052-9095200

ייעוץ עסקי / יועץ עסקי – האם העסק שלך באמת צריך את זה?

אם אתם בעלי עסק פעיל שמתנהל באופן שוטף, ואתם לא כל כך בטוחים שהעסק ממצה את מלוא הפוטנציאל שלו, ורוצים להפוך את העסק למצליח יותר, ייתכן שאתם זקוקים לשירותיו של יועץ עסקי.

רבים נמנעים מלהתקשר מול שירותי ייעוץ כאלו ואחרים משום שאלו נתפסים כמותרות.

יועץ עסקי

בעלי עסקים, ודאי כאלו שמנסים להבין כיצד הם יכולים לצמצם את ההוצאות השוטפות שלהם, חוששים שפניה ליועץ עסקי רק תגדיל את ההוצאה של העסק, ולא בהכרח תייצר עבורם הכנסות נוספות.

חלק מבעלי העסקים הם למודי ניסיון, ומאחר שהתקשרות כזו או אחרת בעבר מול יועץ עסקי לא הניבה לעסק את התוצאות המצופות, הם הפכו סקפטים וחשדניים, ולא ממהרים לפתוח את הכיס.

העסק לא רווחי? או שאתם פשוט רוצים להוציא ממנו יותר? כך או כך – במאמר הזה אנסה להסביר כיצד יועץ עסקי יכול לסייע לבית העסק שלכם לצמוח, לצמצם הוצאות, לחשוב מחוץ לקופסה ולהגדיל את קהל הלקוחות של העסק. בואו נתחיל.  

1. איתור קהל היעד של העסק

יועץ עסקי בעל ניסיון יסייע לעסק שלכם להבין היכן נמצא קהל היעד שלו.

הוא ינתח את פעילויות השיווק הקיימות שמבצע בית העסק ויבצע אנליזה על מנת להבין האם בית העסק פועל בערוצים הנכונים.

שפע הערוצים הדיגיטליים לשיווק שמציע לנו העידן הדיגיטלי עלול לעיתים להתגלות כחיסרון גדול: בעלי עסקים רבים לא יודעים לאתר את הערוצים הרלוונטיים להם, מנהלים אסטרטגיית שיווק מבוזרת, משקיעים את תקציבי השיווק במקומות הלא נכונים, ומתאכזבים כאשר התוצאות אינן משביעות רצון.

בואו ניקח דוגמה: נניח, לרגע, שטכנאי מכונות כביסה רוצה לפרסם את שירותיו באזור השפלה.

האם נכון יהיה לטכנאי מכונות הכביסה לפרסם את עצמו בערוץ הפייסבוק בצורה ממומנת?

בכלל לא בטוח שפרסום כזה יעשה את העבודה. עסקים המשתייכם לתחום התיקונים והחירום הם עסקים שמתאפיינים בכך שהלקוחות הם אלו שמבצעים אליהם את הפניה הראשונית. אף אחד לא גולש להנאתו בפייסבוק, צופה במודעה הנוגעת לשירותים של טכנאי מכונות כביסה, ומחליט להשאיר פרטים כדי שזה יפנה אליו בעתיד. גם אלמנט הזמן והדחיפות משחקים פה תפקיד משמעותי.

הדרך הסבירה יותר לפרסם את שירותיו של הטכנאי היא דווקא באמצעות קידום אורגני או ממומן לאתר של העסק, ו/או באמצעות פרסום באינדקסים מובילים של בעלי מקצוע.

יועץ עסקי טוב ידע לאתר את הפערים האלו שבין הרצוי למצוי באיתור קהל היעד של העסק, ולנתב את המשאבים המושקעים באפיקים הלא נכונים, לאלו שכדאי יהיה לעסק להשקיע בהם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

2. רווחיות בעסק

לא מעט בעלי עסקים נכשלים בחישוב הרווחיות של השירותים שהם מספקים וכפועל יוצא, מתמחרים לא נכון את המוצר או השירות שהם מעניקים ללקוח.

הסיבה הנפוצה ביותר לחישוב רווחיות שגוי היא מיפוי חלקי בלבד של הוצאות העסק. מרגע שלא כלל ההוצאות הצפויות משתקפות בתוכנית העסקית, עלול העסק לתמחר באופן שגוי את המוצרים או השירותים שלו.

סיבה נוספת לחישוב רווחיות שגוי נעוצה בעובדה שלא תמיד קמפיינים שיווקיים משיגים את יעדיהם. למשל, אם בעל עסק החליט להשקיע 1000 ש"ח בשיווק דיגיטלי בכל חודש ומצפה לגייס באמצעות השקעה זאת 10 לקוחות בכל חודש, הוא עלול להגיע למצב של תמחור לא נכון, במקרה שבפועל המספר הממוצע של הלקוחות המצטרפים לעסק הוא 5 בלבד.

יועץ עסקי ידע למצוא את הפערים במודל הריווחיות שפיתח העסק, ולאתגר אותו כראוי.  

במידה והעסק שלכם רווחי – זה מצוין, החכמה היא לדעת גם למנף את הרווחיות ולבצע השקעות שיניבו עוד כסף בהמשך.

אני מדבר עוד על השקעות בסרטון הבא:

וגם – מצרף את המדריך המושקע שלי על 12 אפיקי השקעה שחובה להכיר.

3. מיפוי ספקים אפשריים

יועץ עסקי יכול לסייע לבית עסק לאתר ספקים פוטנציאליים שיספקו לו שירותים מוזלים ביחס לספקים איתם הוא מתקשר כיום. אם יועץ העסקי יש ניסיון בתחום, הוא ודאי מכירים ספקים וצרכנים בשוק אשר רלוונטים לצרכים של בית העסק.

לעיתים, החלפה של ספק יכולה להוות הזדמנות של ממש לחיסכון כספי לא מבוטל, תוך שמירה על איכות השירותים המתקבלים.

יתרה מכך, במהלך מיפוי הספקים האפשריים, יכול בית העסק להבין כי חלק מן השירותים שהוא צורך מן הספקים הנוכחיים הוא מיותר עבורו, ולבצע רענון של הדרישות העסקיות שלו מקהל הספקים של העסק.

4. איתור הערך המוסף של העסק

מובן מאליו שלא כל העסקים משתווים זה לזה בכלל הפרמטרים. בעלי עסקים שונים יכולים למכור את אותו מוצר בדיוק, אולם במחיר שונה, בזמן אספקה שונה, באיכות תמיכה שונה, בתקופת אחריות שנבדלת מזו שמציעים העסקים המתחרים ועוד.

בעל עסק צריך להבין מהו הערך המוסף שהוא יכול לספק ביחס למתחרים, ולנתח אותו על מנת להסיק האם הוא ערך מוסף המייצר ללקוח יתרון ממשי.

לעיתים, הערך המוסף שמייצר בית העסק, כלומר, הסיבה להתקשר דווקא עם בית העסק הזה ולא אחר, הוא לא משמעותי ולא מהווה זרז אמיתי לקהל הלקוחות להתקשר דווקא עם בית העסק הזה.

במקרים כאלו, חשוב שהיועץ העסקי ינסה להבין מה באמת חשוב ללקוח: האם מחיר זול יותר או זמן אספקה מהיר יותר? האם פריסה לתשלומים או אחריות לתקופה ארוכה יותר?

מי שנתקע בבית עם דוד שמש תקול יהיה מוכן, לא מעט פעמים, לשלם יותר ובלבד שיקבל דוד שמש חדש בתזמון המהיר ביותר. 

5. ביצוע Up Sale

יועץ עסקי צריך לסייע לבית העסק להבין האם הוא יכול להגדיל את הרווחיות הממוצעת שלו מלקוח.

הדוגמה הקלאסית במקרה הזה היא דוכן בגדים בקניון. לא בטוח שבעל הדוכן יוכל לשכנע אישה שרכשה לעצמה שתי שמלות חדשות, לרכוש גם שמלה שלישית. עם זאת, ייתכן שקל יהיה לו דווקא לשכנע אותה לרכוש לעצמה תכשיט נאה שהולם את שתי השמלות החדשות.

יועץ עסקי בעל ניסיון בתחום יוכל לזהות בקלות את האפשרויות להגדיל את הרווחיות מן הלקוח, ולסייע לבית העסק להטמיע את מתודות המכירה החדשות בעסק.

6. צמצום עלויות

אם היועץ העסקי שאיתו התקשר בית העסק הוא רציני, הוא ודאי יתחיל ממיפוי ההוצאות של בית העסק וינסה לצמצם אותן ככל האפשר. הפעילות השוטפת של העסק לא תמיד מותירה די זמן לבעל העסק למפות את ההוצאות החריגות שלו, ולנסות לתת להן מענה באמצעים שונים.

זה בדיוק המקום שאליו יכול להיכנס יועץ עסקי על מנת לסייע לבעל העסק.

יועץ עסקי טוב ינתח את תהליכי העבודה בעסק, יאתר תהליכים שפועלים באופן בלתי יעיל ובצורה לא אפקטיבית, וימליץ לבעל העסק כיצד הוא יוכל לבצע את העבודה באמצעים אוטומטיים, שיאפשרו מיקוד משאבי כוח האדם של העסק לאפיקים מניבים יותר.

כתבתי מאמר לדוגמא בתחום שלי: איך לצמצם הוצאות של קידום אתרים.

7. ניהול אסטרטגיית תגובה

עסקים, למרבה הצער או השמחה, תלוי את מי שואלים, אינם פועלים בחלל ריק.

לכל עסק ישנם מתחרים, והמתחרים האלו מנהלים את אסטרטגיית השיווק שלהם על מנת להגדיל את הרווחים של העסק, לא מעט פעמים, על חשבון בית העסק עצמו. זוהי, כמובן, פעילות לגיטימית, וכך פועל משק תחרותי בריא.

יועץ עסקי בעל ניסיון, אמור יהיה לסייע לבעלי עסקים להתמודד עם צעדים שונים שמבצעים המתחרים. המתחרה העיקרי הוריד מחיר, האם גם העסק נדרש לעשות זאת? המתחרה מתמקד בשיווק לפלח מסוים באוכלוסיה, מהו פלח האוכלוסיה שבו צריך להתמקד העסק עצמו?

לא מעט שאלות עולות בהקשר של התמודדות עם טקטיקות שיווקיות בהן נוקטים המתחרים, ולעיתים את התשובות לשאלות אלו ניתן לקבל רק בדיעבד. ייעוץ עסקי מקצועי לבעלי עסק הוא כזה שצבר לא מעט ניסיון בגיבוש אסטרטגיות תגובה שכאלו. 

במידה ואתם עוסקים בשיווק דיגיטלי, מצרף סרטון שיכול לעזור לכם לבצע מחקר מתחרים:

8. הגדלת כמות הלקוחות החוזרים לעסק

אחד המאפיינים החשובים ביותר המתייחסים ללקוחות חוזרים, הוא העובדה שקל הרבה יותר למכור ללקוחות כאלו.

לקוח חוזר מכיר את דרך ההתקשרות עם בעל העסק, את איכות השירות שהוא מספק, את טיב המוצרים או השירותים שלו ואת הנטיה שלו לעמוד בהתחייבויות. אם לקוח כזה מעוניין להתקשר שוב מול בעל העסק, הרי שהוא לא צריך לעבור את תהליך השכנוע הפנימי שמאפיין לקוח חדש.

זאת הסיבה, שבמידת האפשר, כדאי לכל בית עסק להגדיל ככל האפשר את שיעור הלקוחות החוזרים של העסק. יועץ עסקי מקצועי ידע להמליץ לבית העסק, על הדרכים שבהן יוכל העסק לפעול, על מנת להפוך לקוחות מרוצים של העסק, ללקוחות חוזרים.

לא בכל תחום הפיכת לקוח ללקוח חוזר היא רלוונטית. אם סיפקתם ללקוח שירותי הובלה של דירה בצורה איכותית, לא בטוח שתצליחו לשכנע אותו לרכוש דירה נוספת רק כדי לזכות שוב בשירותים שלכם. עם זאת, בהחלט תוכלו לדרבן לקוח כזה להמליץ על בית העסק שלכם, בתמורה למחווה יפה.

9. תהליכי מדידה שוטפים

אם היועץ העסקי סייע לכם להטמיע אחת או יותר מן השיטות שהוזכרו במאמר הזה, ודאי תירצו, בתור בעלי עסק, להבין האם התהליכים האלו שיפרו את היכולת שלכם להגיע לקהל הלקוחות ולמכור לו.

לכן, ישנה חשיבות רבה, בנוסף לשילוב טקטיקות שיווקיות שונות, גם להטמעה של כלי מדידה וניטור שיסייעו לכם להבין האם הביצועים של העסק אכן השתפרו.

כאשר יועץ עסקי כזה יסייע לכם לשלב תהליכי מדידה בעסק, חשוב יהיה שתסכימו על המדדים אחריהם אתם מעוניינים לעקוב. לעיתים, כדי לקבל את תמונת האמת של מצב העסק, כל שנדרש הוא להסתכל על אותם נתונים בדיוק, רק מזוית שונה.

נניח לרגע שבית העסק רצה להגדיל את התנועה של גולשים לאתר האינטרנט שלו. ונניח לרגע שגדילה של תנועה כזאת לאתר אכן התרחשה בחודשים האחרונים. מדידה נכונה של התנועה תאפשר לבית העסק להבין כיצד הוא שיפר את מדד התנועה לאתר, ובפרט, אילו קמפיינים עבדו טוב יותר ואילו פחות, אילו ערוצים שיווק היו מוצלחים ואילו פחות, מתי פעילות השיווק הייתה אפקטיבית ומתי פחות. כפועל יוצר, על בית העסק יהיה לשפר ולטייב את תהליכי השיווק שלו בעתיד.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו