דף הבית / גוגל אנליטיקס / מה שלא סיפרו לכם על זמן שהייה ואחוז נטישה באתר…

מה שלא סיפרו לכם על זמן שהייה ואחוז נטישה באתר…

אז יש את המדד הזה – Bounce Rate (אחוז הנטישה). סביר להניח ששמעתם את המושג הזה פעם או פעמיים. אבל מה זה אומר במילים פשוטות?

* הערה – החלק הראשון של הפוסט חשוב ודי פונה לכולם. החלק השני טכני ומתאים לאנשים קצת יותר טכניים / בעלי נסיון בתחום.

שיעור הנטישה, בגוגל אנליטיקס = אחוז הגולשים שנוטשים את האתר לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד, כלומר – מאותו עמוד אליו הם נכנסו לאתר.

זאת אומרת, שגם אם גולש היה באתר שלכם שעה וחצי, אבל רק בעמוד אחד, לא המשיך לעמודים אחרים ואחר כך יצא מן האתר – זה ייחשב מבחינת אנליטיקס, לBounce Rate. ולא רק זה – אנליטיקס יציג את זמן השהייה של המשתמש הזה כ0 שניות! כן – קראתם נכון. מבחינת גוגל אנליטיקס, מי שנכנס לאתר לעמוד אחד בלבד – לא יחושב עבורו זמן שהייה, או יותר נכון – יחושב כ-0 שניות.

איך זה בעצם עובד?

כאשר גולש נכנס לאתר, גוגל אנליטיקס משתיל אצלו בדפדפן "קוקי" (Cookie) שמציינת נקודת זמן. במידה והגולש המשיך לעמוד נוסף באתר – אנליטיקס תחשב את ההפרש בין הקוקי הראשוני לבין הכניסה לעמוד השני, ומכאן תוכל לדעת כמה זמן הגולש היה בעמוד הראשון שממנו נכנס, העמוד השני וכן הלאה, עד למשך הזמן המצטבר שביקר הגולש באתר.

אבל – כאמור, במידה והגולש ביקר רק בדף אחד בלבד, זמן השהייה יוצג כ-0, והבאונס רייט עבור אותו גולש ייחשב כ-100%.

מי שלא מאמין לי, יכול לראות שגוגל מציינים את זה בעצמם:

https://support.google.com/analytics/answer/1006924?hl=en

והנה צילום מסך של הקטע הרלונטי:

על הסבר על זמן שהייה מתוך האתר של גוגל

מה הבעיה פה?

הבעיה פה, היא קודם כל סמנטית: "שיעור נטישה" מרמז כאילו גולש הגיע לאתר והופ – אחרי שנייה נטש אותו. זאת הגדרה מטעה והסברתי למה זה לא המצב. דבר שני, כמו שקורה הרבה עם נתונים סטטיסטיים – היא עיוות של המציאות. נכון שמדובר במגבלה טכנית, אבל חשוב להכיר את הנתון הזה כדי לקחת בערבון מוגבל (מאד) נתונים כמו זמן שהייה – כל עוד מדובר על עמוד אחד.

האם יש פתרון?

כן! ניתן להגדיר יעד מסוים של זמן, נניח – 10 שניות, שאם גולש היה באתר פחות ממנו – הוא יחשב כ"נוטש" – כלומר הוא לא מצא עניין בתוכן שלנו. אבל אם הוא היה מעל הזמן שהגדרנו – אנליטיקס יספור את משך השהייה שלו ולא יחשיב אותו כ"נוטש" (כלומר Bounce Rate). פה חשוב שתהיו כנים עם עצמכם ותגדירו יעד ריאלי – בהתאם לסוג האתר שלכם. אם נניח האתר שלכם מספק פתרון מאד קצר ונקודתי (למשל, מזג אוויר) – סביר שזמן השהייה יהיה נמוך והגולש ימצא את מה שהוא רוצה תוך שניות ספורות. אבל אם הגולש מחפש פתרון לבעיה קצת יותר מורכבת, או מידע מקיף יותר על נושא מסוים – 10 שניות באתר הוא לא יעד כל כך רלוונטי ואולי כדאי לכוון את פרק הזמן למשהו יותר ריאלי – נניח דקה (כלומר אם מישהו ביקר אצלי באתר במשך דקה לפחות, הוא נחשב בעיני גולש שהביע עניין בתוכן)

איך עושים את זה בפועל?

הפתרון לכך הוא טכני, אבל די פשוט למי שרגיל להתעסק עם קודים ועניינים. אם אינכם אנשים טכניים בכלל – מומלץ להיעזר במישהו שכן, אחרת אפשר לחרבש כל מיני עניינים בקוד של האתר – לא מומלץ.

מה שצריך לעשות זה כדלקמן:

במידה והינכם משתמשים בUniversal Analytics, מה שעליכם לבצע הוא להוסיף את הקוד הזה לקוד של האנליטיקס (בד"כ נמצא באזור ה head של האתר):

setTimeout("ga('send','event','Engaged users','More than 30 seconds')",30000);

הערך "30000" – זה 30000 מילי-שניות, כלומר 30 שניות. את היעד של הזמן אתם קובעים. אם אתם רוצים שזה יהיה 10 שניות אז הערך צריך להיות 10000.

התווית Engaged Users באה להגיד שמדובר בגולשים שהביעו עניין בתוכן, אבל זה יכול להיות כל שם שתבחרו.

את הערכים האלה ניתן אחר כך לראות באנליטיקס תחת הלשונית Events.

במידה ואתם משתמשים ב-Universal Analytics, הקוד שלכם אמור להיראות ככה:

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

ga('create', 'UA-xxxxxx-1', 'auto');
ga('send', 'pageview');
setTimeout("ga('send','event','Engaged users','More than 10 seconds')",10000);

</script>

* מה שמודגש זה מה שצריך להוסיף לקוד – בדיוק באזור המצוין.

* שימו לב שהערך UA-xxxxxx-1 צריך להיות מוחלף עם הערך של האתר שלכם.

מכירים דרכים נוספות? שתפו!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

עתיד קידום אתרים

עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

סטיב ג'ובס, שלוש שנים לאחר יציאת האייפון בשנת 2010,  אמר שלא בטוח כלל שיהיה מנוע ...

השוואה בין מערכות CMS שונות

מערכות ניהול תוכן הטובות והגרועות ביותר לקידום אתרים

בעלי אתרים יכולים לבחור כיום בין מגוון מרשים ביותר של מערכות לניהול תוכן: החל ממערכות ...

4 תגובות

  1. avishay@logos.co.il'

    תודה על הטיפ המועיל

  2. בכיף אבישי 🙂

  3. Seo@besttrader.co.il'

    כתבה איכותית!!!
    שאלה נוספת הרבה אומרים שיש היום קשר בין זמן השהייה באתר, מעבר עמודים וכו לקידום האורגני של האתר
    1. האם אתה חושב שזה נכון
    2. האם הפתרון שלך עוזר לנושא?

  4. היי Best Trader,
    1. בגדול יש קשר בין חווית המשתמש לבין קידום אורגני, בוודאי. לגוגל יש כל מיני דרכים למדוד את זה, אני מרחיב על זה במאמר הזה:
    http://danielzrihen.co.il/over-100-google-ranking-factors/

    2. מה שאני מציע במאמר הנוכחי אמנם ישפיע על הזמן השהייה שתראה בדוחות באנליטיקס, אבל לדעתי אין לזה קשר לביצועים של האתר באורגני – כי אחרת כל אחד יכול לזייף ולשחק עם הנתונים לטובתו וכך להשפיע על גוגל. לגוגל יש דרכים נוספות למדוד BR מעבר לאנליטיקס – למשל עם מישהו חזר מיידית לתוצאות לאחר ביקור באתר מסוים – זה מדד חזק לאי שביעות רצון (המונח המקצועי נקרא dwelling time).

    מקווה שעזרתי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *