ClickCease

052-9095200

טיפים לפיתוח ושיווק אפליקציה מוצלחת

מעוניינים לפתח אפליקציה מנצחת? מחפשים טיפים לפיתוח ולקידום אפליקציות? המאמר הבא הוא בשבילכם.

החלטתם שאתם רוצים לפתח אפליקציה מעולה ואפילו הצבתם לעצמכם רף הורדות מיוחל גבוה למדי? מזל טוב! העבודה שלכם מתחילה באותו הרגע בו לקחתם החלטה לפתח אפליקציה וללכת איתה עד הסוף.
אבל, מאיפה מתחילים ואיך מפתחים ומשווקים אפליקציה בצורה נכונה, אפקטיבית ואיכותית? בדיוק כדי לענות על שאלות אלו – הכנו לכם את המאמר הזה.

איזו בעיה אתם מנסים לפתור?

אפליקציות נכשלות בעיקר מהסיבה שהן מנסות לפתור בעיה שלא קיימת. עוד לפני שהתחלתם פיתוח, בצעו מחקר מקיף, בחנו לעומק את קהל היעד שלכם, בצעו סקרים, קראו והשוו מתחרים, ככל שתקדישו יותר זמן בביצוע מחקר איכותי ומקיף – כך גדל הסיכוי של האפליקציה שלכם להצליח. למידע נוסף על קידום אפליקציות.

בחירת הפלטפורמה של האפליקציה

לפני שאתם מפתחים אפליקציה, אחת השאלות החשובות שעליכם לשאול את עצמכם היא על איזו פלטפורמה תרצו לפתח את האפליקציה שלכם. כלומר, ראשית עליכם להחליט האם תרצו לפתח אפליקציה רק לאנדרואיד, רק ל-iOS (אייפון) או לשניהם.

מה חשוב לדעת בהקשר זה?

  1. אם אתם רוצים להנות מקהל פוטנציאלי רחב ומגוון ככל האפשר וכן להגדיל את מאגר משתמשי האפליקציה – כדאי שתישקלו לפתח את האפליקציה לשתי מערכות ההפעלה.
  2. שפות התכנות של שתי מערכות ההפעלה הללו הן שונות. כשמפתחים אפליקציות לאייפון משתמשים בדרך כלל ב-Objective C, כשמפתחים אפליקציות למכשירי אנדרואיד משתמשים לרוב בשפות תכנות כמו Java.בכל חנות אפליקציות יש "חוקים" וכללים שונים שאליהם תיצטרכו להתייחס ולהתאים את האפליקציה. (ב-Google Play, למשל, ניתן להחליף ממודל חינמי לאפליקציה בתשלום, אבל לא ההיפך.)

בניית האפליקציה

האם ניתן לבנות אפליקציה בעצמכם, ללא היעזרות בחברה לבניית אפליקציות?
מי שיש לו רקע תכנותי – בעיקר בשפות תכנות מונחה עצמים, כמו java – אכן יכול לעשות הסבה לתחום בניית האפליקציות ופיתוחן. אבל, זכרו שתחום האפליקציות הוא עולם ומלואו. כדי להיות מומחים בו תצטרכו להשקיע לא מעט שעות וכך גם לוותר על משימות אחרות שלכם.

למה תמיד כדאי להיעזר בחברה מקצועית לפיתוח ולשיווק אפליקציות?
כדי לבנות, לפתח ולשווק אפליקציה – חוץ מהרעיון עצמו לאפליקציה, שבא לרוב מצד היזם – לרוב יש צורך בשירותי חברה מקצועית לבניית אפליקציות ושיווקן.
מדוע כך הדבר? הסיבה לכך היא שכדי לפתח אפליקציה מוצלחת יש צורך בניסיון תכנותי עשיר ובידע רב בכל הקשור אל פיתוח אפליקציות. ואילו כדי לשווק אפליקציות, לא מספיק להכיר את תחום השיווק והפרסום באינטרנט, אלא חשוב מאוד גם לשלוט בדקויות עולם קידום האפליקציות, הן ב-Google Play והן ב-App-Store.

עיצוב האפליקציה

אל תמעיטו בערך של עיצוב האפליקציה – זהו מרכיב בעל השלכות משמעותיות על מידת הצלחתה של האפליקציה. העיצוב הוא אחד ההיבטים שיכולים לעזור לכם מאוד כדי להגיע לרף ההורדות שהצבתם לעצמכם.
האפליקציה שלכם חייבת למצוא חן בעייני המשתמשים כבר כאשר הם רואים אותה לראשונה בחנות האפליקציות ובטח ובטח כאשר הם משתמשים באפליקציה לראשונה. רושם ראשוני מעין זה ניתן להשיג בעזרת עיצוב מעניין ואיכותי לאפליקציה שלכם, שמדגיש את הבידול שלכם על פני האפליקציות המתחרות.
אם אתם רוצים להצליח לבלוט מבין מיליוני האפליקציות המוצעות ברשת – עליכם להשקיע מחשבה ומאמצים רבים על עיצוב ייחודי ומדהים לאפליקציה שלכם. יתר על כן, חשוב שעיצוב האפליקציה יהיה בהתאם להנחיות של גוגל או של אפל (כלומר של הפלטפורמה בהם האפליקציה שלכם משווקת או נמכרת).

שיווק האפליקציה

קידום אפליקציות זו אומנות, ננסה לתת לכם כלים להתחלת השיווק של אחרי הפיתוח.

אחרי שהעליתם את האפליקציה שלכם לאפ-סטור ו\או לגוגל-פליי, זה השלב שבו עליכם להתחיל בתהליך שיווק ופרסום האפליקציה שלכם לקהל הרחב. מטרת שלב זה היא כמובן להביא אתכם לרף ההורדות המיוחל.

כעת נסקור את הדרכים העיקריות שעומדות בפניכם כדי לשווק את האפליקציה:

1. קידום  ASO (App Store Optimization) בחנויות האפליקציה.
הכוונה לביצוע פעולות אופטימיזציה שונות שמטרתן לקדם את האפליקציה גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים, בדרך אורגנית – כלומר מבלי להשקיע כסף (מבחינה עקרונית זה דומה לקידום SEO).

פרסום ממומן
דרך מעולה לשיווק האפליקציה שלכם היא להשקיע על פרסום ממומן בחנויות האפליקציה או בדיגיטל בכלל. באמצעות קידום פרסומות בתשלום אתם יכולים להיחשף לקהל רחב יותר תוך אפשרויות טירגוט מתקדמות וכך לקבל יותר הורדות של משתמשים רלוונטיים.

יח"צ

יחסי ציבור טובים מהווים הוכחה חברתית חזקה ליעילות האפליקציה שלכם. לאפליקציות שמביאות עמם בשורה חדשנית מומלץ מאד להיעזר ביחסי ציבור זה יכול להיות תכנית בוקר, ריאיון, כתבה באחד מאתרי החדשות המובילים ועוד..

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

שיווק שותפים –Affiliate .
ערוץ שיווקי יעיל מאד כדי לקבל יותר הורדות לאפליקציה שלכם הוא שיווק שותפים. הרעיון בשיווק שותפים הוא בגדול להשתמש בתנועה בבעלות אנשים אחרים, בעולם האפליקציות, מקורות שותפים נפוצים הם בלוגים בתחומים טכנולוגיים, אתרי חדשות, מובילי דעה, קהילות פייסבוק ועוד..

טיפים לפיתוח ושיווק אפליקציה מוצלחת

כעת, לאחר שסקרנו את שלבי הפיתוח, העיצוב והשיווק של אפליקציות – נעבור לטיפים שיעזרו לכם לעשות את זה טוב יותר:

1. הצטרפו לקהילות פייסבוק בנושא פיתוח אפליקציות
כדי לקבל יותר מידע על נושא פיתוח האפליקציות וכדי לקרוא טיפים וללמוד יותר מידע שימושי בנושא זה – הצטרפו לקהילות פייסבוק בנושא פיתוח ושיווק אפליקציות. אם אתם תקועים עם בעיה כלשהי או שיש לכם שאלה בנושא, יש סיכוי גבוה שלמישהו בקבוצה יהיה פתרון או תשובה בשבילכם. יתר על כן, מדובר בערוץ נהדר למציאת שיתופי פעולה שונים בתחום העסקי.

2. בגרסאות הראשונות – הסירו תכונות שאינן תכונות ליבה
לאחר בניית אפיון ראשוני לאפליקציה ופירוט התכונות והמרכיבים שלה – שקלו את האפשרות להסיר את התכונות החשובות והנחוצות פחות. כלומר, בגרסאות הראשונות של האפליקציה נסו להציע רק את תכונות הליבה של האפליקציה. אין צורך להשקיע ולהוסיף כבר על ההתחלה את כל הפיצ'רים והתכונות שהיה יכול להיות נחמד אם היה אותן. תוכלו להוסיף אותן לאחר השקת האפליקציה, בחינת הביצועים של תכונות הליבה וקבלת חוות דעת ראשונית מהמשתמשים. זה יאפשר לכם גם לחסוך כסף על הפיתוח הראשוני וגם יאפשר לכם להגיע לשלב השיווק וההפצה בצורה מהירה ובטוחה יותר.

3. האמינו ברעיון שלכם, אך מצד שני גם תבקרו את עצמכם
מצד אחד, חשוב מאוד שתאמינו ברעיון שלכם לכל אורך הדרך. אך מצד שני חשוב מאוד שלא תישכחו גם לבקר את עצמכם ולהיות קשובים לביקורות של אחרים. שאלו את עצמכם – מדוע שאנשים יורידו את האפיקציה שלכם וישתמשו בה? החלק החשוב ביותר במידת ההצלחה של האפליקציה שלכם הוא שתענה על צורך מסוים, שתפתור בעיה מסוימת או שתקל על חייהם של המשתמשים.
עשו מחקרי שימוש באפליקציה וכן ערכו בדיקות ביצועים לעיתים תכופות. בדקו שהאפליקציה שלכם אכן עושה מה שאתם מצפים שתעשה, שהיא עונה על צרכי המשתמשים, שהיא פשוטה להבנה ולשימוש ושהיא נוחה לתפעול. כמו כן, המשיכו לשפר את האפליקציה כל הזמן בהתאם לביקורות המשתמשים ולבדיקות שאתם עורכים ושדרגו היבטים שונים באפליקציה מדי כמה זמן.

4. הכירו את המתחרים שלכם
דרך מעולה לפיתוח אפליקציה מוצלחת יותר – היא ללמוד מטעויות של אחרים וכן לאמץ דברים (כמו תכונות, עיצוב ופיצ'רים אחרים) ש"הולכים טוב" לאפליקציות אחרות בנישה שלכם או לאפליקציות שמציעות דברים דומים.
יתרון נוסף בהכרת האפליקציות המתחרות שלכם נובע מכך שזה מאפשר לכם ליצור בידול משמעותי יותר לאפליקציה שלכם. כשאתם יודעים היטב מה האחרים מציעים, ומה הולך להם טוב יותר או פחות – אתם יכולים לא רק לעשות את זה טוב יותר אלא גם בצורה מקורית ומיוחדת יותר. כלומר, חוץ מלאמץ רעיונות זה גם יעזור לכם להבין כיצד לבדל את הייחודיות של האפליקציה שלכם.

הכי חשוב – אל תוותרו בקלות
אף אפליקציה לא נבנתה ביום אחד. נכון שפיתוח ושיווק אפליקציה אלה תהליכים מורכבים שדורשים השקעה של לא מעט זמן, כסף ומשאבים אחרים. אבל, אם אתם נעזרים בחברה וותיקה ומקצועית לפיתוח ושיווק אפליקציות ואתם דבקים במטרה שלכם, מאמינים בה ועושים הכל כדי להשיגה – אתם תצליחו להשיג את המטרה שלכם ותגיעו לרף ההורדות המיוחל לאפליקציה שלכם ואף תחצו אותו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו