דף הבית / קריירה / איך למצוא עבודה בפייסבוק בתחום הדיגיטל וקידום אתרים

איך למצוא עבודה בפייסבוק בתחום הדיגיטל וקידום אתרים

את המאמר הבא כתבתי בהתבסס על מאמר דומה בבלוג באתר שלי שעוסק בשיווק עצמי ומציאת עבודה בעידן הדיגיטלי. במאמר הזה אני רוצה לשים דגש ספציפית על מציאת עבודה לכם אנשים בתחום הדיגיטל והקידום האורגני.

לכל מי מכם שמחפש עבודה בעזרת פייסבוק בתחום, במאמר אזכיר כמה טריקים פשוטים אך חשובים שיחסכו להם הרבה זמן בחיפוש עבודה בתחום שלכם בפייסבוק ואולי אפילו יעזרו לכם להיחשף למשרות חדשות.

חיפוש עבודה בפייסבוק

למה בכלל לחפש עבודה בפייסבוק

אז בתור אנשים בתחום הדיגיטל יש לכם את תירוץ האולטימטיבי לגלוש בזמנכם הפנוי באינטרנט וכמובן לצפות בסרטונים מיותרים בפייסבוק, כי היי, בתור אנשי הדיגיטל זה תחום העיסוק שלכם 🙂

אז חוץ ממכם, בפייסבוק אפשר למצוא הרבה אנשים מרקעים שונים: אנשים שמפרסמים את תמונות הנצחון שלהם לאחר ריצה בשכונה, סבתות שעשות לייקים לתמונתו של הנכדים, חברים ששופכים את ליבם (יותר זול מפסיכולוג ת'כלס) ועוד ועוד.

מה שיותר מעניין אותנו, יש עוד מגזר מעניין שגילה את פייסבוק…  לא משנה איזה מגזר עבר לכם בראש, המגזר שאני מדבר עליו הוא מגזר המעסיקים.

מגייסים ומעסיקים שונים הבינו שאם אנשים שורצים בפייסבוק נוצר להם ערוץ חינם בו הם יכולים לפרסם את המשרות שלהם כדי להגיע לקהל המתאים, שמקרה הזה הוא אתם.

וזה דבר לא רע בכלל כי לפייסבוק יש כמה יתרונות כשזה מגיע לחיפוש עבודה:

1. רלוונטיות ועדכניות המשרות

קרה לכם שחיפשתם עבודה באחד מאתרי הדרושים במשך תקופה, וראיתם את אותה משרה מפורסמת מידי שבוע ושבוע? ולמרות שהיא פורסמה שוב ושוב עדיין היא הופיעה לכם בתוצאות החיפוש.

ברוב אתרי הדרושים יש לא מעט משרות כאלו שכנראה בזבזו לכם לא מעט זמן של שליחת קורות חיים, כתיבת כמה מילים על עצמכם, וזאת בזמן שבאותו הרגע יש שם כבר עובד החדש שבדיוק מכין לעצמו קפה ומבסוט מעצמו 🙂

בפייסבוק כל העסק הזה הוא שונה, פרסום המשרה הוא בגדול כרונולוגי, אתם רואים ישר את התאריך האמיתי בו פורסמה המשרה.

2. קשר ישיר

אם ראיתם פוסט על משרה בפייסבוק יש סבירות גבוהה שמי שפרסם אותה הוא המגייס ולעיתים אף המנהל הישיר לתפקיד, כשבמקרים רבים בסוף הפוסט יש את המייל הישיר של המפרסם.

דבר זה מאפשר לנו קשר ישיר למפרסם, אנחנו יכולים לברר איתו פרטים נוספים על המשרה ובאופן כללי ליצור פנייה יותר אישית שיכולה להעלות את הסיכויים שלנו לקבל שיחה.

זה יתרון משמעותי לעומת שליחת קורות חיים באתר משרות, שם אין לך מושג מי קורא את קורות החיים, מתי הוא קורא אותן, והאפשרות לשאול שאלות בקשר למשרה היא בעיקר בדיונית.

3. היכרות עם המערכת

בגלל שחצי-מהעולם נמצא בפייסבוק זה אומר שגם חצי-מהעולם (ואפילו אישתו) יודע להשתמש בפלטפורמה הזאת, ובאופן כללי נמצא ונגיש לתכנים שנמצאים בה.

ומשום שאתם אנשי דיגיטל מסורים, סביר להניח שזמן השהייה שלכם בפייסבוק וההיכרות שלכם עם המערכת גבוהה מהממוצע. הגיוני שגם לכם גלישה בפייסבוק לרוב תהיה נוחה וכיפית יותר מאשר מעבר בשלל אתרי דרושים שונים.

אתרים שכל אחד מהם בנוי במערכת שונה שצריך לרוב להירשם ולהתרגל אליה. חלקם ירצו גם שתעלו את קורות החיים שלכם לאתר ואחרים בכלל מבקשים כסף כדי לראות להיות לכדי לראות את כל המשרות.

למרות זאת יש גם מעט קשיים בחיפוש עבודה בפייסבוק.

חיפוש עבודה באינטרנט

קשיים בחיפוש משרות בפייסבוק והפתרונות

אחרי שהבנו מה היתרונות בחיפוש בפייסבוק, ולפני שעוברים לחיפוש כדאי להזכיר בקצרה את החסרונות של חיפוש עבודה בפייסבוק.

מקומות הפרסום משתנים – יש לא מעט קבוצות, דפים ופרופיל פרטיים שמפורסמות בהן משרות, אין מוקד אחד שמרכז את המשרה לקטגוריות, ותצטרכו לדעת איפה למצוא את המשרה או שתפספסו אותה.

עומס מידע – גם אם תגיעו לקבוצה שקשורה לתחום הדיגיטל, סביר להניח שהרבה משרות, אם לא רובן לא יתאימו כי הם פונות לאנשים עם נסיון שונה, או אפילו הן בתחום אחר בעולם האינטרנט.

סדר פרסום המשרות – משרות בפייסבוק לרוב מופיעות בסדר כרונולוגי מהחדשה לישנה (אלא אם מישהו הגיב לפרסום). הזכרתי את זה קודם, כיתרון משום שזה מאפשר לנו לדעת שהמשרה אכן עדכנית.

עם זאת זה גם חסרון, זה גורם לפוסטים עם משרות רלוונטיות ועדכניות מלפני כמה ימים, להיקבר תחת פרסומים חדשים שהגיעו לאחריה לפני שאפילו שהספקתם להגיד 'ברוך דיין אמת' על הפוסט.

ועכשיו לפתרונות:

מציאת קבוצות רלוונטיות לתחום שלכם

אם אתם מחפשים עבודה בתחום הדיגיטל והקידום האתרים, אולי אתם כבר מכירים כמה קבוצות בפייסבוק לחיפוש משרות בתחום כגון:

"דרושים SEO" (אותה מנהל בין היתר הצדיק דניאל זריהן) או "משרות דיגיטל- של קבוצת Observer"

הייתרון בקבוצות האלו ודומות להן, שהן מרכזות את המשרות היותר רלוונטיות, וכנראה לא תראה שם משרות כמו "דרוש מלגזן, דחוף!" או "דרוש נספח כלכלי לשגרירות במדינה שאתם לא מכירים" שאינן רלוונטיות לכם.

אולי אתם ממלמלים לעצמכם, מצוין אבל את זה ידעתי, למה טרחתי עד עכשיו לקרוא את המאמר שלך יא זאלמה? אז כמה דברים:

קודם כל כדאי לצאת מתוך נקודת הנחה שגם אתם מכירים 4 קבוצות בתחום שלכם, ייתכן שיש עוד כמה קבוצות קטנות ורלוונטיות שפספסתם עד כה.

דבר שני – אומנם אתם והרבה סוכנויות בתחום הדיגיטל מכירים את הקבוצות הספציפיות, אך העניין שיש חברות לא מתחום הדיגיטל שמחפשות אנשי דיגיטל ו-SEO, כולל חברות הייטק, בנקים ועוד.

אחת הדרכים היא למצוא את הקבוצות האלו היא פשוט גם אותן לחפש אותן בפייסבוק. לדוגמה  אם מחפשים "משרות דיגיטל". לא תקבלו הרבה תוצאות.

לכן ביצעתי חיפוש לתחום השיווק שחופף במידה רבה לתחום הדיגיטל והקידום באינטרנט לאחר מכן לחצתי על "Groups" וקיבלתי את התוצאות רלוונטיות לתחום הדיגיטל והקידום. זה נראה כך:

חיפוש קבוצות בפייסבוק

מילות מפתח הן המפתח

אם יש ביטוי מפתח שאנשי קידום אורגני אוהבים הוא לבטח יהיה "מילת מפתח".

כאשר מחפשים עבודה בקבוצות או דפים לפרסום משרות ובמיוחד אילו הכללים יותר, סביר להניח שמעל 90% המשרות בכלל לא יהיו לכם רלוונטיות.

אז בהתחשב בכך שאתם מעדיפים לתפוס פוקימונים (למי שיגיע למאמר אחרי 2016, כן היה דבר כזה) מאשר לכלות את זמנכם בדבר חשוב כמו דליית משרות מערימת פרסומים שרובם לא רלוונטיים- אז הנשק הסודי שלכם הוא שימוש במילות מפתח.

בצילום מסך למטה יש דוגמה לחיפוש שביצעתי בקבוצה "משרות שוות בין חברים", שהיא קבוצת כללית עם שלל משרות שלא קשורות אחת לשנייה.

בצד הימני כתבתי SEO ולחצתי על המקש האימתני הקרוי Enter בפי כל.  אילו התוצאות שקיבלתי:

חיפוש SEO בפייסבוק

כמובן שנרצה למצוא את המשרות המעניינות ביותר עבורינו, לכן נחפש ביטויים רלוונטים נוספים כגון "קידום אתרים" או "קידום אורגני" (או "גמד עם כובע אדום" אם אהבתם את צילום המסך).

כדאי לזכור שבדומה לחיפוש בגוגל, גם בחיפוש בקבוצות ודפים בפייסבוק יש משמעות לגרשיים:

חיפוש הביטוי קידום אתרים ללא מרכאות יתן תוצאות של פוסטים שהופיעו בהם המילים "קידום" ו-"אתרים" לאו דווקא ביחד. חיפוש "קידום אתרים" יעלה רק פוסטים שהופיע בהם הביטוי המדויק.

אגב, אם אתם ממש חובבי קידום אתרים, אז אתם גם בטח חובבים לא פחות לונג-טיילים (long-tails) אותם ביטויים ספציפיים שמכילים לרוב 3 או יותר מילים והם פחות תחרותיים לקידום במנוע החיפוש.

אז בחיפוש בפייסבוק, עדיף שתתחילו קודם מהביטויים קצרים (במיוחד אם אתם עושים שימוש במרכאות כדי להגיע לביטוי מדויק). זאת מהגיון הפשוט – ככל שהביטוי ארוך יותר, הסיכוי שהוא לא מוזכר בתיאור המשרה, גדול יותר.

מצאתם את המילות המפתח? שמרו לכם בצד כצידה לדרך לחיפושים הבאים.

חיפוש מסודר ויעיל – יותר זמן בים עם החברים

עוד שיטה טובה ופשוטה לייעל את החיפוש המשרות בפייסבוק, היא פשוט סדר וארגון. לאנשים המסודרים בינינו זה בטח נשמע טריוויאלי, אבל לא לכולם יש קריירה מפוארת בתחום הסדר.

אז דרך שתחסוך לכם הרבה זמן היא פשוט לעבוד בצורה מסודרת בחיפוש המשרות בפייסבוק: לרשום לנו מתי ביקרנו בכל קבוצה ועד איזו מודעה / תאריך בדקנו את המשרות.

אפשר לציין את ביומן, לכתוב בטלפון החכמולוג, או לשים פתק צהוב עם סמיילי על המסך. מה שעובד עבורכם.

בקבוצות קטנות וממוקדות למשרות בתחום, אפשר פשוט לגלול עד המשרה האחרונה שראינו בפעם הקודמת.

כשאנחנו מחפשים בקבוצות כלליות יותר, אפשר לעשות חיפוש לפי מילות המפתח כפי שכתבתי למעלה. נעבור על הרשימה שקיבלנו עד הנקודה האחרונה אליה הגענו בחיפוש בפעם הקודמת.

בצורה הזאת אפשר להסתפק בחיפושים ממוקדים פעם-פעמיים בשבוע, במקום חיפוש ארוך ומיגע כל יום-יומיים. יעיל, תודו!

חיפוש משרות בפייסבוק

מילות סיכום סיכומיות

אז כמו שהבנו הפייסבוק הוא כלי טוב לראות פרסומים עדכניים למשרות מעניינות, אך מצד שני חסר סדר וארגון של פרסומי המשרות.

כדי לייעל את החיפוש כדאי קודם כל למצוא את כל הקבוצות והדפים הממוקדים למשרות שבתחום הדיגיטל והקידום האורגני.

לאחר מכן כדאי למצוא כמה קבוצות כלליות לפרסום משרות ולעשות שימוש במילות מפתח על מנת לחסוך לנו הרבה זמן מעבר על משרות מצ'עממות ולא רלוונטיות.

לסיום, מומלץ מאוד כדאי לעבוד בצורה מסודרת ולכתוב לעצמנו מתי ביקרנו כל קבוצה.

בשילוב כל הטיפים האלו תגיעו ליותר משרות בהרבה השקעת זמן.

ומשהו קצת אחר לסיום-

זכרו שבסופו של דבר כל אחד מוצא את מקומו, לכן עדיף בחיפוש עבודה (כמו גם בחיים עצמם) לשתף פעולה ופחות להיות בתחרות.

נסו לחלוק טיפים (כמו המאמר הזה) ומשרות שמצאתם עם עמיתים לחיפוש, זה כנראה יהפוך את החיפוש ליותר נחמד, פחות בודד ובאופן כללי תתרמו לעולם קצת יותר ידידותי (קארמה טובה זה אחלה לחיפוש עבודה 🙂 )

עוד טיפים על פייסבוק:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות אופיר מנחם

אופיר מנחם – מאמן ומלווה אנשים להצלחה אישית ומקצועית. בשנים האחרונות עסק בניהול שיווק ודיגיטל במספר חברות בשוק המקומי והבינלאומי. כותב על הצלחה ושיווק עצמי בעידן דיגיטלי.
בזמנו הפנוי מטפח חיוך רחב ואופטימיות חסרת תקנה.

שווה לקרוא גם את

גביית כסף מלקוחות

גביית כסף מלקוחות: כך תייעלו את הגבייה שלכם בעסק

והפעם פוסט קצת שונה – על נושא קצת רגיש אך חשוב: כסף. כל העצמאים ובעלי ...

שיווק חכם בעזרת תוכן

מה קורה כשמשלבים פרסום באאוטבריין עם שיווק בפייסבוק?

רימרקטינג יכול להיות הרבה יותר מבאנרים בגוגל ומודעות מכירתיות בפייסבוק: שיווק באמצעות כתבות תוכן מזרים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה