דף הבית / פוסטים אורחים / חיפוש קולי במובייל – האם המותג שלכם מותאם לכך?

חיפוש קולי במובייל – האם המותג שלכם מותאם לכך?

אנשי SEO ו-PPC מתחילים להיות מודעים לטרנדיות ההולכת וגוברת בחיפוש הקולי במובייל – יותר ויותר אנשים עושים בו שימוש. לפי מחקר של NorthStar (מ-2014)' 55% מבני הנוער ו41% מהמבוגרים עושים שימוש בחיפוש הקולי יותר מפעם ביום כדי להגיע ממקום למקום, להכין שעורי בית, להכתיב טקסט, להפעיל שיר, להתקשר למישהו, לדעת באיזה שעה מתחיל הסרט בקולנוע, לחשב כמויות בבישול, לדעת מה השעה ועוד.

מסתמן גם שעוזרות אישיות וירטואליות (נשמע לא משהו בעברית) כמו Siri, Alexa ו- CORTANA של מייקרוסופט עושות לנו את העתיד להרבה יותר נוח.

רגע… מה זה בכלל חיפוש קולי (Voice Search)

Voice Search או חיפוש קולי זהו שירות, טכנולוגיה או אפליקציה המבוססים על זיהוי קולי ומאפשרים:

  • לבצע שאילתות במנועי חיפוש
  • ירידה לפרטים ודקויות
  • הקלדה
  • הגעה למידע מדויק
  • מחוללת תוכנות ובוחרת אפשרויות
  • חיפוש תוכן, וידאו או אודיו
  • חיוג קולי

החיפוש הקולי של גוגל מורכב מצירוף בין NLP) Natural Language Processing) יחד עם TTS) Text to Speech), זאת כדי להבין טוב יותר השאילתא של הגולש. יש לציין כי גוגל מקליט את השאילתות שבוצעו על ידי הגולשים, דבר שבהחלט מצביע על מחקר תמידי ושאיבת נתונים רבים שהם לומדים מהם על מנת למקסם את הופעת השאילתות בתוצאות החיפוש.

כמובן – אי אפשר לא לדבר על מגמת החיפוש במובייל

מגמת החיפוש במובייל רק הולכת וגדלה; נתונים מ2015 מדברים על יותר חיפושים נעשים במובייל מאשר בדסקטופ ב10- מדינות כולל ארצות הברית ויפן, וכן 87% מאוכלוסיית העולם היא בעלת מכשיר סמארטפון. עדכון יונק הדבש ב2013 שם את הדגש על שאילתות בחיפוש השיחתי (Conversational Search) ועדכון הMobileggedon ב2015 הדגיש את חשיבות הבדיקה בכלי ההתאמה למכשירים ניידים וכמובן לביצוע אופטימיזיה מותאמת וידידותית למובייל.

טכנולוגיית חיפוש קולי

חיפוש קולי –טבעי וקל לשימוש (נשמע כמו פרסומת…)

החיפוש הקולי הוא מן הסתם הרבה יותר טבעי עבורינו, כבני אדם. הרבה יותר קל ויעיל לדבר מאשר לכתוב, וקל לנו לשאול שאלות בקול בעודנו עוסקים בפעולה אחרת (מולטיסטקינג!) כמו נהיגה, בישול, ספורט ועוד.

מהן הסיבות לשימוש ההולך וגובר בחיפוש הקולי?

  • זה מגניבבב (תצחקו, אבל לפי המחקר של NORTHSTAR 56% מהמבוגרים הודו שהם משתמשים בחיפוש הקולי כי זה גורם להם להרגיש "בעלי זיקה טכנית")
  • זה בטיחותי יותר (או עושה רושם שזה בטיחותי יותר)
  • אני ממש מולטיטסקינג ויעיל
  • העתיד כבר כאן

קשה שלא לקחת בחשבון את דור ההמשך – בני הנוער משתמשים בחיפוש הקולי למעשה בכל מקום: שהם עם חברים, שהם מתרחצים, שהם צופים בטלויזיה ועוד… הם מסתובבים כל היום עם הראש בתוך הסמאטרפון ואנחנו חייבים לחשוב על איך מגמת החיפוש משתנה ומתפתחת יחד איתם.

בניית אסטרטגייה מבוססת על החיפוש הקולי לחברות שיווק דיגיטלי

בניית אסטרטגייה מבוססת על החיפוש הקולי חייבת לעבור בראשם של האוחזים במושכות המותג או האתר, תוך שהם שואלים את עצמם מספר שאלות:

  1. אם הגולשים לוחצים פחות על האתר בדסקטופ כדי לקבל מידע, האם נראה מגמת ירידה בכניסות האורגניות לאתר?
  2. איך המותג שלי מופיע בתוצאות החיפוש (כן, גם בעברית – כי החיפוש הקולי בעברית קיים מ2011), איך הגולשים מבטאים את שם המותג, באיזה וראציות זה מופיע, איזה שגיאות הם עושים בהיגוי. והכי חשוב – האם הם באמת מגיעים ליעד המבוקש?
  3. איך המידע שנמצא באתר שלי יכול להיות מתורגם בצורה ברורה דרך החיפוש הקולי?
  4. וכמובן – מתי יצא לכם באמת לעשות חיפוש קולי למותג שלכם?

אז מה אפשר לעשות באתר שלנו? כמה עצות…

  • תחפשו אתם את המותג שלכם באמצעות החיפוש הקולי! מה קיבלתם?
  • חפשו את המותג שלכם גם בגוגל טרנדס, זה יכול להצביע על מגמות שונות הודות לחיפוש הקולי.
  • תחפשו את המותג המתחרה שלכם בחיפוש הקולי, זה גם יכול לתת לכם אינפוט מעניין.
  • חיפוש שגיאות כתיב/ הקלדה בעת כתיבת שם המותג, שם המוצר או ביטויי חיפוש וכן להכניס אותם בזהירות לאופטימיזציה ביטויי המפתח שלנו (לא בתור מילות חיפוש שליליות)
  • התאמת המידע המוצג לשפה טבעית מדוברת – שימוש במילות שאלה "מה, מי, איפה, למה ואיך" שהגולשים שלכם שואלים כדי להגיע לאתר. כן, גם בקמפיינים של PPC.
  • כתיבת תוכן לאתר – לתת דגש על כתיבה בשפה טבעית וזורמת. תקריאו בקול רם את מה שכתוב או אתם כותבים לאתר: האם זה נשמע טבעי וזורם לאוזן שלכם? כך זה ישמע לגולשים שלכם (וכמובן גם יופיע בחיפוש השיחתי)
  • לשים דגש על ביטויי לונגטייל: לעשות רשימת שאלות ותשובות רלבנטיות למוצרים/ שירותים שהמותג שלכם מציע. לבדוק Assisted Conversions וטפסים שמולאו על ידי הגולשים.
  • שימוש ב-schema: הטמעת ה- Schema מאפשרת למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן באתר.
  • שימוש במפות אתר, נתוניים לוקאליים, מיקרודאטה ומחירים – כל אילו מספקים מענה מהיר לשאלות הגולשים. כל הפרמטרים של מיקום העסק כמו שעות פתיחה, טלפון, כתובת מדוייקת חייבים להופיע, השימוש בחיפוש הקולי בכדי לקבל הוראות הגעה למקום מסוים הולך וגדל.

העתיד כבר כאן חברים, ככל שתקדימו לאמץ את החשיבה על האסטרטגייה לחיפוש קולי של המותג שלכם במובייל, החברה שלכם תרוויח יותר, וכמובן גם הלקוחות.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות עדי אלון-חנין

עדי אלון חנין, נקלעה לגמרי במקרה לעסקי התוכן והseo ונשארה שם כבר 6 שנים. ד"ר לתרגום ותקשורת מה-IULM במילנו. דוברת איטלקית, אנגלית וספרדית. נשואה +2 בנים + כלבה + חתול + בלאגן. מנהלת SEO & Content בחברת Everest שיווק דיגיטלי.

שווה לקרוא גם את

טיפים לפרסום מתקדם בגוגל

פרסום בגוגל: אסטרטגיות מתקדמות שעובדות בגוגל ממומן לחיפוש 2017

מאמר אורח מאת אמנון קיויתי, בעל נסיון רב בפרסום ממומן (PPC) בגוגל, שחולק כמה טיפים ...

עתיד קידום אתרים

עתיד קידום האתרים – לאן זה הולך ואיך נערך לזה כבר עכשיו

סטיב ג'ובס, שלוש שנים לאחר יציאת האייפון בשנת 2010,  אמר שלא בטוח כלל שיהיה מנוע ...

2 תגובות

  1. nomail@mail.com'

    אני מודה לעדי אלון חנין על המאמר המעניין הזה, דברייך רק מדגימים בפן נוסף את החשיבות של הבטחת כתיבה טבעית ואינפורמטיבית, שמשקפת במדויק את נושא המאמר \ פיסת התוכן המחופשת לצורך איתור יעיל שלו בחיפוש ווקאלי.

    תודה לך על המאמר הפיקנטי
    תודה גם לך יקירנו דניאל על שפע התכנים הנפלאים,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *