דף הבית / בניית אתרים / מחיר בניית אתרים: כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

מחיר בניית אתרים: כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

מכירים את האתרים האלה שמזמינים את הגולש להיכנס אליהם על ידי כותרת משכנעת כמו "כמה עולה לבנות אתר – כל הפרטים בפנים" ואז בסוף לא מציינים אפילו ספרה אחת במאמר?

מעצבן ת'רבאק נכון?

אז המאמר הזה לא הולך להיות כזה.

אבל חשוב להבין – במוצר שמורכב מכל כך הרבה אלמנטים ואפשרויות בלי סוף – אי אפשר סתם לזרוק מספרים באוויר בלי להבין ממה התמחור מורכב ומה משפיע על המחיר הסופי של אתר אינטרנט.

לכן, אם הנושא הזה באמת מעניין אתכם ואתם רוצים ללמוד אותו לעומק, במיוחד אם אתם לקראת בניית אתר או שדרוג לאתר חדש – אני מציע שתיקחו 10-15 דקות ותקדישו מזמנכם לקריאת המאמר הבא. אני מאמין שזה יעשה לכם סדר ויעזור לכם. ואם עדיין לא הצלחתי לעשות את זה, תשאירו לי תגובה פה למטה ואני מבטיח לענות 🙂

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

מחיר בניית אתרים – המדריך המלא

אחת השאלות הכי נפוצות בקרב בעלי עסקים היא כמה עולה לבנות אתר? כמו שאפשר לצפות מדובר בשאלה מאוד מורכבת: זה מאד משתנה בהתאם לאופי האתר והצרכים שלו, וכמובן מחברה לחברה (או פרילנסר), לפעמים באחוזים משמעותיים מאד.

אני אמנם כבר פחות מתעסק בבניית אתרים בעצמי, אבל בתור מקדם אתרים יוצא לי להיות מעורב המון בתהליך בניית או שדרוג אתר ללקוחות, ולתת את המלצותיי לגבי מבנה האתר, דגשים לקידום אתרים וכו'.

במאמר הבא אני אנסה לעשות קצת סדר בנושא המורכב של מחירי בניית אתרים, במטרה לתת יותר כלים לבעלי עסקים שרוצים להקים אתר חדש ולא ממש יודעים מאיפה להתחיל, איך לבחור חברה או פרילנסר, על איזה סוג של מערכת ניהול ללכת ועוד המון שאלות.

ממה מורכב מחיר בניית אתרים?

קורה לא אחת שבעלי עסקים מגיעים עם תקציב X ומגלים שהם צריכים בכלל לשלם תקציב Y שיכול להיות גבוה באלפי שקלים.

אז מתחיל שלב המשא ומתן המייגע שבו העסקים נמצאים בנחיתות משמעותית מכיוון שהם לא מבינים במושגים הטכניים והחברה מציעה להם כל מיני סוגים של אתרים בלי שיש להם מושג איך ייראה האתר הסופי או האם הם בכלל צריכים את כל הרכיבים שהציעו להם (כנראה שלא).

אז בואו נרד קצת לפרטים ונראה בעצם ממה מורכב אתר וכיצד זה משפיע על המחיר שלו.

כמה עולה לבנות אתר?
אל תמהרו עם האשראי

סוג האתר

אז כמה עולה אתר אינטרנט? התשובה מאד תלויה בסוג האתר. יש כמה סוגים מסורתיים של אתרים, ברשותכם נציין כמה מהם:

אתרי תדמית – לרוב זה האתר הבסיסי ביותר. מעין אתר כרטיס ביקור. אתר כזה בדרך כלל מכיל כמה עמודים ייצוגים המציגים את העסק והשירותים שלו, עמוד אודות, צור קשר ולפעמים גם בלוג / אזור של מאמרים.

ללקוח שרוצה להקים אתרי תדמית במקרים רבים אין שאיפות לקדם אותו יותר מדי ולהפוך אותו לאימפריה בגוגל. הוא שמע מאיזה חבר שיש לו אתר מגניב שהוא יכול להגיד לאנשים להקיש את הכתובת שלו ולקבל קצת פרטים על החברה.

אתרי מכירות – אתרי מכירות / חנות וירטואלית / E-Commerce אלו כבר אתרים עם כוונה מסחרית ברורה: למכור מוצרים (או שירותים) מהאתר, מה שמחייב גם אבטחה גבוהה, סליקה, שרת יציב וכו'.

יש אתרי מכירות שהם סוג של סניף וירטואלי של חנות או רשת חנויות, ויש אתרי מכירות שעומדים בפני עצמם והם העסק. ככל שמדובר בסעיף השני, יש חשיבות מאד גדולה לנוכחות של האתר בתוצאות החיפוש ולהחזר השקעה של תקציב השיווק הדיגיטלי.

יש גם יצור כלאיים: אתרי תדמית שהופכים לאט לאט לאתרי מסחר.

בהרבה מקרים אתרי מכירות יכילו גם בלוג או אזור של תוכן מתעדכן (טיפים וכו').

למרות הגודל הפוטנציאלי של האתרים האלו (עשרות, מאות או אלפי מוצרים), לרוב הם מתבססים על מערכות ייעודיות למסחר אלקטרוני ולכן עשויים להיות דווקא יקרים פחות מאתרים אחרים כמו פורטלים ייעודים.

אתר סחר / חנות וירטואלית

אתרי פורטפוליו – אלו הם אתרי תדמית שמעוצבים בצורה ויזואלית יותר. בדרך כלל מספר העמודים בהם הוא קטן אפילו יותר מאשר באתר תדמית ולפעמיים הם מורכבים מעמוד אחד ארוך עם קישורים לגלריות.

אתרי פורטפוליו / אתרי תיק עבודות מתאימים בעיקר לעוסקים בתחומים הוויזואליים: צלמים, מעצבים, בוני אתרים, אדריכלים ועוד.

בלוג – מדובר באתר שיכולים להיות בו עשרות או אלפי עמודים, אבל ברמת העקרון מדובר באתר די פשוט לפיתוח מפני שמרבית הדפים מתבססים על תבנית קבועה (על תבניות נדבר מיד), להוציא מקרים חריגים בהם נדרש להקים בלוג בהתאמה אישית עם דרישות מיוחדות מבעל האתר.

בלוג כאמור יכול להיות גם חלק מאתר תדמית או מכירות.

פורטלים – אלו הם לרוב האתרים הגדולים ביותר. הם מסודרים סביב קונספט מסוים כמו למשל רכב, אוכל, אירועים וכך הלאה, אבל משרתים מספר פונקציות שונות. למשל, באתר רכבים יש סקירות רכב, מחירונים, פורומים, מאמרים כללים, פינת חדשות וכך הלאה. כל פונקציה כזו עשויה לדרוש שינויים דרסטיים ברמת עיצוב, פיתוח ומבנה הדף, ויכול לייקר משמעותית את מחיר האתר.

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים – כיצד הוא משפיע על המחיר?

בהתאם לסעיף הקודם, יש סוגי אתרים שאפשר לעצב עם תבנית מוכנה עם שינויים מינוריים. בדרך כלל מדובר בבלוגים ו/או אתרי תדמית פשוטים.

לעומת זאת, קיימים גם לא מעט אתרים עם עיצוב מקורי מאפס או תבנית קיימת ששונתה באופן משמעותי. אלו מן הסתם יעלו יותר בגלל שעבודת העיצוב וההטמעה שלו בקוד האתר דורשת יותר זמן ולפעמים גם יותר אנשי מקצוע (למשל שימוש במעצב מקצועי).

כמו כן, אין היום כמעט חברות שלא מציעות עיצוב רספונסיבי, כלומר, עיצוב שמתאים את האתר גם לטלפונים סלולריים. למרות זאת, יש רמות שונות של התאמה לסלולר. לדוגמה, באתר אחד ייתכן שיהיה תפריט נפתח ולכן יישאר יותר מקום לתוכן. מצד שני, יש אתרים שבהם כל התוכן וגם התפריטים מופיעים בצורה אנכית. בהתאם לכך, יש לבקש לראות סקיצה ולבקש שינויים בהתאם.

מערכות ניהול תוכן

מערכות ניהול תוכן הן פלטפורמות שעליהן בונים את האתר ומעדכנים אותו. כיום יש לא מעט מערכות לניהול תוכן בשוק (לפוסט מורחב על השוואה של מערכות לניהול תוכן).

בניגוד לעבר, היום כבר לא מקובל ובדרך כלל גם לא משתלם לבנות אתרים שלא מבוססים על מערכת ניהול תוכן קיימת (שיכול להיות גם מערכת בלעדית שפיתחה חברת בניית האתרים), אלא אם כן מדובר בפורטלים עם דרישות מאוד ספציפיות.

למרות זאת, הדברים לא תמיד כל כך פשוטים ויש שוק שלם של הרחבות ומודיפיקציות למערכות ניהול תוכן פופולאריות, כך שיכול להיות הבדל תהומי בין הזמן והמשאבים שדרושים ליצור אתרים שונים אפילו על אותה מערכת לניהול תוכן. מצד שני, אם אתם מעוניינים במערכת ניהול תוכן ספציפית שהיא פחות פופולארית, ייתכן שתאלצו לשלם יותר.

כיצד מערכת ניהול תוכן משפיעה על קידום האתר?

בחירת מערכת ניהול תוכן (או בקיצור CMS) משפיעה לא רק על זמן ומחיר בניית האתר אלא גם הרבה על עתידו – הפוטנציאל הקידומי שלו ואף מחיר הקידום.

למה?

כמה דוגמאות: פעולה מסוימת באתר וורדפרס יכולה לקחת דקה, בעוד שאותה פעולה באתר ג'ומלה יכולה לקחת פי 2-3 מזה. תכפילו את זה בעשרות פעולות שמקדם אתרים ממוצע צריך לבצע, הגעתם לפערי זמן משמעותיים.

מן הסתם, זה משפיע על אפקטיביות עבודת הקידום ובסופו של דבר על המחיר.

מעבר לזה, יש הרבה מערכות ניהול מוגבלות מאד שלא מאפשרות לבצע פעולות קריטיות שנדרשות במהלך הקידום. זה יכול להוביל ל2 מצבים:

  • מוותרים על השינוי (שכאמור, יכול להיות קריטי) ובעצם פוגעים במודע בפוטנציאל קידום האתר.
  • במידה ולא מדובר במערכת סגורה, פונים למפתח שיוצר את השינוי הנדרש – יכול לעלות בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תלוי בשינוי הרצוי.

שרת ואחסון אתרים

שרת ואחסון

לכל אתר צריך שיהיה לו "אבא ואמא": דומיין ואחסון.

דומיין – שם מתחם, הכתובת של האתר. לדוגמא walla.co.il

אחסון – כל אתר אינטרנט זה בעצם אוסף של קבצים שמרכיבים את האתר – קבצי גרפיקה, סקריפטים, קבצי HTML, בסיסי נתונים ועוד. הקבצים האלה צריכים לשבת פיזית באחסון כלשהו.

חברות רבות הנותנות שירותי בניית אתרים מציעות ללקוחות שלהן אחסון על גבי השרת שלהן או שרת שהן משכירות כחלק מעסקת חבילה ביחד עם בניית האתר.

הדבר חוסך לבעל העסק התעסקות טכנית כמו פתיחת חבילת אחסון אצל חברה אחרת ועדכון הקבצים שם באופן ידני, כמו גם חיבור כתובת האתר לשרת (סביר להניח שחברת בניית האתרים עדיין הייתה עושה זאת, אבל דורשת על כך תשלום נוסף).

אבל…יש פה אבל

מה הבעיה עם כך שאותה חברה שבנתה את האתר גם מאחסנת אותו? שאם חלילה יש סכסוך בין בעל האתר והספק שבנה לו את האתר, נחשו למי יש יותר כח? נכון – למי שבנה את האתר.

אני לא נכנס כרגע לפן המשפטי, אבל עקרונית, השאלטר נמצא בידיים של מי שמאחסן את האתר. בלחיצת כפתור הוא יכול למחוק את האתר, להשבית אותו ולעשות מה שבא לו.

מהסיבה הזו (ובתכלס מעוד כמה סיבות), ההמלצה שלי היא לבצע הפרדת רשויות ולדאוג לכך שהדומיין וגם האחסון יהיו בבעלות מלאה של בעל האתר, ככל שזה אפשרי.

לקריאה נוספת על איך מחזיקים לקוח בביצים וכיצד תימנעו ממצב כזה.

הערה חשובה: יש חברות / מערכות לבניית אתרים שלא מאפשרות לאחסן את האתר במקום אחר מלבד שרתי החברה. זה נפוץ בעיקר במערכות סגורות כמו וויקס (WIX) הפופולארית, לייבסיטי, Folyou ואחרות.
שוב – זה לא בהכרח דבר רע אבל זה משהו שכדאי לקחת בחשבון.

עוד כמה קטנות על אחסון האתר דרך חברת בניית האתר:

  • כמעט בכל המקרים אחסון דרך חברה לבניית אתרים / קידום אתרים / ספק כלשהו יעלה לכם יותר כי זה כולל גם שירות תמיכה (אפילו בסיסי ביותר), או שפשוט אותו גורם לוקח בחשבון את החלק שהוא רוצה להרוויח.
  • נכון לכתיבת שורות אלו, אחסון טוב לאתר בסיסי לא צריך לעלות יותר מ40-50₪ לחודש. כשמדברים על אחסון בחו"ל אפשר למצוא גם מחירים נמוכים יותר (וברוב המקרים גם מקבלים יותר מבחינת נפח אחסון, תעבורה וכו').
    שורה תחתונה – אין סיבה לשלם על אחסון בלבד (לא כולל שירות, תמיכה וכל המסביב) יותר מאלפייה בשנה עבור אתר פשוט.
  • עוד דבר שצריך לבדוק הוא לכמה זמן תקפה החבילה המשולבת וכמה עולה להמשיך את השירות בעתיד.
  • בנוסף, יש לכלול בתנאי החוזה סעיף שלפיו כל קבצי המקור של האתר יועברו ללקוח במידה וירצה לעבור חברת בניית אתרים (אלא אם כן ישנם חלקים בקוד המוגדרים כסוד מסחרי).

שירות במסגרת הקמת האתר

כחלק מהסכם בניית האתר, חשוב לבדוק האם חברת בניית האתרים מחויבת להמשיך לעדכן את האתר ברמה הבסיסית (לדוגמה, שדרוג מערכת ניהול התוכן לגרסה האחרונה) ולטפל בתקלות אבטחה או כל תקלה אחרת שיכולה לצוץ.

חלק מהחברות עשויות לדרוש תשלום נוסף בעבור השירות וחלקן לא. בכל מקרה, אם השירות דורש תשלום נוסף, הדבר לא אומר בהכרח שהשירות יהיה איכותי יותר מאשר בחברה אחרת מכיוון שמדובר בדרך מקובלת ליצור מערכת יחסים עם הלקוח לטווח ארוך.

פיתוח רכיבים נוספים ושדרוגים

בנוסף לשירות מורחב, יש לברר מבעוד מועד כמה יעלה לפתח רכיבים או מודלים חדשים עבור האתר. למרות שלא תמיד מדובר בסכומים קבועים, חשוב לקבל הערכת מחיר עבור רכיבים שונים. (לדוגמה – הוספת מודל של גלריה, רשימת תפוצה, הטמעת נגישות וכך הלאה). אופציה אחרת היא תמחור שעתי לפי מחיר פיקס שהחברה קובעת, לכל דרישה נוספת מהלקוח.

שירות לאחר ובמהלך בניית האתר

תשתית לקידום

אתר עם תשתית לקידום הוא אתר שבוצעה בו התאמה מלאה של העמודים הקיימים למנועי חיפוש מבחינת תגי המטה והגדרות נוספות שמתאימות את האתר לגוגל. גם עם העבודה לא כוללת הטמעה בפועל של תגיות אלו (וברוב המקרים היא לא) – כן חשוב לוודא שבאתר עצמו יש את התשתית שתאפשר לבצע את השינויים שמקדם האתרים יצטרך.

כאמור, זה הרבה תלוי בסוג מערכת הניהול שעליה נבנה האתר.

אם מדובר בשדרוג אתר ולא הקמה של אתר חדש, יש עוד המון דברים שצריך לקחת בחשבון כמו ביצוע הפניות על מנת לשמר את מיקומי האתר לאחר המעבר או לפחות למזער את הסיכון לפגיעה בדירוגים בגוגל, התקנה מחודשת של גוגל אנליטיקס, Search Console וכו'. למדריך מורחב על שדרוג אתרים.

הזנת תכנים

מרבית חברות בניית האתרים כוללות גם סעיף של הזנת תוכן: כמה דפים יכללו באתר בעת עלייתו לאוויר וממה הם יהיו מורכבים (תמונות, קטעי וידאו וכך הלאה). בדרך כלל הלקוח הוא זה שמספק את התכנים, אבל יש גם חברות בניית אתרים שמתווכות בין הלקוח לבין כותב התכנים.

בכל מקרה, חשוב שהלקוח יבדוק האם התשלום עבור הזנת התכנים משתלם לו. לדוגמה, אם  בעתיד הוא יצטרך להזין בעצמו את רוב התכנים, יכול להיות שעדיף לו ללמוד בעצמו את המערכת ולהזין את כל התכנים בעצמו.

במהלך שדרוג אתר גדול על מאות או אלפי עמודים, הזנת התוכן יכולה להיות הסעיף שדורש הכי הרבה עבודה והכי מייקר את התהליך. במקרה כזה, אולי כדאי לשקול להוציא את העבודה לפרילנסר זול יותר במקום לשלם את התעריף של החברה / ספק.

האם משתלם לשדרג אתרים קיימים?

אין לזה תשובה חד משמעית. אבל בגדול, הטכנולוגיה בימינו מתקדמת כ"כ מהר שזה ממש לא מופרך לשדרג אתר כל 3 שנים, בהתאם להתפתחות והדרישות השונות של הדפדפנים, גוגל, אנשים וכו'. אם עד לפני 5-6 רוב האתרים לא היו רספונסיביים ולא מותאמים למכשירים ניידים, היום בכלל קשה לדמיין אתר שהוא לא כזה, והפוטנציאל העצום של הטראפיק שהוא מפסיד בעקבות זה.

לכו תדעו מה השגעון הבא הולך להיות…

כך או כך, עסק שרוצה להישאר בעניינים ולהעניק חווית משתמש טובה צריך ליישר קו עם הטכנולוגיה ולדאוג לאתר עדכני ומודרני.

ואיך אפשר בלי כמה דוגמאות

אם שרדתם עד לכאן בלי לרמות, אין מבסוט ממני.

כך או כך, בטח כבר הבנתם שלהבין כמה עולה אתר זה לא דבר כזה פשוט. אבל הישראלי הממוצע תמיד אוהב לדעת מחירים ולכן בואו ניתן כמה דוגמאות:

מחיר אתר תדמית בסיסי – 2000-11000 ש"ח

נכון, זה טווח פראי של מחירים. אבל זה פחות או יותר משקף 95% מהשוק. תמיד יש את השוליים אבל אנחנו מדברים על הרוב. הגורמים שמשחקים כאן תפקיד ומשפיעים על המחיר הם בין היתר:

  • האם כולל עיצוב בהתאמה אישית או על בסיסי תבנית
  • מערכת סגורה או פתוחה (קוד פתוח אל מול קוד סגור)
  • האם כולל כתיבה / הזנת תכנים בסיסית
  • האם נדרש עיצוב לוגו
  • מספר עמודי התוכן באתר
  • הוספת תכונות / פיצ'רים מיוחדים

בגדול, אתר תדמית שעלותו פחות מ-5 אלף ש"ח בד"כ אומר התפשרות על איכות הבנייה, בוודאי על העיצוב – ועל התאמה אישית כמעט שאין מה לדבר.

אתרי תדמית במחירים של 6 אלף ש"ח ומעלה ניתן למצוא בשפע. לרוב מדובר על אתרי וורדפרס פשוטים על בסיס תבנית מוכנה שעושים לה כל מיני התאמות אישיות. למי שצריך אתר פשוט שיציג את השירותים העיקריים של העסק ופרטים בסיסיים – זה בהחלט מחיר סביר שניתן למצוא.

המלצה שלי – להיזהר מאתר תדמיתי זול מדי (פחות מ1500 ₪), אלא אם כן זה חברה/ספק שהם ממש פס ייצור מהלך של אתרים מהסוג הזה. כמובן תמיד לדרוש לראות דוגמאות ועבודות קודמות. אם הכיוון שלכם זה גם לעדכן את האתר ואולי גם לקדם אותו בעתיד – ממליץ שיהיה על וורדפרס. אם המטרה היא כרטיס ביקור נטו ואין שאיפות למעבר לזה – כמעט כל מערכת אחרת תהיה טובה למטרה הזו גם כן.

מחיר בניית אתר חנות וירטואלית – החל ממאות ש"ח לחודש ועד עשרות אלפי שקלים לאתר בהתאמה אישית

כמה עולה להקים אתר מסחר? כאן כבר הטווח הרבה יותר רחב ותלוי באינספור משתנים. את המחירים הזולים יותר (כמה אלפי שקלים בודדים) תמצאו בדרך כלל אצל חברות שכבר פיתחו מערכת מוכנה של חנויות וירטואליות ועיקר העבודה שלהן זה ברמה העיצובית + הזנת מוצרים. מערכות כאלו יש בשפע:

  • קונימבו
  • Kivi
  • Ashops
  • E-shop
  • קש קאו (Cash Cow)
  • ועוד המון

יש לכך הרבה יתרונות: התמחות בסוג מסוים של אתרים וקבלת מענה לכל מה שנדרש מחנות אינטרנטית, כולל סליקה, תעודת SSL, ניהול הזמנות, לקוחות ועוד.

חלק מהחברת גם מציעות תשלום חודשי קבוע ללא דמי הקמת אתר במחירים שנעים בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים לחודש. במקרה כזה כדאי לבדוק האם יש התחייבות ולכמה זמן, מה המחיר בדיוק כולל, מה קורה שרוצים להפסיק וכו'.

זיכרו – מעבר לאחסון ודומיין, אין הוצאות קבועות לאתר אינטרנט (אני לא מדבר על שדרוגים, פיתוח וכו' אלא הוצאות "מחייה" בסיסיות של אתר). לכן, המודל של תשלום חודשי לא בהכרח משתלם לטווח הארוך ובהחלט מפתה כאלו שבתחילת דרכם – נקודה למחשבה.

המחירים היקרים יותר (לרוב) הם עבור בניית חנויות וירטואליות בהתאמה אישית שדורשת גם פיתוח ועיצוב מורכב יותר – כמו מערכות וורדפרס, מג'נטו ועוד. גם לזה יש יתרון בכך שאתם בעלי הבית, המערכת שלכם ואם יכולים לעשות בה איזה שינוי שתרצו (כרוך בעלויות פיתוח כמובן), ואין לכם הגבלות כאלו ואחרות מצד ג'.

המלצה שלי – עבור מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום המסחר אונליין – דווקא האופציה הראשונה יכולה להיות טובה יותר, בעיקר בשביל להתנסות ולצבור נסיון.

עם כל הרצון הטוב, כנראה לא תוכלו לקבל אתר סחר איכותי במחיר של כמה אלפי שקלים בודדים על מערכת כמו וורדפרס, ג'ומלה, מג'נטו ושות'.

מחיר בניית אתר בלוג – חינם ועד כמה אלפי שקלים

כשמדברים על הקמת בלוג צריך לשאול את השאלה – האם זה בלוג למטרות פנאי או בלוג עם כוונה מסחרית כלשהי? אולי בלוג בלי מטרה מסחרית אבל שהעיצוב והמראה שלו כן משחקים תפקיד?

כך או כך – מערכות להקמת בלוגים בחינם יש היום בשפע. דוגמאות? WordPress.org, Blogspot / בלוגר של גוגל, tumblr, סלונה ועוד המון. לשם כך לא צריך שום גורם מקצועי וניתן לעשות זאת לבד לאחר הרשמה של כמה דקות בחינם.

אם מדובר על בלוג שיושב על דומיין עצמאי ודורש קצת יותר עיצוב והתאמה אישית – לרוב יהיה מדובר בסיפור של כמה אלפי שקלים.

גם במקרה של בלוג מקצועי יותר – ניתן בהחלט להקים לבד עם קצת סבלנות וידע טכני. יש תבניות וורדפרס חינמיות שנראות לא רק בכלל ויש גם תבניות מקצועיות (עיצובים) שניתן לרכוש במחירים של 100-200 ₪.

מחיר בניית פורטלים

פורטלים, לרוב אתרים גדולים עם הרבה מורכבויות והתאמות אישיות, אלו כאמור האתרים היקרים ביותר לפיתוח ברוב המקרים. זאת מפני שהם דורשים הרבה "קיסטום" ופיתוח בהתאם לדרישות הספציפיות של הלקוח. פורטל זה לא מוצר מדף, ומשתנה מאד מנושא לנושא והאופי הספציפי של האתר.

שמדברים על בניית אתרי פורטלים, ברוב המקרים זה גם יהיה מול חברה מקצועית מאד ועתירת נסיון, או פרילנסר משופשף שיודע להתמודד עם פרויקט בסדר גודל כזה. לכן, גם העלויות יהיו בהתאם.

במקרה הזה אי אפשר סתם לזרוק מספרים באוויר. פורטל מאד פשוט יכול להתחיל בלא פחות מעשיריה ופורטל מורכב במיוחד יכול להגיע גם למליון ₪. בקיצור – המאמר הזה לא יעזור לכם במקרה הזה. פנו לכמה חברות ובקשו הצעת מחיר 🙂

בניית אתרים

טיפים נוספים לקבל המחיר הטוב ביותר ומניעת "הפתעות" בעתיד

  • וודאו שכל אחד מהסעיפים כאן מוגדר בחוזה בניית האתר ומתומחר בהתאם (במידה והדבר אפשרי)
  • "הזול עולה ביוקר" – בבניית אתרים, במיוחד למטרות עסקיות, לא כדאי להתפשר (לפחות לא בהגזמה). "האתר זה הפנים של העסק" וכל הקלישאות האלה – זה לא סתם, במיוחד אם זה אתר שתרצו לקדם ביום מן הימים. שווה להשקיע עוד כמה אלפי שקלים באופן חד פעמי ולקבל מוצר איכותי עם שירות ואחריות.
  • שימו לב כמה מה כתוב באותיות הקטנות והאם המחירים של שירותים אחרים אינם מוגזמים (לדוגמה, אחסון של אתר קטן מאוד לא אמור להעלות יותר מכמה מאות שקלים לשנה).
  • כמובן שיש להשוות בין כמה הצעות מחיר לפני שמקיימים פגישה פרונטאלית מול החברה או החברות שנראות לנו הכי משתלמות.

אתה יכול לעזור לי עם בניית אתר?

כפי שציינתי בהתחלה, היום אני כמעט לא עוסק בבניית אתרים בפועל (מלבד ליווי בתהליך, בעיקר באספקט של קידום אתרים), אבל אני עובד בצמוד עם מספר גורמים שמתמחים בזה וחותם על כל אחד מהם שיוכל לספק עבודה לעילא ולעילא 🙂

לכן אם צריך סיוע ו/או ליווי בהקמת אתר חדש – הינך יותר ממוזמן/ת לפנות אליי.

בניית אתר זאת רק ההתחלה 🙂

אל תפספסו גם את: מחירי קידום אתרים.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט: כל האפשרויות היעילות להגדיל את העסק שלכם

בתור בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים על הפוטנציאל העצום שיש לרשת האינטרנט בפרסום ושיווק העסק ...

הגדלת רשימת תפוצה

יתרונות של ניהול רשימת תפוצה (ו-15 דרכים להגדיל אותה)

רשימות תפוצה הן אחת השיטות היותר ותיקיות ומוכרות להגיע לקהל יעד נאמן שבסופו שאפשר להמיר ...

5 תגובות

  1. neris@laki.co.il'

    אחלה מאמר. כפי שאמרת הוא ארוך מידיי כל תת כותרת הייתה יכולה להיות בקלות מאמר אחר ומושקע בפני עצמו.
    אני מבין שבכוונה לא התייחסת להקמת אתרים במערכות חינמיות כגון וויקס, גוגל סייט (המשודרג) ושות'

    • היי נריה, אכן קצת ארוך 🙂
      התייחסתי קצת למערכות חינמיות בהקשר של בלוגים ואתרי תדמית. בתור מקדם אתרים קצת קשה לי להתייחס למערכות כאלו ברצינות, כנראה בגלל זה אוטומטית כתבתי על זה פחות 🙂

  2. akiva@activenet.co.il'

    מדריך מעולה רק חשוב לציין שבין אתרי תדמית לאתרי מסחר יש גם את אתרי הקטלוג שהם אתרים ללא סליקה אבל עם אפשרות להציג מוצרים וכו'.

    כמו כן, קשה לי להאמין שיש היום נותני שירות שמסוגלים לבנות אתר מקצועי ב 2000 שח אבל אם אתה אומר אני מאמין לך 🙂

    • היי, צודק לגבי אתרי קטלוג. צריך לעדכן 🙂
      יש נותני שירותים גם בפחות מזה אבל לגבי מקצועיות זאת שאלה אחרת…

  3. orel@angoramedia.com'

    אחלה מאמר
    מאוד מקיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *