דף הבית / ראיונות / אחד על אחד עם אבי סנטו

אחד על אחד עם אבי סנטו

ברוכים הבאים לעוד ראיון בפינת האחד על אחד שלי. והפעם – אבי סנטו, איש סושיאל בכל רמ"ח איבריו ואחד המשווקים הבולטים בארץ בתחום המדיה החברתית.

אבי סנטו ניו מדיה לעסקים

שלום אבי, אשמח אם תספר קצת על עצמך – כמה שנים אתה בתחום השיווק הדיגיטלי, איך הגעת אליו ומה אתה עושה כיום?

אני עוסק בתחום למעלה מ-5 שנים, לפני עולם הדיגיטל עסקתי המון בשיווק ומכירות בעולמות המוקדים הטלפונים והייתי בין היתר מאמן מכירות של חברות וארגונים.

מהפכת המדיה החברתית והאהבה שלי למחשבים וטכנולוגיה גרמו לכך שאבצע הסבה מקצועית.

פניתי לג'ון ברייס ולמדתי שם את עולם הסושיאל והיתר היסטוריה 🙂

היום החברה שלי אבי סנטו ניו מדיה לעסקים מונה ארבעה אנשי תוכן, מנהל מדיה חברתית נוסף, מנהל קמפיינים ואת עבדכם הנאמן.

כמו כן, בחודש האחרון הצטרפתי לצוות הכתבים של אייס במדור קבוע בו אני סוקר מדי שבועות את הנוכחות החברתית של המותגים הגדולים בישראל ומעניק להם ציון על נראות באינטרנט, נגישות, עד כמה הם פעילים ומגיבים ברשתות החברתיות ועוד.

פעילות החברה מתחלקת לחמישה חלקים:

  • ייעוץ וליווי עסקי לארגונים, חברות, ובעלי עסקים קטנים.
  • ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות ובגוגל.
  • הרצאות וסדנאות בנושא שיווק באינטרנט לחברות.
  • קורס פייסבוק למתקדמים.
  • קורס פייסבוק למתחילים.

בארבע השנים האחרונות ניהלתי תקציבים של למעלה משלושה מיליון ₪ לחברות וארגונים בארץ ובעולם, נפגשתי עם עשרות בעלי עסקים בתהליך ליווי ארוך שעזר בצעד צעד עד להצלחה הכלכלית.

ובנוסף הדרכתי והרצתי במכללות המובילות בישראל, בין היתר אני יועץ ומרצה מוסמך מטעמם משרד הכלכלה ומעביר שם מדי חודש קורסים שונים של שיווק באינטרנט.

מכל הערוצים השונים של שיווק באינטרנט, למה בחרת להתמחות דווקא במדיה החברתית?

המדיה החברתית מאוד משקפת את מי שאני, אני תמיד מסביר לתלמידים שלי וללקוחות אשר להם אני מייעץ שחשוב מאוד להיות היום בקדמת הבמה, לספר ולדאוג "לעבוד" בלהפיץ את השמועה על העסק שלכם, לצלם ולתעד יום יום את הפעילות העסקית שלהם, להיות שקופים ברשת ולפעמים אף לדאוג להעניק לקהל הלקוחות והגולשים הצצה לחיים הפרטיים שלנו, ערכים המעניקים הזדהות והרבה פעמים גורמים ללקוחות לרצות להישאר בגלל אותם סיבות שמניתי.

האם לדעתך שיווק בפייסבוק יכול לעבוד ולהיות אפקטיבי בכל תחום?

בפירוש כן. על ידי בניית תוכנית אסטרטגית נבונה, ניתן לספר את הסיפור ולהגיע לכל קהל יעד שנחפוץ, חשוב לומר באותה הנשימה שזה לוקח זמן וזה תהליכי.

מה לגבי רשתות נישתיות יותר כמו פינטרסט או לינקדאין, האם יש לך קייס סטאדי של קמפיין מוצלח במיוחד או טיפים מעניינים לחלוק בהקשר הזה?

בפינטרסט אני משתמש המון עם לקוחות שלי מתחום הלייף סטייל והעיצוב, מעבר לכך אני ממליץ לכל מנהל מדיה חברתית ומי שמתעסק בשיווק באינטרנט לפתוח בורדים בפינטרסט רק משום שפינטרסט באמת נסרקת גוגל ומקדמת בצורה הטובה ביותר תוכן קליקלבילי ולינקים. יש לכם כתבות שהופעתן בהן? מדיה קנויה? כתבות של הבלוג שלכם? הכניסו את הכל לתוך בורדים בפינטרסט.

לגבי לינקדין, אני נוהג להשתמש או להמליץ על הזירה הזאת בעיקר לעסקים שמחפשים לידים ספציפיים. לדוגמא, לפני חודשיים ניהלתי קמפיין מאוד מצליח בלינקדין לחברה מאוד גדולה בישראל בתחום הביטחון שחיפשה לקוחות אשר יגיעו לתערוכת נשק שמתקיימת בישראל.

לינקדאין הייתה הפלטפורמה המושלמת הן מבחינת קהל היעד והן מבחינת אופציית הטירגוט.

ידוע שאינסטגרם מתפתחת בקצב מרשים בישראל. איזה טיפים היית נותן לגבי ניהול פרופיל באינסטגרם עבור עסקים "אפורים" יותר שויז'ואל זה לא בדיוק הצד החזק שלהם?

אינסטגרם הייתה מאז ומתמיד רשת לשיתוף תמונות. ממליץ בכל קמפיין, במיוחד בכאלה הקוראים לפעולה ולהמרה בדף נחיתה להשתמש בזירה.

רק תמיד תזכרו – הגולשים עדיין רוצים לקבל חוויה אחרת באינסטגרם, תמונות אווירה שמספרות את הסיפור, גורמות לנו להתרגש או להזדהות יעשו את העבודה.

תמונות של "רק היום" או "קנה עכשיו" מקומן ממש לא באינסטגרם.

מה לגבי סנאפצ'ט, לדעתך זה הולך לתפוס בארץ מבחינת פוטנציאל שיווקי?

תפסת אותי על חם… עם כל אהבתי לפייסבוק ושאר חברותיה, התמכרתי קשות לסנאפצ'ט. הזירה החדשה יחסית בישראל צומחת בקצב מסחררו כבר היום היא מדביקה את כמות העלאת הסרטונים לשאר הזירות. יש שם פוטנציאל שיווקי מדהים שבישראל לא הרבה מותגים או חברות גילו.

המיידיות, האופציה וידיעה שתוכן נמחק תוך יממה, גורמת לאנשים להרגיש שם הרבה יותר חופשיים.

כבר היום ניתן לראות את נשיונל גיאוגרפיק, יס בישראל ומספר מועט נוסף של מותגים המתחילים להראות נוכחות בזירה זו.

איך אתה רואה את עולם הSEO משתלב בפעילות שלך?

בגדול עולם הקידום האורגני חי ובועט, יש לי לא מעט לקוחות אשר בהמלצתי לא מוותרים על הקידום הקלאסי, אנחנו מקפידים על מאמרים, תאימות לסלולאר ועל כל יתר ההתניות כמו כן אנחנו עוקבים במרץ אחרי האלגוריתם של גוגל.

מה התוכניות שלך לעתיד?

בגדול השנה הצבתי לעצמי מטרה – לפתוח ערוץ לייב משלי ולשדר פעמיים בשבוע תוכנית בת שעה.

בתוכנית הראשונה באותו שבוע אארח קולגות ואנשי מפתח מתחום השיווק האינטרנט בישראל, ובתוכנית השנייה אלמד את קהל הצופים את רזי השיווק באינטרנט.

חשוב לי לציין שהלימוד יהיה מעשי!

מה הטיפ שלך לבעל עסק שעושה את צעדיו הראשונים במדיה החברתית?

אני ממליץ לו קודם כל להבין שזאת עבודה לכל דבר ובדיוק כמו בעבודה הוא חייב להשקיע זמן לימוד והשקעה רבה מאוד .

המדיה החברתית היא הרבה יותר מלהעלות פוסטים המציגים את המוצר שלך לראווה, היא כוללת בתוכה מערכות פרסום מתקדמות אשר יכולות להעניק לבעל העסק אפיון מדויק של הלקוח הפוטנציאלי שלו.

יחד עם זאת ואת זה אני כותב מניסיון, במידה ובעל העסק אינו טכנולוגי ומעדיף לשכור את שירותיו של בעל מקצוע, עדיין חשוב מאוד שיעבור סדנא או קורס רק על מנת להבין את הפוטנציאל הגלום בעולם המדהים הזה.

תוכלו לעקוב אחרי אבי סנטו בעמוד שלו בפייסבוק.

תודה אבי!

אבי סנטו


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מאור קפלנסקי

אחד על אחד עם מאור קפלנסקי

והפעם באחד על אחד מתארח מאור קפלנסקי, שהוא סוג של שם נרדף לניהול מוניטין באינטרנט, ואחד ...

שוקי מן

אחד על אחד עם שוקי מן

שמח לארח בפינה אחד על אחד את אחד מאנשי האנליטיקס הבולטים בארץ – שוקי מן. לשוקי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה