40+ טעויות נפוצות בקידום אתרים

קידום אתרים ושיווק באינטרנט זה תחום מורכב, הדורש לא מעט ידע ונסיון. גם אנשי SEO מאד מנוסים לפעמים עושים טעויות, בין אם מחוסר תשומת לב ובין אם בגלל העובדה שיש פשוט המון גורמים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל, שקל מאד להזניח חלק מהם.

לפניכם רשימה של כמה טעויות נפוצות בכל מה שקשור לקידום אורגני ושיווק באינטרנט. חילקתי את זה ל-3 תתי פרקים עיקריים:

  1. אסטרטגיה ושונות
  2. גורמי On-Page
  3. גורמי Off-Page

לפני הכל, סרטון שלי מסביר על טעויות קידום אורגני נפוצות:

אסטרטגיה ושונות

אסטרטגיה ושונות

  • חוסר מחקר מילות מפתח מעמיק – מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל פרוייקט SEO. ללא מחקר מילים מוצלח, לפחות בשלב הראשון, הקידום עשוי להיות לא אפקטיבי ולא להשיג את מטרותיו.
    כך למשל, אפשר לפספס הרבה ביטויים רלוונטיים ו/או לחילופין, ללכת על ביטויים תחרתיים מדי שלא עולים בקנה אחד עם התקציב/מטרות/תיאום ציפיות מול הלקוח (או מול עצמכם). מחקר מילים ראשוני הוא רק ההתחלה, וזה נתון להרבה שינויים ודינמיקה בהמשך. כתבתי על כך בהרחבה בפוסט שלי שיווק באמצעות תוכן – 9 דרכים לקבל רעיונות להמון מילות מפתח.
  • הסתמכות על SEO בלבד – בתור איש SEO שמתרכז בעיקר בערוץ האורגני, אני יודע שזה לא נכון להסתמך אך ורק על תנועה אורגנית מגוגל. מנוע החיפוש של גוגל הוא לא דבר יציב במיוחד, ואפילו אם תעבדו נקי ותהיו הכי צדיקים שיש, אין לדעת מה יקרה בעתיד. לכן, יהיה זה רעיון טוב לבנות במקביל ערוצים חזקים של סושיאל ולתחזק פרופילים פעילים ברשתות החברתיות, לבחון ערוצי פרסום כמו מודעות פייסבוק, Google Adwords או Outbrain וכו', וכמובן – לתת שירות איכותי כדי שלקוחות יגיעו אליכם גם (או בעיקר) מפה לאוזן.
  • מתפתים לקיצורי דרך וSEO שחור – קידום אורגני דורש סבלנות, ובתחומים מסוימים – הרבה מאד ממנה. לא לכולם יש את הסבלנות הזאת, ולכן מתפתים לעבור לצד השחור של המפה ולהשתמש בטכניקות בעייתיות כמו הפצצת קישורי ספאם, דחיסת מילות מפתח ועוד. אני לא מתיימר להיות צדיק ואני לא פוסל לחלוטין שימוש בשיטות אלו – שבהחלט יכולות להיות אפקטיביות אם עושים אותן בצורה חכמה ומתקדמת, אבל תמיד בתיאום ציפיות מול הלקוח (ליידע על הסיכונים) או במידה ואתם לא עובדים עם לקוחות – להיות מודעים לסיכון שבמהלך כזה.
  • משקיעים רק באפיק אחד (תוכן / קישורים / טכני) – קידום אתרים זה תורה שלמה, ולא יכול להיות אפקטיבי לאורך זמן במידה ומשקיעים רק בצד אחד – בין אם זה רק קישורים חיצוניים, רק תוכן ומאמרים, או רק שיפור האתר מבחינה טכנית. הנ"ל יכול לעבוד רק אם מדובר בתחומים לא תחרותיים בעליל.
  • חושבים רק על גוגל ולא על הגולש – טעות נפוצה נוספת היא לבנות אתר שכולו מוקדש לרובוטים של גוגל, ולא לבני אנוש. אתרים אלו, גם אם מצליחים להתקדם יפה בדירוגים – לרוב לא יביאו את התוצאות הרצויות בצורה מקסימלית, שזה לידים / מכירות.
  • חוסר תיאום ציפיות מול הלקוח / מול עצמך – כתבתי לא מזמן פוסט על 8 דברים שיכולים להכשיל פרויקט קידום אתרים, כאשר תיאום ציפיות מול הלקוח (במידה ועובדים מול לקוחות) או מול עצמך, זהו אחד הדברים החשובים ביותר. הערכת הצלחה של פרויקט SEO מבוססת בהרבה מקרים על נסיון מהשטח, שבלעדיו קשה מאד להתכונן ולהעריך את סיכויי הצלחת הקידום, בהתחשב בכל הגורמים הרלוונטיים – מבנה האתר, איכות התכנים, היסטוריית קישורים ועבודת SEO באופן כללי ועוד גורמים רבים.
  • מכוונים לביטויים כלליים / קשים מדי – רבים חושבים שיש רק אמת אחת, והיא הרעיונות שגוגל מציעים בעזרת כלי מילת המפתח שלהם. אבל המציאות רחוקה מכך. ביטויים ווריאציות שונות של חיפושים בכל תחום יש אינספור – גם כאלו שלא דורשים תחרות מול כל העולם ואשתו. כתבתי על כך בהרחבה בפוסט הזה וגם במאמר איך לקדם מחוץ לקופסא.

גורמי On-Page

גורמי On-page

  • תוכן משוכפל – גוגל לא אוהב תכנים משוכפלים. הם אמנם חלק בלתי נפרד מהרשת ולעולם יהיו קיימים, אבל זה לא אומר שזה לגיטימי להעתיק מאחרים או שבאתר שלכם יהיה תוכן זהה במספר עמודים, ואני לא מדבר על המובן מאליו כמו תפריטים או קטעי טקסט קבועים שחוזרים על עצמם – כל עוד מדובר ב% קטן מסך הטקסט הכולל פר עמוד, זה תקין. מי שמזלזל בחשיבות של תוכן מקורי אני ממליץ לו לקרוא קייס סטאדי שכתבתי על מקרה שבו החלפת תוכן משוכפל באתר מסוים, ללא ביצוע פעולה אחרת, עזר להקפיץ אותו משום מקום היישר לתוצאה השנייה בגוגל.
  • לא מגדירים טייטלים כמו שצריך – ה- Meta Title הוא אחד מגורמי ה-On page החשובים. אתרים רבים עדיין לא ממקסמים את הטייטלים שלהם מבחינת היכולת לשלב בין מילת מפתח והנעה לפעולה, שאותה ניתן להשלים גם בעזרת הMeta Description-. כמו כן, לתגיות אלו השפעה ישירה על ה-CTR בתוצאות החיפוש (אחוזי הקלקה) ולהם – השפעה גם על התוצאות האורגניות בסופו של דבר.
  • לא מנצלים את כוחם של קישורים פנימיים – אתרים עשירים בתוכן או בעמודים חייבים לנצל את הנכס שעומד לרשותם ולעשות שימוש חכם בקישורים פנימיים. כתבתי מדריך מקיף על שימוש נכון בקישורים פנימיים, שבעזרתם ניתן לעשות פלאים (מנסיון).
  • תמונות כבדות – תמונות זה אחלה והכל, אבל תמונות כבדות מדי וכאלו שלא עברו אופטימיזציה יכולות להכביד על האתר בצורה משמעותית ובכך לפגוע הן בחווית משתמש והן בפוטנציאל הדירוגים בגוגל. מידע נוסף ניתן למצוא במדריך שלי לאופטימיזציה של תמונות.
  • דחיסת מילות מפתח – שיטה שלמרבה הפלא עדיין קיימת. זיכרו – הטקסט צריך לשרת את הגולש ולא רובוטים של מנועי חיפוש. גוגל תמיד יכוונו את המאמצים שלהם לשביעות רצון הגולשים ולכן כדאי ליישר את האינטרסים שלכם עם אלו של גוגל.
  • קישורים שבורים – אתר שמכיל כמות גדולה של קישורים שבורים הוא אתר מוזנח, לא מתוחזק, שמותיר רושם רע – גם על הגולש הממוצע וגם על גוגל. מומלץ לבצע סריקה בעמודי האתר מפעם לפעם על מנת לזהות קישורים שבורים ולהחליפם לקישורים תקינים. אחת הדרכים הטובות לבצע זאת היא באמצעות התוכנה Screaming Frog.
  • שימוש בפלאש – פלאש היא טכנולוגיה שנמצאת בתהליכי גסיסה מתקדמים כבר מספר שנים. הגושפנקא הסופית לכך היא העובדה שגוגל ומוזילה (פיירפוקס) הפסיקו לתמוך כליל בהצגת פלאש בדפדפנים שלהן.
  • תוכן רזה – תוכן רזה הוא תוכן דל במילים, אשר לא מספק ערך אמיתי לגולשים עבור השאילתא הספציפית שהם חיפשו, וגם מעמיד את האתר בסיכון להיענש על ידי עדכון פנדה.
    צריך לזכור שהכל ביחס למתחרים ואם מתחרה שלכם כתב תוכן מעמיק ומושקע בנושא מסוים, ולכם לעומת זאת יש עמוד מצ'וקמק של 200 מילים – כנראה שהוא זה שידורג טוב יותר, כמובן שיש לכך סייגים כמו פערים בסמכות האתרים וכו', אבל בשורה התחתונה – תכנים ארוכים, איכותיים ומעמיקים לרוב מדורגים יותר טוב בתוצאות החיפוש, מספקים יותר ערך למבקרים באתר והופכים אתכם לאותוריטה בתחומכם.
  • הפניות בקישורים פנימיים – כל אתר שעבר מערכת ניהול / נבנה מחדש במהלך השנים, יש סיכוי טוב שקיימים בו שרידים של קישורים פנימיים קודמים, אשר מפנים באמצעות הפניית 301 (או גרוע מכך – הפניות 302) לעמודים אחרים באתר, ולא באמצעות קישור ישיר. כתבתי על כך בין היתר במאמר שלי 7 דרכים לחזק את פרופיל הקישורים הקיים שלכם.
    אז כן – ההמלצה היא תמיד לעדכן את הקישורים הפנימיים באתר לקישורים ישירים, ללא מתווכים באמצע.
  • לא משפרים את מהירות האתר – מהירות האתר נמצאת בראש מעייניה של גוגל כבר כמה שנים. אתרים איטיים במיוחד מספקים חוויה גרועה למשתמש, ולכן מבחינת גוגל אתרים כאלה לא צריכים להיות מדורגים גבוה. שיפור מהירות האתר שלכם צריכה להיות אינטרס עליון, בדגש על אתרי מובייל שהיום, בהרבה תחומים, מהווים את רוב הכניסות לאתר.
  • לא מנטרים אחר המרות – מעקב וניטור אחרי טראפיק לאתר בגוגל אנליטיקס וכלים אחרים זה נחמד, אבל מה לגבי דברים יותר מעניינים, כמו כמות לידים, המרות, שיחות או מכירות? אתרים רבים מזניחים את הנקודה הזאת וחבל – אפשר להוציא הרבה יותר מידע חשוב וחיוני באמצעות כלי סטטיסטיקה (בחינם או שלא) העומדים לרשותנו. לרשימה של מעל 120 כלים לקידום אתרים ליחצו כאן.
  • משתמשים בקנוניקל לא כמו שצריךתגית קנוניקל היא חשובה ושימושית מאד במקרים מסוימים, אבל שימוש לא נכון בה יכול לגרום לנזק רציני, כמו אי-אינדוקס של עמודים מסוימים באתר. נתקלתי באופן אישי בכמה וכמה מקרים כאלה. להרחבה – 9 סיבות שהאתר שלך לא מאונדקס בגוגל.
  • מעבירים אתר חדש בלי הפניות – אחת הטעויות הקשות ביותר שאיש SEO יכול לעשות. לעבור לאתר חדש, אפילו אם הדומיין נשאר, ללא ביצוע הפניות 301 בין עמודי האתר, זה בגדר מכת מוות ל-SEO של האתר. אמנם במידה והדומיין לא משתנה כוחו של דף הבית יישמר (בהנחה ולא בוצעו שינויים משמעותיים ברמת התוכן), אבל ללא שימור הכח של העמודים הפנימיים – כל הקידום ייפגע וינזק בצורה משמעותית מאד.
  • חסימה של האתר לאינדוקס – טעות חמורה נוספת, אך לא כזו נדירה. חסימה גורפת של האתר לאינדוקס יכולה להתרחש בעת מעבר לאתר חדש למשל, כאשר חוסמים את הסביבת טסט במהלך הבנייה ושוכחים להסיר את החסימה. המסקנה – תמיד כדאי להיעזר במקדם מקצועי שילווה את תהליך מעבר האתר, ולא רק מהסיבה הזאת.
  • יותר מדי עמודים על אותו נושא – אסטרטגיה נכונה של SEO צריכה לכלול, בין היתר, מהם העמודים הייעודיים אותם צריך לקדם עבור נושאים ספציפיים (נושאים = מגוון רחב של מילות מפתח). בצורה הזו, צריך למקד את כל המאמצים (למשל קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים) עבור חיזוק אותם עמודים. התפזרות וקידום עמודים שונים על אותם ביטויים זה לא רעיון טוב וסתם יכול לבלבל את גוגל, שלא יידע איזה עמוד לדרג.
    עם זאת, אין בעיה לרשום על אותו נושא כמה פעמים, רק כל פעם בזווית שונה. אני למשל, כותב הרבה על קישורים, אבל כל פעם בהיבט אחר.
  • יותר מדי קישורי פוטר יוצאים – קישורי פוטר, משמע קישורים שנמצאים בתחתית האתר וברוב המקרים מופיעים בכל העמודים, משמשים בדרך כלל כקישורי קרדיט (האתר נבנה/מקודם/עוצב על ידי…). עד כאן לגיטימי. אבל, כאשר עושים שימוש מוגזם בפוטר בכדי להוציא קישורים חיצוניים, ולהרבה אתרים לא רלוונטיים – כאן כבר יש בעיה, מה שיכול להזיק גם לאתר המקשר וגם לאתר המקושר.
  • תוכן שלא נמצא Above the fold – תוכן האתר מקבל יותר חשיבות כאשר הוא ממוקם Above the fold, כלומר במצב שלא מצריך גלילת המסך כלפי מטה מצד הגולש. כמובן שזה משתנה בין גדלי מסכים ומכשירים שונים, אבל העקרון הוא שלא לדחוף יותר מדי תוכן כמו פרסומות, באנרים ודברים אחרים, מעל ה"תכלס" – התוכן אותו הגולש חיפש. יש אפילו אלגוריתם ספציפי לזה שנקרא Page Layout Algorithm.
    כמו כן, הסתרת אלמנטים שונים באתר, שרלוונטיים למה שהגולש חיפש, בעזרת סקריפטים שונים כמו JavaScript (למשל אפקט "אקורדיון" שמצריך לחיצה על פריט מסוים על מנת לראות את הטקסט) גם הם מפחיתים במידה מסוימת מחשיבותו של הטקסט, כי הם מצריכים מהגולש לעשות פעולה מסוימת בשביל לראות את הטקסט. אין זה אומר שזה דבר פסול, כי במקרים מסוימים בהחלט זה פתרון מתבקש ואלגנטי – אבל רצוי גם לכלול טקסט בעל ערך שנמצא באזור שבו הגולש לא צריך "להתאמץ" מדי בכדי למצוא אותו.
  • אי התאמת האתר למובייל – שנת 2015 הייתה בין היתר שנת המובייל, שנה בה ידענו עלייה גבוהה מאד בשימוש של מכשירים ניידים, והשנה בה גוגל ציינו כי חיפושים ממכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) עוקפים את אלו ממחשבים נייחיים. כמו כן, במהלך 2015 הושק עדכון "Mobilegeddon" שכל מטרתו היא לתעדף אתרים מותאמים לסלולר בתוצאות החיפוש הסלולריות. יחד עם זאת, עדיין לא מעט אתרים ברחבי הרשת אינם מותאמים למכשירים ניידים ולא מספקים חווית גולש טובה למבקרים הסלולריים שלהם. מי שנמצא בתהליך של הקמת אתר סלולרי, התאמת אתר קיים למובייל או שוקל ללכת על מהלך כזה – מומלץ לקרוא את המדריך שלי להתאמת אתרים למובייל.
  • משתמשים בכתובת URL ארוכות מדי – יש לי וידוי. אני ממש לא אוהב כתובת URL בעברית (בלשון המעטה). אני רואה את זה וזה מביא לי עצבים. כל עוד זה נמצא בדפדפן לא ממש אכפת לי, אבל ברגע שאני רוצה לשתף את זה במייל או בפייסבוק למשל, אני נאלץ להתמודד עם כתובות מכוערות באורך מגילה.
    באופן אישי, אני לא רואה שום יתרון בכתובות כאלו (כן, למרות שגוגל ממליצים להשתמש בכתובת URL של השפה בה כתוב האתר -אם הם היו יודעים איך זה נראה בעברית, בספק אם ההמלצה עדיין הייתה בתוקף).
    מנסיון שלי, היתרון של זה ברמת הקידום שולי מאד, וכזה שלא בעיה לגשר עליו בעזרת מליון דברים אחרים.
    למה זה רע? כי זה מכוער, כי כל תו בעברית מקודד ב-6(!!!) תווים בקידוד UTF-8, מה שיוצר כתובות ארוכות באופן מגוחך, וגם – כתובות ארוכות מדי יכולים להקשות על גוגל לאנדקס אותן. בקיצור – להתרחק. ההמלצה שלי, להשתמש בFriendly URL באנגלית. גוגל מתמודד עם זה מצוין ויודע גם לתרגם שאילתות בהתאם ולהדגיש את כתובת העמוד בתוצאות.
  • שימוש באחסון זול / לא אמין – אחסון זה דבר מאד חשוב, ואף קריטי, לקידום מוצלח. אתר שחווה נפילות וחוסר זמינות בתדירות גבוהה, בסופו של דבר יכול להיפגע משמעותית במיקומים. לגוגל בוט יש סבלנות מוגבלת, ואם הוא יבקר באתר והוא לא יהיה זמין שוב ושוב, הוא יכול לעוף קיבינימט מכל הדירוגים שלו (מנסיון). לכן, על אחסון לא כדאי להתפשר. זה לא אומר שצריך להשקיע מאות שקלים בחודש על חבילת אחסון, אבל לבחות לבחור בחברה אמינה עם שירות טוב. לטיפים נוספים לבחירת חברת אחסון.
  • לא עושים שימוש ב Schema – סכמה זהו סוג של סימון הנמצא בקוד האתר ומאפשר להעשיר את תצוגת האתר בתוצאות החיפוש. הדוגמא המפורסמת ביותר זה תוצאות מקדימות של סרטוני יוטיוב בתוצאות החיפוש של גוגל, שמוטמעות אוטומטית בכל סרטון שעולה לאתר.
    מעבר לתוצאות וידאו, יש עוד המון דברים שניתן להטמיע באמצעות Schema, למשל מתכונים, דירוגים, שם המחבר (עד לפני כמה שנים הוצגו בתוצאות גם תמונות מחבר באמצעות תגית rel=author) ועוד. אני מאמין שהתחום הזה עוד נמצא בחיתוליו, רבים עדיין לא מנצלים אותו ובעתיד הוא יתפוס יותר ויותר חשיבות בדירוגים.
  • לא יוצרים עמוד אודות וצור קשר – אחת הדרכים של גוגל לדעת שלאתר יש "אבא ואמא", היא באמצעות עמודים המשדרים סמכות מסוימת, כמו דף אודות, יצירת קשר, תנאי שימוש ועוד.
  • לא מעדכנים את האתר – אמנם לא בכל תחום יש תמיד מה לעדכן, בטח שלא בתדירות גבוהה, אבל תדירות עדכון התכנים באתר ופרסום כתנים חדשים הוא אחד ממאות הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש בגוגל. יש אפילו עדכון ייעודי לזה בשם "Freshness". ניתן לקבל רעיונות לכתיבת תוכן בפוסט שלי 14 דרכים לייצר תוכן לאתר.
  • לא להשתמש בפרוטוקול SSL לאתרי מסחר – הקמת אתר מסחר ללא פרוטוקול SSL לא רק פוגעת באבטחה של האתר, במיוחד אם אין אבטחה בעמודי סליקה בהם צריך להזמין מידע רגיש כמו פרטי אשראי, אלא גם יכולה לפגוע משמעותית באמינות שלו בעיני הגולשים, שכיום רבים מהם מודעים לעניין האבטחה ומחפשים את ה"פס הירוק" בשורת הדפדפן.
  • להתעלם מ- Search Consoleקונסולת החיפוש של גוגל (Webmaster Tools לשעבר), הינו אחד מהכלים החיוניים דרכם אפשר לקבל מידע ישירות מגוגל אודות שגיאות שונות שיש באתר, מידע על שאילתות, אתרים המקשרים לאתר ועוד. מומלץ לייצר לעצמכם שגרה של ביקור בכלי הזה לפחות אחת לכמה ימים ולהיות בעניינים.

גורמי Off-Page

גורמי Off-page

  • קישורים לא איכותיים – קישורים חיצוניים לא איכותיים יכולים להתבטא בהרבה דרכים, כפי שציינתי במאמר 22 מדדים המשפיעים על איכות של קישורים. בין היתר: קישורים מאתרים לא רלוונטיים, קישורים מאתרי ספאם, יותר מדי קישורי פוטר, קישורי פורומים לא מבוקרים, קישורי אינדקסים זולים וכו'. גוגל מסתכלים על התמונה הגדולה – קישור בודד או כמה קישורים בודדים לאתר שלכם לא יזיקו, אבל עם רוב פרופיל הקישורים שלכם הוא כזה – האתר בהחלט עומד בסיכון לחטוף.
  • מקשרים באותו צבע של הטקסט – קישורים אשר העין האנושית מתקשה מאד לראות אותם, הם קישורים לא טובים – לא לבני אדם ולא לגוגל. תמיד צריך לדאוג שעיצוב הקישורים באתר (פנימיים וחיצוניים) יהיה מודגש ביחס לשאר הטקסט. ניתן לעשות זאת באמצעות צבע שונה, קו תחתון או שילוב של השניים. להרחבה בנושא הזה.
  • התעלמות מקידום לוקאלי – החיפוש של גוגל הופך ליותר ליותר לוקאלי. דיברתי על קידום אתרים מקומי בפוסט הזה. זה לא בא לידי ביטוי רק בחיפושים המשלבים שמות של ערים או יישובים, אלא גם לפי המיקום הפיזי שלנו. גוגל משלב יותר ויותר תוצאות בעלות אופי מקומי בחיפושים והאופטימיזציה חייבת לקחת זאת בחשבון. יש כמה דרכים לעשות זאת – אזכורים ברחבי הרשת עם פרטי NAP של העסק (Name, Address, Phone), פתיחת עמוד עסקי בגוגל My Business, שיפור הדירוגים בתוצאות הלוקאליות, קידום האתר בביטויים לוקאליים ועוד.
  • שמים דגש רב יותר על כמות הקישורים מאשר איכותם – סעיף המתקשר לסעיף הראשון. בכל מה שקשור לקישורים נכנסים לאתר שלכם, כלל האצבע הוא תמיד: יותר איכות מאשר כמות. גם אם אתם אגרסיביים בכמות הקישורים בלי יותר מדי פילטרים הקשורים לאיכות הקישורים, וגם אם זה עובד נפלא עד עכשיו – אף אחד לא מבטיח שזה ימשיך לעבוד בעתיד. קישורים איכותיים לעומת זאת, כאלה היוצאים מתוך אתרים בעלי סמכות גבוהה, שבאמת רלוונטיים לגולשים ומשמשים אותם, כנראה יחזיקו ויתרמו לדירוגים עוד שנים רבות.
  • לבקש "חנינה" מגוגל מוקדם מדי – מי שיצא לו לעבוד עם אתר שחטף עונש ידני בגוגל, כזה שמקבלים עליו התראה ב-Search Console, יודע שזה תהליך מורכב וממש לא פשוט להוציא את האתר מהבוץ. אתר שהגיע למצב שהוא חוטף עונש ידני מגוגל (להבדיל מעונש אלגוריתמי), צריך לעבוד מאד קשה ולהוכיח לגוגל שעשה מאמצים רבים על מנת "לכפר" על המעשים – בדרך כלל מדובר בשליחת עשרות/מאות בקשות למנהלי אתרים על מנת להסיר קישורים מזיקים, תיעוד הפעולות הללו לרבות צילומי מסך ואז לשלוח הכל לנציגי גוגל דרך כלי מנהלי האתרים. מי שמחפף בתהליך הזה ושולח בקשת Reconsideration – סתם מחבל במאמציו להוציא את האתר מהברוך. בתהליך כזה מומלץ להתייעץ עם איש SEO מנוסה שביצע זאת כמה וכמה פעמים.
  • משתמשים באתרי תמיכה מעפנים – לאתרי תמיכה נוצר שם רע בקרב קהילת ה-SEO, ולטעמי לא בצדק. הסיבה נעוצה בכך שרוב אתרי התמיכה (לפחות אלו שלי יצא לראות) הם אתרי פח ברמת תחזוקה מינימלית ומינימום השקעה בעיצוב, שלא לדבר על קישורים נכנסים, מיקומים או טראפיק. גם לקנות דומיין מיד שנייה עם פרופיל קישורים מסוים, ולהתחיל להפציץ את האתר בתוכן לא יעשה את העבודה. קישורים צריך לתחזק! אתר ללא קישורים נכנסים הוא אתר ש"לא מקבל המלצות" בעיני גוגל, ולכן הרלוונטיות שלו הולכת ויורדת. ישנה חשיבות לקישורים ותיקים אבל גם קישורים חדשים שמזרימים "דם חדש" לאתר. כמו כן, קישורים פנימיים עוזרים מאד באתרי תמיכה כי הם מעניקים להם מראה טבעי יותר של בלוג אמיתי שיש קשר בין התכנים שלו. כתבתי מדריך שלם על הקמת אתרי תמיכה משודרגים.
  • חלאס עם ה-PR! יש עדיין מקדמים שמתייחסים למדד ה-PR (PageRank) יותר מדי חשיבות. אז ככה – ה-PR הוא רק חלק קטן מעוד כמה מאות פרמטרים ולא ממש אינדיקציה למשהו. כמו כן, סרגל ה-PR (זה שהיה חשוף לציבור) של גוגל הפסיק להתעדכן עוד בשנת 2013. ה-PR האמיתי כיום, שמור רק לאנשי גוגל ואפילו אם נדע אותו זה לא יעזור לנו יותר מדי בחיים, בדיוק כמו כלים לבדיקת קישורים שאמנם נותנים אינפורמציה חלקית אבל לא נותנים לנו מידע ודאי של סיבה ותוצאה.
  • הפצצת קישורים לא פרופורציונאלית – דיברתי בעבר על תדירות הוספת קישורים לאתר. הפצצה של המון קישורים בבת אחת היא הדבר הכי לא טבעי שיש, אפילו אם זה נעשה בזדון על ידי מתחרים. כל עוד זה בשליטה שלכם, קצב בניית הקישורים (שאמור לשקף פעילות טבעית של האתר ברשת) צריך להיות באופן פרופורציונאלי לתדירות התוכן שעולה לאתר, ורמת העניין שהוא מייצר.
  • קישורים מיותר מדי כתובות IP זהות – גם קישורים שיוצאים מיותר מדי אתרים בעלי קרבה מסוימת – אותו כתובת IP, אותם בעלים וכו' – זה לא דבר בריא, ויכול להרים דגל אדום.
  • חוסר תחזוקה של פרופילים חברתיים – גוגל אמנם חולשים על נתח מכובד מאד מהטראפיק של האינטרנט, אבל הם לא היחידים. שחקנים חזקים כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט ואחרים – אחראים גם הם לחלק לא קטן מהתעבורה ברשת. גוגל יודעים את זה ולא יכולים להתעלם מכך, ולכן מחשיבים סיגנלים חברתיים בצורה כזו או אחרת בגורמי הדירוג. נוכחות ברשתות החברתיות, תחזוקה של עמודים עסקיים המקושרים לאתר, שיתופים, לייקים וכו' – כל אלו מאותתים לגוגל שיש פה אתר רציני ועסק אמיתי.
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו