנים את החומר, והדבר חשוב במיוחד למי שרוצה למצוא עבודה בתחום ולא רק להרחיב את אופקיו.

חלק מבתי הספר מציינים כי הם מפנים את הבוגרים שלהם לעבודות בשוק החופשי לאחר שסיימו את פרויקט הגמר שלהם בהצלחה. למרות שבמקרים רבים הם מקיימים את ההבטחה הזו, חשוב לוודא עם איזו חברות כוח אדם עובד בית הספר והאם מדובר בחברת כוח אדם כללית או חברת כוח אדם המתמחה בעובדי הייטק. לפעמיים נדרשים גם ריאיון אישי והשתתפות בסדנא לכתיבת קורות חיים בקורסים בהם יש התחייבות למציאות עבודה.

גם כאן רצוי לשאול בוגרים של הקורס אילו עבודות הציעו להם בסיום הקורס והאם הם היו מרוצים מהמגוון המוצע. בנוסף לכך, ככל שבית הספר מוכר יותר והשם שלו נחשב יותר, כך הבוגרים משפרים את הסיכוי שלהם למצוא עבודה גם בכוחות עצמם.

בהצלחה!