דף הבית / כלים לשיווק באינטרנט / שיווק כנסים בעזרת מערכות שיווק אוטומטיות

שיווק כנסים בעזרת מערכות שיווק אוטומטיות

המטרה: להפיק כנס מושלם. הדרך: שיווק וארגון מעולים.

שיווק כנס או אירוע עסקי, לא דורש רק יכולות הפקה מצוינות, ניהול זמנים נכון ובחירת ספקים איכותיים, אלא גם היכרות עם דרכי שיווק, אנשי מפתח בתחום וקופירייטינג מוצלח. על חברת הפקה מוצלת לא נדון במאמר הזה אך כן נדון באפשרויות הטכנולוגיות שלכם לשיווק כנסים.

השלב הראשון- דאטה בייס – במידה ולא מדובר על כנס ראשון שאנחנו משווקים – קרי יש ברשותינו נרשמים מאירועים קודמים – אפקטיביות מירבית תהייה כאשר מוקד השיווקי יהיה ל DB קיים, כך הפרסום יגיע לאוכלוסייה רלוונטית בלבד, לא נבזבז תקציבים לשווא. כמו כן, על קהל זה ניתן לייצר מניפולציות כגון lookalike הן ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינסטגרם, והן בפרסום ברשת המדיה של גוגל. למידע נוסף על עלויות של פרסום בגוגל.

מערכת מכירה אוטומטית – קווים לדמותה

שיווק אירועים עסקיים מתבסס על האסטרטגיה השיווקית השוטפת של הארגון, הערכים שלו ומיקוד בקהל היעד הרלוונטי.

כדי להשיג שיווק ממוקד ולזכות בחשיפה אופטימלית, הומצאה מתודולוגיית ה- Marketing Automation, המערכות המתקדמות מצויודת בטכנולוגיות שיווקיות גאוניות. מלבד היכולות השיווקיות הכלליות של המערכות, הן נחשבות גם למכונת שיווק אוטומטית, פרסונלית ומיומנת, שבשימוש נכון תסייע לכם למקסם את מספר הנרשמים לאירוע ותאפשר לכל אחד מהאורחים להירשם אליו בקלות ובנוחות.

באמצעות מערכות שיווק אוטומטיות, כגון: activetrail, רב-מסר, mailchimp , viplus – smoove ואחרים תוכלו לשווק את האירוע באמצעי המדיה הייעודיים לקהל היעד (מיילים, הודעות SMS, ניוזלטרים ועוד) בשפה ברורה, במסרים חדים וקליטים ובתדירות שנקבעת מראש.

כך למשל תוכלו להכין סט של מסרים אותם תשגרו באופן אוטומטי לקהל לקוחות ראשוני שברשותכם או למועדון הלקוחות אם קיים לכם אחד כזה, אליו ייצטרפו באופן אוטומטי לידים מאמצעי הפרסום השונים – פייסבוק, גוגל, אאוטבריין, לינקאדין, דפי נחיתה ועוד, ולכל אחד מסר רלוונטי בהתאם למועד הכנס, האם נרשם הלקוח או שעדין לא ועוד.  נשמע כמו קסם? ובכן, זה בהחלט כך. כך זה עובד בפועל.

מצגת בכנס

1.  מיקוד בלקוחות פוטנציאלים

מערכות מכירה אוטומטיות עושות שימוש במאגר הלקוחות הפוטנציאלים של החברה, או בנתונים שהצטברו לאורך מהלכי הפרסום באמצעי המדיה השונים. את הלקוחות הללו יודעות המערכות לחלק לסגמנטים בהתאם למדדים שנקבעו על ידכם מבעוד מועד – עולמות תוכן, גילאים, עיסוק ועוד, כך שפרופיל הנרשמים תואם את מטרות האירוע ואת אופיו מלכתחילה.

2. מסרים אישיים לקהל היעד

כדי להעצים את חווית הלקוח לכל אורך הדרך,  מאפשרות המערכות יצירת מסר פרסונלי, הן בפניה אישית "שלום קורל" בתחילת המייל או הודעת ה SMS והן בסטאטוס ההרשמה של הלקוח "אנחנו רואים שעדין לא נרשמת לכנס, נותרו ימים אחרונים לכרטיסים בהנחה"… כל זאת, בהתאם ל"שפה" האישית של פרופיל המוזמנים לאירוע. כל גולש המתעניין באירוע שאתם מפיקים, יוכל לקבל מכם מסר אישי בהתאם לסטטוס בו הוא נמצא – שלב ההזמנה לאירוע, גולשים שהתעניינו בו או כאלה שכבר הפכו לנרשמים.

כנסים

 3. רישום ידידותי ונוח

מי אוהב טפסים ארוכים ומסורבלים? אף אחד!

כדי להבטיח אחוזי הצלחה גבוהים יותר, חייבים להשתמש בממשק הרשמה נוח ונגיש, אך לא רק – אחד הדברים החשובים ביותר היא למנהל מאגר מידע חוקי כדת וכדין – קרי – לרשום תקנון ותנאי שימוש ברורים שיכילו פרטים אודות השימוש במידע שאתם אוספים על הגולשים (כן גם המידע שהיוזר לא יודע שאתם אוספים עליו כדוגמת cookie ודומיו) לבקש אישור מהמשתמש לשלוח לו דיוור ישיר וכו'.

הפתעה, במערכות האלו ניתן לעשות גם את זה. המערכות מאפשרות תהליך הרשמה ממוקד, נגיש ומאובטח, שאינו דורש מהנרשמים מילוי פרטים לא הכרחיים או ריבוי דפים בדרך להשלמת ההרשמה. לא זו בלבד, אלא שתוכלו גם לבנות מערכת רישום אישית לכל פרופיל משתמש ולהתאים את ההזמנה אליו בהתאם למסלולים שבחרתם מראש – לקוח VIP, מוזמן או לקוח אקראי.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

4. גירויים מוגדרים מראש

מערכות שיווק אוטומטיות מאפשרות לכם ליצור אינטראקציות מתוזמנות מראש בהתאם לשלבים בדרך לאירוע, כך שאתם תוכלו להתפנות להפקה עצמה ולהיות בטוחים שהפן השיווקי שלכם "מכוסה". כך למשל יכולה המערכת, בהדרגה, לתת טיזר למתכנני האירוע, לחשוף את תכנית האירוע, לתת תמריצים בצורת הנחה לרישום מוקדם וגם לשלוח תזכורות שונות לנרשמים שיגרמו להם לספור את הימים עד להפקה המיוחלת.

 5. לדעת מה הקהל הרלוונטי שלכם רוצה

על מנת שתוכלו להכיר טוב יותר את הקהל המוזמן לאירוע ולהתאים אליו את התכנים באופן מקסימלי, תוכלו לערוך סקרים קצרים בקרב המתעניינים באירוע ודרכם לבנות פרופיל משוער. לדוגמא, תוכלו לבחון את מניעי ההשתתפות באירוע, הנושאים הקרובים לליבם של המוזמנים, העדפות אישיות (כמו תפריט צמחוני, למשל) והציפיות שלהם לקראת האירוע. המידע הזה יספק לכם אינדיקציה טובה לא רק לאירוע המתוכנן – אלא גם לאלו שיבואו אחריו.

6. מידע שוטף, כל הזמן

במידה ותשתמשו במערכת למכירת כרטיסים ורישום לאירועים וכנסים שמנתחות נתונים בכל עת, ומספקת לכם דו"ח מצב מעודכן בנוגע לאירוע, כגון האם יש עודף נרשמים? האם המכירות בירידה? כמה ביטולים יש? ומהם נתוני התשלומים? תוכלו להפיק מידע יקר מפז, שכן הוא מאפשר לכם להיערך מראש מבחינת מיקום, מספר מושבים או מנות קייטרינג, לשנות אסטרטגיית מכירה בהתאם לצורך ולחסוך עלויות.

7. שמירה על קשר

האירוע שהפקתם היה מוצלח והאורחים נהנו מכל רגע (אמן), ומה עכשיו? המערכות מסייעות לכם לשמור על קשר עם המשתתפים גם אחרי האירוע, כך שתוכלו לשלוח להם מידע שיווקי בעתיד ולהגדיל את הסיכוי שירשמו גם לאירוע/כנס הבא שתפיקו.

מכאן כל שנותר לכם הוא להתחיל להתכונן לאירוע הבא כמובן! ה DB שצברתם – אותם "מאושרי דיוור", הם נכס יקר מפז, שמרו עליו במקום מבטחים, נתחו אותו והסיקו מסקנות שיווקיות – שכן האירוע הבא מעבר לפינה 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות ניר אזולאי

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם ומנכ"ל חברת Scotty, בעל ידע וניסיון רב בפיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות. חוץ מזה... משחק כדורסל מגיל 6, ונשוי באושר לבחירת ליבי - שרון, ואבא לעדי ועומר המתוקים.

שווה לקרוא גם את

שיפור יחס המרה בטפסים

אופטימיזציה של טפסים: איך לקבל יותר פניות באמצעות טפסים

כאשר בעל אתר אינטרנט מדמיין את הרגע האולטימטיבי מבחינתו, הוא רואה לנגד עיניו את הגולש ...

קידום עסקים קטנים בפייסבוק

קידום עסקים קטנים בפייסבוק – המדריך המלא

אם ישנה פלטפורמה המוכרת לרבים – מקטנים ועד גדולים היא כמובן – פייסבוק. הרשת החברתית ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider