052-9095200

מקדם אתרים פרטי או חברת קידום אתרים: במה כדאי לבחור?

אם גם אתם קיבלתם את ההחלטה להשקיע בקידום האתר של העסק בצורה אורגנית, כך שעמודי האתר ידורגו גבוה בדפי תוצאות החיפוש של המנועים החשובים, ובפרט גוגל – אתם כנראה לא לבד.

יותר ויותר עסקים בוחרים באפיק הקידום האורגני כערוץ השיווק המרכזי שלהם בעסק.

אלא שהחלטה לא פחות חשובה שאתם צריכים לקבל מיד לאחר מכן, היא האם כדאי יהיה לכם להתקשר לצורך קידום האתר מול מקדם אתרים פרטי (פרילנסר), או דווקא מול חברה לקידום אתרים

מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים?

אז מה באמת עדיף? התשובה היא, כמובן, תלוי במה שחשוב לכם.

כדי לסייע לכם לענות על השאלה הזאת ביתר קלות, מפורטים כאן מספר קריטריונים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני ההחלטה החשובה. 

לפני הכל – אם אתם בקטע של וידאו, אני מדבר על הנושא הזה (בקצרה) בוידאו הבא:

1. מחירים

אין ספק שלעלות ההתקשרות מול שירות קידום אתרים יש אפקט מכריע בהחלטה באיזו צורה ומול מי להתקשר.

עסקים מעוניינים לחסוך ככל האפשר בהוצאות השוטפות של העסק, על אחת כמה וכמה בתקופה מאתגרת שבה העתיד לא ברור.

אז מה ההבדל בעלויות של פרילנסר וחברה לקידום אתרים?

חישבו על זה: חברה לקידום אתרים נדרשת לממן את שירותי המשרד שהיא עושה בהם שימוש, את הארנונה, את משכורות העובדים והמנהלים, את ההטבות והצ'ופרים שהם מקבלים, את הריהוט המשרדי, פינת הקפה, קפסולות הקפה ועוד.

לעומת זאת, פרילנסר לקידום אתרים יכול בהחלט לעבוד גם מהבית. מדובר בחיסכון משמעותי בהוצאות שיכול להתגלגל גם על הלקוח.

חשוב יהיה להבין דבר אחד: בסופו של יום, אם מודדים את התכלס, גם פרילנסר וגם חברה לקידום אתרים יוכלו לספק לכם בדיוק את אותם מאמרי קידום, באותם נושאים, ולבצע את עבודת האופטימיזציה, התיווך בנושא הקישורים ועוד, בדיוק באותו האופן.

זה אומר, למעשה, שכאשר אתם מתקשרים מול חברה לקידום אתרים, אתם  משלמים יותר על אותו מוצר (אם מתעלמים רגע מהיבטים שונים של שירותיות, אליהם נגיע בהמשך).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למידע מורחב על מחיר קידום אתרים.

כמו כן, יש לי סרטון על מחירי קידום אתרים:

כמו כן, כדאי גם להכיר את האפשרויות להוזלת מחירי קידום אתרים.

2. מי האיש קשר?

ללא מעט בעלי עסקים שצורכים שירותי קידום אורגני, חשוב שיהיה להם איש קשר יחיד.

אדם, שיוכלו להתקשר אליו ולקבל תשובות. לא מענה אוטומטי. לא שירותי קבלת הודעות. איש קשר שיענה לטלפון וימשיך איתם את השיחה מהמקום שבו היא נפסקה בפעם הקודמת.

אם הקריטריון הזה חשוב לכם, ייתכן שהתקשרות מול פרילנסר תהיה נכונה יותר מבחינתכם.

אגב, ייתכן בהחלט שגם חברה לקידום אתרים תמנה איש קשר מולכם שינהל את הפרויקט ואליו תוכלו לפנות בעת הצורך. אם זה במצב, לאף אחד מן הצדדים אין יתרון ממשי על הצד האחר. 

3. רמת המחויבות

בנושא הזה של המחויבות, צריך יהיה להבין כיצד פועל פרילנסר וכיצד פועלים שכירים בחברה לקידום אתרים.

פרילנסר מחויב לכם כלקוחות, והוא נדרש להוכיח את עצמו בכל חודש מחדש (אלא אם כן סגרתם איתו על התחייבות מראש למספר חודשי קידום – לא פעולה שמומלץ לעשות).

שכירים בחברה לקידום אתרים עובדים בהתאם למנגנון התגמול שהוטמע בחברה (אם בכלל).

אם הם נמדדים על שיעור נטישת הלקוחות – הם ימנעו מכם לנטוש בכל מחיר, וידאגו לכך שתהיו מרוצים. אם, לעומת זאת, הסכם העבודה שלהם כולל שכר בסיס ללא בונוסים מיוחדים, צריך יהיה לשאול מה מניע את אותם שכירים לדאוג מחדש בכל חודש שתישארו מרוצים. למידע נוסף על שימור לקוחות.

4. גיבוי אנושי

בסופו של יום, לכל אחד מאיתנו יכולה להיות תקלה בנקודת זמן כזו או אחרת בחיים.

מעבר לקידום אתרים, שיש רואים בו את החיים עצמם, ישנם גם החיים האמיתיים. ובחיים האמיתיים יש התקלות, ישנם אירועים בלתי צפויים, ישנן מחלות וחופשות ועוד לא מעט בלתמ"ים אחרים.

לחברה שמעסיקה מספר עובדים קל הרבה יותר לתפקד במצבים כאלו.

בחברה ניתן למנות אדם אחר כראש הצוות שאחראי על ההתקשרות מול הלקוח. בחברה אמורה להיות ערבות הדדית וסיוע בתקופות קשות.

פרילנסר תלוי לרוב באיכות הקשרים העסקיים שהצליח ליצור מול קולגות, אבל גם אז, לא בטוח שהם יספיקו לו.

אם פרילנסר נדרש להיות לנסיבות משפחתיות שדורשות ממנו תשומת לב לתקופה ממושכת, הבשורה ללקוח לא יכולה להיות טובה במקרה הזה, והוא ככל הנראה ידרש למצוא מקדם אחר שימשיך לספק לו שירותים כדי לא לעצור את תהליך הקידום. 

5. הכשרה

כאשר אתם מתכוונים להתקשר מול חברה או פרילנסר לצורך קידום האתר של העסק, הרבה מאוד פעמים תהיו מוטרדים בשאלה מהי ההכשרה של אותו ספק שירות והאם הוא אכן מוסמך לטפל באתר שלי ולא חלילה יגרום לו נזק.

במקרה הזה, אלא אם כן הפרילנסר הוא מקדם אתרים תותח בעל שם בתעשיה, לחברה יהיה היתרון משום שבחברה מחוברים בדרך כלל כמה וכמה מוחות יחד, עם ניסיון חיים מצטבר בתחום קידום האתרים בנישות שונות. במקרה הזה, הידע משמש כמכפיל כוח, והניסיון הקולקטיבי של כלל העובדים הוא חשוב.

למעשה, הסיכוי למצוא טעות בתהליך הקידום, לנתח מצבים ולספק פתרונות יצירתיים ומהירים, הוא גדול הרבה יותר כאשר מדובר בחברה ולא פרילנסר.

6. נכסים

כדי שמקדם האתרים שלכם, בין אם מדובר בפרילנסר ובין אם מדובר בחברה, יוכל להעניק לכם שירותים מקצה לקצה, הוא זקוק לנכסים דיגיטליים (או במילים פחות יפות: אתרי תמיכה / PBN), שבהם הוא יפרסם תכנים אודות העסק שלכם, ויקשר מהם לעסק שלכם.

כאן אין הרבה הבדל בין חברה לפרילנסר, למעט העובדה שלעיתים לחברה יהיה קל יותר להשקיע באותם נכסים משל עצמה, ואילו פרילנסר יצטרך לשכור נכסים דומים ברחבי הרשת.

7. אופן הדיווח

לרוב, תהליכי העבודה בחברה, שמספקת שירותים למגוון גדול של לקוחות, יהיו אחידים: היא תדווח בתצורה מסויימת, בתאריכים קבועים, בפורמט קבוע, ללקוחות אשר מקבלים ממנה שירות.

מול פרילנסר, לעומת זאת, קל יהיה לכם יותר לבצע את השינויים הדרושים בתצורת ההתקשרות כך שהם יתאימו לשני הצדדים ושני הצדדים יצאו מרוצים. הסיבה היא שהגמישות בתהלכי העבודה של פרילנסר, היא לרוב, משמעותית יותר מאשר בחברה שפועלת על פי נהלי עבודה סדורים, ונתונה לפיקוח ובקרה של מנהלים.

למידע נוסף על דוחות קידום אתרים.

8. עבודה בהיקפים קטנים

אם אתם נזקקים לעבודה בהיקפים קטנים, ובסכומים נמוכים יחסית, ייתכן שמדיניות ההתקשרות של החברה עם הלקוחות לא תאפשר לכם לקבל ממנה שירות.

לעומת זאת, פרילנסר לרוב יכול לבחור את הלקוחות שלו בהתאם לרצון שלו ולזמן הפנוי שלו, והוא לרוב גם יסכים לקבל לקוחות קטנים, כמובן, בראיית עלות תועלת ובהתאם למדדי הרווחיות החשובים לו.

למידע נוסף על קידום אתרים לעסקים קטנים וגם על קידום אתרים בזול.

9. היכולת לספק שירותים חלקיים

בדרך כלל, כאשר עסק מתקשר מול חברה, הוא מקבל מעטפת שירותים שלמה, של כתיבת ויצירת תוכן איכותי, ביצוע אופטימיזציה, בניית קישורים, שיפור חווית המשתמש, ייעוץ טלפוני, דיווח ועוד – גם במקרים שהוא לא באמת זקוק לכלל השירותים האלו.

לעומת זאת, פרילנסר יסכים לספק עבורכם (ובמקרים מסוימים גם ישמח) שירותים חלקיים, למשל רק בתחום בניית הקישורים, או רק בתחום האופטימיזציה לאתר – כך שתוכלו גם אתם בעצמכם לקחת חלק בתהליך, ולהצליח להוזיל עלויות בצורה משמעותית.

לסיכום

אם אתם מתכננים להתקשר מול מקדם אתרים פרטי או חברה לקידום אתרים בעתיד הקרוב, כדאי יהיה מאוד שתעברו על הקריטריונים שהצגנו כאן, ותשקלו היטב לאיזו אופציה יהיו מבחינתכם יתרונות משמעותיים יותר.

בהצלחה! 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו