דף הבית / קידום אתרים בגוגל / סוגים שונים של פרוייקטים בקידום אתרים

סוגים שונים של פרוייקטים בקידום אתרים

במהלך שנותיי כמקדם אתרים נתקלתי כמעט בכל סוגי הפרוייקטים. לכל פרוייקט יש את המאפיינים שלו ודורש התייחסות אחרת. בפוסט הבא אני הולך לשתף אתכם מנסיוני…

1. היהלום הבלתי מלוטש

זה האתר הזה שקיים בדרך כלל כמה שנים, יש לו קישורים פצצה (שלרוב הלקוח לא מודע אליהם בכלל), אבל בכל מה שקשור לאופטימיזציה – גורנישט. בפרוייקט מסוג כזה שינוי של טייטל בעמוד מסוים יכולה להקפיץ אותו עשרות מיקומים למעלה. לרוב מדובר גם באתרים עם לא מעט תוכן שהם פרוייקטים קלאסיים לקידום אורגני, פשוט אף אחד לא נתן שם את הטאץ' עד היום. אלו מסוג הפרוייקטים שאני מאד אוהב לקחת כי רואים תוצאות מאד מהר בדרך כלל.

2. זה עם הCMS המבאס

אתר עם מערכת תוכן גרועה במיוחד, או לחילופין אתר ללא מערכת ניהול בכלל, שכל שינוי קטן צריך להתבצע דרך ה-FTP. אתרים כאלה הם אתגר טכנולוגי של ממש. לא סתם אני הרבה פעמים שואל את הלקוח לפני שבכלל מתחילים לעבוד – על איזה מערכת האתר בנוי. השאיפה היא לשמוע את התשובה "וורדפרס", אבל כל מערכת נורמלית אחרת בהחלט תהיה סבבה גם כן.

3. האתר שאי אפשר לערוך בו כלום

יש אתרים שקשה מאד לשנות בהם דברים – בין אם זה כי האתר עוסק בנושאים רגישים במיוחד (למשל: תרופות) ובין אם מדובר בלקוח שדורש לאשר מולו כל פיפס קטן באתר לפני ביצוע. אני בהחלט מבין לקוחות מסוימים שלא ממהרים לתת פרטי גישה לאתר, אבל צריך לדעת שזה גם מקשה ומאט את העבודה של הקידום.

4. האתר הזה שבנוי בwix

🙁

5. זה שרוצה להתקדם על 100 ביטויים אבל אין לו תוכן בכלל

הרבה אנשים לא מבינים שהבסיס לכל פרוייקט של קידום הוא קודם כל תוכן. בלי תשתית ראויה באתר אין מה לדבר על דברים אחרים!

6. זה שרוצה רק קישורים למרות שהאופטימיזציה שלו על הפנים

כן, יש פרוייקטים בהם אנו פחות מעורבים ולא נוגעים באתר כלל, אלא רק בעבודה חיצונית שהיא בתכלס בניית קישורים חיצוניים. לאחר זמן מה מגיעים למצב שסמכות הדומיין אמנם מתחזקת, אבל יש כל כך הרבה דברים באתר עצמו שאפשר לשפר… האמת? מתסכל.

7. זה עם הירושה הבעייתית

נגעתי קצת בנושא הזה של לקבל אתר גרוע בירושה. זה קורה לא פעם: אתם מקבלים לקוח חדש, מסתכלים בפרופיל קישורים ומקבלים חום. רשימה ארוכה של קישורים מרוסיה, אתרי מאמרים עם אנקור זהה וכל מיני אינדקסים זולים. בינתיים האתר עוד יחסית בסדר, אבל זה ברור שזה עניין זמן עד שהוא יחטוף. במקרה כזה פשוט חייבים להתריע את הלקוח מראש שיבין את הסיכונים.

8. אלה עם התחום הקל מאד

מכירים את זה שאתם מקבלים לקוח בנישה סופר-מצומצמת עם תחרות אפסית? ביטויים כמו "קרח יבש ברמת גן" או "מעילי חורף לכלבים קטנים". אלה מסוג הפרוייקטים שאני מוכן להתחייב להגיע למקום 1 תוך זמן קצר ולהסתכל על הלקוח בעיניים.

9. הפרוייקט שלא משנה מה אתה עושה, שום דבר לא זז

השארתי את הרע לסוף. כן, לצערי יש גם פרוייקטים כאלה. למרות שאתה מנסה לעשות הכל כמו צריך, הפרוייקט פשוט תקוע ולא זז. יש מקרים כאלה, מאד נדירים אמנם, של אתרים שפשוט מסרבים להתקדם. בדרך כלל אלה לא יהיו אתרים חדשים אלה אתרים עם היסטוריה עשירה שככל הנראה משהו במהלך השנים גורם לאתר להיות תקוע – בין עם זה עקב דומיין "שרוף" ובין עם זה כל מיני אתגרים טכנולוגיים כאלה ואחרים שגורמים לאתר לא להתקדם.

אני בטוח שיש סוגים נוספים ששכחתי לציין. רוצים לחלוק מנסיונכם על סוגי פרוייקטים נוספים? שתפו בתגובות! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל (Panda Update) – כל מה שחובה לדעת

עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא כנראה אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור ...

קידום אתרים גדולים לעומת קטנים

קידום אתרים קטנים לעומת קידום אתרים גדולים

אם ביקשתם לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם או שאתם מקדמים אתרים בעצמכם, בוודאי עסקתם ...

2 תגובות

  1. yonatanmim@gmail.com'

    דניאל – נדיר מאד שאני קורא מאמרים של מקדמים אחרים מההתחלה ועד הסוף ובאמת נהנה מזה. בשם הקידום צריכים קצת לסבול לפעמים מה לעשות. מאמרי קידום לפעמים עושים "כאב ראש" מטורף כי הם מורכבים ומסובכים. אבל מהכתיבה שלך אני מאד נהנה ולא מקבל כאבי ראש! תמשיך ככה אחי!

    שתי דוגמאות מעצבנות שעולות לי

    * האתר של הזיופים – יש עשרות אלפי אתרים של זיופים (תיקים, שעונים, בגדים, נעליים). יצא לי לקדם כמה תחומים תחרותיים ובעיתיים בטירוף באנגלית כמו replica watches וזה תמיד סיפור דומה מאד – האתר מורכב ברובו ממאמרים עם 99% תוכן מועתק, כל הכותרות של העמודים אותו דבר והדומיין כבר עבר 301 מדומיין קודם כמה וכמה פעמים. בקיצור סיוט וגם כשמגיעים לעמוד ראשון אחרי מלא עבודה סזיפית האתר כמעט תמיד נענש על ידי גוגל אחרי כמה חודשים בעמוד ראשון כי זה תחום של זיופים.

    * האתר של הבעל מקצוע – תחפשו בגוגל את הביטוי מנעולן ותראו שיש באינדקס של גוגל מעל 400,00 תוצאות ואזכורים של הביטוי הזה באינדקס. כמה אפשר לכתוב על מנעולן? לקדם בעלי מקצוע זה סבבה לגמרי אבל יש תחומים שפשוט אין בהם על מה לכתוב יותר מעמוד או שניים. לשם הקידום האורגני מוצאים נושאים טריים כמעט תמיד אבל זה מתסכל לשבת ולחשוב במשך חצי שעה איזה נושאי מאמרים של מנעולן אני אזמין מהכותב תכנים שלי היום. תחפשו "טכנאי מחשבים בכפר סבא" – מעל 300 אלף מאמרים ואזכורים של הביטוי הזה באינדקס של גוגל. זה גורם לי לסחרחורת.

    דוגמא של 2 פרוייקטים סבבה שעולים לי

    * הפרוייקט הקטנטן של הניהול מוניטין! יש לפעמים לקוחות שיש להם איזה אזכור קטנצ'יק באיזה פורום במקום 8 בעמוד ראשון של גוגל כשמחפשים את השם שלהם והם רוצים להעיף את זה לעמוד 2 או 3. זה יחסית פרוייקט קליל והזדמנות טובה לספק שירות כל כך מהיר ויעיל ללקוח שהוא מייד משבח עליך בפני כל חבריו וככה מגיעים אליך עוד לקוחות.

    * היהלום שקיבל כאפה מעדכון של גוגל – יש אתרים בתחומים תחרותיים בטירוווף שהיו שנים בדירוג מעולה וקיבלו כאפה מעדכון של גוגל כי מישהו עשה טעות עם האתר. זה עלול לקחת הרבה זמן וים של עבודה ותקציב לא קטן מצד הלקוח, אבל כשמאתרים את הטעות / טעויות , מתקנים ומחזירים את האתר לדירוגים הקודמים שלו, כולם (הלקוח והמקדם) כל כך מרוצים והלקוח לפעמים נשאר איתך לכל החיים!

    יורשה לי להגיד שאין פרוייקטים "לא טובים" – יש פשוט פרוייקטים שקצת פחות נהנים מהם. אני אישית מת על המקצוע הזה!

  2. היי ג'וני, תודה רבה על הפרגון ועל והתוספות! 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה