איך להעריך פוטנציאל SEO בצורה מקצועית

אחת מהשאלות המהותיות ביותר כאשר מקבלים אתר קיים לקידום היא עד כמה גדול הוא פוטנציאל הקידום שלו.

כלומר, עוד כמה תנועה רלוונטית אפשר להביא אליו באמצעות שיפור הקידום הקיים שלו🔝 .

כדי לענות על השאלה הזו יש כמה פקטורים שצריך לקחת בחשבון:

  • על אילו מילות מפתח האתר כבר מדורג ובאילו מיקומים❓
  • כמה תנועה הוא מקבל ממילות המפתח האלו❓
  • על כמה מילות מפתח אחרות הוא יכול להיות מדורג במקום ריאלי (העמוד או המסך הראשון, “טופ 10”)❓
  • עד כמה אפשר לשפר את הדירוגים של מילות מפתח קיימות❓
  • מהי רמת הקושי של הקידום❓
  • כמה תנועה האתר צפוי לקבל אחרי השיפור בדירוגים❓

 

כל זה נשמע כמו המון מידע לנתח 🤓, אבל אין כאן כמעט שום דבר חדש שאנחנו לא רגילים לעשות ב- SEO אחרי שיש לנו את כל המידע הזה אנחנו יכולים להציב את המספרים בטבלה ולהעריך את פוטנציאל הקידום.

פוטנציאל SEO

בדיקת דירוגים קיימים

בדיקת דירוגים קיימים היא כנראה המשימה הכי פשוטה. לא חסרים בשוק כלים לבדיקת מיקומים.

אני ממליץ בכל מקרה לבדוק את מילות המפתח גם באופן ידני. לפעמיים הכלים מפספסים או לא מתחשבים בתוצאות מיוחדות כמו “תוצאות אפס” או בלוקים של עסקים מקומיים (Local Pack).

המילים שכדאי לקחת הן אלו שמרכיבות את ה-Titleים של העמודים השונים ואנחנו מקדמים אותן באופן אקטיבי.

בשלב הזה אל תגעו באתר✋גם אם נראה לכם שיש מה לתקן מכיוון שאנחנו לא רוצים לשנות באופן דרסטי את המיקומים הנוכחיים.

 

כך אפשר לבדוק מה הדירוגים שלכם בגוגל 👇

;

בדיקת תנועה ממילות המפתח הנוכחיות

הערכת תנועה אורגנית ממילות מפתח קיימות יכולה להיות מאתגרת. שני הכלים המרכזיים שאפשר להשתמש בהם הם ה-Search Console ו-Keyword Hero.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

נכון להיום אני ממליץ על Keyword Hero 💪 מכיוון שהוא משאיר פחות מילות מפתח בסימן שאלה, [not set] ולמעשה מתבסס גם על הנתונים של GSC.

ה-Search Console בדרך כלל לא מציג את כל הלחיצות גם עבור מילות מפתח ידועות.

לדוגמה, ביום ראשון הוא מראה 30 קליקים, אבל סך כל הקליקים שמשויכות למילות מפתח ספציפיות הם חלק זעום מזה.

הפערים האלו נוטים להיות גדולים יותר ככל שיש יותר מילות מפתח ייחודיות ומילות מפתח עם זנב ארוך.

בכל אופן, לא צריך לדאוג יותר מדי מכיוון שבהמשך נוכל להשלים פערים באמצעות בדיקת ה- CTR ים הממוצעים.

הוספת מילות מפתח נוספות (חלק ראשון)

בשלב הזה נרצה למצוא 🔎 עוד מילות מפתח שהאתר כבר מדורג עליהן. למעשה זהו המשך ישיר של הסעיף הקודם מכיוון שסביר להניח שתשימו לב לעוד מילות מפתח שכבר הופיעו בחיפושים אבל לא בהכרח שמתם לב אליהן.

יש לבדוק את המיקום של מילות המפתח הנוספות האלו וגם להוסיף אותן לטבלה, למעט מקרים בהם התנועה היא זעומה והמיקום יחסית נמוך (20 והלאה נניח).

הוספת מילות מפתח נוספות (חלק שני)

בשלב זה מבצעים מחקר מילות מפתח גם עבור מילים שהאתר לא מדורג עליהן. העדיפות היא לקחת מילות מפתח עם חיפושים רבים שגם יהיו רלוונטיות לאתר. כתבתי סדרה של מדריכים על מחקר מילות מפתח.
מילות מפתח עם זנב ארוך מאוד (5+) כדאי להשאיר כרגע בחוץ.

שימו לב שמילות המפתח שאתם בוחרים בהן הן כאלו שבהם יש לגולש כוונת רכישה.

איך לעשות מחקר מילות מפתח ב-5 דקות או אפילו פחות 👇

הערכת תנועה פוטנציאלית

זה כנראה אחד החלקים היותר מעניינים: איך אני מחשב לעזאזל תנועה פוטנציאלית? גם אם לביטוי יש 10,000 חיפושים בחודש, ברור שאף אחד מהאתרים בתוצאות לא מקבל את כל התנועה זו.

הפתרון טמון ב-CTR שמתאים למיקום. כלומר, הערכה של כמה מהתנועה אתר במקום ה-1 יקבל, במקום ה-2, השלישי וכך הלאה.

ל-AWR (שירות של בדיקת מיקומים) יש טבלת CTR שמתעדכנת בזמן אמת על פי קטגוריות שונות. יש גם אפשרות להוסיף תוצאות מיוחדות.

כך למשל קל לראות שאם בתוצאה שלכם מעורב וידאו, המקומות הראשונים בדרך כלל מקבלים CTR הרבה יותר גבוה.

הערכת תנועה פוטנציאלית

💡במילים אחרות, אם אתם לא יכולים להפיק וידאו עבור מילת המפתח הזו, חשבו היטב אם כדאי לכם לקדם אותה (אפשר להוסיף וידאו קיים לעמוד שלכם וגוגל לפעמיים יציג אותו כתוצאת וידאו, אבל זה לא אותו אפקט).

בדיקת קושי קידום

בדיקת קושי קידום הוא עוד עניין שיכול להיות טריקי, אבל לא בלתי אפשרי.

אני אישית לא סומך על מדדים אוטומטים לבדיקת קושי קידום של מילות מפתח ומעדיף לעשות במקום זאת בדיקת קושי קידום ידנית.

צריך גם לזכור ככל שעולים במעלה התוצאות, כך יהיה קשה יותר לקדם מילת מפתח מסוימת.

יצירת “טבלת הפוטנציאל”

יצירת טבלת הפוטנציאל היא החלק האחרון במחקר שלנו.

כאן אנחנו למעשה בוחנים מחדש כל מילת מפתח על פי כל הנתונים הקודמים ומחליטים לאיזה “טופ” אנחנו מתכוונים לקדם אותה.

עבור כל “טופ” 🔝אנחנו מחשבים את ה-CTR הממוצע של כל המיקומים ביחד. (זה כמובן לא מדויק, אבל הכי טוב שיש לנו) ומכפילים אותו בנפח החיפוש שקיבלנו במחקר מילות המפתח.

הטבלה הסופית שלנו אמורה לכלול את השדות הבאים:

  • מילת המפתח
  • קושי קידום (לדוגמה, 1-3)
  • URL של כתובת היעד באתר (אם יש כזו)
  • מיקום נוכחי (ממערכת בדיקת המיקומים)
  • טווח מיקום רצוי
  • תנועה מוערכת נוכחית (מ-Keyword Hero או כלי אחר) אם היא משמעותית
  • תנועה מוערכת שניתן יהיה לקבל בסך הכול במיקומים שאליהם אנחנו מכוונים (ממחקר מילות המפתח + CTR ממוצע)

אפשר לחשב את טווח המיקום הרצוי (טופ 3, טופ 5 וכו’) על פי נוסחה כלשהי כמו שעשו במדריך של Semrush, אבל הם לא התחשבו ברמת הקושי.

לכן אני מעדיף לעשות את זה על סמך היגיון בריא שלוקח בחשבון גם מקרים שבהם גם אם הפוטנציאל הוא גבוה, הוא ידרוש המון משאבים שלא בהכרח שווים את זה.

לדוגמה, אם היום אני יושב ב”קידום אתרים” במקום 4 ורמת הקושי היא 3, לא בטוח שישתלם לי לנסות ולקדם את הביטוי לטופ 3 כי עם הזמן כי כל תזוזה קטנה יכולה להעיף את האתר חזרה למקום 3 או אפילו נמוך יותר ואני לא יכול להשקיע את כל הזמן שיש לי רק במילה הזו…

במקרה הזה אני אסמן את השורה באפור ואעקוב כדי לראות אם אני לא מדרדר למיקומים נמוכים יותר בהמשך.

בכל מקרה, אחרי שהטבלה מלאה, קל לי יחסית לסכם את כל התנועה שאני מקבל היום ואת התנועה שאני אקבל אחרי הקידום.

למרבה הצער, ככל שרמת הקושי הממוצעת תהיה גבוהה יותר, כך ההערכה תהיה פחות מדויקת מכיוון שיהיה צריך לעשות הרבה יותר עבודה. במקרים כאלו הייתי לוקח אפילו טווח ביטחון של 15%.

מה בהמשך?

בהמשך כדאי מאוד למלא את הטבלה בכמה שיותר נתונים אמיתיים במקום ההערכות ומדי פעם גם לבצע עוד מחקרים של מילות המפתח כדי למצוא הזדמנויות חדשות.

בין היתר, המעקב הזה יעזור לנו לבדוק אם המטרה שהצבנו לעצמנו הייתה ריאלית או שאולי אנחנו צריכים להתחיל להנמיך ציפיות.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו