קידום בגוגל מפות / גוגל לעסק שלי / גוגל מיי ביזנס (GMB) – דף עסקי בגוגל: מדריך למתחילים

Google My Business (בקיצור GMB או בשמה המגוחך בעברית: "גוגל לעסק שלי" / "גוגל ביזנס") היא הפלטפורמה לעסקים מקומיים של גוגל שבעבר הייתה ידועה כ- Google Places או Google Local (חלק מגוגל פלוס ז"ל). חלק קוראים לזה גם דף עסקי בגוגל או עמוד עסקי בגוגל – כסוג של מקבילה של דף עסקי בפייסבוק.

היום, חשבון גוגל עסקי או Google לעסק שלי היא פלטפורמה עצמאית לחלוטין שכל מי שיש לו חשבון גוגל יכול להירשם אליה. במדריך הבא נלמד מה שצריך לדעת על קידום בגוגל ביזנס ועל האפשרויות של גוגל לעסקים מקומיים.

העסק שלי בגוגל – איך לקדם בגוגל מיי ביזנס?

קידום בגוגל ביזנס / חשבון גוגל עסקי – אז איך מקדמים בגוגל מפות או – איך לשפר מיקומים של העסק בגוגל?

אם אתם פה, אתם בטח רוצים ללמוד על פרסום עסק בגוגל מפות ועל איך מקדמים עסקים בגוגל / דף עסקי בגוגל.

במדריך הבא ארחיב על השימוש בגוגל לעסק שלי ואסביר איך לקדם עסק בגוגל בתוצאות החיפוש – בדגש על שימוש בגוגל מפות.

במידה ולא התכוונתם לקידום עסקים בגוגל מפות – אני אפנה אתכם למדריך שלי על שיווק בגוגל, שסוקר את כל הדרכים לקדם עסקים בגוגל.

ועכשיו – נגיע לחלק העיקרי – איך לקדם את העסק במפות גוגל.

מדריך גוגל לעסק שלי - קידום בגוגל לעסקים או קידום בגוגל מפות

קידום בגוגל לעסקים: איך לקדם עסקים מקומיים בעזרת גוגל לעסק שלי (GMB או Google My Business)?

אז מה זה גוגל מיי ביזנס או גוגל ביזנס – הבנו. עכשיו, איך לקדם עסק בגוגל, או יותר ספציפית: איך לקדם מיקום בגוגל מפות?

כאמור, קידום בגוגל מפות או קידום בגוגל לעסקים בעזרת רשומה של "גוגל לעסק שלי" יכול להיות חזק מאד ולהביא לא מעט לידים, ללא השקעה כספית – רק על ידי פעולות נכונות ועידוד משתמשים לתת ביקורת.

אז איך איך לקדם מיקום של עסק במפות של גוגל? הישארו עימי כמה דקות ואסביר הכל איך זה משפיע על העסק שלכם 😊

איך לקדם עסקים בגוגל בעזרת גוגל מיי ביזנס? במדריך הבא על קידום בגוגל לעסקים מקומיים:

➡️ אני אסביר מה זה קידום העסק בגוגל בעזרת GMB, איך זה מתקשר אל קידום אתרים בגוגל (קידום אתרים "רגיל"), למה זה כל כך עוצמתי ובעיקר – איך לקדם בגוגל מפות

➡️ נלמד איך פותחים כרטיס עסק בגוגל (רישום עסק בגוגל)

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

➡️ קידום מיקומים בגוגל ביזנס – נלמד איך מקדמים תוצאה של גוגל מפות

➡️ איך מקדמים בגוגל מיקום עסק – נראה מהם הפרמטרים המובילים לקידום תוצאות של GMB / Google My Business

➡️ נלמד פיצ'רים מגניבים בגוגל מפות שכדאי להשתמש בהם על העסק שלך

➡️ וגם: איך נותנים גישה, איך פותחים עסק בגוגל מפות ועוד (יש סרטוני הדרכה!)

אוהבים וידאו? מדריך מעשי על קידום בגוגל מפות תוכלו לקבל בסרטון הבא:

איך לקדם עסק בגוגל: מה קידום בגוגל מפות ורישום בגוגל מפות יכול לתת לנו?

לאחר שארחיב יותר על קידום בגוגל מפות ועל איך מקדמים עסקים בגוגל (Google לעסק שלי) או יותר ספציפית – איך מקדמים בגוגל מפות, כדאי לדעת כי קידום בגוגל לעסקים עם "גוגל לעסק שלי" מאפשר לקבל חשיפה לא קטנה בגוגל – ובחינם!

בשביל זה חשוב לדעת איך לקדם מיקום בגוגל מפות, אבל תחילה – איך פותחים עסק בגוגל לעסק שלי?

פרופיל העסק בגוגל: לאחר תהליך רישום עסק בגוגל ואימות עם Google My Business:

  • העסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר מבצעים חיפוש ממקום קרוב אליו או מציינים את מקום העסק הרצוי בחיפוש (לדוגמא: "מסעדות בחיפה").
  • העסק יופיע בחיפוש של מפות גוגל.
  • העסק עשוי להופיע בצד התוצאות או בחלק העליון שלהן עם תמונה ופרטים נוספים (גרף הידע של גוגל) – גם עבור שם העסק, ובמקרים נדירים יותר גם עבור חיפוש גנרי.
  • ניתן להוסיף ביקורות של גולשים וכך למשוך עוד אנשים להגיע למקום.
  • לעסק לא צריך להיות בהכרח אתר אינטרנט (למרות שהדבר רצוי על מנת שיהיה אפשר לקשר אליו מהפרופיל שלו).
  • גוגל יכול "לשאוב" מידע מאתר האינטרנט של העסק (במידה ומחובר לרישום בגוגל לעסקים) ובכך לגרום לתוצאה בגוגל לעסקים להופיע עבור יותר שאילתות בחיפוש האורגני בגוגל

ככה זה נראה לדוגמא:

תוצאה של עמוד עסקי בגוגל
תוצאה של עמוד עסקי בגוגל מיי ביזנס

קידום בגוגל מפות לעסקים – Google My Business בחו"ל

בארצנו הקטנה רישום עסק בגוגל עסקים זה טוב ונחמד, ואפילו מביא פניות פה ושם. אבל בחו"ל, בדגש על ארה"ב – זה הכרחי ויש עסקים שממש חיים על זה.

דוגמא טובה היא התחום הכי "מקורי" של ישראלים שחיים בארה"ב – לוקסמית.

למעשה רוב פעילות הקידום בארה"ב בזירות כאלה הן בדגש על התוצאות הלוקאליות של גוגל מפות/עסקים.

כתוצאה מכך, התפתחה תעשייה ענפה בגוגל מיי ביזנס סביב זה: שירותים שמזייפים ביקורות, שירותי כתובות מזויפות (על מנת לאמת עת העסק), רישומים באינדקסים על מנת לחזק אזכורים וציטטות ועוד ועוד (הרחבה על כך בהמשך).

הסיבה העיקרית שזה כך בארה"ב היא בגלל שהכל שם גדול וזו מדינה ענקית ולכן לא ניתן (וגם אין שום טעם) לקדם עסק ברמה ארצית על ביטויים גנריים שלא יובילו ללידים רלוונטיים וכך כל עבודת הקידום מתבצעת ברמה הלוקאלית – לפעמים גם ברמת השכונה.

בנוסף, בכל מה שקשור למיקומים, גוגל ארה"ב מתקדם עשרות מונים מגוגל ישראל ויודע למשוך בצורה יותר מדויקת מיקומים של המחפשים לפי מיקוד ואזור גיאוגרפי ולתת להם את התוצאות הלוקאליות הטובות ביותר שהוא מוצא.

שירותי קידום בגוגל מפות – יש כזה דבר?

לפני שאסביר על קידום עסק בגוגל וגם על פרסום עסק בגוגל מפות וגם כיצד פותחים עסק בגוגל מפות – אשמח להעביר נקודה.

מה זה בעצם אומר שירותי קידום בגוגל מפות? בתכלס, קידום במפות של גוגל מבוסס לא מעט על ביקורות וחוות דעת של לקוחות.

משמע, קידום מלאכותי שכזה בעצם אומר לזייף הרבה ביקורות שיראו אותנטיות מכל מיני חשבונות מייל. האם אני מעודד את זה? חד משמעית לא. לכן, מעבר למעין תחזוקה שאפשר לעשות לעמודים בגוגל מיי ביזנס, אני לא מאמין שיש באמת שירות אפקטיבי (ולגיטימי) עבור קידום במפות של גוגל.

קידום העסק בגוגל: איך נרשמים לגוגל מיי ביזנס?

לפני שנדבר על איך לקדם בגוגל מפות – בואו נבין איך מוסיפים עסק בגוגל מפות או איך להקים עמוד בגוגל עסקים.

Google לעסק שלי – איך פותחים כרטיס עסק בגוגל?

על מנת להתחיל קידום עם גוגל לעסקים – Google My Business, יש צורך בהרשמה ואימות העסק על ידי גוגל.

פתיחת דף עסקי בגוגל. איך להקים עמוד בגוגל עסקים: השלבים עבור רישום לגוגל לעסק שלי הם כדלקמן:

  1. ניגשים לכאן ולוחצים על הכפתור של הרשמה או משהו בסגנון.
  2. כעת אתם צריכים למלא טופס בסיסי עם פרטים כמו שם העסק, הכתובת, מיקוד, עיר, טלפון ואתר אינטרנט, כמו גם קטגוריה.
  3. חשוב לשים לב לסעיף האחרון בטופס מכיוון שכאן אתם קובעים אם מדובר בעסק שיש לו מיקום פיזי או מדובר בעסק שמעניק שירות במקום של הלקוח (למשל, טכנאים).
  4. במידה ואתם עסק כזה, אתם לא מציינים כמובן את הכתובת שלכם, אלא את אזור השירות שלכם בעזרת אופציה נפרדת אחרי שהעסק כבר רשום.
  5. דבר חשוב נוסף: מכיוון שלא ניתן למעשה להוסיף תיאור לעסק והקטגוריות לא תמיד ספציפיות מספיק, רצוי לכתוב את המהות שלו בכותרת. לדוגמה, "עורך דין לענייני גירושין". שילוב מילות מפתח בכותרת וגם בתיאור של העסק תעזור לכם להשתלב בתוצאות הלוקאליות שגוגל מציגים לפעמים עבור חיפושים רלוונטיים. למידע נוסף על קידום אתרים מקומי.
  6. בשלב הבא אפשר להוסיף תמונת פרופיל ותמונת כותרת (בדומה לפייסבוק).
  7. כעת אתם צריכים לחכות לקבל את קוד האימות בדואר רגיל.
    מהנסיון שלי ברוב המקרים זה לוקח 2-3 שבועות, למעט מקרים בעיתיים כמו כתובת לא מדויקת (למשל במושבים וכאלה) או מקרים אחרים.
  8. אחרי שמגיעה בדואר הגלויה עם קוד האימות, אתם פשוט מכניסים אותו בעמוד הפרופיל ולאחר זמן קצר העסק יתחיל להופיע בפועל בתוצאות של גוגל.

*הערה – יש מקרים בהם האימות של גוגל לעסקים יכול להתבצע על ידי שיחת טלפון, SMS, או אפילו אימות אוטומטי ללא גלויה בכלל.

עד היום לא הצלחתי לפענח למה כמה ואיך, אבל אפשר להניח שלמשתמשים וותיקים יותר עליהם גוגל סומך – האימות יכול להתבצע באחת הדרכים הנ"ל.

קידום בגוגל מפות – על מה חשוב להקפיד על מנת שהעסק יופיע במקום כמה שיותר גבוה?

בוודאי שאלתם את עצמם פעם איך קידום מיקומים בגוגל ביזנס עובד בדיוק. אז איך מקדמים אורגנית מיקומים בגוגל עסקים?

עכשיו אני הולך לדבר על איך לקדם מיקום של עסק במפות של גוגל וכיצד זה שונה מתהליך של קידום אתרים אורגני.

לפני הכל ואם בא לכם – בסרטון הבא אני מדברים על פרמטרים מובילים עבור קידום בגוגל מפות:

קידום בגוגל מפות (גוגל לעסק שלי) או קידום בתוצאות הלוקאליות שונות מקידום אתרים מסורתי, למרות שיש כמה אלמנטים זהים.

עם זאת, מדובר בכלי חזק במיוחד שיכול לגרום לעסק להצליח אונליין, בגדול.

קידום בגוגל לעסקים: דברים בסיסיים שיש לבצע כדי להופיע גבוה יותר עם גוגל לעסק שלי

1. דגמו את הפרופיל שלכם בגוגל לעסק שלי

קודם כל, אם לא מילאתם את הפרופיל שלכם עד הסוף בתמונות, קטעי וידאו וכו', כדאי מאוד לעשות זאת.

זה לא רק יהפוך את העסק שלכם ליותר אמין בעיני גוגל, אלא גם יגרום לו להיראות מושך יותר בתוצאות החיפוש.

אז לא כדאי להתקמצן במידע – הוסיפו תמונות על העסק, מבפנים ומבחוץ, הוסיפו כמה שיותר מידע, בקשו המלצות מלקוחות מרוצים והגבירו כמה שיותר את אטרקטיביות העמוד. אלו דברים קטנים יחסית, אבל בהחלט יכולים לתרום בתהליך של שיפור מיקומים בגוגל עסקים.

2. NAP

שווה להתעכב על מה שנקרא NAP – ראשי תיבות באנגלית של שם, כתובת וטלפון (Name, Address, Phone).

אלו הם הפרטים הכי חשובים של העסק שצריכים להופיע באתר שלו במקום בולט, בדרך כלל בחלק התחתון שלו או עמוד יצירת קשר.

כל רשומה של Google My Business, כדאי שתכיל לכל הפחות – את הפרטים הבסיסיים האלה.

3. אזכורים במקומות אחרים

זה לא מספיק להוסיף את הפרטים האלו לאתר שלכם, וכדאי מאוד שהם יופיעו גם באתרים אחרים.

אלו הם בדרך כלל אתרי אינדקס או אתרים מקומיים אחרים, וגם אתרים כמו פייסבוק. בארץ אלו יכולים להיות אתרים כמו זאפ, דפי זהב, 144 (בזק) וגם פורטלים מתמחים כמו פורטלים של אנשי מקצוע, עורכי דין, איגודים שונים וכך הלאה.

לאזכור של העסק במקומות אחרים (Citations) גם יש משקל רק בנוגע לאמינות שגוגל מייחס לעסק – אחרי הכול, לעסק וותיק ומוכר יהיו יותר אזכורים מאשר לעסק חדש שעדיין צריך לעמוד על הרגליים (למרות שגוגל מנסה לאמת את המידע עד כמה שהוא יכול, לעיתים קורה שהוא מציג פרטי עסקים שכבר לא קיימים).

האזכורים האלו לא חייבים לכלול קישור לאתר עצמו, מה שמאפשר לרשום אותם גם בחבילות החינם שלא עולות כסף.

הדבר היחיד שחשוב להקפיד עליו הוא שיהיה לעסק קישור קבוע בתוך האתר שבו הוא רשום (קישור שגוגל יוכל לסרוק ולאחסן באינדקס שלו).

גוגל לעסק שלי: שדרוג הרשומה העסקית עם סיור וירטואלי בעסק

על מנת להוציא את המקסימום מהתהליך של קידום בגוגל מפות, ניתן להוסיף סיור וירטואלי לבית העסק.

פורסם אצלי בעבר מאמר על Google See Inside – שירות המאפשר לצלם ולערוך סרטון וירטואלי בבית העסק עצמו, בדומה לרעיון של Google Street View. רק צלמים מוסמכים שקיבלו אישור מחברת גוגל יכולים לבצע צילומים כאלה – מידע נוסף תמצאו במדריך.

קידום בגוגל מפות / גוגל לעסק שלי בעזרת פוסטים

פוסטים ב-Google דומים קצת לפוסטים בעמוד עסקי של פייסבוק, והם יכולים לקבל חשיפה גם כאשר ביצעתם חיפוש בגוגל ונתקלתם בתוצאות גוגל לעסק שלי כלשהי.

ככה זה נראה בתוצאות:

דוגמא לפוסט בגוגל לעסק שלי

קידום בגוגל לעסקים: גוגל לעסק שלי וביקורות

כשמדברים על גוגל לעסק שלי, בדגש, על איך לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי – לביקורות טובות יש חשיבות גדולה מאוד.

ביקורות חיוביות לא רק מגבירות את הסיכוי שהגולשים יצרו קשר עם העסק, אלא שיש להן השפעה על הדירוג בגוגל.

גוגל מפעילה בקרה על ביקורות ולכן כתיבת ביקורות מזויפות או מכורות מראש יכולה להיות בעייתית ותגובות כאלה יכולות להיחסם או לא להתפרסם בכלל.

למרות זאת, קרה לי כמה וכמה פעמים שרצו להשאיר לי תגובות לגיטימיות (ומפרגנות במיוחד) אך גוגל גם כן לא אישרו אותן מאיזשהי סיבה.

האפשרות החלופית הטובה ביותר היא לעודד את הגולשים לכתוב ביקורות אותנטיות. אפשר אפילו ליצור קישור מיוחד שיפנה את הגולשים להוספת ביקורת.

עוד דבר שכדאי לדעת: ניתן להוסיף תגובות לביקורות דרך עמוד הפרופיל של העסק במידה וביצעתם לו אימות כפי שהוסבר למעלה.

איך נותנים גישה לאחרים בגוגל לעסק שלי?

הסבר על מתן גישה עבור דף עסקי בגוגל בוידאו הבא:

לא רק קידום בגוגל לעסקים! אם אהבתם את המדריך על פרסום עסק בגוגל מפות, לימדו לקדם את העסק שלכם עם מדריכים נוספים:
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו