שיפור הקידום האורגני: איך אפשר לזרז את תהליך הקידום האורגני?

אחת מהשאלות הראשונות ששואלים את מקדמי האתרים  היא "כמה זמן ייקח לקדם את האתר שלי?". למרות שהשאלה עצמה היא פשוטה, התשובה היא מורכבת ומשתנה מאתר לאתר.

איך אפשר לזרז את תהליך הקידום?

שיפור הקידום האורגני – איך אפשר לזרז עניינים?

מחפשים קצת עצות לשיפור הקידום האורגני?

במאמר הבא אני הולך לדבר על כמה דברים שכדאי לעשות בתהליך קידום אורגני, בדרך כלל עוד לפני שמתחילים לקדם אתר כלשהו – אבל אם כבר התחלתם, תמיד כדאי לחזור לבסיס ולוודא שכל התשתית והדברים יושבים פיקס ואין משהו שיכול למנוע מהאתר להתקדם ולפרוץ קדימה.

סרטון בו אני מדבר על קידום אתרים מהיר ומתי זה אפשרי:

אחד הדברים שיכולים לקבוע כמה זמן ייקח הקידום (מלבד רמת התחרות בנישה, שהיא אחד הפרמטרים החשובים ביותר) הוא גודל האתר ומספר הדפים שבו.

ישנה קורלציה ישירה בין מספר הדפים שיש באתר לבין מספר מילות המפתח עליהן אפשר לקדם את האתר ולכן האופטימיזציה ברמת הדף (ה-On Page) צריכה להיות בהתאם.

באתרים גדולים במיוחד ייקח ים זמן לעבור על כל העמודים אחד אחד ולבצע בהן אופטימיזציה יסודית, לכן מה שנהוג לעשות בדרך כלל זה לקבוע תבניות קבועות (שטנצים) לכותרות (טייטלים), תיאורים ( דיסקריפשנים) ואולי גם דברים נוספים כמו H1 וכו'. כמובן שבאופן אידיאלי צריכה להיות אפשרות לדרוס כל אחד מהתבניות האלו בצורה ידנית בעמודים ספציפיים, במידה ורוצים בכך.

באותו אופן, מספר הקישורים שצריך לבנות גם הוא משתנה. אם באתר יש עשרות מילות מפתח שצריך לקדם, טקטיקת הקישורים צריכה להיות רוחבית יותר ולהתמקד בעמודים אסטרטגיים וכאלה שיעבירו את ג'וס הקישורים פנימה: למשל דף הבית, עמודי קטגוריה ראשיים וכו'. עם זאת כמובן שמדי פעם רצוי לדאוג לקישור חזק ומפנק גם לעמודים ספציפיים שיש להם חשיבות גבוהה.

בכל אופן, ללא קשר לגודל האתר עצמו, קידום אפקטיבי לוקח כמה חודשים טובים לפחות, ללא תלות בגודל התקציב. הסיבה היא שהאתר צריך לצבור וותק ואמינות בעיני גוגל, במיוחד אם מדובר באתרים חדשים, אתרים שלא קודמו בעבר, ואפילו אתרים שכן קודמו בעבר אבל בצורה חאפרית (בהקשר זה, פשוט אסור לכם לפספס את השאלון: האם אתה חברה פח לקידום אתרים).

אז מה כן אפשר לעשות?

1. להתחיל עם תשתית טובה

שיפור הקידום האורגני (SEO) מתחיל עם תשתית טובה.

יש להבדיל בין חברת לבניית אתרים לבין חברה לקידום אתרים. רוב החברות לבניית אתרים אמנם מכירות את כל הפרטים הטכניים שגם מקדם האתרים מכיר, אבל זה לא אומר בהכרח שהן יודעות איך להשתמש בהם נכון.

לכן, חשוב מאוד לעבוד במקביל גם מול מקדם אתרים וגם מול החברה שבונה את האתר. אם לא עושים את זה, ייתכן מאוד שיהיה צורך ללכת אחורה ולתקן חלקים באתר שלא עברו אופטימיזציה טכנית לקידום או כאלו שאין להם אפילו את התשתית לבצע אותה (זאת לעומת אופטימיזציה ברמת התוכן אותה בדרך כלל מבצעים אחרי שהאתר מוכן). למידע נוסף – איך לבנות אתר עם תשתית נכונה לקידום אתרים. וגם כדאי לקרוא על הדרך: מחירי בניית אתרים.

יש לכך לא מעט דוגמאות:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

  • אי התאמה מלאה לסלולר או קוד לא יעיל שגורם לאתר לעלות לאט.
  • חוסר יכולת לחלק עמודים לקטגוריות או לתת להם תגיות (רלוונטי בעיקר לבלוגים ואתרי חדשות)
  • יצירת עמודים כפולים
  • אי הסרה של תוכן דמו – מה שיוצר הרבה זבל באינדקס ועמודים שפוגעים בפוטנציאל הקידום הכללי של האתר.

ברוב המקרים לא מאוד קשה לתקן את הבעיות האלו, וכדאי לתקן אותן כל עוד הלקוח בהתקשרות עם מי שבונה לא את האתר, על מנת שלא ישלם אקסטרה לאחר מכן.

2. לתכנן נכון את התקציב

שיפור הקידום האורגני תלוי גם בתקציב, מן הסתם.

תכנון נכון של התקציב בטווח הארוך יכול לשפר את המהירות בה האתר יקודם לאחר שהתוצאות כבר נראות בפועל.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא לשרוף את התקציב בהתחלה ולאחר מכן לצמצם אותו בצורה חדה. לעומת זאת, הגדלת התקציב בטווח הארוך יכולה דווקא להביא לאפקט חיובי, כי בתכלס מה שקורה שמגיעים לדף הראשון או כמעט לדף הראשון בגוגל, זה שהתחרות גוברת (המתחרים החזקים נמצאים שם) ואז צריך להשקיע עוד יותר ממה שהשקענו עד כה – במיוחד בתחומים תחרותיים במיוחד. בהרבה תחומים, להגיע לעמוד הראשון בגוגל זה לא אתגר מטורף, אבל להגיע משם לתוצאות הראשונות – זה הקושי האמיתי. כתבתי גם מאמר על האם להגיע למקום הראשון בגוגל באמת שווה את זה והתשובה? במאמר 🙂

הדרך הכי טובה וגם מה שעושים רוב החברות והפרילנסרים היא לקבוע תקציב קבוע (ריטיינר) עם המקדם. בהנחה והמקדם יצירתי ומקצועי מספיק, הוא תמיד יימצא מה לשפר באתר. עבודת SEO היא עבודה אינסופית – אין תקרת זכוכית לכמות ואיכות התכנים שניתן לכתוב ולשפר, לקישורים שניתן לקבל ואפילו לשיפורים שניתן לבצע באתר עצמו.

עוד בענייני כסף:

3. לעבוד על פי איכות ולא לפי כמות

למרות שלמספר הקישורים שאתר או דף מסוים בו מקבל יש חשיבות גדולה, הרבה מאוד קישורים לא איכותיים לא יתרמו לקידום ועלולים אפילו לגרור עונש או פילטר שיביא לתוצאות הפוכות.

לכן, יש לבחור במקדם עם שקיפות גבוהה, כזה שמציג דו"ח בניית קישורים חודשי.

בניגוד למה שאפשר לחשוב, זיהוי של קישורים איכותיים הוא פשוט יחסית ולכן קל לתפוס מקדמים שמנסים לעשות לעצמם חיים קלים או מחפשים קיצורי דרך. אני תמיד בגישה שעדיף לייצר 2-3 קישורים איכותיים בחודש ולא 9-10 קישורים סתמיים.

זה גם מה שעובד לי במבחן המציאות כבר שנים. לכן אל תיכנעו ללחצים מצד הלקוח אם הוא שואל "למה קיבלתי רק 2 קישורים החודש?". יש תמיד לעבוד על איכות ולא על כמות.

עוד בנושא הזה:

4. לקבוע סדר עדיפויות נכון

עיקרון פארטו קובע ש – 20% מהפעולות, יביאו לנו 80% מהתוצאות, או לפחות ממה שאנחנו רוצים להשיג.

במילים אחרים, אם נבחר בפעולות הנכונות, נוכל להגיע בעזרתן לתוצאות טובות בלי להשקיע זמן מיותר בפעולות עם חשיבות משנית. בכל מה שקשור אל קידום אתרים בגוגל, המשמעות היא שאם נעקוב אחרי מה אחרי כל פעולה ונראה איך היא משפיעה על התוצאות (עד כמה שזה אפשרי בעולם הזה), נוכל להתמקד רק במה שחשוב, לחסוך זמן וכמובן גם כסף. זו גם הסיבה שמאוד לא מומלץ לבצע הרבה מאוד פעולות במקביל.

לדוגמה, אם אנחנו רואים שדף מסוים מקבל הרבה יותר כניסות מדפים אחרים והוא מביא גם הרבה לקוחות, יכול להיות שנעדיף להתמקד בו ולהביא אותו למקומות גבוהים יותר. לעומת זאת, ייתכן שדפים אחרים שממוקמים גבוה לא יביאו כל כך הרבה גולשים כפי שאנחנו מצפים ולכן לא כדאי להשקיע בהם זמן או שצריך לבצע פעולות מסוימות כדי לשפר אותם ולמקסם את הפוטנציאל שלהם.

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו