פיתוח עסקי, אסטרטגיה ושיווק בעולם דיגיטלי – המדריך המלא

החלטתי לשתף אתכם בידע מקצועי שאותו צברתי לאורך השנים בעבודתי כיועץ ארגוני, יועץ אסטרטגי המניע תהליכי שינוי וצמיחה.

פיתוח עסקי ואסטרטגיה בעולם דיגיטלי

מהי אסטרטגיה ברמה הכוללנית?

 מדוע מרבים בעולמות העסקיים והניהוליים להשתמש במילה הגדולה הזאת – אסטרטגיה?

מושג שאומץ מהעולם הצבאי לעולמות הניהול, השיווק הפיתוח העסקי? אומץ גם לעולם ניהול מכירות ושרות לקוחות?

המושג הגנרי, אסטרטגיה אומצה על ידי השוק העסקי והניהולי, והפכה לבאז וורד בכל מה שקשור על תוכניות לטווח הארוך והבינוני.

מושג זה אומץ בתהליכים של עדכון חזון ותרבות ארגונית המתבססת על ערכים ומוסר. בכדי להגשים חלומות ולעמוד ביעדים עולם העסקים מחויב לבנות אסטרטגיה תואמת וראויה.

בואו וננסה במאמר ופוסט הזה לעשות קצת סדר ולתת הגדרות יותר ממוקדות ופשוטות למושג היסוד החשובים כל כך למקצועות הניהול השונים.

האם אסטרטגיה היא מפת משימות?

אנו מבקשים לציין כי אסטרטגיה היא “התוכנית הגדולה”.

היא מפת הדרכים המציגה את החזון, היעדים והמטרות ברמת המקרו, להשגה בכל אחד מהתחומים השונים.

בלעדיה חברות ומנהלים מתקשים ואינם מסוגלים להתקדם להשגת המטרות שנקבעו. טקטיקה מנגד עוסקת בתוכנית פעולה להשגת המטרות של כל תוכנית אסטרטגית והיא חשובה לא פחות.

כיועצים אסטרטגיים היינו מבקשים לקבוע את התובנות הבאות בעבורך:

כיועצים אסטרטגיים העוסקים בפיתוח וייעוץ עסקי וכיועצים ארגוניים בעלי ניסיון מוכח מאז 2006.

מבקשים לקבוע כי תכליתה המרכזית של ה- אסטרטגיה בעולם העסקים והניהול – מיועדת להביא לשיפור ביכולות הניהול של החברה שלך.

בפשטות, כיועץ עסקי העוסק בשיפור תוכניות עסקיות ותוכניות אסטרטגיות מאמין כי: “אימוץ אסטרטגיה ניהולית אפקטיבית ועדכנית לצרכי החברה תאפשר גם לך כבעלים וכמנכ”ל להשיג צמיחה גדולה יותר. לשפר את מדדי הרווחיות. לשפר מכירות. לשפר את השרות ללקוחות. זאת ועוד, בעיקר לשפר את יכולתך לצמוח ולהתפתח ולגדול בפלחי השוק שלך על חשבון המתחרים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

השימוש ביועץ עסקי – יועץ אסטרטגי עשוי להביא גם לך לתועלות גבוהות ומדידות.

קבלו מידע ותובנות נוספות בנושא צמיחה ושינוי ארגוני

כיועצים אסטרטגיים אנו מובילים תהליכים שיביאו אותך להשיג הרבה יותר מטרות עסקיות כבר בטווח הקצר והבינוני.

כאן אנו במדריך להיכרות עם עולמות ה – אסטרטגיה. פיתוח עסקי. שיווק.

ניתן גם לך “טעימה” ראשונית.

נעשה זאת באמצעות מדריך מקיף המחולק ל – 3 חלקים.

אנו בטוחים כי כאן במאמר המקיף תוכל לקבל מידע ותובנות לגבי המושגים הרלוונטיים הבאים:

  • אסטרטגיה שיווקית
  • אסטרטגיה של מערכי מכירות
  • אסטרטגיה של בידול ומיתוג, צמיחה
  • אסטרטגיה דיגיטלית וגם אסטרטגיה לניהול מוקדי שרות לקוחות.

אתם כמנכ”לים וכבעלי חברות ועסקים, תמצאו את כל המידע הראשוני שחשוב לדעת.

מושגי יסוד בתחום מקצועות הניהול האפקטיבי עדכניים לעשור השלישי של המאה ה- 21

1. בואו ונכיר את המושג אסטרטגיה ניהולית

דעו כי תמיד אסטרטגיה ניהולית מבוצעת ברמת הנהלה דירקטוריון ומנכ”ל.

אסטרטגיה ניהולית עוסקת בהקצאת משאבים ודורשת ממנהלי החברה לקבל החלטות כמה שיותר נכונות בדרך להשגת היעדים והמטרות.

כמו כן מתפקידה לעסוק בהקצאת המשאבים והאמצעים לעובדים ומנהלים בכדי שהם יוכלו להביא את תרומתם המקסימלית כל אחד מתחומו למען השגת מטרות ויעדים מול המתחרים.

הגדרת המטרות והדרך שהארגון הולך בה חשובה ועוזרת לארגון על משאביו ופעילויותיו להתקדם יחד באופן אחיד וממוקד.

ללא בזבוז אנרגיות ומשאבים מיותרים. בקצרה אסטרטגיה ניהולית עוסקת בצורך לבנות גשר ולהשלים את הפערים בין איפה שהארגון העסקי נמצא כיום לבין המקום שהוא רוצה להגיע אליו.

2. בואו ונכיר את המושג אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה תמיד עוסקת בפן השיווקי ובביסוס התכנון האסטרטגי המציג בסופו של יום את אבני היסוד של כל חברה ועסק.

אסטרטגיה שיווקית גם בעבורך כמנכ”ל וכבעלים חייבת להיות עדכנית מקצועית. מטרתה להביא לכך שהעסק שלך ימכור יותר. יותר מהמתחרים. ייעוץ אסטרטגי ושיווקי הוא ההתמחות המקצועית שלנו.

כיועצים אסטרטגיים אנו חיים את עולמות ה- B2B ועולמות ה- B2C. מתמחים בבנייה או עדכון אסטרטגיה שיווקית על פי צרכיך.

חשוב לנו כי תדע שאת אסטרטגיה שיווקית מקצועית שאנו נעדכן ו/או נכין בעבורך מנתחת את השוק והמתחרים.

נזהה פוטנציאל לצמיחה ונבנה תוכנית אסטרטגיה שיווקית להשגת המטרות העדכניות האלה. כיועצים אסטרטגיים, אנו נעדכן גם את האסטרטגיה השיווקית שלך כך שתחזק ותבדל את היתרונות והצעת הערך ביחס למתחרים.

3. הדרך הנכונה לאתר אסטרטגיה שיווקית ראויה?

מניח כי ידעת שאסטרטגיה שיווקית עדכנית תשפר את סיכוי החברה שלך להשיג את יעדי הצמיחה בשווקים תחרותיים במאה ה- 21.

רצינו לעדכנך כי אסטרטגיה שיווקית תמיד מתייחסת לארבעה תחומים עיקריים, הנקראים: Product – Price – Place Promotion. כלומר: מוצר, מחיר, מיקום, קידום מכירות.

בעשור השלישי של המאה ה- 21 התחרות קשה על כל לקוח ולקוח.

אנו שמים דגש כבר מהשלב הראשון לטפל בשיפור חוויות הלקוחות הן בתהליכי המכירה. זאת ועוד, אנו מתמחים בשיפר מערכי שרות לקוחות ומוקדים כך שאחוזי הנטישה יקטנו ואחוזי הנאמנות של הלקוחות יגדלו.

בנוסף, אנו מקפידים כי כל תוכנית שיווקית תכלול שיפור במערכי ההפצה תוך חיזוק המיתוג והבידול של החברה שלך.

נאתר ונשפר את כל ה – Brand Drivers כבר מהשלבים הראשונים של המגע עם הלקוחות הפוטנציאלים והלקוחות הקיימים.

4. אסטרטגיה דיגיטלית לניהול ומיתוג החברה שלך

אסטרטגיה דיגיטלית או אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית לנוכחות המקוונת של החברה שלך.

זה כולל את אסטרטגיית השיווק המקוון, עיצוב אתרים, תוכן מדיה חברתית ועוד. כל אלה מאד חשובים לתהליכי חיזוק המיתוג הנראות והבידול שלך מול המתחרים. למידע נוסף על מיתוג עסקי באינטרנט.

ישנם ארבעה שלבים עיקריים לפיתוח אסטרטגיה דיגיטלית:

  1. הגדרת המטרות והיעדים העסקיים
  2. תכנון חווית הלקוח
  3. פיתוח אסטרטגיית שיווק מקוונת
  4. הקמת האתר וערוצי המדיה החברתית

חשוב כי תדעו שאסטרטגיה דיגיטלית היא תוכנית פעולה הבאה להציג את הדבר הבא: כיצד החברה שלך תשתמש באינטרנט ובטכנולוגיות דיגיטליות אחרות כדי להשיג את מטרותיה.

האסטרטגיה הדיגיטלית של חברה יכולה להיות ספציפית לתעשייה מסוימת, לחברות מכל הסוגים והגדלים המעניקות שירות, ולעסקים או שהיא יכולה להיות כללית יותר.

היעזרו במומחי קידום ותוכן

יצירת אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת מתחילה בהבנת המסע של הלקוח. היא מחויבת להבין את הצעת הערך הייחודית שהחברה מעניקה ללקוחותיה. כמו כן, יש לנטר ולעדכן כל הזמן אסטרטגיות דיגיטליות כדי להתחשב בשינויים בסביבה העסקית, בתחרותיות ובצרכי הלקוחות ובנוף הטכנולוגי המשתנה תדיר.

אנו כיועצים אסטרטגיים לא פעם בתחום הייעוץ והפיתוח העסקי נאלצים לשלב כוחות עם מומחים מעולמות הקידום האורגני. דניאל זריהן, הוא אחד מהטובים בשוק.

אסטרטגיה דיגיטלית היא כינוי הגג לכל הטקטיקות הדיגיטליות בהן משתמשת חברה לקידום המוצרים והשירותים שלה. טקטיקות אלו כוללות קידום אתרים אורגני, פרסום בתשלום לקליק, שיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא”ל, עיצוב ופיתוח אתרים, יצירה וניהול של תוכן.

דעו לכם כי אסטרטגיה דיגיטלית היא לא רק יצירת אתר אינטרנט או פרופילים במדיה חברתית.

מדובר בשימוש בנתונים כדי להבין מה הלקוחות רוצים וצריכים על מנת ליצור חוויה משתמש מדהימה כך שהגולשים – הלקוחות ירגישו שהם חשובים.

5. מהי אסטרטגיה נכונה למערכי מכירות מתקדמים

התחרות בעולמות העסקיים נעשית קשה מיום ליום. כיום כל החברות והעסקים לא נמדדים על פי יכולות השיווק ורמת השרות שלהם. חברות נמדדות ביכולות לגדול על חשבון המתחרים ולהיכנס לשווקים חדשים. גידול במחזור המכירות הוא אחד המרכיבים היותר חשובים להצלחת כל חברה עסקית. אסטרטגיה של ניהול ושיפור מערכי מכירות קריטית להמשך הצמיחה.

כיום מערכי המכירות חייבים להיות פרו אקטיביים, ממוקדי מטרה ובעיקר עליהם להיות מקצועית ברמה הכי גבוהה.

בוא ללמוד כיצד משפרים את תהליכי המכירה גם אצלך בארגון. חשוב לנו לעדכן גם אותך כי כיום מי שלא מתעדכן במודלים החדשים והאפקטיביים לניהול אסטרטגיה של מערכי מכירות מצטיינים נשאר מאחור.

כחברה העוסקת בפיתוח והדרכה למערכי מכירות מתקדמים, פיתוח מנהלים וליווי שטח לצוותי מכירות אנו מציעים גם לך ימי השתלמות, הדרכות וסדנאות לשיפור מיומנויות המכירה והשרות ללקוחות.

6. אסטרטגיה נכונה לשיפור הבולטות בגוגל

גוגל הוא אחד ממנועי החיפוש הפופולריים ביותר באינטרנט.

זוהי חברת ענק השולטת בכל מה שזז בתחום.

משימתה הבלעדית היא לספק תוצאות חיפוש איכותיות ורלוונטיות למשתמשים.

האחרים פחות מעניינים אותה. לגוגל יש הרבה אסטרטגיות שונות כדי לשפר את הבולטות שלה. אחת מהאסטרטגיות הללו היא ליצור תוכן איכותי ומקורי ולהשתמש בו באופן שיועיל לגוגל.

לשם כך, ישנן שתי דרכים עיקריות שבהן גוגל יכולה להשתמש בתוכן מקורי:

ראשית, הם יכולים ליצור תוכן מקורי משלהם ולפרסם אותו באתר או בבלוג שלהם.

שנית, הם יכולים לשתף פעולה עם חברות אחרות כדי לפרסם תוכן מקורי באתרים או בלוגים אחרים כדי להשיג יותר נראות באמצעות התנועה של אתרים אלה וקישורים חזרה לאתר או לבלוג של גוגל.

כל אחד מבעלי האתרים משמש כפלטפורמה למתן ערך למחפשים- ללקוחות של גוגל. ככל שהתוכן שלך באתר איכותי יותר, גוגל מקדם אותך במיקומים האורגניים.

הכירו את הלקוחות – אמצו את הגישה של גוגל לפרסונליזציה

בשנים האחרונות גוגל מקדמת את המגמה של השימוש בטלפונים הניידים ולכן נענישה אתרים שמהירות הגלישה והנראות בנייד לא עומדת בסטנדרט החדש של גוגל.

גוגל עובדת כעת על מספר אסטרטגיות לשיפור הבולטות שלה. אחת מהאסטרטגיות הללו היא לספק תוצאות חיפוש טובות יותר למשתמשים בנייד. אסטרטגיה נוספת היא להפוך את מנוע החיפוששל גוגל לרלוונטי יותר. לבצע פרסונליזציה של פרופיל המחפשים וזאת על ידי שילוב תכונות מותאמות אישית יותר באלגוריתם שלהם.

צרו תוכן איכותי – זה מתגמל!

המטרה של האסטרטגיה הנכונה לשיפור הבולטות של גוגל היא הגדלת מספר הדפים האיכותיים באינטרנט.

ככל שיש יותר דפים איכותיים, כך גדל הסיכוי שגוגל ידורג גבוה יותר. גוגל הוא מנוע חיפוש המספק קישורים לדפי אינטרנט על סמך פופולריות ורלוונטיות. המשמעות היא שאם לאתר יש מספר גבוה יותר של דפים איכותיים מאתר אחר, תהיה לו בולטות גבוהה יותר בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) של גוגל.

העבודה מול שיפור איכות התוכן באתר אף פעם לא מסתיימת. היה ואתם מבינים זאת אתם עשויים לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה שמוצעים לפרסום ממומן שפעמים הכדאיות שלו מוטלת בספק על פי הבנתי.

7. אסטרטגיה עדכנית לניהול מוקדי שרות לקוחות

שרות לקוחות הופך כיום לאחד ממנועי הצמיחה היותר חשובים. תחום השרות ללקוחות נמצא בשינוי והתפתחות תמידית.

כיום הטרנספורמציה הדיגיטלית, שמה את הלקוח במקום הראשון. והם הנכס הכי יקר לכל ארגון עסקי המבקש להמשיך ולצמוח. במקום השני נמצאים המנהלים והעובדים שבלעדיהם לא ניתן להבטיח שרות יוצא מהכלל ללקוחות. האם נכון לבצע עדכון לאסטרטגיית התפעול של מערך שרות הלקוחות והמוקדים אצלך בארגון?

הגיע הזמן כי אתה כמנכ”ל תבדוק האם ניתן לשפר את “חוויות הלקוח” גם אצלך בארגון? נכון כי נבדוק יחד מה קורה בשווקים אחרים, אצל המתחרים.

דע כי מי שלא ישפר את מערכי השרות ללקוחות יגלה כי הלקוחות ממהרים לנטוש היה וחוו חווית שרות רעה. כיום, הלקוחות בהינף יד ובתקתוק על המקלדת מוצאים אלטרנטיבה הנותנת חוויות שרות הרבה יותר טובות, במחיר דומה או אפילו זול יותר.

עליך למנוע מצב בו אחוזי הנטישה של לקוחותיך בעקבות חוויות שרות גרועות הולך וגדל. דע, כי עלות גיוס לקוחו חדש תמיד תהיה יקרה מעלות שימור לקוח קיים. אנו נשמח להעניק גם לך תהליכי ליווי בתחום שיפור מערך שרות הלקוחות גם אצלך בחברה.

8. כיצד האסטרטגיה העסקית אחראית להצלחה?

חברות ועסקים בכל הגדלים ובכל התחומים מחויבים לאמץ אסטרטגיה עסקית מקצועית ראויה ונכונה למצבים משתנים בשווקים התחרותיים בעשור השלישי של המאה ה- 21. האם כמנכ”ל או כבעלים של חברה משפחתית וותיקה אתם בטוחים שהאסטרטגיה העסקית שלכם מתאימה לשינויים בשווקים?

כיום המציאות הניהולית והעסקית מחייבת גם אותך להבין ולפעול על פי אסטרטגיה עסקית עדכנית. אסטרטגיה עסקית המציגה בבהירות את המטרות שלך, את היעדים של הארגון. בעיקר האסטרטגיה אמורה להציג את החזון, התרבות והערכים שהם הבוכנות המניעות אותך קדימה, אל עבר המטרות שקבעת להשגה.

אסטרטגיה עדכנית מחויבת לתת מענה טוב ומדויק יותר בדרך לקבלת החלטות עסקיות וניהוליות הרבה יותר נכונות.

עליה להקטין את מרווחי הטעות ובעיקר היא אמורה להיות עדכנית, חדשנית ויצירתית בכדי להעצים את הבידול והמיתוג שלך.

9. האסטרטגיה השיווקית קווים לדמותה

ניתוח ומיפוי מצב קיים – דיאגנוסטיקה הבאה להציג ניתוח מצב קיים שוק ומתחרים טרום ההשקעה הגדולה בקמפיין החדירה. נכון לבצע פעילויות גרילה מקדימות.

פעולות לא יקרות העשויות להיות חשובות בבחירת האסטרטגיה הנכונה. פעילות נכונה של תהליכים מקדימים באים “לשתול” וירוסים בקרב קהלי יעד ולקוחות באמצעות החדרת מסרים ישירים ועקיפים אל תוך תת המודע של קהלי היעד השונים. נכון להשתמש בערוצים חברתיים ולבדוק את תגובות הקהל.

גיבוש מסרים ותיעדוף ערוצים הן מילות מפתח בגיבוש כל אסטרטגיה שיווקית נכונה

דעו כי “השקה רכה” של מוצר או שירות לשווק רווי הנשלט על ידי 4-6 חברות או רשתות גדולות שלהם אינטרסים כלכליים ומעמד כמעט מונופוליסטי מחייב לתקוף את השוק מהאגפים.

ליצור מערכי התעניינות שמחוץ לאולמות המכירה והתצוגה.

מסרים נכונים ובחירה נכונה של ערוצי השיווק וההפצה הם קריטיים להצלחת אסטרטגיה שיווקית טרום השקה. המטרה העיקרית שתיצור “באז” בקרב אלא העשויים לרצות לרכוש את המוצר או השרות שלך ובקרב מובילי דעת הקהל בשווק.

אסטרטגיה שיווקית נגזרת מתוך האסטרטגיה העסקית

אסטרטגיה שיווקית הינה תפיסת פעולה מוסכמת ורוחבית בארגון הנגזרת מהאסטרטגיה העסקית של הארגון ובאה לשרת אותה. לכן בהבנתי האסטרטגיה העסקית לטווח של החצי שנה הראשונה מאד חשובה להצלחה. מהן מדדי ההצלחה של אסטרטגיה עסקית ראויה ומקצועית? מדדי ההצלחה עשויים לא תמיד להימדד בתחילה בכמות המכירות? אלא ביכולת הכניסה של המוצר או השרות שלך בתודעתם של הצרכנים והלקוחות העתידיים ושל מובילי הדעה. הם אלה שיביאו לך את מספרי המכירות הגבוהים בהמשך. כולנו מבינים ומכירים כי תפקידה העיקרי של אסטרטגיה שיווקית הוא יצירת ביקוש למוצר או לשירות של הארגון בקרב לקוחות פוטנציאליים וקיימים. היא עושה זאת על ידי יצירת קונספט שיווקי מבדל, המתבסס על נכסי הארגון או המוצר / שירות שהארגון מקדם וההזדמנויות והאיומים בשווקים השונים.

אסטרטגיה שיווקית מתמקדת בארבעה אלמנטים:

  1. הגדרה מדויקת של קהל המטרה – הלקוחות.
  2. מתן מענה להתנהגותם של המתחרים.
  3. הגדרת הצעת הערך המוצעת ללקוחות – לרבות המוצר ו/או השירות שבבסיסה.
  4. אופן ההתמודדות התחרותית מול המתחרים והלקוחות באמצעות ערכים מבדליםUSP-Unique Selling Proposition

כהחלטות נגזרות, עוסקת האסטרטגיה השיווקית גם במדיניות התמחור, במודל ההפצה ובשאלות נוספות. מיקומה של האסטרטגיה השיווקית ברצף ההחלטות העסקיות ההיררכי של הארגון הוא לאחר גיבוש האסטרטגיה העסקית ולפני קבלת החלטות ביצועיות אחרי שלב בניית תוכנית היישום הכוללת תיעדוף פרויקטים חדשים, הגדרת התקשורת השיווקית, מיתוג ועוד.

מתי צריך לגבש אסטרטגיה שיווקית?

באופן גורף, ניתן לומר כי הצורך באסטרטגיה שיווקית נגזר משני סוגים של מניעים:

  1. מתוך מהלך העסקים הרגיל – כאשר עולה הצורך להגדיר מחדש את האסטרטגיה השיווקית להחדרת מוצר או שרות חדש.
  2. לאחר התרחשות של שינויים משמעותיים בשווקים מול המתחרים או במהלך חיי הארגון לדוגמא, רכישה של חברה או מיזוג, השקת קו מוצרים חדש. שינוי טכנולוגי או כניסה של מתחרה חדש לשוק, השקה של מוצר מתחרה, שינוי רגולטורי משמעותי ועוד.

הגיע הזמן לבצע עדכון ושיפור לאסטרטגיה העסקית, השיווקית והניהולית

אנו כיועצים ארגוניים, מתמחים שיפור ועדכון אסטרטגיות ניהוליות ושיווקיות וגם בהדרכת מערכי שרות לקוחות ומכירות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו