דף הבית / פוסטים אורחים / שיווק דפוק – לא חבל עליכם?

שיווק דפוק – לא חבל עליכם?

הפעם אני מארח את רוני ריבלין, אחת מהכותבות המוכשרות שאני מכיר, ונותן לה את הבמה להניח זרקור ולתת את הדעת על כמה טעויות שיווקיות שאנשים עושים בפייס.

כל החיים שלנו הם בעצם מופע שיווקי אחד גדול – נכנסנו לכיתה א' עם נזלת באף – תויגנו כחנונים, שיחקנו אותה במשחק הראשון בכדורגל – כולם רוצים להיות חברים שלנו, נראינו כמו מיליון דולר במסיבה – הטלפונים מתחילים לזרום אלינו בסופי השבוע, עשינו רושם טוב בראיון – התקבלנו לעבודה על המקום וכן הלאה וכן הלאה – החיים שלנו הם מופע טווסי שלא מפסיק לרגע.

וכמו חיינו בעולם כך גם הם חיינו הווירטואליים – וזה ממש לא משנה אם אנחנו מנסים לשווק את עצמנו בתור בעלי מקצוע טובים או בתור אנשים שכדאי להימצא בקרבתם, אך לפעמים אנחנו עושים טעויות שאנחנו לא מודעים אליהם, לרוב הטעויות נובעות מעודף מאמץ או במקרה קשה יותר – מחוסר אינטליגנציה חברתית. כדי להסביר למה אני מתכוונת ריכזתי לפניכם 9 טעויות שאנשים עושים ברחבי המרחב הווירטואלי – עולם הפייסבוק.

מסביב לפייסבוק ב-360 מעלות

רבים מאתנו נמצאים בפייסבוק בכל יום – בודקים, מתעדכנים, קוראים, מגיבים ובין היתר רושמים סטטוסים גרועים שמשווקים אותנו באופן רע. לצערי הרב רוב האנשים שעושים את הטעויות הקשות האלו פשוט לא מודעים לכך, אז כפי שהבטחתי – לפניכם 9 השגיאות הנפוצות של המשווק הפייסבוקי – השגיאות חלות על אנשים פרטיים ועל בעלי מקצוע.

9 שגיאות בפייסבוק שעושות לכם טוב לשנייה אבל פוגעות בכם בהמשך

  1. אנשים שכותבים מילות אהבה לבני הזוג – תגידו, מה הבעיה שלכם? הבן זוג שלכם יושב לו בחושך חדר ליד ואתם יושבים עם המקלדת ומרעיפים עליו שבחים ומחמאות? לא עדיף שתניחו לאותיות, תפנו אל בן הזוג ותגידו לו שאתם אוהבים אותו באופן פרטי? תחשבו על זה כי זה פשוט לא נראה טוב, גם אם סבתא שלכם נתנה לכם "לייק".
  2. בעלי עסקים שעושים צילום מסך למחמאות שקיבלו – שמעו, זה טוב ויפה שאתם מקבלים מחמאות ובהחלט הגיוני שתציגו את המחמאה היפה שקיבלתם לחבר קרוב או לבן משפחה אבל כשאתם עושים צילום מסך ומעלים לפייסבוק זה נראה נורא.. איך לומר זאת? "נדחפי" כזה? כאילו אתם מנסים לצעוק: "שימו לב! אני טוב ויש לי הוכחות". בקיצור, המצב האידיאלי היה שמישהו היה כותב לכם את המחמאה בעצמו, אם זה לא בא באופן טבעי כבר עדיף לבקש מלקוח שנעים לכם איתו לכתוב לכם איזה פרגון, לפחות זה יראה טבעי יותר.
  3. אנשים שמעלים תמונות של הילדים שלהם באופן אובססיבי – לפעמים נראה לי שאנשים מביאים ילדים לעולם כדי לצלם אותם ולהעלות לפייסבוק. אני יודעת שזה מופרך אבל כשאני שומעת שהורה שכח את הילד שלו ברכב ורואה בו זמנית הורה שמציג את הילד שלו משתין בשיח בטיול משפחות נראה לי שזה יכול להסתדר באיזו צורה עקומה. בקיצור, יום יבוא והילדים שלכם יגדלו, יבינו את הפוטנציאל הרווחי של תביעה משפטית ויתבעו אתכם על זה שלפני 15 שנים העלתם תמונה מביכה שלהם. אני לא צוחקת, תראו שזה כבר קורה. אגב, גם אם התמונה לא מביכה יש גבול ועדיף שתשקיעו בלגדל את הילד ולהיות ב"כאן ועכשיו" ולא בלפתח את כישורי הצילום שלכם.
  4. אנשים שמצלמים את האוכל שלהם – ככל הידוע לי אנחנו לא בעידן הצנע וגם אם ישבתם במסעדה טובה או הכנתם קדרת בשר בעצמכם זה לא באמת מעניין אף אחד חוץ מאמא שלכם שתכעס שלא השארתם לה כלום.
  5. גברים שמצטלמים עם כלבלבים/ חתלתולים/תינוקות – נראה לי שזו טכניקה שיכלה להיחשב למבריקה במהלך שנות ה-2000, אבל היום, בעידן בו כל אדם שלישי מוציא ספר הוראות לפיתוי גברים או נשים מדובר על שיטה די מוכרת ולעוסה. כשאתם מעלים תמונה של תינוק ומחייכים למצלמה כאילו זה הדבר שאתם הכי אוהבים בעולם אתם בעצם מנסים לגרום לבנות המין היפה לפלוט אנחה ולחשוב: "אוי הוא יכול להיות אבא נהדר לחתול/איגואנה/צרצר שלי. צאו מהסרט גברים יקרים, זה כבר לא עובד על הנשים המתוחכמות של ימינו ואגב.. מישהו פלט עליכם עכשיו.
  6. אנשים שמצלמים את עצמם מתנדבים וקוראים לציבור הרחב להתנדב – צדיקים עושים את מלאכתם בסתר, אחרת עולה החשד שהמלאכה מתבצעת למען הלייקים וזה שאתם מתחכמים ומוסיפים משפט כמו: "תתנדבו גם אתם – זה עוזר לנפש" או כל משפט מסוג זה או אחר לא משנה את המצב אלא רק מראה שניסיתם "להתחכמה לו", כלומר – עדיין ברור לכל שהמטרה הגדולה שלכם היא לשים את עצמכם במרכז ולקבל שבחים ולייקים על נפשכם הטובה.
  7. בנות שמצלמות את עצמן בבגד ים + שרבוט שפתי ברוז – לא משנה באיזה גיל אתן זה פשוט עצוב ומביך – אפילו את האנשים שמסתכלים עליכן מצטלמות (במקרה יצא לי לצפות בתופעה בחוף הים ובכיכר רבין – שם היה מדובר רק על פוזה מוזרה ושפתי ברווז). כשאתן עושות את זה אתן בעצם מנסות להראות לכולם כמה אתן שוות אבל בתכל'ס אתן עושות בדיוק ההפך וחבל.
סלפי מטופש
בתמונה: דווקא גבר עם פרצוף דאק פייס מטופש
  1. טחינת דעות פוליטיות – דיי תעזבו אותנו בשקט. כל שבוע יש נושא חדש שמטריד את יושבי המקלדות וזה טוב ויפה לנהל דיונים אבל עד גבול מסוים, אז אם אתם לא יכולים להפסיק פשוט עשו טובה – פתחו קבוצה נפרדת ותנו לנו לנסות לחיות בין ביבי, לכתבי האישום, לדאעש, להתנחלויות, לליברמן, בוז'י, כחלון וכל השיירה, אתם פשוט יוצאים מעיקים.
  2. טבעונים / צמחונים וקוטפי פטריות מטיפים – צאו לנו מהצלחת בבקשה והפסיקו לנסות לגרום לנו להצטער על כל ביס שלקחנו. לאחרונה נראה כאילו המצב יצא משליטה ואפילו הגיע לאלימות – נגדה אתם בעצם פועלים, אז בואו פשוט נחליט שאיש איש בצלחתו יחיה ואם מישהו ירצה לשמוע על עולם הטבעונות או הצמחונות הוא יבקש את עזרתכם.

כל הפעולות שהזכרתי גורמות לי ולרבים אחרים לעשות את הפעולה הנוראית שעונה לשם: "לאנפרנד" וכדי להפוך את העולם הווירטואלי למקום טוב יותר לבריות חשבתי להביא את הדבר למודעות הקהילה.

אם מצאתם את עצמכם בין הסעיפים נסו להיות כנים עם עצמכם ובמקום להתמלא כעסים פשוט קחו נשימה ובדקו האם יש משהו בדברים, אם לא – המשיכו בדרככם ושיהיה בהצלחה.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות רוני ריבלין

רוני ריבלין - קופירייטרית, בוגרת תואר ראשון בספרות ובעלת תעודה מ"הבצפר" - בית הספר של חברות הפרסום. בנוסף רוני היא סטודנטית במגמת כתיבה עיתונאית וניו-מדיה בבית ספר "חשיפה.

שווה לקרוא גם את

שיווק חכם בעזרת תוכן

מה קורה כשמשלבים פרסום באאוטבריין עם שיווק בפייסבוק?

רימרקטינג יכול להיות הרבה יותר מבאנרים בגוגל ומודעות מכירתיות בפייסבוק: שיווק באמצעות כתבות תוכן מזרים ...

קידום בגוגל איטליה

איך נכנסנו לעמוד ראשון בגוגל תוך 4 וחצי חודשים ב-3 ביטויי מפתח בשוק תחרותי בגוגל איטליה

פוסט אורח מעניין מאת מעוז זוגרבו, על קידום אתרים בחו"ל (ספציפית גוגל איטליה), נושא שאני ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה