מקדם אתרים חיצוני או אינהאוס? שיקולים בעד ונגד

קידום אתרים כבר מזמן לא נחשב למשהו שעושים “על הדרך” וברור שמדובר במקצוע לכל דבר ועניין.

מהסיבה הזו יש לא מעט חברות שמחליטות לשכור מקדמי אתרים שיעבדו עבורן כשכירים, מה שנקרא באנגלית “In House” (🏠 לא בטוח שיש ביטוי דומה בעברית).

בחברות גדולות שכל הפעילות שלהן מתבססת על אתרי אינטרנט יש לפעמיים גם מחלקה שלמה של אנשי SEO.

לעומת זאת יש חברות ועסקים בגדלים שונים שעדיין יעדיפו לקחת חברת קידום אתרים או מקדם אתרים פרילנס.

השאלה היא מתי כדאי לבחור במקדם אתרים עצמאי ומתי להעסיק מקדמי אתרים שכירים היא מורכבת למדי וצריך לקחת בחשבון גם שיקולים שלא קשורים בהכרח בכסף.

אז למרות שאני אולי קצת משוחד 😏 לטובת המקדמים וחברות הקידום העצמאיות / חיצוניות, תנו לי בכל זאת לעשות סדר בדברים.

מקדם אתרים חיצוני או אינהאוס

מתי ולמי כדאי לקחת מקדם אתרים חיצוני?

בראש ובראשונה, מי שאין לו אמצעים להעסיק מקדם אתרים שכיר ולשלם לא את כל הזכויות הסוציאליות, יהיה חייב לקחת מקדם אתרים חיצוני.

אומנם קידום אתרים בנישות תחרותיות 🏃 יכול להיות די יקר, אבל מקדם אתרים מתחיל שיקבל שכר תואם בדרך כלל לא יהיה בעל מספיק ידע וניסיון כדי לקדם את העסק בנישות תחרותיות.

עוד נקודה לרעתו היא שכנראה גם לא יהיו לו מספיק תשתיות של אתרים קיימים כדי לבנות באמצעותן קישורים והוא יאלץ להתחיל את הכול מאפס, וכל זה על חשבון הזמן והכסף של המעסיק.

לעומת זאת, אצל מקדם אתרים חיצוני בעל ניסיון אין בדרך כלל את הבעיה הזו.

כמו כן, כשמעסיקים מקדם אתרים שכיר קשה יותר לפטר אותו סתם כך. קודם כל, בגלל פיצויי הפיטורין. במקרים כאלו גם כמעט בלתי אפשרי לבצע חפיפה ואם אין תיעוד של פעולות ה-SEO שכבר נעשו, זה יכול להיות נזק רציני…

מתי כדאי לחברות גדולות ובינוניות לקחת חברת קידום חיצונית?

לחברות שהמוצר או הפתרונות שהן מציעות אין קשר לפיתוח אתרים או שירותים דומים אחרים יהיה בדרך כלל כדאי יותר לקחת מקדם אתרים חיצוני.

גם מקדם אתרים בתפקיד מאוד בכיר שעומד בראש מחלקת SEO יהיה צריך בסופו של דבר מנהל שינהל אותו, ואם למנהל הזה אין ממש מושג בסיסי 😕 איך SEO עובד, יהיה לו קשה לפקח על העובד ולראות שהוא מבצע את העבודה שלו כמו שצריך (להבין שמיקומים גבוהים = יותר תנועה זה לא מספיק).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

שנית כל, מקדם אתרים חיצוני מכיר נישות שונות ומגוונות, זאת בעוד מקדמי אתרים שכירים עלולים להיתקע בנישה אחת ולחיות בסוג של בועה שתציב אותם בעמדת נחיתות.

מהבחינה הזו, עבור חברות שפועלות בהרבה נישות או משיקות מוצרים חדשים בקצב גבוה כדאי לקחת מקדם אתרים או חברת קידום שיש להן ניסיון בכמה שיותר נישות, גם אם הם יקרים יותר.

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

מתי ולמי כדאי לשכור מקדם אתרים שכיר או לבנות מחלקת SEO?

עד עכשיו זה נשמע כאילו אני באמת לא אוהב את הרעיון של מחלקות SEO, אבל יש מקרים שבהן זה מתבקש.

למשל, חברות שעוסקות בהימורים, פורקס וזירות שבהן הרשת היא המרחב העיקרי בדרך כלל חייבות להשקיע המון ב-SEO, ולפעמיים גם בכמה וכמה שפות וגרסאות שונות של גוגל.

גם סוכנות קידום גדולה, שלא לדבר על מקדם אתרים עצמאי, תתקשה לספק לה את כל המשאבים והזמן שהיא צריכה, וזה בהנחה שהיא יודעת מה היא עושה ולא מדובר בחברה חפיפניקית.

החלק הראשון רלוונטי במיוחד לארץ, בה המגמה היא לפתוח יותר מחלקות סושיאל או קידום ממומן ולא להרחיב מחלקות SEO קיימות.

מלבד זאת, חשבו על מקרה של 🆘 שרק מקדם אתרים יכול לפתור: רוב מקדמי האתרים או מנהלי הלקוחות לא אוהבים שמתקשרים אליהם ב-10 בלילה כדי שיפתרו משהו אצל לקוח (גם אם זה לקוח ענק).

לעומת זאת, עובדים שכירים, במיוחד כאלו שעובדים בחברות כמו אלו שציינתי רגילים לזה ובדרך כלל אין להם בררה אלא לעשות את זה אם הם רוצים לשמור על מקום העבודה שלהם…

כמו כן, כאשר בונים מחלקת SEO שלמה ונותנים לה את כל התקציב שצריך 💰, אפשר לפתח נכסים שונים בשקט 🤫 ולדעת שהם לא ילכו לאיבוד.

זה גם פחות יקר מכפי שזה נשמע מכיוון שגם בחברות גדולות מקובל להעביר חלק מהעבודה הטכנית יותר למיקור חוץ ובצורה הזו אפשר לבנות עשרות אתרים בכמה ימים.

בכל מה שנוגע לנישות, דווקא לחברות שעוסקות בתחום אחד מרכזי כדאי לקחת מקדמי In-House כי במהלך הזמן הם יכירו את הזירה ובעיקר את המתחרים הזו טוב יותר מכל אדם אחר, וזה יהיה סוג של פיצוי על כך שהם אולי קצת פחות מעורים בקהילת ה-SEO העצמאית.

אתרים קטנים מול אתרים גדולים, פשוטים מול מורכבים

אתרים קטנים מול אתרים גדולים, פשוטים מול מורכבים

עוד שיקול מאוד חשוב הוא גודל האתר ורמת המורכבות שלו. לדוגמה, חברות גדולות שיש להם אתרים שטוחים יחסית שמתעדכנים בקצב יחסית איטי לא בהכרח יצטרכו לבצע פעולות SEO על בסיס יומי, או לפחות לא כל הזמן.

במקרים האלו יכול להיות שלפתוח מחלקת SEO שלמה או אפילו לשכור מקדם שכיר תהיה טעות ויהיה אפשר לקחת חברת קידום חיצונית או מקדם פרילאנס, אלא אם כן עדיין יש המון מילות מפתח חדשות שמתווספות וצריך לקדם אותן כל הזמן.

מנגד, יש אתרים שמתעדכנים כל הזמן בקצב גבוה וכדאי מאות שצוות ה-SEO והצוות הטכני יעבדו ביחד זה לצד זה. אחרת כל שינוי באתר יתעכב ויצטרך לקבל את האישור של חברת ה-SEO.

בפועל גם זה בדרך כלל לא תמיד קורה מכיוון שלא תמיד ברור למה שינוי מסוים צריך גם לעבור בדיקת נוספת מבחינת SEO.

לסיכום

מתי כדאי לשכור מקדם אתרים עצמאי?

  • כאשר מדובר על עסק קטן עם אתר פשוט שלא יכול או מעוניין לשלם לשכיר
  • כאשר מדובר על עסקים בינוניים או אפילו גדולים עם אתרים פשוטים יחסית
  • כאשר מדובר על עסקם שפועלים במגוון של נישות
  • כאשר יש מחסור בתשתיות SEO ולא רוצים להתחיל להתעסק במיקור חוץ באופן ישיר

ומתי כדאי לשכור מקדם אתרים In-House או לבנות מחלקת In-House?

  • כאשר המהות של החברה היא פעילות ברשת או בנייה של אתרים ולכן גם ה-SEO
  • כאשר פועלים בשוק מאוד ספציפית
  • כאשר מדובר באתרים מורכבים עם הרבה סגמנטים שכל אחד מהם דורש גישת SEO מעט אחרת
  • כאשר חייבים מענה מהיר וזמינות מלאה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו