לידים לפיננסים: איך משיגים לידים לתחומי הפיננסים?

כמו שאתם בוודאי יודעים, מרבית הלידים “הקלאסיים” משויכים לתחומים בעלי החזר השקעה גבוה. כלומר, תחומים שבהם אפשר לסגור עסקאות בסכומים גבוהים מאוד. לתוך הקטגוריה הזו נכנסים רוב התחומים הפיננסים.

לדוגמה:

גם לידים לעורכי דין יכולים להיכנס כמובן לתחום הזה, תלוי באיזו התמחות מדובר.

אם אני מדבר על לידים לפיננסים באופן כללי, רובינו נחשוב קודם כל על הערוץ הממומן של גוגל (או כל חברה אחרת) או שננסה לרכוש אותם ישירות. שני הערוצים האלו הם יחסית יקרים, והנה ההסבר מדוע:

רכישת לידים לפיננסים באופן ישיר

רכישת לידים ישירה היא שיטה עתיקה ויש לומר די פרימיטיבית: הגולש נכנס לדף שמציע לו הלוואה, בדיקת החזר מס, תוכנות ביטוח זולה או כל דבר אחר.

לא מדובר בדרך כלל בדף של חברה ספציפית (ולכן רואים כל כך הרבה הצעות אלמוניות בתחום), אלא בדף שהוקם על ידי חברה שאוספת לידים.

כל ליד שנכנס למערכת עובר לאחת מהלקוחות של החברה שמעבירה אליו את הליד.

לפעמיים הליד עובר גם תהליך של מיטוב. כלומר, נציג החברה מתקשר ללקוח ומוודא שהוא באמת מעוניין במוצר ושהוא לא סגר עסקה אחרת דקה אחרי שהוא לחץ על הטופס.

יש לידים שעוברים בין כמה לקוחות (הלידים המחולקים) והם בדרך כלל היותר זולים. בלידים מחולקים נוצרת תחרות פנימית בין כל מי שרכש את הליד, כשמי שמקבל את הליד המחולק בדרך כלל חייב לתת הצעה יותר טובה מכל מי שנתן הצעה לפניו. זאת בהנחה שללקוח בכלל יהיה ראש לשמוע אותו (אחרי שהוא קיבל כבר הצעות מכל מי שהשתמש בליד קודם).

לידים בלעדיים הם מן הסתם לידים שלא מתחלקים עם אף אחד אחר ולכן סיכויי הסגירה שלהם הם גבוהים יותר.

לכאורה החלוקה הזו פשוטה והוגנת, אבל חלק מהחברות למכירת לידים פשוט לא יגידו לכם באיזה לידים מדובר, כך שזה הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק ולהתעקש עליו.

חשוב לי להדגיש שוב: למרות שיש כאן תחרות חזקה בין החברות למכירת לידים, בסך הכול מדובר בערוץ יקר למדי.

יהיה לכם גם די קשה לדעת מהי האיכות האמיתית של כל ליד מכיוון שאופן השגת הלידים הוא בדרך כלל לא גלוי.

לידים לפיננסים בעזרת קידום ממומן

כידוע, המערכת של גוגל מבצעת מכרז פומבי בין כל מי שרוצה להתברג בעמוד הראשון עם המודעה שלו. כמו בקידום אורגני, גם כאן תחתית העמוד ועמודים 2 והלאה הם הרבה פחות רלוונטיים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מכיוון שפיננסים הוא תחום כל כך תחרותי ומגלגל הרבה כסף, מפרסמים מוכנים לשלם עליו לא מעט עבור פרסום בגוגל בתחום זה.

אפשר לראות את זה בקלות ב-“מתכנן מילות המפתח” אפילו אם אין לכם קמפיין שאתם מריצים כרגע. זה מתחיל בעשרה שקלים ויכול לטפס גם לעשרות שקלים ללחיצה בודדת.

מה שלא תמיד ידוע למי שמתחיל לפרסם הוא שהמחיר שאתם תשלמו בפועל לא נקבע רק על פי הסכום המקסימלי שתהיו מוכנים לשלם, אלא גם על פי גורמים נוספים. בין השאר, על סמך הביצועים ההיסטוריים שלכם.

אפשרות נוספת היא לפרסם דרך פייסבוק.

העיקרון שם אומנם דומה, אך המיקוד הוא לפי מאפיינים אישיים ולא מילות מפתח. בדרך כלל תשלמו מעט פחות, אבל השקיפות תהיה פחות גבוהה (כמה בדיוק עולה לשלם על “מי שהתעניין ברכישת רכב לפני יומיים?”).

לא משנה באיזו פלטפורמה תבחרו, סביר להניח שבהתחלה אתם תשלמו הרבה על הקמפיין ורק אם האלגוריתם ייראה שהוא באמת אפקטיבי (אחוז לחיצות או המרות גבוה), העלויות עצמן יתחילו לרדת.

לכן, הסברה שקידום ממומן הוא פתרון קסם למי שלא רוצה ללכת על קידום אורגני היא לא לגמרי מדויקת ובשני הערוצים צריך סבלנות כדי שההשקעה שלכם באמת תשתלם. ההבדל הוא שבקידום ממומן אתם חייבים להמשיך ולשלם כל עוד אתם רוצים שהמודעה שלכם תמשיך להופיע.

קידום ממומן של תוכן ולמה לדעתי זו האפשרות המועדפת עד כה

קידום ממומן של תוכן יכול להתבצע על פי מודל המכירה הפומבית (ברשתות תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה) או באופן ישיר דרך כל מיני סוכנויות שמקשרות בינכם לבין אתרים שמשלבים בתוכם גם תוכן ממומן (סמוי או גלוי).

תוכן שכזה בדרך כלל לא יהיה תוכן שיווקי בוטה, אלא תוכן שמציג נושא מסוים ומציע פתרונות או טיפים תוך כדי הדגשת היתרונות של המותג שלכם. לדוגמה, למה כדאי לקחת הלוואה מחברת אשראי.

מבחינת מי שקורא את התוכן, מדובר בהזדמנות טובה להחכים קצת. אם הוא ישתכנע שהוא באמת צריך משהו כמו בדיקה מקיפה להחזר מס, סביר להניח שהוא ירצה לקבל אותה מכם ולא ממישהו אחר (שהרי הוא כבר רואה את הפרטים שלכם מול העיניים).

מדובר על פתרון טוב למי שיכול להשקיע בתוכן איכותי, אבל העובדה שאתם משלמים עליו הופכת אותו לפתרון שהוא לא בהכרח הרבה יותר זול מהערוצים הממומנים האחרים. לדוגמה, כתבה באתר נחשב כמו ynet יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים. בהתחלה ייראו את הכתבה הזו לא מעט אנשים, אבל אחר כך היא תבלע בתוך הארכיון (למרות שעדיין תהיה גישה אליה מקישורים פנימיים וכמובן מגוגל).

קידום אורגני ולמה הוא הערוץ הטוב ביותר ללידים פיננסים

שימוש בקידום אורגני במטרה לקבל לידים לפיננסים הוא לטעמי הערוץ הכי גמיש שיספק לכם את ההשקעה הטובה ביותר בטווח הרחוק לכמה וכמה שנים קדימה.

באמצעות קידום אורגני אתם יכולים להתמקד באילו מילות מפתח שאתם רוצים בלי להסתכן בכך שמילה אחת תשאב לכם את כל תקציב הקידום (לכן חשוב לעשות פיזור טוב של מילות מפתח ולקבוע סדר עדיפויות).

בנוסף, יש לכם שליטה מוחלטת בתוכן של האתר. נכון, לא תקבלו 10,000 חשיפות ביום הראשון לכל עמוד שתקימו, אבל במצטבר כנראה שכמות החשיפות תהיה הרבה יותר גבוהה.

בנוסף, וכמו שכתבתי כבר בפוסטים קודמים, הקישורים שנוצרים לטובת קידום מילות המפתח השונות באתר יכולים להביא לכם בעצמם לא מעט לידים, זאת בתנאי שהמקדם שלכם יודע לבנות קישורים שבאמת יש להם ערך ולא סתם מפזר אותם בכל הזדמנות שנקרית בדרכו.

רגע, אבל גם הקידום האורגני עולה כסף , לא?

כמובן. אבל יש כאן כמה נקודות שחשוב לזכור:

1. אתם חופשיים לגמרי לעבור חברת קידום או לעבוד ישירות מול ספקי תוכן, מעצבים גרפים או בוני אתרים שאתם בוחרים. אין לכם תלות מוחלטת במקדם שלכם, או לפחות עדיף שזה לא יהיה ככה…

2. האפקט של הקידום נותר לאורך זמן, למרות שסביר להניח שאם תפסיקו אותו בבת אחת בסופו של דבר המתחרים יעקפו אתכם ותראו ירידה בדירוגים ובתנועה.

בהקשר הזה, שימו לב שהקישורים שלכם לא נמחקים לאחר הפסקת ההתקשרות עם המקדם.

3. התקציב של הקידום הוא דינאמי. בדרך כלל מעדיפים לשלם בריטיינר אחרי בדיקה מקיפה של מי שמקדם את האתר וההמלצה שלו. אבל אתם לא תמיד מחויבים להישאר באותו תקציב ותמיד יש לכם גם את האפשרות לקבל חוות דעת שנייה לפני שאתם חותמים על חוזה ארוך טווח.

4. הקידום האורגני לא פוסל שימוש בערוצים אחרים במקביל. למעשה, כמו בהשקעה בבורסה, גם כאן עדיף לפזר סיכונים.

לסיכום

כדי לקבל לידים לפיננסים אתם לא חייבים בהכרח לעבור בכל הערוצים הממומנים או לקנות אותם ביוקר. באמצעות טכניקות SEO אפקטיביות לאתרים בתחום הפיננסים תוכלו לקבל לא פחות לידים ובטווח הרחוק ההשקעה כנראה תהיה הרבה יותר משתלמת מאשר בכל ערוץ אחר.

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו