דרופשיפינג – המדריך המלא: מה זה דרופשיפינג ואיך עושים את זה?

אם חיפשתם בגוגל בשנה האחרונה איך לסחור באמזון או באיביי, סביר מאוד להניח שאחד הביטויים הראשונים שקפץ לכם מול העיניים הוא “דרופשיפינג” (Dropshipping). ובאמת, דרופשיפינג הוא אחד מהתחומים החמים ביותר בקרב מי שסוחר בשוק הבינלאומי, בעיקר באמזון או איביי.

אך כפי שתבינו מיד, דרופשיפינג לא קשור בהכרח לזירת מסחר כזו או אחרת, אלא מדובר בטכניקת מכירה שעושה לסוחרים חיים הרבה יותר קלים.

זה נכון במיוחד עבורנו הישראלים, מהסיבה הפשוטה שהדואר כאן ממש לא משהו ולשלוח חבילות על בסיס קבוע לחו”ל יכול להיות סיוט לא קטן.

המדריך המלא לדרופשיפינג - Dropshipping

אז מה זה דרופשיפינג ואיך הקונספט עובד?

הקונספט של הדרופשיפינג אומר שכשאתם רוצים למכור משהו, במקום לאחסן אותו במחסן מקומי או אפילו אצלכם בבית, אתם מאחסנים אותו אצל יצרן או ספק רחוק שמטפל בכל ענייני הלוגיסטיקה בעצמו.

בדרך כלל מדובר בסיטונאי צד שלישי, אם כי בחלק מהפלטפורמות יש אפשרות מובנית לדרופשיפינג (למרות שהיא לא נקראת ככה).

אם נסכם, בשיטה של דרופשיפינג, זהו המסלול שהמוצר שאתם מוכרים עובר בדרך:

  1. היצרן מייצר את המוצר ושולח אותו לספק (הקמעונאי) בכמויות גדולות
  2. הקמעונאי (אתם) מוכר את המוצר ללקוח הסופי ברווח מסוים
  3. הסיטונאי מוכר בפועל את המוצר לקמעונאי במחיר נמוך יותר ומטפל בכל עניין המשלוח והלוגיסטיקה בעצמו.

כמו שאתם יכולים להבין, בניגוד למודל המכירות הקלאסי, כאן סדר הדברים הוא הפוך. ולמרות זאת, כל עניין שירות הלקוחות ושיווק המוצר עדיין נופלים על הקמעונאי, אתם.

איך תדעו האם דרופשיפינג בכלל מתאים לכם?

מרבית הסוחרים שעושים שימוש בגישת דרופשיפינג מכוונים למוצרים שעולים לכל היותר כמה עשרות דולרים ועובדים על שולי רווח נמוכים באמצעות מכירה בכמויות גדולות.

מלבד זאת, חייבים לזכור שכל הפלטפורמות שמאפשרות דרופשיפינג גובות בסופו של דבר עמלה מכל מכירה. עמלה שיכולה להגיע גם ל- 10%.

המשמעות היא ששני הגורמים החשובים ביותר להצלחה הם מציאת המוצר הנכון והשיווק שלו. קשה למכור מוצר מעולה אם לא יודעים איך לשווק אותו.

מנגד, גם משווק מעולה יתקשה לשווק מוצר שאפשר למצוא בעשרות מקומות אחרים, אלא אם כן ימתג אותו בצורה אחרת או ייצור חבילת “קומבו” של מספר מוצרים קשורים שיכולים לעבוד ביחד.

לצורך העניין, גם עטיפה של מוצר פשוט בעטיפה מושכת שמופיעה בדף המוצר במקום בקרטון חום משעמם יכולה לעשות הבדל.

עוד שתי נקודות שכדאי שתיקחו בחשבון לפני שאתם נכנסים לעסקי דרופשיפינג:

  1. מכיוון שהרווחים הם יחסית נמוכים, סוחרים רבים מתפתים למכור במחירי רצפה ולהיכנס למלחמת מחירים, וזו עשויה להיות אסטרטגיה מסוכנת, במיוחד למתחילים.
  2. בסופו של דבר אין לכם מושג על איזה ספק נפלתם. אם משהו התפקשש בדרך, אתם אלו שתצטרכו להתמודד מול הלקוח הסופי. לכן שאלו את עצמכם אם אתם בנויים לזה.

מהן זירות המסחר החמות ביותר ל-Dropshipping?

יש בשוק לא מעט זירות מסחר שמאפשרות לבצע דרופשיפינג תחת מודלים שונים, אך המדיניות של חלק מהחברות השתנו בשנים האחרונות ויש עדיין אי בהירות בנוגע לכל העניין.

אז בואו נעשה סדר: ebay + דרופשיפינג (קלאסי) כבר לא…

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בואו נתחיל מהחלום ושברו: כפי שציינתי בהתחלה, אם תחפשו בגוגל דרופשיפינג, סביר להניח שתקבלו לא מעט אתרים שמציעים קורסים “דרופשיפינג באיביי” וכו’.

יכול להיות שמדובר באתרים לא מעודכנים ויכול להיות שפשוט בקורסים לא מקצועיים, אבל החל מ-2019 Dropshipping במודל ההפוך אסור ב-ebay.

כלומר אתם חייבים קודם כל לרכוש את המוצרים ולאחר מכן לשלוח הוראות מכירה.

זאת בהמשך למדיניות של איביי שהתחילה להקשות כבר מ- 2018 על אנשי הדרופשיפינג ולפגוע בחשיפה של הרשימות שלהם. בסך הכול אפשר להבין אותה, הרי היא רוצה להימנע ממצבים בו הלקוחות שלה נפגעים בגלל שמוכרים מחפשים קיצורי דרך.

המשמעות היא שאתם חייבים לרכוש את המוצרים בכמויות גדולות, שהרי לא תרכשו כל פעם מוצר מחדש, תשלחו אותו למחסן ואז תוציאו אותו משם…

לכן, האופציה הזו בסופו של דבר לא פסולה לחלוטין, היא פשוט פחות מתאימה למי שרק מתחיל עם הדרופשיפינג ומחפש את המודל הקלאסי שכולם מדברים עליו.

עליאקספרס

דרופשיפינג באליאקספרס

אחרי איביי, הלהיט האחרון בתחום הדרופשיפינג הוא האתר הסיני אליאקספרס (או עליאקספרס אם אתם מתעקשים…).

בסך הכול מדובר כאן בזיווג מושלם: האתר מוכר בעיקר מוצרים זולים בכמויות גדולות ואף אחד לא באמת מחפש בו איכות יוצאת דופן…

הבעיה היא שמשלוחים מסין לוקחים המון זמן. מהחוויה האישית שלי, הזמנתי לפחות פריט אחד שרק אחרי שבועיים יצא מהמחסן ורק אחרי חודש הגיע לארץ. כל זה כמה שנים טובות לפני הקורונה אגב…

חיסרון נוסף הוא שבאופן מפתיע לסינים לא ממש אכפת מזכויות יוצרים. מיתוג של מוצר יכול לעלות לא מעט כסף, אבל לא יהיה לכם הרבה מה לעשות אם מישהו יחליט לגנוב לכם אותו. לכן, מיתוג ואליאקפרס לא ממש הולכים ביחד.

מצד שני, מאוד פשוט למצוא ספקים טובים באליאקספרס: כל מה שאתם צריכים לעשות זה להבין מהן החנויות הכי טובות שמוכרות את המוצר בו אתם מתעניינים וליצור איתן קשר בנוגע ל-Dropshipping.

אפשרות אחרת היא לעבוד דרך סוכנים שנמצאים בסין ויטפלו בכל העניין הזה עבורכם. רק קחו בחשבון שעליכם להיות מסוגלים למכור כמה עשרות מוצרים ביום.

הנה מדריך מעודכן ודי פשוט באנגלית שיסביר לכם איך לעשות את זה צעד אחרי צעד.

זכרו שאתם לא חייבים בהכרח להיות מקום ראשון באליאקפרס עצמו, ואפשר לשווק את החנות שלכם גם בכל דרך אחרת שתרצו. ניגע בזה בסוף.

אמאזון

דרופשיפינג ואמזון

אמזון היא זירת המסחר הגדולה בעולם ולכן זה לא מפתיע שלא מעט אנשים רוצים למכור בה באמצעות מודל ה-Dropshipping. יחד עם זאת, קיימת אי בהירות בנוגע למה בדיוק מותר ומה אסור לעשות באמזון.

אז נתחיל מכך שבאמזון יש שתי אפשרויות שונות למכור במודל הזה: אחת אינטגרלית ואחת (אבל כזו שהיא עדיין חוקית מבחינת תנאי המסחר).

המודל הרשמי נקרא Fulfilled by Amazon או FBA.

במודל הזה אתם קונים את כל המוצרים מראש , אבל מאחסנים אותם במחסנים של אמזון שידועים בזמן המשלוח המהיר שלהם. הקאצ’ הוא שבדיוק כמו באיביי, אתם צריכים קודם לרכוש את המוצרים האלו ולכן התקציב שתצטרכו יהיה גדול יחסית.

מלבד זאת, אמזון לא בהכרח תאשר את כל המותגים והמוצרים, כך שייתכן שלא תוכלו להשתמש בתוכנית הזו. למעשה, כל המוצרים שאתם מוכרים חייבים להיות כאלו שניתן לשלוח במהירות במסגרת תוכנית הפריים למנויים.

עוד דבר שצריך לזכור הוא שהשירות לא זמין בכל המדינות, כך שקהל היעד שלכם מוגבל בעיקר לשווקים גדולים כמו גרמניה, יפן וכמובן ארה”ב. מדובר עדיין בקהל יעד עצום, אבל יש לשים לב לכך.

מנגד, היתרון העצום של FBA הוא שאמזון לא רק מטפלת בכל הצד הלוגיסטי, אלא גם בשירות הלקוחות, כולל מצבים שבהם הלקוחות רוצים להחזיר את המוצרים.

מלבד זאת, אם מוצר מסוים כבר לא זמין, הוא יוסר מהרשימות או החנות שלכם באופן אוטומטי, ותמיד תוכלו למלא מחדש את המלאי שלכם.

למידע נוסף על התוכנית ורישום

Dropshipping “רגיל” באמצעות אמזון

בניגוד למה שאולי סיפרו לכם, דרופשיפינג “רגיל” מותר באמזון, אך החברה מציבה כמה תנאים:

  • האריזה וכל הפרטים המזוהים עליה חייבים להיות שלכם ולא של הספק
  • אתם חייבים להיות אחראים לכל מה שקשור בטיפול במוצרים שהוחזרו
  • לעבוד על פי כל התנאים האחרים של חשבון סוחר באמזון

חשוב לציין כי אתם לא יכולים לשלוח את ההזמנה ללקוח באמצעות סוחר אחר באמזון

למדיניות הרשמית באנגלית

דברים נוספים שחשוב לזכור בהקשר למכירות באמזון

למעט קטגוריות מסוימות כמו למשל ספרים, עליכם לקבל אישור לכל קטגוריה בנפרד

ניתן לפתוח חשבון רגיל או חשבון “מקצועי”. לחשבון המקצועי יש עמלה חודשית שאינה פר מכירה, ולכן הוא משתלם יותר אם אתם מוכרים בכמויות גדולות (מה שרלוונטי מאוד לדרופשיפינג).

דרופשיפינג דרך אתר איקומרס עצמאי (חנות וירטואלית)

לבסוף, אתם כמובן לא מוגבלים לזירות המסחר הקלאסיות ואם יש לכם חנות וירטואלית או אתר איקומרס משל עצמכם, תוכלו ליצור קשר עם ספקים ולפועל על פי מודל ה-Dropshipping.

האופציה הזו יכולה להיות יעילה מאוד אם אתם רוצים להתחיל ב-Dropshipping כשיש לכם כבר חנות בסיסית או שאתם מתכוונים למכור לקהל המקומי כאן בישראל כסוג של ניסוי כלים.

בין שאר המערכות שנותנות לכם לעשות את זה בארץ שווה לציין את Kivi.

על פי ההבטחה שלהם, אתם יכולים לפתוח במערכת חנות משנה ולתת לספק לנהל אותה או פשוט לשלוח את ההזמנות ישירות אליו. במקרה הראשון זה חייב להיות מן הסתם ספק שאתם סומכים עליו ואולי כבר עבדתם אתו בעבר.

גם קונימבו מאפשרת לכם לבצע דרופשיפינג יחסית בקלות, אם כי שם מדובר בעיקר על ייבוא של מוצרים מהספק ולא על ניהול חנויות משנה.

מלבד זאת, יש מערכות שמאפשרות לכם להציג מוצר באתר, אך לבצע את הדרופשיפינג עצמו דרך אמזון או עליאקספרס. אחת החברות שדוחפות את האפשרות הזו היא Shopify.

בכל דרך שלא תבחרו, יש דבר אחד סופר חשוב שאתם חייבים לשים לב אליו: כל עוד האתר שלכם עצמאי ולא נהנה מהפופולאריות והסמכותיות של אתרי ה-Marketplace עצמם, אתם צריכים להיזהר מאוד עם שליפה של מוצרים מאתרים אחרים כפי שהם.

הסיבה לכך היא שגוגל בודק היטב אם התיאור והכותרות ששמתם לא מופיעים כבר באתרים אחרים.

יש הרבה דרכים להתגבר על כך כמו למשל שכתוב של הטקסט, הוספת ביקורת אישית, מתן יכולת לגולשים לדרג את המוצרים וכו’.

שימוש בכלים שיווקיים גם מחוץ ל-Marketplace

בעוד חנות וירטואלית בהחלט אפשר ואף רצוי לקדם דרך קידום ממומן או קידום אורגני מכיוון שיש לכם שליטה מלאה בכל האספקטים השונים: תוכן, מאפיינים טכניים וכמובן קישורים חיצונים, בכל מה שקשור ל-Marketplace זה לא המצב.

הקידום העיקרי שמתבצע בתוך ה-Marketplace הוא אופטימיזציה של כותרת, תיאורים ומילות מפתח, אך אתם בסופו של דבר מוגבלים לפורמט מאוד ספציפי ולא שולטים בכל האספקטים הטכניים (למרות שברוב הפלטפורמות הביצועים לא רעים במיוחד).

מסיבה זו, רבים פונים לשיווק המוצרים שלהם באמצעות הרשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק.

בכל אחת מהן יש אפשרות לפתוח חלון ראווה אישי מתוך החשבון העסקי ששולח את הגולש ישירות לדפי המוצרים שלכם.

מלבד זאת, אפשר תמיד להשתמש בפרסום הממומן שלהן שאינו מבוסס מילות מפתח ולכן פחות מושפע מההתאמה של טקסט המודעה לעמוד היעד.

אם זה לא מספיק אטרקטיבי, תמיד אפשר לבצע פרסום “גרילה” בקבוצות ולדחוף את המוצר שלכם עם קופוני הנחה או מחירי השקה.

אתם רק צריכים להיות שקופים בעניין הזה ולהבהיר שאתם מרווחים מכך (בניגוד לתוכנית שותפים, שם רוב הרווח מגיע לסוחר). אחרת מנהלי הקבוצות (האדמינים) עשויים יהיו למחוק לכם את הפוסטים או אפילו להעיף אתכם מהקבוצה…

לא רק דרופשיפינג! קבלו קצת טיפים ממני על קידום מוצרים באתרי מסחר 👇

דרופשיפינג – לסיכום

דרופשיפינג היא עדיין אחת הדרכים הכי נוחות ובטוחות להיכנס לעולם המסחר האלקטרוני תוך כדי דילוג על רוב המכשולים הלוגיסטיים.

עם זאת, ושלא כמו בעבר, הפיקוח מצד פלטפורמות המסחר נעשה הדוק יותר ולכן יש לשים לב בדיוק מה עושים כדי שכל ההשקעה והאנרגיה שמשקיעים לא ירדו לטמיון.

גם אם הצלחתם והתחלתם לראות תוצאות, אל תשימו את כל הביצים בסל אחד ותמיד שאפו לגוון את ערוצי המכירות שלכם ולעבוד עם מספר ספקי דרופשיפינג במקביל.

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו