דף הבית / כתיבת תוכן / מה קורה כשמשלבים פרסום באאוטבריין עם שיווק בפייסבוק?

מה קורה כשמשלבים פרסום באאוטבריין עם שיווק בפייסבוק?

רימרקטינג יכול להיות הרבה יותר מבאנרים בגוגל ומודעות מכירתיות בפייסבוק: שיווק באמצעות כתבות תוכן מזרים תנועה איכותית לאתר, מייצר קהלים רלוונטיים לשיווק חוזר בפייסבוק – ומושך לקוחות חדשים גם בלי לנסות למכור.


מאת: מלי סנדלר בקר, מליס

שיווק חכם בעזרת תוכן

ק', עורכת דין, פתחה משרד וניסתה כמעט כל דבר אפשרי כדי להשיג לקוחות חדשים: היא השתתפה בקבוצות נטוורקינג, העניקה יעוץ בפורומים מקצועיים באינטרנט ונעזרה במשרד יחסי ציבור, הפיצה ניוזלטרים לרשימת תפוצה של מאות מכרים, לקוחות וקולגות, ולא ויתרה גם על פרסום בגוגל, שיווק בפייסבוק וקידום מקצועי של האתר במנועי חיפוש. כל אלה אמנם הצליחו לייצר לידים ולהביא לק' לקוחות, אך הלידים היו מעטים – ויקרים מאוד.

יום אחד, למשוואה הזו נוסף דבר אחד שחולל שינוי דרמטי: לאתר של ק' עלתה כתבה חדשה שסיפרה על אחד התיקים שעליהם עבדה ק', וקודמה בתשלום באתרי תוכן וחדשות.

עורכת דין שלא מקבלת לידים

סליחה, אולי הכתבה הזו עשויה לעניין אותך?

כולנו מכירים את הכתבות הממומנות אשר מופיעות בדרך כלל בתחתית כתבות רגילות, תחת הכותרת "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך", "מרחבי הרשת" ועוד. בישראל, פרסום של כתבות תוכן מתבצע באמצעות החברות אאוטבריין וטאבולה, המקדמות את הכתבה הרצויה בכל אתרי התוכן הגדולים שכולנו מכירים וגולשים בהם מדי יום – בהם אתרים כמו ynet, מאקו, וואלה ועוד.

גם המודעה שהובילה לכתבה של ק' פורסמה באתרי התוכן המוכרים על ידי קמפיין אאוטבריין, ובכל יום משכה אליה מאות קוראים שהתעניינו בסיפור ונכנסו לאתר כדי לקרוא את הכתבה.

ק', שהיתה רגילה לקבל בכל יום פנייה אחת או שתיים מלקוחות שהגיעו אליה דרך האינטרנט, נאלצה לפתע להתמודד עם 8 פניות בממוצע, בכל יום. התנועה באתר האינטרנט שלה, שהיה רגיל לכמה אלפי כניסות בחודש, זינקה ל-30 אלף כניסות חודשיות. השינוי העצום הזה נוצר אך ורק כתוצאה משיווק באמצעות תוכן על ידי פרסום באאוטבריין, מבלי שהכתבה ניסתה לשווק או למכור דבר.

מעבר לזה – אותם קוראים שקראו את הכתבה באתר של ק', החלו להיחשף מאותו הרגע לתכנים מקצועיים של המשרד דרך פייסבוק. גם התכנים שעלו לדף הפייסבוק של ק' לא היו מודעות שמטרתן למכור, וכללו בעיקר התייחסות לכתבות אקטואליות, למידע חשוב וגם קישורים לסיפורים מעניינים נוספים באתר המשרד. למעשה, פרסום הכתבה באאוטבריין סייע לשיווק של ק' בפייסבוק להגיע לשני קהלי היעד המושלמים עבורו: הראשון – גולשים שביקרו באתר, והשני – קהל דומה לגולשים שביקרו באתר. שני קהלים סופר-רלוונטיים, וסופר-איכותיים.

רימרקטינג – לא מה שחשבת

רימרקטינג (שיווק חוזר) הוא לא מושג חדש, ועסקים רבים עושים בו שימוש בשנים האחרונות באמצעות פרסום בגוגל או בפייסבוק לגולשים שכבר ביקרו באתר שלהם, וסומנו בפיקסל מעקב (מה שרובנו מכירים כ-cookies). ביקרתם באתר של דילים לחו"ל ופתאום אתם רואים מודעות לטיסות במבצע בכל מקום שאתם גולשים בו? זה רימרקטינג.

אלא שבפרסום באמצעות רימרקטינג, יש שתי בעיות נפוצות:

  • האחת – נדרשת תנועה מסוימת של גולשים לאתר, כדי שיהיה ניתן לפרסם להם שוב, ובמקרים רבים עסקים מחזיקים באתרים שיש אליהם תנועה דלילה, אם בכלל.
  • הבעיה השנייה היא שרוב העסקים שנעזרים ברימרקטינג, מתמקדים רק בדבר אחד: פרסום מודעות על ידי באנר בגוגל או מודעה בפייסבוק, שכל המטרה שלהם היא למכור. עכשיו. לחץ כאן והשאר פרטים! קליק לרכישה! 20% הנחה רק עד מוצ"ש! רוב הגולשים פשוט מתעלמים מכל אלה.

בעולם שעובר לשיווק באמצעות תוכן, יש דרך נוספת לעשות שימוש ברימרקטינג, ובצורה חכמה יותר שפותרת את שתי הבעיות האלו: בשלב הראשון, משיכת כמות גדולה של תנועה לאתר על ידי פרסום כתבות באאוטבריין או בטאבולה, ובשלב השני – חשיפה קבועה של הגולש לתכנים רלוונטיים ולא מכירתיים בדף העסקי בפייסבוק.

איך בדיוק זה עובד?

לפני הכל, נייצר כתבת תוכן איכותית שמספקת ערך לקורא, ומיועדת לקהל היעד הרצוי לנו. נניח, למשל, שאנו מנסים לפרסם סוכנות ביטוח המעוניינת בלקוחות חדשים, ולייצר עבורם תוכן בעל ערך – כתבות אשר ימשכו קוראים המעוניינים בביטוח, או כאלה שיש ברשותם ביטוח אך הם ישמחו להוריד עלויות ולשפר תנאים. כיוון לכתבה כזו יכול להיות, למשל "כמה כסף אתם מוציאים בחודש על ביטוח? כנראה שאתם לא באמת יודעים".

כדי להוביל את הגולשים הרלוונטיים אל האתר, נקדם בתשלום את הכתבה באתרי התוכן הנפוצים, על ידי פרסום באאוטבריין או בטאבולה, ונמשוך אליה קוראים רלוונטיים שעשויים להתעניין בתוכן שיצרנו עבורם.

רימרקטינג של תוכן, לא של באנרים ופרסומות

השלב הבא הוא שלב הרימרקטינג, בו קוראי הכתבה מתחילים להיחשף באופן קבוע לתכנים בדף העסקי בפייסבוק, המקודמים לכל מי שביקר באתר ו/או קרא את הכתבה. אך בניגוד לשיטת הפרסום בה נוקטים רוב העסקים והחברות בישראל – אשר מתמקדים בהצגת באנרים פרסומיים בפייסבוק או בגוגל – בשיווק באמצעות תוכן, המטרה אינה בהכרח לייצר לידים או מכירות באופן מיידי.

גם אם הקורא לא יצר קשר או השאיר פרטים מיד לאחר שקרא את הכתבה שפרסמנו בשלב הראשון, הוא בהחלט עשוי להבשיל ולהפוך לליד בשלב מאוחר יותר, לאחר שייחשף שוב ושוב לתכנים איכותיים ולא מכירתיים בפייסבוק.

או במילים אחרות: אל תנסו למכור כלום, זה פשוט יקרה מעצמו.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות מלי סנדלר בקר

מלי סנדלר בקר היא העורכת הראשית ומנהלת הקמפיינים במליס – תוכן, שיווק ופרסום באינטרנט, המתמחים בתוכן שיווקי, שיווק בפייסבוק ובאינסטגרם, פרסום באאוטבריין ובטאבולה.

שווה לקרוא גם את

טיפים לפרסום מתקדם בגוגל

פרסום בגוגל: אסטרטגיות מתקדמות שעובדות בגוגל ממומן לחיפוש 2017

מאמר אורח מאת אמנון קיויתי, בעל נסיון רב בפרסום ממומן (PPC) בגוגל, שחולק כמה טיפים ...

השוואה בין מערכות CMS שונות

מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

בעלי אתרים יכולים לבחור כיום בין מגוון מרשים ביותר של מערכות לניהול תוכן: החל ממערכות ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *