בחירת חברת קידום אתרים – על מה לשים דגש וממה להיזהר

אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, רוצים לייצר לו חשיפה ונוכחות דיגיטלית משמעותית, כזאת שמאפשרת לכם ליהנות מכל היתרונות של קידום אתרים והגדלת מאגר הלקוחות, וליצור לעצמכם שם ומוניטין של מותג מוביל, אבל

  • איך בוחרים חברת קידום אתרים?
  • איך יודעים מול מי להתנהל?
  • איך מבטיחים שלא הימרתם על עוד אחד מבין אין סוף מקדמי האתרים שטוענים שהם יודעים להביא אתכם לראש לוח המודעות המרכזי היום – גוגל?

הדרך אל בחירת חברת קידום אתרים עבורה אתר שלכם היא לא פשוטה ויש שיאמרו מהווה החלק הכי חשוב בקידום האתר מלכתחילה.

אז על מה שמים דגש וממה חשוב להיזהר? הכל במאמר הבא.

לפני שנתחיל בואו נבין קצת את העולם של חברות קידום אתרים ומה אתם צריכים לצפות מהן:

משך ההתקשרות עם חברת קידום אתרים? לפחות חצי שנה (אבל…לא בכפייה!)

קידום אתרים הוא לא זבנג וגמרנו, אלא תהליך ארוך שנועד להעביר את האתר שלכם מתיחת פנים כדי להקפיץ אותו להיכל התהילה של מונחי החיפוש – העמוד הראשון בגוגל.

ולכן, מרבית חברות קידום האתרים יבקשו ליצור אתכם מלכתחילה התקשרות ארוכת טווח.

הסיבה לצורך בהתקשרות ארוכה טווח היא בגלל שמדובר בתהליך שעובד לאט מטבעו (גוגל אומרים בעצמם שיש לתת לתהליך SEO 4 חודשים לכל הפחות), וכן נדרש לא מעט זמן ולא מעט עבודה בכדי לצמצם את הפער אל מול המתחרים שלכם, שחלקם התחילו לקדם חודשים ואפילו שנים לפניכם.

עם זאת, הסתייגות חשובה: זה שהתהליך לוקח זמן זה בסדר, אבל האם זאת לגיטימיציה לחייב לקוח לעבוד בחוזה עם התקשרות מינימלית של חצי שנה או שנה? בעיניי לא.

זאת גם הסיבה, שאני לא מחייב אף אחד לעבוד איתי לפרק זמן שהוא יותר מחודש.

תרכשו אל תשכירו

לרכוש את השירות ולא להשכיר אותו

בנוסף לאמור, לפעמים כאשר תם אותו חוזה, כשחברת קידום האתרים הביאה אתכם לאן שרציתם להגיע והחלטתם מסיבותיכם האישיות שלא להמשיך הלאה בפרויקט, עלול אתר לאבד את הגובה שהוא צבר ואת כל ההישגים שהוא קיבל.

איך? כשחברת קידום האתרים משנעת את כל המשאבים לטובת אתר אחר.

כלומר, אם חברת קידום אתרים הפנתה לאתר שלכם קישורים מבוססים ושגוגל מעריך את אמינותם על מנת לקדם את האתר שלכם, במידה ולא תבטיחו עוד בחוזה ההתקשרות עצמו כי כל קישור שיופנה אליכם שייך לאתר שלכם, יכולה אותה חברה בעת סיום ההתקשרות להפנות את כל הקישורים האחרים ללקוחות אחרים.

המשמעות הישירה היא שהאתר שלכם שהגיע למקום מכובד ורם יאבד לאט לאט את מיקומו וכל ההישגים שצברתם לזכותכם ירדו בטמיון. קצת כמו שגוגל עצמה מתנהגת כשאתר משלם ומבצע קידום ממומן, כאשר בעת סיום התשלום האתר חוזר למקומו הקודם ולמעשה מאבד את כל הגובה שצבר.

אז מה עושים עם זה? פשוט מאוד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עוד בחוזה ההתקשרות עם חברת קידום אתרים מבטיחים שכל קישור שיופנה אליכם יהיה שייך לכם, ולא כזה שהשכרתם או נהניתם ממנו באופן זמני, כאשר לאחר מכן גם התלות בחברה עצמה קטנה, וגם תוכלו להבטיח שכל זכות שהאתר שלכם צבר, תישאר אתכם מעתה ועד עולם.

קידום אתרים מקצועי

ניקיון כפיים וטוהר המקצוע

בנוסף, עוד שאלה שצריכה לעלות אל מול חברת קידום אתרים כלשהיא, בין אם כזו שאתם עובדים איתה כבר זמן רב ובין אם כזו שאתם מתלבטים אם להשתמש בשירותיה, היא איך בדיוק היא מקדמת את האתרים שלה.

הכוונה לכך היא לא בדגש על מבחן התוצאה, אלא דווקא על מבחן הדרך, כלומר – האם החברה הזו עושה שימוש באמצעים פסולים שיכולים לגרום לכם נזק רב, או שהיא עובדת לפי כללי המשחק ובהתאם לאלגוריתמים השונים של גוגל שמאפשרים לאתר להתקדם מבלי ”לעבור על החוק” של גוגל, כרגולטור שדורש מהאתרים שמשתמשים בו להתנהג בהתאם.

כלומר, כחלק מקידום אתרים ננקטות מספר פעולות שרובן סובבות סביב עניין הטמעת הקישורים באתר עצמו ומאתרים דומים לו.

הטמעת הקישורים הללו נוגעת גם לקישורים שהאתר מקיים בינו לבין עצמו, כדי להקל על גולשים להתמצא בו ולהגיע מנקודה א’ לנקודה ב’ בקלות, וגם הטמעת קישורים חיצוניים שהאתר עושה כלפי חוץ לאתרים אחרים, או שאתרים אחרים עושים כלפיו.

כמו כן, חברה שעושה שימוש באמצעים פסולים, אמצעים שנהוג לכנות את השימוש בהם כ- ”כובע שחור”, נוהגת להפנות קישורים בצורה מלאכותית וגסה לתוך האתר שלכם על מנת לייצר תוצאות בטווח הקצר.

קידום אתרים כובע שחור

ההשלכות של קידום אתרים פסול – כובע שחור

אם עוד לא נפל האסימון למה מדובר במהלך פסול ושלא מקדם את האינטרס שלכם, חשוב לציין שכשגוגל תופסת אתר שהתנהג בצורה מלאכותית כדי ”לרמות” את האלגוריתם של גוגל וליצור תוצאות שלא מגיעות ביושר, גוגל נוטה במקרה הטוב להחזיר את האתר למקומו הטבעי בו היה טרם הקידום המזויף, ובמקרה הרע והחמור יותר אפילו להחרים את האתר לחלוטין ממנוע החיפוש והלכה למעשה לרצוח את האתר שלכם דיגיטלית.

לכן, חשוב לוודא איך ובאיזה כלים משתמשת אותה חברה כדי לקדם את האתר שלכם, כדי שלא תקומו יום אחד ותגלו שהדרך היחידה של גולשים להגיע אליכם לא עוברת בגוגל, כמנוע החיפוש העיקרי בו משתמשים נכון להיום 92.26% מכל הגולשים בעולם!

הדרך לקדם את האתר שלכם לא צריכה לעבור דרך פגיעה באתרים אחרים

בנוסף, לפעמים על מנת לייצר לכם הישגים יחסיים (כלומר הנמכת המתחרים), נוטות חברות מסוימות להטמיע קישורים מאתרים שלא מוערכים על ידי גוגל אל עבר המתחרים שלכם, אתרים מקבילים לכם שמציעים שירותים דומים ומנסים לשלוט גם הם בראשות העמוד הראשון בגוגל.

וחוץ מזה שמדובר במהלך מלוכלך שנועד לפגוע באחרים, כזה שבוודאי לא הייתם רוצים שיעשו לכם, מדובר בפגיעה שעלולה לגבות מהאתר שלכם ו/או מהחברה שמקדמת אותו הליכים משפטיים כשמוכחת כוונת זדון וניסיון לפגוע באתר מתחרה.

עוד קצת מידע על קידום אתרי כובע שחור והאפשרויות לקידום “חוקי” 👇

ניסיון ניסיון ועוד פעם – ניסיון

עולם קידום האתרים צמח בשנים האחרונות בקצב דרמטי, כשיותר ויותר עסקים פתחו אתרי אינטרנט, ובאופן טבעי יותר ויותר אנשים החלו לעסוק בתחום וללמוד אותו על מנת להציע שירותים בתחום, היצע וביקוש סטנדרטי.

אך הסכנה כאן באופן פרדוקסלי דווקא נובעת מצמיחת הענף עצמו, בגלל שכמו בכל ענף שחווה צמיחה משמעותית וביקוש שעלה בצורה משמעותית, היום אפשר לראות לפעמים ילד בן 15 שסיים קורס וירטואלי אחד לפני שיוסיף לאמתחתו כותרת מזהירה בשם ”מקדם אתרים”.

כמו בכל ענף אחר, גם בקידום האתרים חשוב לוודא שהחברה שהעסקתם מעסיקה אנשי מקצוע ויש לה ניסיון רב בתחום.

כדי לוודא את הניסיון שלה מומלץ להסתמך על מבחן התוצאה שאותה חברה צלחה (או שלא) בעודה עובדת עם גופים אחרים, ורצוי עם גופים בעלי קווי השקה ודמיון לשלכם.

תעבדו עם חברת קידום אתרים שעובדת עם לקוחות כמוכם

למה הכוונה? קידום אתרים מצריך ממקדם האתרים להבין את קהל היעד שלכם ובהתאם ליצור תוכן שידע לדבר אליו ולמשוך אותו לתוך האתר שלכם מבין כל עשרות המתחרים האחרים שמציעים לפחות על הנייר, את אותו השירות בדיוק.

בדיוק בגלל זה חשוב לוודא שאותה חברה שאתם מדברים איתה יודעת לתת פתרונות לקהל היעד שלכם וללקוחות מהסוג שלכם, בין אם אתם פרילנסר שרוצה להתקדם ולחשוף את עצמו, חברה שמציעה פתרון ייחודי, או גם אפילו משרד קטן שלא היה לו בכלל אתר אינטרנט לפני כן.

חברת קידום אתרים

חברת קידום אתרים וותיקה מחזיקה בקשרים

הניסיון לא מסתיים רק במה שהחברה יודעת לעשות, אלא גם באת מי החברה הזאת מכירה, איזה אתרים נוספים היא מייצגת, וכמה רחבה ההשפעה שלה כדי להפנות תשומת לב וקשב וירטואלי מצד כל מיני גורמים משמעותיים בחלל הזה שיכולים להפוך לשלכם אם תשתמשו בה.

כמו כן, עולם קידום האתרים משתנה מהר מדי משאפשר לכתוב עליו, כשכל הזמן משתחרר עדכון חדש, תוסף עדכני, אמצעי שלא היה קודם או שעכשיו מסתכל באופן שונה לחלוטין על הדברים.

היתרון של מקדם שכבר ראה עדכון אחד או חמישים, הוא שהוא יודע ומכיר את רוח המשורר של גוגל ידידינו, ובכך יכול להכין את האתר שלכם לא רק ”לנצח את המבחן” שגוגל מניחה בפניו כרגע, אלא גם לדעת לבנות לכם תשתית שתאריך ימים ותצריך מכם שינויים נקודתיים אם בכלל בעדכוני גרסה הבאים שגוגל תנחית על כלל המשתמשים בה.

תמריצים בהתאם לתוצאות

עולם קידום האתרים הוא מורכב ומצריך מכל חברת קידום אתרים משאבים משמעותיים, משאבים שאותה חברה מנהלת מאחורי הקלעים ולא מולכם כדי לאפשר לכם להתקדם בדירוג העמודים בגוגל.

לכן, לכל חברת קידום אתרים בדומה לענפים אחרים יש שיקולים שנובעים מכמות המשאבים ובראשם זמן וכסף שיש לה להשקיע כדי לקדם דווקא את האתר שלכם.

אז איך מבטיחים שאותה חברה תמשיך לקדם אתכם גם כשהגעתם לתוצאות יפות ולא תזנח אותכם למען פרויקטים יותר דחופים? – מקבעים תמריצים בהתאם לביצועים.

✔️ מומלץ מאוד כחלק מחוזה ההעסקה לקבוע מדרגות ובונוסים בהתאם לביצועים של אותה חברה, כאשר בעבור דירוג במקום X התשלום יעלה לסכום Y, כמו גם שירד במידה ואותה חברה החליטה לשכוח ממכם טיפה.

היתרון הוא לא רק בווידוא הקשב שאותה חברה תשקיע באתר שלכם, אלא גם מעין מדד עבורכם איפה אתם נמצאים והאם הקידום מתקדם לאורך הזמן, או נסוג לאחור ונופל – בין אם בגלל עליית מתחרים ובין אם בגלל הזנחה מכיוון החברה שאתם משלמים לה מדי חודש.

קידום אתרים לטווח ארוך

קידום אתרים הוא מרתון ולא ספרינט

עוד משהו שחשוב להפנים לפני שמתחילים עבודה עם חברה מקדמת אתרים הוא שהתוצאות יגיעו לאחר זמן. כלומר, כדי למנוע אכזבה ותסכול מהתהליך עצמו, חשוב לבצע תיאום ציפיות כנה ואמיתי עם החברה המקדמת, כמו גם להבין איך בדיוק היא מתכננת להביא את האתר שלכם לפרונט ומה מסגרת הזמנים.

כלומר, דווקא הבטחות שווא, כאלה שנועדו לייצר אצלכם את התחושה שכבר בדרך שתצאו מהפגישה האתר שלכם אמור לכבוש את ראש מצעד המונחים שקשורים אליו, הן המסוכנות בענף הזה, בגלל שחלק בלתי נפרד מקידום אתר הוא תגובה לאור ניסויים שהחברה עושה כשהיא מנסה לדחוף אותו קדימה.

לכן, העיבוד של אותן מסקנות ותהליכי האופטימיזציה שהחברה עושה אל מול התוצאות שהפעולות שלה הביאו, הוא חלק בלתי נפרד מקידום אתר שמקודם בצורה טבעית ונכונה, כמו גם כזו שלוקחת זמן – מבינים טיפה יותר למה החוזה הוא לפחות לחצי שנה?

כמה שיותר יכולות תחת אותה קורת גג

בנוסף, כשבוחרים חברת קידום אתרים מומלץ לבחור חברה שיודעת להציע מגוון שירותים ותיעזר כמה שפחות בגורמי חוץ כדי לטפל באתר שלכם.

כלומר, חלק בלתי נפרד מקידום אתר כולל תקשורת רציפה בין גורמים שונים שעובדים עליו – שיח בין המעצב/ת לבין בונה האתר, לבין כותבי התוכן ומעליהם מנצח כולם המקדם עצמו.

בחירה בחברה שיודעת להציע אך ורק שירותי קידום בעודה מסתמכת על בוני אתרים אחרים ומזדמנים יכולה ליצור לכם קידום מלא תלאים וחורים, כשמנגד חברה שמחזיקה אצלה את כל תחומי הקידום השונים, יכולה לדאוג ולהשפיע על האתר שלכם בכל ההיבטים השונים שהוא דורש, כמו גם תקצה יותר מהכסף שלכם למען קידום האתר, ולא תוציא אותו על תשלומים לאנשי מקצוע רנדומליים שלאו דווקא מלווים את האתר שלכם לאורך זמן ויכולים לעזוב מחר בבוקר.

מה שלא כתוב – לא יקרה

תחום קידום האתרים הוא דינמי ומשתנה ורווי אינטרסים, בעיקר בעבודה אל מול חברת קידום שיכולים להיות לה לפעמים עשרות לקוחות במקביל.

לכן, כדאי מראש לעגן כמה שיותר היבטים וסעיפים קשיחים, כאלו שניתן להעלות על הכתב ונוגעים בעיקר לכמות הקשב שאותה חברה מבטיחה לתת לכם והמשאבים שהיא מוכנה להשקיע בכם.

מנגד, חשוב להיזהר ולהישמר מהבטחות שווא שמבטיחות תוצאות נקודתיות, מהסיבה הפשוטה שמדובר במשהו שאי אפשר להבטיח לכם, בגלל שאין לחברת הקידום ובטח שלא לכם מושג באיזה חברות המתחרים שלכם משתמשים, איזה שינויים גוגל יכול להכניס ומה יהיו ההשלכות של אותו עדכון על מיקומכם באתר, ופשוט כי זה שמישהו הבטיח לכם את הירח כבר אמור להרים גבה בנוגע לאמינות שלו.

לסיכום – בחירת חברת קידום אתרים כסוף מעשה במחשבת תחילה

✔️ לזהות את החברה שתקדם את האתר שלכם יש משמעות חסרת תקדים ואולי הגדולה ביותר על הקידום עצמו, מבלי בכלל לבחון את התוכן שיש לכם באתר, ובמיוחד כשמדובר בענף תחרותי ומורכב, כזה שיצריך מהמקדם למשוך כל חוט שיש לו כדי לייצר תוצאות.

✔️ בגלל שמדובר בענף שנמצא בפיתוחו המתמיד ושלא קיימת לו שום רגולציה או דורש רישיון ושאינו מאוגד תחת גורם מקצועי, כל אחד יכול להחליט שהוא מקדם אתרים ולהציע את שירותיו, וללקוח שאינו בקיא או מכיר את עולם קידום האתרים יכול ליפול בהבטחות השווא ולהוציא הון לא מבוטל על תוצאות מועטות אם בכלל.

לכן, כשאתם מחפשים חברת קידום אתרים, כזאת שתאפשר לכם להנות מכל מה שמיקום גבוה בגוגל יודע להציע, מומלץ לבדוק את החברה ולבחון את כל מה שהיא עשתה ו/או יודעת לעשות כדי לקדם אתר ולהביא אותו לפסגת הרי המקום הראשון בגוגל, עד כמה נקיית כפיים היא ואיזה פרויקטים היא הובילה בעצמה, איזה שירותים היא לוקחת מגורמים חיצוניים ואיזה היא יודעת לייצר בעצמה, כמו גם לדרוש שכל מה שיעשה בעבורכם יישאר למענכם ולא יעלם ברגע שהחברה ואתם תסיימו את ההתקשרות עצמה.

בואו להתרשם

כמו כן, אם אתם מחפשים גורם מקצועי בדיוק כזה, אחד שהוביל מאות רבות של אתרים (לא כסיסמא – 700 אתרים בקנה והיד עוד רושמת), ושעובד בצורה שקופה ונקייה מול בעל האתר כבר למעלה מעשור – בואו צרו קשר ונתחיל לנצח ביחד, בגג תרוויחו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו