דף הבית / פוסטים אורחים / עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

סטיב ג'ובס, שלוש שנים לאחר יציאת האייפון בשנת 2010,  אמר שלא בטוח כלל שיהיה מנוע חיפוש. גם לגבי המחשבים האישיים הוא אמר שהם יהיו כמו ה"טרקטורים של היום" רק למשימות מיוחדות והרכבים של היום אלו הם המכשירים הניידים. לגבי מנועי חיפוש הוא טען שתהיה לנו אפליקציה לכל דבר. הוא לא אמר שהמנוע יעלם אלא יהיה עוד כלי "קטן" נוסף.

בזמנו כשהוא אמר את זה העולם התפקע מצחוק, היום, שבע שנים אחרי, זה נראה הדבר הכי לגיטימי בעולם.

למה לחפש בגוגל "בית קפה ברעננה" כשיש לך את אפליקציית איזי, למה לחפש בגוגל "הזמנת אוכל" כשיש לך את אפליקציית 10Bis, בחו"ל תזמין שולחן דרך OpenTable, למה לחפש בעל מקצוע כשיש את Yelp, מונית מזמינים עם Gett או Uber, מלון עם AirBNB, אז למה לפשפש במנוע חיפוש כשתוך שנייה אקבל בדיוק את מה שאני רוצה, לאחר סינון עם Reviews מוגש עם Trust ועוד ועוד?

עתיד קידום אתרים

אם לא יהיה מנוע חיפוש, יהיו בכלל אתרים?

אנחנו לא יודעים כמובן ולא גדולים כמו סטיב ג'ובס להתנבא מה שכן אנחנו רוצים להיות עם המבט קדימה ויד קבועה על הדופק.

מי יודע בכלל האם יהיו אתרים? האם יהיה גוגל ואפילו האם יהיה אפל? כשאני אומר לילדים שלי נוקיה הם אפילו לא יודעים מה זה ונוקיה לגמרי היו ה"אפל" של פעם. זוכרים את מייספייס, אלטה ויסטה, קודאק, בלקברי, אסקג'יבס ועוד ועוד.

יחד עם זאת אנחנו כן רוצים להסתכל קדימה. כמה זה קדימה? כמו חיים של אתר – שלוש שנים.

שלום

אז קודם כל שלום, שמי עידו סלע ואני המנכ"ל (שם יפה לסמי הכבאי) של חברת וויזי – ובאמת פעמים רבות אנו נשאלים "לאן זה הולך" לאן הדבר הזה של קידום האתרים הולך ומה כדאי לעשות כלקוחות כבר מעכשיו.

ומכיוון שיש לנו מאות אתרים אצלנו + הרבה מאד מידע מקולגות (אנו מנהלים את פורום מנהלי חברות הדיגיטל ועוברים שם על קייסים כל הזמן) יש לנו בסיס להניח הנחות, לא לקבוע עובדות, אבל להניח.

מה הדיון המרכזי? קישורים

לא נראה לי שיש הרבה דיון על האם אתר טוב עם UI טוב, מהיר וכו' הוא טוב לקידום אתרים, נראה לי שאנחנו אחרי זה.

גם אין מחלוקת על חשיבות ה On-Site SEO.

גם אין מחלוקת על כך שקישורים מתגובות, אינדקסים וכו' לא עוזרים.

הדיון הוא תמיד על הקישורים בכלל, גם הטובים – כן או לא.

אני רוצה להציע כאן הנחת ביניים – קישורים טובים לקידום אתרים בזירות מסוימות. ובעתיד הם ימותו לגמרי.

למה אני מניח את זה?

כדי שאסביר למה אני מניח את זה, אסביר לאן לדעתנו צועדת גוגל.

גוגל מנסה להתחקות אחר השיח המקומי האישי. דוגמה: אם תבואו לבקר אותי במשרדנו ברח' האומנים 7 בת"א ואתם שואלים אותי כרגע (נכון לתקופה זו), מקומית, על מסעדה טובה, קרוב לוודאי שאמליץ לכם על המסעדה ממולי "הבגט של גילה" שלהם אין אתר, אין פייסבוק, אין נכסים למעט אינדקסים כמו דפי זהב וכו'. יחד עם זאת קרו פה כמה דברים – האחד, אני הוא "השריף" המקומי, זה האזור שלי ואני מכיר אותו, הדבר השני אתם מקבלים המלצה ממני וזאת בהנחה שאתם סומכים עלי, ז"א המלצה מחבר ולא סתם איזה Review של פופטיץ שאתם כלל לא מכירים.

אבל בחיפוש בגוגל הם כלל לא מופיעים, אין מסעדה כזו וצילום המסך הזה בוצע מרח' האומנים – אז האם גוגל מציגים תוצאות רלוונטיות למחפש? ברור שלא.

מסעדה בתל אביב - חיפוש בגוגל

אז גוגל כלל לא עלו על השיח המקומי ולא הצליחו להתחקות אחריו, מה שכן הם מנסים, זה להציג מסעדות עם Reviews, מסעדות קרובות וכו'

בסופו של יום גוגל רוצים להציג את התוצאה הטובה ביותר ללקוח – האם הם מצליחים היום? חלקית בלבד.

איך היינו ממליצים היום למסעדה מקומית לקדם אתרים?

היום היינו אומרים לה לבנות אתר מעולה (וורדפרס וכו'), לעשות לו SEO on Site, תוכן טוב ולהתחיל לייצר תוכן עם שיח, מתכונים, וידאו וכו'. לעשות עבודת סושיאל ובסופו של יום הוא יקודם.

מה הבעיה? הוא יקודם כי טיפלנו בו, אבל האם באמת מגיע לו להיות מקודם? ואולי אם תשאלו את המקומיים הוא סתם מסעדה עם יועץ שיווקי טוב, אז האם מגיע לו להיות במקום הראשון בגוגל? האם זו התוצאה הטובה ביותר לגולש? התשובה היא חד משמעית לא.

הנחת העבודה

יש מליוני עסקים ובעלי מקצוע טובים שלא מקבלים שום ביטוי בגוגל, הרי זה לא הגיוני שבעל מוסך יתחיל לעשות וידאו ותוכן על מנועים וכו', זה פשוט לא הגיוני וזה גם לא נכון לו ולא נכון לעסק שלו ואין בין זה לבין טיב העסק שלו שום דבר.

נכון שהיום זה השיח, אבל הוא לא הגיוני. היום כולם משחקים את המשחק הזה וזאת כיוון שיש  כשל / וואקום בגוגל, אבל באמת שהוא לא סביר.

לא הגיוני שתופרת תתחיל לעשות מאמרים על תפירה ותייצר "תוכן איכותי", ומהצד השני לא הגיוני שמר חפרני (ונניח שהוא בעלים של נגריה) יתחיל לעשות כל היום וידאו, מאמרים וכו' ודווקא הוא זה שיהיה במקום הראשון בגוגל תחת הביטוי "נגר" למרות שהוא סתם בינוני ולא איכותי אבל הוא חפרן תוכן.

עוד לא הגיוני שבכלל יניחו קישורים, זה לא טבעי, הרי אם Ynet עושים כתבה על חברות הסלולר, הם שמים קישור של גולן טלקום כשהם מציינים אותם?, ברור שלא כי זה לא טבעי ולא סביר.

It’s Broken – כמו שסת’ גודין אומר.

נכון שזה השיח הקיים היום אבל זה סתם וואקום מקומי כרגע אשר ישתנה בדרך.

מי האתרים המוצלחים בעולם?

הם אלו אשר הצליחו לייצר Trust גבוה, שאנשים אמיתיים אשר הם בלבד רכשו את השרות רק הם יכולים לתת Review. דוגמת פייבר, Uber, Gett, AirBNB, אמאזון, איביי וכו'.

כך שאנשים לא סומכים על גוגל כמנוע הם סומכים על החברים שלהם או אנשים אובייקטיבים אחרים עם דגש גדול על האובייקטיביות.

המגמה בפייסבוק

המגמה הבולטת בפייסבוק היא הפרסונליזציה, לא מי החבר הכי חפרן, אלא עם מי יש לך הכי הרבה אנגייג'מנט. לא איזו מסעדה מייצרת תוכן אלא למי יש ריוויוז הכי טובים וכו'

המגמה בפייסבוק היא אתה וסביבתך – לא העולם ואתה.

אז מה אנחנו רואים נכון להיום בגוגל?

כבר היום אנו רואים שרוב הקישורים לא עובדים אבל בתחומים מסוימים כן כי הם באמת אמיתיים, לדוגמה תחום התוכנה, תחום האחסון, התחום שלנו של שיווק באינטרנט וקידום ועוד כמה תחומים.

אבל שימו לב שהחזקים ביותר הם כבר האגריגטורים (עם ה- Trust) הגדולים. חפשו לדוגמה NYC Hotel ואין אפילו לא תוצאה אחת של מלון יחיד (לאחר המפות) אלא רק אתרים עם Trust גבוה. טריפ אדוויזור, בוקינג וכו'.

בתי מלון בניו יורק - חיפוש בגוגל

אז סיכום הביניים?

סיכום הביניים הוא שנכון להיום הקישורים מתחומים מסוימים עובדים, זה לא שחור ולא לבן. קידמנו הרבה אתרים עם אפס קישורים וגם הפוך. זה תלוי בתחום ובזירה.

ופני העתיד לאן?

קישורים

מוות מוחלט לקישורים אבל לא מוות לשיח על בית העסק, גוגל ינסו להתחקות אחר השיח, דוגמה פשוטה מישהו זורק בפייסבוק "חברים, המלצות לשואב אבק" ושם יהיה כך וכך שואבים – זה מה שגוגל ינסה לקרוא, זה לא יהיה קישור אלא הטקסט, הוא ינסה להתחקות אחר הטקסט, השיח של האנשים. בגלל זה יש הטוענים (ואני יכול להתחבר לגמרי לטענה הזו) שאם פייסבוק יחליטו הם יכולים להיות מנוע רלוונטי פי כמה מגוגל כי יש להם הרבה יותר דאטה רלוונטי.

אתר

פני העתיד לאתר מעולה על כל המשתמע – מובייל, מהירות, UI וכו' ככל שיהיה יותר טוב כך ייטב לבית העסק.

תנועה אמיתית

תנועה אמיתית בתוך האתר, גולשים אמיתיים, קוראים או עושים פעולות, לאו דווקא זמן אבל מעורבות גבוהה וחזרה לאתר או במילים אחרות אמת ורלוונטיות.

Reviews ושיח אוהד על בית העסק

שם יהיה הניצחון לדעתנו, שם תהיה האובייקטיביות, זה ילך וישתכלל אבל זה יהיה השיח האמתי. אם צריך לזקק טיפ אחד של אלופים לבית העסק היום ומחר, טיפ אחד שלא יפגע בך אף פעם ורק יוסיף זה להשקיע ב- Reviews מקסימום.

הלך הרוח

עם איזה הלך רוח צריך ללכת בית העסק כבר היום – "מה היה קורה אם לא היה גוגל" אז האם הייתי עושה אתר מעולה ומהיר? כן. האם הייתי כותב סתם בבלוגים תגובות בלי טראפיק? לא. האם הייתי עושה וידאו כדי להשאיר את הגולשים שלי באתר? כן. האם הייתי כותב סתם מאמר באתר מאמרים? לא. וכך הלאה.

הפרדה וסיכום

צריך לעשות הפרדה בין הציידים לבין החוואים – הציידים הם "הוואקומיסטים" הם מזהים וואקום בגוגל ונכנסים בו וזה בסדר אם אתה אפילייט וכו'.

כשאתה בונה בית עסק להיום ובעיקר למחר אתה צריך להיות חוואי, בטח שזה בית עסק שלך או לקוח שאתה רוצה להצליח אתו ולא להמר עליו, אם אם יש עכשיו וואקום קטן בגוגל (כשל כמו שקישורים מאתר X עובדים מעולה) הוא לא מעניין כי היום לא מעניין אותנו אלא בעיקר מחר ובעיקר יציבות ללונג ראן.

קיבלתם ערך? תפרגנו

מקווה ששרדתם עד כאן, ניסיתי לקצר בהתאם לרוח התקופה אבל יחד עם זאת לא רק להביא את השורה התחתונה ללא הסבר. כמובן שניתן לדון בכל שורה פה כמו SEO on Site האם כן או לא, כמה ולמה. אבל אני מקווה שהבנתם את הלך הרוח.

אז מה הפרגון הכי טוב? לייק ושייר ולא תגובה (אלא אם כן היא באה בנוסף). למה? כי השיתוף מחולל תנועה אמיתית ותגובה מייצרת חיות בתוך עמוד אבל לא טראפיק ובמאזן היום בין עמוד דינמי מול טראפיק – הטראפיק מנצח.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות עידו סלע

עידו סלע – נשוי ואב לשלושה ("למרות שלא תמיד קל המשפחה זו השליחות האמיתית"), ספורטאי, פעיל חברתי, יזם אינטרנט ובעלים של כמה חברות בשלבים שונים. ידוע כאופטימיזטור - אחד שלוקח את הקיים ועושה ממנו את המקסימום. המוטו שלו הוא "עשה כמיטב יכולתך!"

שווה לקרוא גם את

הטמעת סכמה

נתונים מובנים: מהי סכמה (Schema) ולמה זה טוב?

יש לך סכמה באתר? כמה מכם שמעו את המונח "סכמה" בשנה- שנתיים האחרונות? מניח שהרבה ...

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

שאלה טובה נכון? כן, אבל התשובה לכך לא פשוטה בכלל…במאמר הזה אסביר למה. סטיי טיונד, ...

15 תגובות

  1. michal@webguru.co.il'

    עידו, הפוסט מרתק. אני מנהלת את המחשבות האלה ביני לבין עצמי בזמן האחרון ולקרוא את הזוית שלך זה מרתק ואני מסכימה עם רוב הדברים. מה שצריך להוסיף, זה שחיפושים במנועי חיפוש הם לא רק על מוצרים (מסעדה ברחוב האומנים, מלון בניו יורק). יש גם שאילתות ידע, מחקר, פתרון בעיות וכו' ובשאילתות כאלה כן יש מקום לגורם המקצועי לתרום מהידע שלו, לעזור לאותו שואל ולהציע לו שירות/רכישה. גם חיפושי מוצרים, הם לא תמיד לצורך קניה, אלא לפעמים כמחקר מקדים. אני רוצה פרקט, אבל אני רוצה קודם להבין איזה סוגים יש, איך זה נראה וכו'. כאן יש מקום לעסקים לעשות קידום אורגני אפקטיבי: מחקר מילים, בניית תוכן, אתר נכון, קישורים וכו'. זה אפקטיבי וממיר וריווחי כשעושים את זה חכם ונכון ומותאם ל 3 שנים הקרובות.

    • תודה רבה ואני מסכים לגמרי.

      גם בערוצים האלו תהיה חשיבות גדולה לערך של התוכן האמיתי והערכים הנבחנים יהיו "שהייה באתר" וכו'.

  2. dani@siteit.co.il'

    עידו, מאמר מעולה.
    אני כבר זמן רב חושב שהתפקיד שלנו כמנהלי שיווק לעסקים הוא גם להגיד להם גם "מה לא לעשות", מסעדה כמו שציינת (שהיא אכן מעולה וסוגרת פינה מצוינת לצהריים) אם היא תשקיע זמן וכסף בבניית אתר, תוכן, כתיבת מתכונים וכדומה… היא תפשוט רגל, לא יהיה לה זמן לטפל בפיק של האנשים בצהריים! לדעתי היא צריכה לעשות הפוך, היא רק צריכה להשקיע בעמוד טוב של google לעסק שלי, לבקש מאנשים מרוצים לשים ביקורות והלקוחות כבר יגיעו.
    אנחנו צריכים לשים לב שכל עסק מקבל מאיתנו את השירות המתאים לו ב 100%, תפור לפידה זה פתגם שכבר נשחק אבל הערך האמיתי שלו לחלוטין קיים לדעתי.

    • תודה רבה!

      וכן, זה ברור שהתפקיד שלנו כל הזמן משתנה ודינמי ובין היתר להגיד ללקוח היכן לא להיות. אלינו פונים כל היום עסקים אשר רוצים טוויטר וכו' ואנו מורידים אותם מזה מיד ובעתיד הרחוק, מי יודע, האם יהיו בכלל אתרים 🙂

  3. idan@signup.co.il'

    עידו, בעיני אין קשר בין המאמר למציאות.

    כל עוד אין לגוגל שיטה טובה יותר לדירוג אתרים, ( ו – Reviews היא לא שיטה מספיק טובה כי גם עליה ניתן להשפיע בצורה קלה, אולי אפילו קלה יותר מקישורים, כבר היום אנשים עושים את זה) קישורים ימשיכו לשחק תפקיד. האם היית כותב את המאמר אם לא היית מוציא ממנו לינק? – כנראה שלא.

    בעיני, הנחת העבודה שלך לא נכונה, הדוגמאות למצב היום (בוודאי שלא מייצגות תחומים אחרים או אפילו את תחום המלונות בארה"ב, כי אנשים בארה"ב לא מחפשים ככה, הם באמת מחפשים לוקאלית "Brooklyn Hotels" או "Yonkers Hotels") לא נכונות ונראה לי שרוב המאמר מציג איזו משאלת לב שלך.

    גם לגבי ציידים/חוואים נראה לי שקצת התבלבלת, אף אפילייאט לא ישקיע ב – SEO כאשר לא מדובר במוצר/שירות Evergreen – הטענה שלך יותר מתאימה ל – PPC. בנוסף, בעיני SEO מתאים לכאלה שרוצים לייצר ROI גבוה יותר וככל ה – ROI גבוה יותר, כך עולה הסיכון. באופן כללי הייתי ממליץ לעסק שמחפש יציבות לא להשקיע ב – SEO – ברוב המקרים, PPC זה הכלי עבורו.

    הדבר היחיד שרלוונטי ל – SEO, זה כמובן התייחסות לאתר שבזה אני מסכים איתך לחלוטין, לגבי תנועת גולשים לפחות ממה שאני רואה, שוב אין קשר ישיר (עקיף בהחלט, אבל שוב לא הייתי בונה על זה…).

    • נסכים שלא להסכים 🙂

      הכנסתי כמובן קישור כי זה המשחק נכון להיום ואני משחק אותו בצער רב, וזאת לגבי הזירה שלנו בלבד, יש לנו זירות עם אפס קישורים ואתרים סופר מקודמים בצורה מטורפת. כאמור בזירה של קידום אתרים, תוכנה ועוד כמה עדיין הקישורים עובדים.

      לגבי ה Reviews, יתכן ולגוגל אין כלים היום אבל שוב, אין המדובר על היום, אלא רק על מחר ואני סבור שיהיה להם את הכלים להבחין מי הוא ספאם מפייבר ומי הוא אמיתי. דוגמה הכי בולטת היא YELP והצלחתו ואפילו גוגל הציעו לרכוש אותם בזמנו.

      לגבי החיפושים בחו"ל גם כאן אני לא מסכים, לביטוי NYC Hotels יש 60,500 חיפושים בחודש. נראה לי שיש מעט מאד ביטויים מקבילים בעברית עם כל כך הרבה חיפושים ושוב זו מגמה, חפש Locksmith וכו'. זה אלפים רבים ורואים פה מגמה ברורה ביותר אשר מגיעה מחו"ל.

      גם לגבי אפיליאט אני לא מסכים, אני מכיר שניים מעולים ומדהימים מקרוב מאד שעושים רק SEO והם בין הבודדים אשר באמת עושים כסף.
      עידו

      • shloman@gmail.com'

        היי, חזרתי מהחג 🙂

        1. אתה יכול לתת 2-3 דוגמאות לאתרים שקידמת ללא קישורים? – לא רק תחום, אם אפשר ממש כתובות שכולנו נלמד משהו חדש.

        בנוסף, אם לטענתך הקישורים לא ישחקו תפקיד בעתיד הקרוב (3+ שנים), למה בכלל להשקיע בזה? תנצל את הזמן הזה בשביל לחזק את הפרמטרים האחרים שבעיניך חזקים יותר וישפיעו בעתיד.

        אני מקדם בעיקר בתחומים של טכנולוגיה ובעלי מקצוע מסוגים שונים, גם בתחומים של בעלי מקצוע אני רואה השפעה חד משמעית בעת הוספת קישורים.

        2. YELP מקשים על יצירת פרופילים מזוייפים זה נכון, אבל עדיין זה לא משהו שהוא סטרילי לחלוטין ולא ניתן להשפעה חיצונית (אם ממש רוצים בכך..).

        3. במקרה יש לי כמה אתרי Locksmith בארה"ב, אף אחד לא מחפש Locksmith או Car Locksmith, העבודות האיכותיות מגיעות מ – Locksmith City,State.

        4. לא אמרתי שאפליאטים לא עושים כסף באמצעות SEO, אמרתי שאפליאטים לא יקדמו מוצר טרנדי או זמני ב – SEO אלא שזה יתבצע בעיקר דרך PPC (אלמנט הזמן). אפליאט שמתבסס על SEO, הוא לחלוטין "חוואי" – כי בהנחה שהוא מתחיל מאפס, עד שהוא יראה כסף ממשי יקח לו זמן…

        • גם אני חזרתי, רק שמן יותר

          בהחלט אתן קייסים, אבקש מהלקוחות אישור ואציג אותם באופן מלא. מה שכן ראה את התגובה שלי לדניאל פה למטה כי אני חושב שהדיון הוא לא על הקצוות, לא על ביטוי שהוא זניח ועמוק ולא על ביטויים כמו "צימרים" לרוב אלו בתי עסק עם ביטוי חשוב והם העיקר.

          אציין בפניך למה אני כותב פה.

          שאני ממפה את הלידים הטובים ביותר של וויזי, מעבר ל"חבר מביא חבר" ואפילו יותר טובים מפרסום בגוגל או אפילו קידום אורגני זה הרצאות וגם כתיבה אצל קולגות.

          מהאתר של פבל הגיעו לי לקוחות מעולים באופן ישיר, גדולים וטובים ומוערכים למרות שכתבתי שם דברים לא פשוטים לעיכול כמו על כך שלא ניתן לעשות מאתרים עם טראפיק משמעותי כסף ממשי.

          http://www.askpavel.co.il/blog/traffic-monetization

          פוסט כזה הביא לי לקוחות באופן ישיר יחד עם עוד פוסטים.

          אגב אני עומד מאחוריו עד היום והצעתי שם בתגובות למי שרוצה שיפנה אלי ואתן לו אינדקסים והוא יקדם ונתחלק חצי חצי ואתה יודע כמה פנו מהחכמים? 0!

          ולכן שזיהיתי שהאתר של דניאל מחולל הרבה טראפיק ויש עליו הרבה שיח אז הצעתי תוכן שאני גם כאן עומד מאחוריו לייצר ווין ווין לדניאל ולי וברור שאם אני כבר מקדיש זמן אז אכניס אוסיף גם קישור אבל המטרה המרכזית שלי היא הלידים האיכותיים ולא לקדם את וויזי באורגני.

          אני מקודם עשר שנים במקום הראשון או השני תחת הביטוי "שיווק באינטרנט" וקשה להתקדם מעבר לזה, התמריץ שלי הוא לידים איכותיים שאני רוצה.

  4. nir@easybike.co.il'

    היי עידו. התוכן שהעלת מעניין ומעורר מחשבה על גבול הפילוסופיה. היו לי שיחות רבות עם חברות קידום אתרים. כל הזמן הירגשתי שהקידום מנסה לעבוד על גוגל. יש משחק חתול ועכבר. גוגל הם השוטרים . המקדמים לומדים את שיטות העבודה של השוטרים ומחפשים פירצה. גוגל עולים על הפירצה וחוסמים אותה . המשחק הזה עולה הרבה כסף שבסופו הולך לאיבוד. העולם שיקרי היה וימשיך להיות . בוא נחשוב מה גוגל ופיסבוק רוצים באמת . הם רוצים יותר כסף. הכסף מגיע מהפרסום. לכן צריכה להיות להם שאיפה להפחית מהחשיבות של הקידום כדי שאנשים יעשו קידום ממומן. בפייסבוק זה בולט הרבה יותר. אתה רוצה פירסום תשלם. אם לא תשלם נעניש אותך. העונש יהיה בזה שלא נציג אותך בחיפושים . לכן גם שהקידום מעולה הכי מומלץ לעשות קידום ממומן. בסוף החברות האלו רוצות למקסם רווחים לא שום דבר אחר. יש היום בבוסטון 30 אלף ישראלים. כאשר משפחה חדשה מגיע לבוסטון יש לה פגישה עם נציגי הקהילה הישראלית והם מקבלים המלצות . איפה הסופר הכי טוב. איפה המוסך הכי טוב. לאיזה בית ספר לשלוח את הילדים . איך עובדים נכון מול השלטונות וכ"ו. ההמלצות האלו נבנות מנסיון מצטבר של הקהילה. ההמלצות האלו שוות הרבה יותר מההמלצות של גוגל. כאשר אנחנו רוצים לקנות למשל מחשב אנחנו מחפשים בזאפ. לא בגוגל. כאשר מחפשים מלון בחול מחפשים בבוקינג לא בגוגל. כאשר מחפשים טיסה מחפשים במנוע חיפוש טיסות לא בגוגל וכך הלאה . כל מי שמחפש בגוגל יודע שמה שהוא מוצא זה את מי שמקדם טוב לא את מי שטוב באמת . כולם מחפשים את האמת . מכאן שלדעתי החשיבות של גוגל כמנוע חיפוש תקטן עם הזמן. ברגע שתיהיה אלטרנטיבה אמיתית ומהימנה למצא את את מה שאתה מחפש לא תחפש בגוגל. העסקים שיצליחו הם אלו שיאפשרו ללקוח למצוא מוצרים ושרותים על דרך ההשוואה והביקורת של אלו שקיבלו את השרות . למשל אליבבה . עליאקספרס איביי . אמאזון . זאפ . בוקינג . עסקים אלו לא מוכרים מוצר או חברה מסויימת . הן מוכרים השוואה בין מוצרים והם מנועי החיפוש האמיתיים.

    • אחלה תגובה ניר 🙂

    • ניר, מסכים על הרוב המוחלט של הדברים ורק אוסיף הנחה שלי.

      ראשית זה בדיוק מה שסטיב ג'ובס אמר, הוא אמר שהמנועים יהיו זניחים לגמרי ויהיו לשימושים כמו שמיכל אמרה פה למעלה לחיפוש "מאמר של פרופ' פלוני" "חיפושי אזכורים" וכו'.

      ההנחה שלי היא שיש כרגע כמו שאתה מציין משחק של שוטרים וגנבים והמשחק הזה ארוך ארוך אבל גוגל רוצים להיות בדיוק כמו הדוגמה שלך בבוסטון, הם רוצים מאד להחליף את ה"קהילה המקומית" האם הם יצליחו? זה דיון אחר, מה שכן אני לא מאמין שהם יוותרו כל כך בקלות לכל האפליקציות והאתרים הגדולים, הם ילחמו מאד קשה. פייסבוק היא דיון אחר כי פייסבוק היא לא "שער לעסקים" וגוגל כן, פייסבוק יכולים לעשות עדיין מה שהם רוצים.

      צריך לזכור שגוגל עושה כסף רק בגלל שהתוצאות שלה רלוונטיות והיא היום השער המרכזי, אם היא לא תהיה השער המרכזי היא לא תעשה כלל כסף ולכן היא חייבת להיות בצינור הזה.

      אישית אני חושב שכל המשחק הזה של שוטרים וגנבים לא מעניין, תמיד שבנינו עסקים בוויזי, לא עסקנו בגלגלי קישורים, לא קישורי ספאם ולא שטויות, בנינו עסקים להיום והכי חשוב למחר וזה הלך הרוח.

  5. virial@gmail.com'

    מאמר-דעה מרתק, אין ספק. אני מסכים עם רוב הדברים, במיוחד בכל הנוגע לעסקים קטנים "מתחת לבית" שאין להם שום נוכחות דיגיטלית ומה עושים עם זה בעצם. אנחנו מפרסמים בבועה של גוגל ופייסבוק וחושבים שזה כל עולם השיווק, אבל שוכחים שבעצם רוב העסקים הקטנים והבינוניים עדיין עושים יותר שיווק מפה לאוזן מאשר דיגיטל.

    האם מנועי חיפוש ייעלמו? ייתכן. אתה טוען שאם יש airbnb לא צריך לחפש חופשות ונסיעות בגוגל. אבל אתה שוכח שאנשים רוצים מגוון של אפשרויות. לא סתם המשפך השיווקי כיום הוא מפותל ומסובך יותר מאי פעם. מי שמחפש חופשה לא נעצר באתר / אפליקציה הראשונים שעליהם הוא נופל, והוא יעבור כמה כאלה במהלך המשפך השיווקי. אנשים רוצים מגוון, הדמיה של חופש בחירה אם תרצה לקרוא לזה כך. גם בטריפ אדוויזר יש ביקורות מזויפות שנועדו להרים / להוריד עסקים. אף שיווק לא חף מהדבר הזה. כשאתה משלם למשרד יחסי ציבור לשים כתבה עם השם שלך בעיתון (הפרסום הכי קונבנציונלי ולא מתוחכם שיש), גם אז אתה מבצע מניפולציה ודוחף תוכן בתשלום שאחרת לא היה מגיע לעיניו של איש. גוגל חולמים ליצור עולם סטרילי בלי bias – אבל הם יכולים להמשיך לחלום.

    לעניין הקישורים – אתה לא הראשון שחוזה שכוחם של קישורים ידעך לכדי אפס (גם מנכ"ל SEO ISRAEL כתב על זה בדה מרקר לפני כמה שנים אם אני זוכר נכון). ב-2014 מאט קאטס ציין שלגוגל יש גרסה לא פומבית של מנוע החיפוש בלי התחשבות בקישורים, ושהגרסה הזו מביאה תוצאות גרועות: https://www.youtube.com/watch?v=NCY30WhI2og
    כמובן שמאז עברו כמה שנים טובות, ואני מניח שהגרסה נטולת הקישורים השתפרה. אני מסכים שגוגל היו רוצים להעלים את כוחם של קישורים במקביל להשארת הגולשים בנכסים שלה במקום להעביר אותם לאתרים חיצוניים (תשובות ישירות, גוגל מפות וכן הלאה). קטונתי מלתת תחזיות שכאלה, אבל אני מניח שלשם אנחנו הולכים ושזה יקרה יום אחד. האם בימי חיינו או לא – את זה אני משאיר לנביאים טובים ממני.

    לעניין האתרים שאתם מצליחים לקדם ללא קישורים – אני מניח שאתם בין הבודדים שמצליחים בזאת (היייתי שמח ללמוד מכם בנושא הזה). גם מומחי ה-SEO הגדולים ביותר בעולם (ניל פאטל, בריאן דין) ממשיכים לרדוף אחרי קישורים. אין הרבה אנשי SEO שיגידו לך שהצליחו להביא לדף הראשון ביטויים תחרותיים של אלפי חיפושים בלי אף קישור, אבל אני מניח שלכל כלל יש את היוצא מן הכלל.

    לעניין ניטור השיח – לגוגל יש פטנט שמצהיר חד משמעית שהם עוקבים אחרי אזכורים כאלה ואחרים, ואפילו משתמשים בקישורים ללא ahref כקישור "מרומז": http://www.seome.co.il/the-power-of-citations/
    הבעיה של גוגל היא בניטור רשתות חברתיות כמו פייסבוק, שם קשה לה יותר לעשות זאת בהצלחה (לעומת כלים אחרים כמו באזילה וכו').

    • מאמר ודיון מרתקים 🙂
      מה שיש לי להוסיף בנושא הקידום ללא קישורים – בגוגל של היום, אני לא מאמין שזה אפשרי. ושאני מתכוון אפשרי – אני מתכוון קידום בתחומים תחרותיים ולא בביטויים זניחים. אפשר לקדם אתרים בלי *ליזום קישורים* – אבל זה לא אומר שהאתר לא מקבל קישורים בצורה אחרת – למשל באופן טבעי. זאת אומרת שאם סוכנות הקידום לצורך העניין, מרכזת את מרבית (או את כל) המאמצים ליצירת תוכן איכותי והפצתו בקרב קהילה רלוונטית – בהחלט יכול להיות מצב שזה חוסך מהחברה להתעסק בעניין הקישורים, כי הם מגיעים באופן טבעי בעקבות שאר הפעולות.

      אך האם ייתכן מצב שהאתר מתקדם ללא קישורים (לא משנה כיצד הם נעשו) בתחומים תחרותיים? לעולם לא ראיתי כזה דבר (ואני בתחום קרוב לעשור), ולא אאמין שזה אפשרי עד שאראה במו עיניי.

      אני מוכן להתערב שגם אם אבקש מעידו והוא יסכים לתת לי כמה דוגמאות של אתרים שהם מקדמים ללא קישורים בכלל, אני אמצא אתרים שמקשרים אליהם.

      • תודה דניאל,

        לדעתי הדיון הוא לא ב"קישורים בזירות תחרותיות", בזירות תחרותיות מאד הכל הולך ויש הרבה מאד פרמטרים.

        אבל בינינו, האם אלו כל הלקוחות? רוב העסקים בישראל, 99.3 הם עסקים קטנים (לפי התמת) מעל 50% מהם הם SOHO (Small Office Home Office) ז"א עסקים אשר עובדים מהבתים והם קטנים קטנים – אלו בתכל'ס רוב העסקים.
        כמו רוב העסקים, כך גם רוב הקידומים ובוא ניקח דוגמה קלאסית.

        עו"ד לענייני נזיקין, בחור חמוד פתח משרד בת"א עם קולגה לאחר שעבדו במשרד גדול כמה שנים. אין להם שום נכסים דיגיטליים. בוא נניח מה שככל הנראה גם יקרה שלא יהיה להם שום קישור "אורגני אמיתי" אין סיבה אמיתית חוץ מלאמא שלו לקשר אליו ולא יהיה "שיח" כלפי בית העסק וכו'. והרי שאלו הם מרבית העסקים. יותר מזה, הם גם לא ברנד ולא בטוח שיהיו ברנד כל חייהם.
        נעזוב את מקרי השוליים שזה עסקים עם שיח אמיתי (גולן טלקום וכו') או עסקים עם תנועה אורגנית אמיתית (זאפ וכו') – כאן יש לנו בית עסק, עם אפס שיח וגם לא יהיה לו שיח ולא יהיה לו שום קישור אורגני הגיוני וסביר.

        כאן בדיוק הטענה שלי, שגוגל יודעים שלא סביר שמישהו יציין אותו, עכשיו נשאלת השאלה איך מקדמים אתר כזה שהרי הוא ודומיו – הם הרוב.

        אז שנינו נניח עושים לו אתר מעולה, מהיר וכו', SEO on Page וכל התשתיות.
        הטענה שלי היא שאם אתה תלך ותעשה החלפות עם קולגות שלו ותנסה להוציא מאיזה בלוג עמוק קישור ובסוף תצליח לייצר חמישה קישורים ככה ככה.

        אני טוען שאם יהיה לו Reviews טובים, תוכן מעולה, וידאו טוב והוא ישלח טראפיק לאתר שלו דרך הקהילה שלו הוא יכה! את האתר האחר עם הקישורים.

        ולא רק זה, הקישורים במקרה הזה כיוון שגוגל יודעים שהם לא טבעיים, רק יזיקו לו.

        ושוב, שים בצד ביטויי צמרת כמו "צימרים" או "נדל"ן" וכו' – הם לא רוב העסקים.

    • הי עמית, תודה.

      אני מסכים לגמרי עם החלק הראשון, מה שכן זה עדיין לא אומר שאנשים יעברו דרך גוגל, באופן אישי, היום בחיפוש עסקים הרבה פעמים אני כלל לא עובר דרך גוגל ועוד אנו רואים שהרבה מאד המלצות עוברות דרך קבוצות של וואצאפ, פייסבוק ועוד. כמה פעמים אנו רואים בקבוצה כזו או אחרת "המלצה על אחסון" "המלצה על כלי כזה או אחר" למה שאותו בנאדם לא ילך לגוגל? כי הוא פשוט לא סומך על התוצאות.

      לגבי הקייס בלי הקישורים יש לי לא אחד ולא שתיים אקבל אישור מהלקוחות ואציג אותן מסודר.
      גם שמאט קאטס אומר דברים, ישנים או לא אני תמיד בגישה לגביו ולגבי גוגל של "כבדהו וחשדהו" מאט קאטס לא חבר שלנו ולא שקוף וזה לגיטימי לגמרי.

      ושוב, השאלה המרכזית היא איך מקדמים היום? מה עושים היום כדי לקבל תוצאות מחר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *