דף הבית / כתיבת תוכן / איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה?

איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה?

כאשר לארי פייג' וסרגיי ברין פיתחו את מנוע החיפוש של גוגל בסוף שנות ה-90 הם חיפוש דרך להפוך את מנוע החיפוש שלהם לטוב והאיכותי ביותר. באותה תקופה היו מנועי חיפוש אחרים שלטענתם כבר היו מיושנים ולכן מתבקש שיהיה מנוע חיפוש עדכני שיציג תוצאות חיפוש רלוונטיות וממוקדות יותר. מאמר אורח מאת ניסים אוחנה.

איך לכתוב 3-4 מאמרים בשעה

אז הבינו פייג' וברין שפיתוח אלגוריתם יעניק תוצאות חיפוש טובות יותר ממנועי החיפוש האחרים ויספק יותר ערך למחפשים. אותו אלגוריתם מבוסס על מאות פרמטרים שונים המדרגים את איכות האתר ואיכות העמודים בתוך אותו אתר, חלקים מהם ידועים לציבור ואחרים לעולם לא יחשפו.

על אף שגוגל תמיד ינסו לשנות מעט את האלגוריתם, לשפר ולשדרג אותו על מנת לספק תוצאות טובות, איכותיות וממוקדות יותר לגולשים במנוע החיפוש שלהם – הרי שדבר אחד יישאר בראש סדר העדיפויות והוא התוכן המוצג באתר.

המשמעות של התוכן באתרי אינטרנט

באמצעות תוכן זה אנשים יכולים למצוא מה שהם מחפשים. אנשים מחפשים היום הכל באינטרנט: החל מתרופות, תקצירים, סיקורים, מידע היסטורי, ועד לידע בתחומים שונים לעבודות באוניברסיטה, שיטות "עשה זאת בעצמך", מדריכים שונים בנושאים מגוונים, איך לחסוך בהוצאות, איך להרוויח יותר כסף ועוד מיליוני סוגים של חיפושים שונים למטרות שונות.

הדבר הנפלא באינטרנט הוא שלמעשה לכל אחד מהם יהיו תוצאות רלוונטיות. התוצאות הללו מבוססות תוכן. אותו תוכן מסייע משמעותית לזחלן של גוגל הסורק את העמוד, לדרג את האיכות של אותו עמוד וכמובן את הנושא שבו הוא עוסק. כך למשל עמוד שבו יש מידע על אילוף כלבים, לא יצא בתוצאות חיפוש לאדם המחפש תוסף תזונה טבעי נגד סוכרת.

כתיבת תוכן באינטרנט

מי כותב מאמרים היום והאם גם אני יכול לכתוב מאמר ללא ניסיון קודם בתחום?

בואו נחשוב לרגע מי צריך קודם כל מאמרים? למעשה כמעט כל בעל אתר אינטרנט זקוק למאמרים. חברות קידום אתרים זקוקות לשירותי כתיבת למאמרים לקידום האתרים של לקוחותיהם, בעלי אתר תדמית זקוקות למאמרים, אנשים המעוניינים להפוך או לחזק את המיתוג שלהם כאוטוריטה בתחום מסוים יזדקקו למאמרים, משרדי פרסום, חברות שיווק ואחרים גם הם זקוקים למאמרי תוכן. אז למי הם פונים?

מי צריך שירותי כתיבת תוכן?

כתיבת מאמרי תוכן כיום משמשת סטודנטים, חיילים ואפילו אמהות, להרוויח כסף באינטרנט באמצעות יכולת הכתיבה שלהם. למידע נוסף על איך להתפרנס מקידום אורגני ושיווק באינטרנט בכלל.

למעשה גם אדם בעל חוש בסיסי לכתיבה ומעט סבלנות יכול לכתוב מאמרים. בעלי בלוגים גם הם לרוב כותבים את המאמרים שלהם בעצמם ולעתים רבות גם חברות שונות בכל סדר גודל אנשי תוכן.

כל אלו יכולים להיעזר במדריך הזה שילמד אותם איך לייעל את תהליך כתיבת המאמרים, איך למצוא במהירות נושא מעניין למאמר, איך ללמוד במהירות את התוכן לכתיבת המאמרים ואיך לכתוב את המאמר במהירות ובסטנדרטים המתאימים למבנה מאמר באינטרנט.

באמצעות שיטה זו תוכלו לקצץ משמעותית את זמן ההשקעה שלכם לכתיבת מאמרים ולהשתמש בזמן שלכם בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

הערה חשובה: מדריך זה מיועד לכתיבת תכנים פשוטים ובסיסיים, המספקים מידע ראשוני וכללי לנושא כלשהו, ולא בצורה מעמיקה. אפשר לקרוא לזה "מאמרי קידום" למרות ההגדרה המזלזלת-משהו, אבל מי שניחן בכשרון כתיבה (שיכול גם להתפתח עם הזמן והמיומנות בתחום) יכול לקחת את זה כמה צעדים קדימה ולהביא את הערך המוסף שלו בכל טקסט שהוא כותב.

חשיבות התוכן בקידום אתרים אורגני

בתהליך של SEO הדגש בכתיבת המאמרים הוא על איכות התוכן, הרבה יותר מאשר על שילוב ביטויים כאלו ואחרים. מאמר איכותי צריך להיות כתוב בראש ובראשונה עבור הגולשים אך על הדרך גם לעזור לגוגל להבין על מה הנושא מדבר – זאת עושים על ידי שילוב ביטויים רלוונטיים במאמר עצמו, בצורה טבעית ככל האפשר. נכון שגוגל מתחכם ומשתכלל כל הזמן, ויש את עניין ההבנה הסמנטית – אבל הדברים האלה עובדים הרבה יותר טוב באנגלית, "שפת הבית" של גוגל, ובעברית (וסביר להניח גם בעוד הרבה שפות אחרות) יש עוד כברת דרך.

התוכן הוא המלך

איך גוגל "יודע" האם התוכן שלנו איכותי?

גוגל כאמור משתכללים עם הזמן. יש להם יכולת מסוימת להבין עד כמה התוכן איכותי הן מהסתכלות על פרמטרים כמו:

  • אורך התוכן ועד כמה הוא מעמיק בנושא
  • האם התוכן מסתמך על מקורות סמכותיים (בעזרת שימוש בקישורים חיצוניים או ציטטות)
  • האם התוכן משדר סמכות ואמינות
  • האם התוכן פורסם באתר מוכר בתחומו
  • האם מי שהגיע לתוכן מתוצאות החיפוש, "אותת" לגוגל שהתוכן משביע את רצונו? (למשל זמן שהייה מסוים)
  • ועוד…

בנוסף לכל אלו – גוגל מודד גם פרמטרים שונים כמו:

  • האם אנשים מקשרים או משתפים את התוכן הזה ברשתות חברתיות
  • האם אנשים מגיבים לתוכן
  • האם אנשים נוטשים את העמוד לאחר זמן קצר ועוברים לתוצאה מתחרה?

באמצעות שקלול של הגורמים הנ"ל ואחרים, גוגל מקבלים אינדיקציה די טובה לגבי איכות התוכן וכיצד מגיב עליו "הגולש הסביר". כמו כן, תוכן הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד בתהליך אופטימיזציה של אתרי אינטרנט.

איך למצוא במהירות כותרת מעניינת למאמר?

כותרת היא אחד החלקים הכי חשובים בכל מאמר. הצלחתו של מאמר יכולה לקום וליפול על איכות הכותרת – לא פחות. כותרת טובה תגרום למשתמש להיכנס דווקא למאמר שלכם מתוך גוגל, פייסבוק או כל מקור אחר, כותרת גרועה – בדיוק להיפך.

למצוא כותרת טובה לא צריך להיות סיפור מסובך ולא צריך להמציא פה את הגלגל. אחת הדרכים הטובות למצוא כותרות מוצלחות היא פשוט לעשות Reverse Engineering ולקחת השראה מכותרות שכבר הצליחו והוכיחו את עצמן.

איך עושים את זה?

בשלב ראשון נכנס למנוע החיפוש של גוגל ונרשום את ביטוי המפתח שאנו רוצים לקדם ולמצוא לו כותרת בתוספת המילה "מאמר" או "מאמרים". אם לדוגמה מילת המפתח שאנו מקדמים היא "ריהוט משרדי" אז נרשום בגוגל "ריהוט משרדי מאמרים" ונלחץ על כפתור החיפוש.

ריהוט משרדי - חיפוש בגוגל

כעת נפתחה לנו רשימה של תוצאות (נתייחס רק לתוצאות האורגניות ולא הממומנות) שבשאיפה יספקו לנו רשימה של כותרות נפלאות שנוכל להשתמש בהן. כעת אני רוצה שנפתח את כל 10 התוצאות האורגניות בעמוד הראשון בכרטיסיה חדשה בדפדפן (אפשר ללחוץ כפתור שמאלי בעכבר ותוך כדי על מקש הcntl או לתת קליק עם הגלגלת של העכבר).

פתחו את כולם יחד והתחילו לעבור כעת אחד אחד. סביר להניח שתתקלו בעמודים ריקים לפעמים או בתוצאות המובילות ישירות לאתר של חברה או עמוד נחיתה שלה. מה שאתם מחפשים אלו הם אותם בלוגים בתוך אתרי החברות הללו או אינדקסים של מאמרים בנושא באתרי מאמרים שונים.

בואו נמשיך. פתחתם את האתרים? נפלא. כעת סננו את התוצאות הלא רלוונטיות (אותם עמודי נחיתה או עמודים ריקים) והישארו רק עם עמוד המאמרים/בלוג של אתר החברה או אינדקס מסוים של מאמרים.

לדוגמה:

מאמר בנושא ריהוט משרדי

כעת כל מה שנשאר לנו לעשות הוא בעצם לבחור את הכותרות המתאימות לנו מתוך האינדקסים הללו. אם יש כותרת שמצאה חן בעינינו נוכל להשתמש בה, או לחילופין לקחת כותרת מסוימת ולשלב בתוכה את ביטוי המפתח שלנו. לדוגמה אם ניקח את הכותרת "איך לבחור כסא מנהלים?" ונרצה להוציא לה את ביטוי המפתח שלנו "ריהוט משרדי" נוכל לעשות זאת כך: "איך לבחור כסא מנהלים בעת רכישת ריהוט משרדי?".

דרך נוספת ויעילה לא פחות, היא להשתמש בכלי הנהדר BuzzSumo, להריץ חיפוש על הנושא שעליו אנו מעוניינים לכתוב, ולראות אילו מאמרים קיימים כבר בנושא וכאלו שהצליחו להביא לכמות שיתופים נאה – כי למה לא להתבסס על חכמת ההמונים?

איך למצוא וללמוד חומר במהירות לכתיבת המאמר?

אל תסגרו עדיין את העמודים של האינדקסים שפתחתם. ברשותכם יש כעת לא מעט תוכן שתוכלו ללמוד ממנו לכתיבת המאמר שלכם. מרבית האנשים הכותבים תוכן באינטרנט הנם פרילנסרים או נציגים של חברות ולרוב זה לא יהיה אותו אדם שבעל הידע וההתמחות בתחום שלו, לכן יש הצורך ללמוד יותר על הנושא וכיצד לכתוב עליו.

לדוגמה: פרילנסר המעוניין לכתוב מאמרים על ריהוט משרדי, ייאלץ להגיע לאותם אינדקסים שאתם הגעתם אליהם כדי למצוא כותרת מעניינת למאמר שלכם ולקרוא חלק מאותם מאמרים כדי למצוא חומר רלוונטי לכתוב עליו.

בשלב הזה, כאשר האינדקסים מולכם, כל שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח, שוב בכרטיסיה חדשה, כמה מאמרים שעשויים לשמש אתכם לכתיבת המאמר שלכם. כלומר שאם אתם כותבים על ריהוט משרדי אולי תרצו למצוא מאמרים הכוללים את מילת המפתח "ריהוט משרדי" או לפתוח כמה מאמרים שקשורים בתתי נושאים של המאמר שלכם ולשלוף משם פסקה מכל מאמר. לדוגמה במאמר על ריהוט משרדי וודאי תרצו לפתוח מאמר על שולחן מנהלים, מאמר על כיסאות למשרד, מאמר על דלפק קבלה ומאמר על בחירת ארונות אכסון למשרד…

כל אחד מאלה יספק לכם מידע עבור פסקה למאמר שלכם שתוספת של פסקת הקדמה ופסקת סיכום, יהיו מאמר נפלא לקידום האתר שלכם.

כתיבה עם הקפה בסבבה

איך לכתוב מאמר ב15-20 דקות כולל זמן הלימוד?

אני לא מצפה שתקראו עכשיו 5 מאמרים שלמים כדי לכתוב עליהם מאמר פשוט של 300-350 מילים ואת האמת שאתם לא צריכים לעשות את זה.

השיטה היא מאוד פשוטה.

ראשית פתחתם את המאמרים הרלוונטיים בכרטיסיה חדשה וכולם מוכנים בשלוף.

כעת אתם קוראים ברפרוף קל של שתיים – שלוש דקות את פסקאות ההקדמה של אותם המאמרים שפתחתם, כולל המאמר שבו מופיע ביטוי המפתח שלכם.

אתם לא משקיעים יותר מחצי דקה – דקה לכל פסקת הקדמה של כל מאמר. מה שאתם מחפשים פה הוא בסך הכול מידע לפסקת ההקדמה של המאמר שלכם. למעשה לאחר שלב זה יהיה לכם מספיק מידע בשביל לכתוב גם 10 פסקאות הקדמה שונות למאמרים בנושא "ריהוט משרדי" אם תהיו מספיק יצירתיים כמובן.

כעת נרשום את מבנה המאמר שלנו כאשר המידע שקראנו טרי אצלנו בראש. גם כאן לא נשקיע יותר מדקה לכתוב את תתי הנושאים במאמר שלנו.

אם נמשיך עם הדוגמה שלנו, אז לאחר שבחרנו כותרת למאמר וקראנו מידע שישמש אותנו בפסקת ההקדמה למאמר, כעת נרשום את תתי הכותרות שיהיו במאמר, בין פסקת ההקדמה לפסקת הסיכום.

זה צריך להיראות משהו כזה:

  1. "כותרת המאמר"
  2. "פסקת הקדמה"
  3. "אילו סוגי רהיטים אנו צריכים במשרד לנו?" (תת כותרת 1)
  4. "כיצד הריהוט במשרד משפיע על בריאות ותפקוד העובדים?" (תת כותרת 2)
  5. "סדר עדיפויות לבחירת רהיטים למשרד:" (תת כותרת 3)
  6. "פסקת סיכום" / "משפט הנעה לפעולה" – מה שזורם לכם יותר טוב ותלוי בהקשר שבו נכתב המאמר והיכן הוא הולך להתפרסם.

את תתי הכותרות, אם אלה לא קופצות לכם מיד לראש, תוכלו כמובן לדלות גם כן מהאינדקסים והמאמרים השונים שפתחתם ולקבל משם רעיונות או כותרות מוכנות.

כעת לאחר שבניתם את המאמר כל שאתם צריכים הוא לכתוב את פסקת ההקדמה ולהתחיל לכתוב פסקה אחר פסקה את המשך המאמר, כאשר בכל פסקה שאתם עומדים לכתוב אתם נגשים למאמר הרלוונטי שממנו אתם שולפים את החומר – קוראים משם פסקה או שתיים רלוונטיות וניגשים מיד לכתוב את מה שקראתם במילים אחרות, סדר שונה ובסגנון שלכם.

אסור כמובן להעתיק את החומר ולעתים יהיו חומרים שתקראו שגם אם תכתבו עליהם בסדר אחר, עדיין ייחשבו מועתקים או יפרו זכויות יוצרים ומכאן שאתם חייבים להבין שהמקורות שאתם קוראים מהם הם לצורך לימוד והשראה בלבד.

אף אחד לא מצפה שתדעו הכול על כל נושא בעולם ולכן אתם קוראים את המידע באינטרנט ולומדים אותו אך ניגשים לכתוב אותו לאחר מכן במילים ובסגנון שלכם ולכן זה יקדם את אותו תוכן רלוונטי אך בסגנון אחר שלא ייחשב מועתק מבחינת מנוע החיפוש. קיראו עוד על תוכן משוכפל.

כתיבת מאמרים על הדרך

לסיכום

כתיבת מאמרי תוכן הנה חשובה מאוד לפחות כמו ההשקעה בעיצוב האתר שלכם או ההשקעה הכלכלית בפרסום הממומן שאתם עושים לאתר.

באמצעות המאמרים תוכלו לקדם את עצמכם, את האתר שלכם, להביא אליו תנועה מהרשת, לגרום לאנשים לשתף את המידע ולהמליץ עליכם, לבנות את עצמכם כאוטוריטה בתחום שלכם ובסופו של יום לשדרג את העסק, להכניס יותר ולהגדיל את המעורבות והפרסום סביבכם.

כדי לכתוב 2-3 או אפילו 4 מאמרים בשעה יש הצורך להיות מרוכזים במהלך כל שלבי העבודה ומכאן שיהיה לכם קשה מאוד להכין 20-30 מאמרים כאלה מדי יום. השיטה הטובה ביותר היא קודם כל לעבוד בשעות שאתם הכי ערניים (קרוב לוודאי שעות הבוקר) ובשעות אלה עדיין לקחת הפסקה של רבע שעה אחרי כל שעה של עבודה בריכוז גבוהה.

תרשו לעצמכם להתאוורר, לנקות מעט את הראש, ללמוד ולשכוח, למלא הכוס ולרוקן אותה כדי שתוכלו למלא אותה שוב. בשיטה זו תוכלו להיות אפקטיביים מאוד בכתיבת המאמרים לאתר שלכם, לחברה שלכם וללקוחות שלכם. בהצלחה!

עוד מדריכים בנושא כתיבת תוכן:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות ניסים אוחנה

ניסים אוחנה הינו יזם ומורה דרך לאנשים הרוצים להרוויח כסף באינטרנט ולעבוד מהבית.

שווה לקרוא גם את

שיווק באאוטבריין

פרסום באאוטבריין למתחילים

אחד התחומים החמים היום בעולם הפרסום והשיווק זה Content Marketing או שיווק באמצעות תוכן. מסתבר ...

איך לכתוב טוב יותר

איך לכתוב טוב יותר ולשפר את ההמרות באתר שלכם?

מנשמע וזה? הפעם, בא לי לדבר על נושא הכתיבה. זה לא סוד שנושא השיווק בעזרת ...

4 תגובות

  1. rinv@bezeqint.net'

    מאמר מצויין ובעל ערך מוסף המבהיר עד כמה התוכן הוא ה"מלך" . שמח לשתפו אצלי וגם בקרב יזמי TRAVELOR שאני נמנה עליהם השוקדים מדי שבוע על כתיבת מאמר לאתר של המיזם המבטיח הזה. תודה 🙂

  2. ronishwartz@gmail.com'

    מאמר מצוין. מאוד נהניתי לקרוא אותו, תודה.

    האם פרסמתם גם מאמרים העוסקים בשיווק שירותי כתיבת תוכן? אני, למשל, כותב תכנים בנושא טיולים ותיירות מזה כשמונה שנים (באתרים שלי ובעיקר באנגלית) ולאחרונה התחלתי להציע את שירותי הכתיבה שלי דרך "גיג" שפתחתי באתר פייבר (אני מתגורר בחו"ל, כך שאין לי חברה / עסק בארץ…. אבל אני לא כל כך יודע איך למצוא לקוחות פוטנציאליים לגיג שלי…

    אודה לכם אם תוכלו להפנות אותי למאמר מתאים בנושא.

    כל טוב וחג סוכות שמח, רוני

  3. היי רוני,
    כדי לשווק את השירות שלך הכי טוב אני מציע לבנות אתר אינטרנט המציג אותך בצורה הטובה ביותר ולשווק את השירותים באמצעות קידום האתר בשיטות פרסום שונות (קידום אורגני, פרסום ממומן להבאת תוצאות מהירות, שיווק ברשתות חברתיות וכו')

    אפשרות נוספת ללא הקמת אתר היא באמצעות הרשמה לאתרי פרילנסרים – כך למשל אתר xplace. נכון זה עולה מעט כסף – דמי מנוי אך בדרך כלל מחזיר את עצמו ומביא עבודה.

    לגבי נושא קבלת התשלום אתה יכול להירשם לאתר הנקרא "עצמאי-שכיר" שיוציא לך תלוש משכורת כל חודש ולבעלי העסקים יוציא חשבונית – הם יעבירו לך התשלום בניכוי כמה אחוזים על השירות כמובן אך כתלוש משכורת לכל דבר כולל הניכויים השונים.

    מקווה שזה עזר.

    בברכה,
    ניסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *