052-9095200

תיוגים בפייסבוק – למה הם יותר חשובים מכפי שנדמה?

תיוגים בפייסבוק הן מן הפעולות הכי בסיסיות שאנחנו מבצעים ולא נראה שיש כיום מישהו עם גישה לרשת שלא יודע מהו הפירוש של Hashtags.

מצד שני, נראה שעדיין יש יחסית מעט עסקים שיודעים איך לעשות בהם שימוש נכון, בטח ובטח ספציפית בפייסבוק.

תיוגים בפייסבוק

ההבדל בין אזכור, תיוג לבין Hashtags בפייסבוק

פייסבוק אוהבת לקבוע טרנדים ולא בהכרח לעקוב אחרי טרנדים של אחרים.

לכן זה לא מפתיע שיש אפשרות לבצע כמה סוגים של סימונים בפלטפורמה. לעיתים מתייחסים אל כולם כתיוגים, אבל זה לא בדיוק נכון וחשוב לדעת את ההבדלים.

תיוג פשוט (Tagging)

תיוג פשוט יועד במקור לתמונות והתפקיד שלו הוא לזהות את האנשים שנמצאים בתמונה באמצעות זיהוי פנים.

כאשר מישהו מעלה תמונה או עורך תמונה קיימת, הוא יכול לתייג את מי שנמצא בתמונה.

בעיקרון ניתן לתייג בתמונה עד 50 אנשים, אך אם אין בתמונה באמת כל כך הרבה אנשים, זה ייחשב מבחינת פייסבוק כספאם.

לאחר מכן תיוג הגיע גם לפוסטים וסטוריס, בהם אפשר לתייג עם מי היינו או לבצע צ'יק אין למקום מסוים.

האפשרויות לתיוגים האלו מופיעות ישירות בתוך אפשרויות הפוסט (לפחות בעיצוב הנוכחי).

אזכור

אזכור (Mention) הוא סוג של תיוג המתייחס לאזכור של דף או אדם בפייסבוק שלא בהכרח ביצע פעולה איתנו.

אפשר לאזכר מקומות, אנשים ודפים.

האזכורים מתבצעים באמצעות הסימן @ ובחירה מתוך רשימת השלמה אוטומטית.

לדוגמה, אם נרצה לאזכר את הדף של תנובה, נרשום את האות "ת", לאחר מכן את האות "נ" וכך הלאה…

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לאחר שנבצע את האזכור, הוא יהפוך לקישור כחול שיפנה אל כל הפוסטים האחרים בפייסבוק שכללו אזכור כזה לאחרונה.

שימו לב לשני דברים קטנים:

1. עמוד לא יכול לבצע אזכור של פרופילים פרטיים, אלא אם כן הם מקושרים לעסק מסוים (במקרה הזה שם העסק יופיע מעל השם שלהם ברשימת החיפוש).

2. מבחינת המינוח פייסבוק אזכורים ותיוגים הם זהים, למרות שיש כאמור הבדלים בשימוש שלהם.

Hashtags

האשטאגס הם תיוגים מיוחדים לנושאים והמקור שלהם הוא בטוויטר.

כפי שאתם בוודאי יודעים, כאשר אנחנו מוסיפים Hashtag לפוסט עם הסימון #, אנחנו למעשה מציינים שהפוסט עצמו קשור לנושא מסוים.

אם הגולש לוחץ על הקישור שנוצר, הוא יועבר למעין חיפוש שמרכז את כל הפוסטים עם אותה התגית. בעזרת יצירת Hashtags מקוריים אתם יכולים לבצע סוג של פרסום אורגני לעצמכם, אני אגיע לזה בהמשך…

עניינים של פרטיות שחשוב להכיר

תיוג חברים בלי לעקוב אחרי הפיד שלהם

אלו מכם שבעיקר אוהבים לעקוב באופן חד צדדי יגלו שאפשר לתייג רק חברים של ממש.

לכן, אם יש לכם חבר שאתם בקשר טוב אתו, אבל אתם פחות מתלהבים מהפיד שלו, אני ממליץ פשוט לבטל את המעקב אחריו מתוך עמוד הפרופיל שלו. הוא לא יידע את זה, אבל עדיין תוכלו לתייג אותו בתמונות או בצ'יק אין.

הגדרות פרטיות לגבי תיוגים ואזכורים

לא כולם אוהבים שמאזכרים או מתייגים אותם. למרות שאתם לא יכולים למנוע מאחרים לתייג אתכם בפוסטים שלהם, אתם כן יכולים לשלוט באופן בו הפוסט המתויג יופיע בציר הזמן שלכם. לדוגמה, אם מישהו חס וחלילה עשה לכם שיימינג (עוד על תוכן פוגעני בפייסבוק), אין שום סיבה לתת לו את הבמה גם בציר הזמן שלכם.

כל ההגדרות האלו נמצאות תחת "הגדרות -> ציר הזמן ותיוג". החלק הכי חשוב כאן הוא "בדיקה" (התחתון ביותר).

הגדרה נוספת היא של תיוג בתמונות והיא תיתן לכם לקבוע האם אתם מאשרים לזהות אתכם באמצעות זיהוי פנים. אנשים עדיין יוכלו כמובן לתייג אתכם באופן ידני, ולכן זה יותר עניין של הרשאות מול פייסבוק.

איך תשתמשו בתיוגים לטובת הקידום של העסק או קידום בניית מוניטין?

כל כמו דבר בחיים, גם כאן הנושא מתחלק לשלושה חלקים: שיווק באמצעות האשטאגס, אזכורים בעמודים עסקיים (או קבוצות) ותיוגים / צ'ק אין.

Hashtags

התשובה לשאלה עד כמה Hashtags משפיעים בפייסבוק עדיין נתונה למחלוקת: לא רק שהם הרבה פחות נפוצים, אלא שפייסבוק בכלל לא טורחת לדחוף אותם, לא בחיפושים ולא בטרנדים הפופולאריים. המשמעות היא שגם אם מדובר בכלי שיכול לעבוד, האפקט שלו מוגבל.

אם בכל זאת החלטתם ללכת על זה, אז כדאי שתדעו כי לפי Social Bakers , הקשר בין מספר ההאשטאגס לבין מספר המעורבויות עם הפוסט הוא יחס הפוך: אומנם פוסט בלי האשטאגס בכלל מקבל פחות מעורבויות מאשר פוסט עם האשטאג בודד, אבל לאחר מכן המעורבות יורדת ככל שמוסיפים יותר האשטאגס.

זה לא אומר שאתם חייבים להשתמש רק בהאשטאג אחד, אלא שרצוי שכל אחד שכזה יהיה ייחודי ונבדל.

כמו כן, רצוי לשים אותם כחלק מהמשפט ולא בסוף דווקא, זה יכול לעודד פעולה.

מכאן יש שתי גישות שימוש בהאשטאג קיים או כזה שאתם יצרתם.

שימוש בהאשטאג מוכר 

לדוגמה, אם אני בתוך מקדם אתרים רוצה להתחיל רשימה של טיפים קצרים אבל עם אפקט מסיבי ל-SEO, אני יכול להשתמש בתגית כמו #smallseomatters. אני אתייג את כל הפוסטים הרלוונטיים שלי באופן הזה ואעודד אחרים לתייג גם את שלהם. כך אני בעצם אהפוך למוביל של הטרנד הזה. 

דוגמה לתגית מקורית היא LetsBuildTogether# של חברת לגו. תחת התיוג הזה היה אפשר למצוא מותגים שונים של לגו וגם יצירות של גולשים:

שימוש בהאשטאג מוכר

מנגד, אם אני רוצה לרשום פוסט כללי על קידום אתרים בעברית, אני יכול להשתמש פשוט בהאשטאג #קידוםאתרים. איך אני אדע שמישהו בכלל משתמש בתג הזה? פשוט מאוד: אני כותב בדפדפן את הכתובת "https://www.facebook.com/hashtag/" ואחריה את ה-Hastag שאני רוצה לחפש, במקרה הספציפי הזה, זה יהיה הלינק. 

באופן כללי, אני ממליץ פשוט לעקוב אחרי הפוסטים בקהילה שלכם ולשים לב לכל מקום בו מופיעה תגית האשטאג פופולארית. הן בדרך כלל לא עוקבות אחרי היגיון תחבירי מסוים ולכן לעלות עליהן לבד יכול להיות מאתגר.

אזכורים בין עמודים או בין מותגים שונים של אותה החברה

כאשר אתם כותבים כעמוד, אתם יכולים לאזכר עמודים אחרים או אפילו קבוצות עם @ וזה יכול להיות שילוב נהדר לקידום משולב.

לדוגמה, במהלך משבר הקורונה קוקה קולה פתחה בקמפיין של חלוקת משלוחי בקבוקי שתייה. בפוסט היא גם שילבה את כל המותגים האחרים שלה.

"תיוגי הווי"

זו אולי הטכניקה הכי פשוטה כאן, ולכן אם אתם לא משתמשים בה אתם מפספסים בענק וחבל. 

חבר טוב שלכם או לקוח קפץ למשרד והצטלמתם אתו, פגשתם מישהו מעניין בכנס מקצועי? העלו את התמונה הזו גם לפייסבוק (לא רק לאינסטגרם) ותייגו אותו. כך הוא ייראה את התיוג ויכול מאוד להיות שישתף את התמונה גם עם החברים שלו ויאזכר אתכם בחזרה. 

הנה דוגמה לפוסט כזה שמשלב עוד כמה דברים שכבר דיברתי עליהם קודם, כמה תיוגים ואזכורים אתם מזהים?

לסיכום

חשוב להכיר את סוגי התיוגים והאזכורים השונים בפייסבוק. למרות שהשימוש העסקי בהם הוא עדיין מוגבל, במידה ומשתמשים בהם בצורה מתונה ולא "כי צריך", הם יכולים לתת בוסט יפה במקרים מסוימים.

עוד מדריכים על פייסבוק? בכיף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו