052-9095200

העסק מדשדש? כך נסייע לו להמריא

כ-90% מהעסקים בישראל נסגרים בשנה הראשונה לקיומם (מקור). 

מתוך 55,000 העסקים שנפתחו בשנת 2018, 45,000 נסגרו. נשמע הזוי? אלו לצערנו הנתונים בישראל.

העסק מדשדש? כך נסייע לו להמריא

נתונים אלו מציירים תמונה עגומה למדי של עולם העסקים הישראלי ובעיקר על טווח ההזדמנויות הזמין עבור עסקים קטנים בצעדיהם הראשונים.

למה העסק מדשדש?

העסקים הישראליים מתמודדים מול אתגרים חיצוניים רבים המקשים על התפתחות העסק וביניהם ניתן לציין שלושה עיקריים.

1. הבירוקרטיה המסורבלת הנדרשת לרישוי עסקים והפיקוח על ניהולם בישראל היא מהסבוכות בעולם המערבי ומטילות מגבלות רבות.

כדי לעמוד בכל הדרישות, מתכלים פעמים רבות משאבים רבים הן בכוח אדם, הן בזמן והן בכספים רבים.

ללא ייעוץ מקצועי צמוד, אשר אינו תמיד נגיש לעסק קטן, לפעמים יהיה קשה מאוד לעמוד בכל תנאי הרגולציה, הגבלות הסחר וההגבלים העסקיים של השוק הישראלי.

2. המיסים הכבדים המוטלים על העסקים בישראל עשויים להוות מכשול נוסף.

עם כל ההוצאות השוטפות והמיסים השונים, לא פלא שעסקים רבים בקושי גומרים את החודש.

3. התנהלות לא נכונה – בשני הסעיפים הראשונים אפשר להאשים את המדינה.

אבל בעיניי הסעיף הזה הוא החשוב מכולם ותלוי אך ורק בנו. 

הרבה בעלי עסקים פותחים עסק ללא ידע מוקדם, ללא ליווי מקצועי, תוך לקיחת הלוואות מנופחות – בקיצור בצורה חובבנית, שלא לומר חאפרית לפעמים, מה שלמעשה גוזר על העסק דין מוות מהיר ואכזרי.

יש נקודה חיובית

בישראל יש המון עסקים מדשדשים. אבל אני לא פה כדי לדכא אתכם – בואו נראה מה בכל זאת אפשר לעשות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הצד החיובי בכל הסיפור הזה, הוא שהרבה מהשליטה עדיין בידיים שלנו – שלי, שלך, של מי שמחליט לפתוח עסק בישראל. 

כדי לשמור על עסק יציב ורווחי שיצמח עם הזמן, חשוב שנבין את כל ההיבטים בהם יכולים לחול ליקויים שעלולים להיות לא פחות מהרסניים עבור העסק החדש שלנו ובהם יש להקדיש תשומת לב יתרה על מנת להבטיח שלא נירה לעצמנו ברגל. 

כדאי גם לקרוא:

ניהול תזרים מזומנים בעסק

אחד הגורמים הנפוצים ביותר בקרב עסק מדשדש, שיכול לגרום להפסדים כבדים – הוא ניהול תזרים מזומנים לקוי.

קל מאוד לאבד את השליטה על הנעשה מבחינה כספית בניהול העסק שלך ולהקצות משאבים מיותרים במקומות הלא נכונים.

ניהול נכון דורש מיומנות מסוימת ותשומת לב לפרטים הקטנים.

אלו כמה טעויות נפוצות שעסקים רבים עושים בכל הקשור לניהול תזרים המזומנים. 

  • מבט צר – ללא מערכת שתאפשר לך לצפות בכל הנתונים הכספיים בזמן אמת ובתנועה רחבה, לא נוכל לצפות במכלול הנתונים שיאפשרו לנו להבין מה קורה בעסק. בתחום הזה, הסתמכות על תחושות אישיות לא תספיק.
  • חוסר תשומת לב – העסק דורש עבודה מסביב לשעון ולא תמיד ישנה פניות להתעכב על תזרים המזומנים. חשוב שנקדיש לכך את הזמן. 
  • תקציבים מופרזים – חשוב להשקיע כספים באופן מושכל לצורכי העסק ולבנות תמיד עתודות לכל צורך שיעלה בהמשך, כדי שלא ניתקל בהפתעות. כדאי גם לקרוא על הוצאות מוכרות לעסק וכן על השקעות על מנת לנצל רווחים מהעסק בצורה אופטימלית.
  • חובות לא מטופלים – התעלמות היא לעולם לא הדרך. ככל שהחובות יתפחו, כך יצטמצמו האפשרויות שלך בניהול יעיל של תזרים המזומנים. יש להקפיד על גבייה מסודרת מלקוחות

מערך השיווק

הוצאות על שיווק העסק יכולות להיות מצומצמות למדי או בהיקף של עשרות מיליונים, הכול תלוי בסופו של דבר בצרכי העסק ובגודלו.

חשוב שנחקור היטב את קהלי היעד שלנו ונייעד את השיווק באופן ממוקד.

התפזרות מיותרת תגרום לאיבוד משאבים רב במקומות לא יעילים.

על פי קהלי היעד נלמד גם אילו אפיקי שיווק הם היעילים והמתאימים ביותר.

עוד על ערוצי שיווק באינטרנט:

בסיס הלקוחות

בסיס לקוחות מצומצם אמור להעלות אצלך שאלות.

יש לבחון היטב את מערך השיווק, את שירות הלקוחות וצוות המכירות שלך ולשאול את עצמנו האם השירות או המוצר שלנו נותן את המענה שהקהל שלנו זקוק לו בצורה הנכונה ביותר. 

כדאי גם ללמוד איך לגייס לקוחות נוספים בצורה אופטימלית שרלוונטית לעסק שלך.

דיברתי על כך גם בסרטון הבא:

תמחור מוצרים ושירותים

בעלי עסקים רבים אינם לוקחים בחשבון את כל השיקולים בעת תמחור המוצר או השירות שלהם.

כדי לייעד מחיר שיאפשר לנו ליהנות מרווח מצד אחד ועדיפות על ידי הלקוחות מצד שני, יש לתמחר את המוצרים באופן שלא יהיה רק רווחי ומשתלם, אלא גם תחרותי.

חשוב שנלמד היטב את העסקים המתחרים למטרה זו.

המוצר שלנו כרוך בהוצאות נלוות רבות וחשוב שניקח אותן בחשבון בעת התמחור ונזכור שייתכן מאוד, שעל כל ההוצאות האלו עשויה להתווסף הנחה ללקוח. 

כיצד ניתן להזניק את העסק לשלב הבא?

בסופו של יום, הקפדה על כל הדגשים הללו תסייע לך לא להכשיל את העסק שלך, אך כדי להביא אנרגיות של צמיחה ושגשוג שיבטיחו כי העסק יפיק רווח לאורך זמן ויהפוך לשם בענף התעשייה שלך, יש להישאר מעודכנים במגמות העדכניות ביותר בשוק ובעיקר להישאר תמיד בתנועה.

כל עמידה במקום תהיה כמו הליכה אחורה לכל דבר ועניין.

אלו כמה היבטים חשובים שיסייעו לך במשימה ויביאו עמם בנוסף לחיסכון בהוצאות מיותרות, אפיקי הכנסה חדשים ויזמנו קהלים שלא חשבת שניתן לגייס אל העסק שלך.

נוכחות דיגיטלית תחשוף אותך לקהלים חדשים

הפלטפורמות הדיגיטליות הפכו להיות הזירה המועדפת על צרכנים רבים לביצוע רכישות מכל התחומים.

מעל 75% מהצרכנים בישראל ציינו במחקרים רבים כי רכישות אינטרנטיות הפכו להיות אפיק הרכישה העיקרי שלהם.

המחירים הזולים, נוחות השימוש והמגוון הבלתי מוגבל מושך רבים לבצע רכישות וליהנות מכל השפע הזמין בעולם בנוחות ביתם.

הדבר הפך את האינטרנט והרשתות החברתיות לאפיק קידום ושיווק חיוני שישמור את העסק שלך עדכני ויסייע לו לעמוד בתחרות.

כיום, זוהי הדרך העיקרית להישאר רלוונטיים. 

הבסיס – אתר אינטרנט לעסק

אתר מעוצב היטב, רספונסיבי עם חווית משתמש גבוהה ותהליך רכישה נוח, ישמור את מבקרי האתר אצלך ויוביל אותם אל הרכישה באופן טבעי.

הקהלים המגוונים שיהיו חשופים כעת למוצר שלך עשויים להרחיב משמעותית את בסיס הלקוחות שלך.

בנוסף, חשוב שנייעד את תוכן האתר כך שיעמוד בקנה אחד עם דרישות האלגוריתם של מנועי החיפוש המובילים ויאפשר לך להימצא בקלות בתוצאות החיפוש. קידום אתרים (אורגני / ממומן) זהו הערוץ המוביל היום לשיווק באינטרנט – וכזה שמאד יעיל לאורך זמן.

קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות עשויים גם הם לחשוף את העסק שלך לעשרות אלפי עיניים בכל יום.

כלים אנליטיים מתקדמים הזמינים לך בניהול האתר שלך יכולים לסייע לך לקבל נתוני שימוש בזמן אמת ולייעד את השיווק לקהלי הלקוחות החדשים שלך עליהם ניתן ללמוד הרבה מהאופן בו הם מתנהלים באתר שלך.

להישאר עם ראש על הכתפיים

כדי להכניס כסף, בדרך כלל צריך להוציא כסף (או זמן/אנרגיה), אך גם לעיקרון זה יש גבולות.

מאוד מפתה להשתולל ולהפליג בהוצאות, אך בסופו של דבר אנו עלולים למצוא את עצמנו עומדים מול שוקת שבורה.

חובות כבדים בשלב הראשוני של הקמת העסק עשויים להישאר איתנו זמן רב מאוד.

אם אתם עסק בתחילת הדרך – סיכוי טוב שיהיו לכם הוצאות עוד לפני שהעסק יכניס את השקל הראשון שלו (אגב, זה ממש לא מחייב בעסקים דיגיטליים שעובדים מהבית ובעוד סוגי עסקים).

טעות נפוצה של המון עסקים זה להיכנס לסאגת הוצאות מיותרות, במקרים רבים עם לא מעט שופוני – על מנת לעשות רושם ולגייס לקוחות חדשים.

כמובן שזאת טעות ברוב המקרים ואפשר לעשות את הדברים בצורה הרבה יותר יעילה וחכמה.

להתמקח עם ספקים

ספקים רבים עובדים בשיטת "מצליח" ואם לא נתעקש, זה באמת יצליח.

יש לערוך סקרי שוק לעתים קרובות ולהתמקח על ספקי השירותים שלך על המחירים באופן קבוע.

הוצאותיך עשויות לפחות בצורה משמעותית כשנשמור תמיד על מחיר שפוי ומשתלם. 

בניית תכנית עסקית

תכנית עסקית זאת מילה גבוהה.

אני לא איש של מילים גבוהות אני מעדיף תכלס.

את העסק שלי בניתי בעשר אצבעות בלי תכניות ובעלי נעליים – אבל על כל אחד כמוני יש עוד 10 שנכשלו (או שהם מדשדשים במקום זמן רב).

לכן, המלצה שלי היא כן לבנות תכנית עסקית, או לפחות להתייעץ עם בעל נסיון כזה או אחר – אפילו בסבסוד מהמדינה, כדי להבין ולהיערך יותר טוב לקראת מה אתם נכנסים. רק טוב יכול לצאת מזה.

לבחון מחדש את המבנה העסקי

לעתים הדבר הנכון ביותר לעסק יהיה לחבור לשותפויות ולעתים דווקא פירוק החבילה יהיה התשובה.

התרחבות יכולה להביא עמה שגשוג רב, אך עשויה להיות גם מסוכנת.

לא משנה במה נבחר, חשוב שנזכור ששינוי אופיו של העסק הוא צעד קריטי וחשוב שנבחן היטב שהצעד עומד בקנה אחד עם יעדי העסק שהצבנו לעצמנו ולקבל את הייעוץ המתאים בעניין. 

לא כל לקוח משתלם לך

אני לא מאלה שחושבים שהלקוח תמיד צודק.

וואלה, לקוחות לפעמים ממש טועים. וגם יש לקוחות שואבי אנרגיה שממש לא כדאי שיהיו לקוחות.

חשוב שנבחן האם ישנם לקוחות קבועים אשר מניבים רווחים נמוכים לעסק, אך דורשים הרבה משאבים, כוחות ותשומת לב.

לקוחות כאלו למרבה הצער לא חסרים והם עלולים לכלות זמן יקר של הצוות שלך וכספים שניתן היה לייעד לאפיקים רווחיים יותר.

חשוב שנציב גבולות בשלב מוקדם ונבהיר ללקוחות שלנו באיזו מסגרת אנו מתנהלים.  

יש לקחת אך ורק הלוואות שניתן בוודאות להחזיר

האמת? אני אנטי הלוואות.

בחיים לא לקחתי הלוואה למעט מקרה חירום חד פעמי (שבדיעבד היה מיותר) ומשכנתא.

אני ממש לא בעד לקחת הלוואה לצורך הקמת עסק – אבל אני מבין שהעולם זה לא בועה דיגיטלית ויש הרבה עסקים שאצלהם זה הכרחי.

כך או כך – היה ולקחתם הלוואה, לא משנה באיזה שלב של העסק, תהיו בטוחים שזאת הלוואה שתוכלו להחזיר, ולא כזו שתשאיר אתכם על הקצה בכל חודש.

עוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו