אז כמה קשה לקדם את הביטוי הזה (ולמה לא לסמוך על מחשבונים אוטומטים)

כולם יודעים שאחד השלבים הראשונים באסטרטגיה של קידום אתרים היא מחקר מילות מפתח: אילו מילים הכי מתאימות לאתר אותו רוצים לקדם וגם יביאו לנו הכי הרבה תנועה רלוונטית שתעלה את המכירות או הפניות.

בדרך כלל נחלק את מילות המפתח על פי עדיפות מסוימת מכיוון שהתקציב והזמן שלנו הם מוגבלים. כלומר, אילו מילים עדיף לנו לקדם קודם ואילו אחר כך.

אחת מהאסטרטגיות אומרת שעדיף לקדם מילים פחות תחרותיות ומילים יותר תחרותיות במקביל. הסיבה היא שיש לפחות כמה מילות מפתח קצרות או כלליות יותר שכנראה יועילו מאוד לאתר, אך גם הרבה מילות מפתח ארוכות וספציפיות יותר שיעשו זאת.

הנחת המוצא של לא מעט אנשים היא שמילים קצרות וכלליות עם נפח חיפוש גבוה תמיד יהיה קשה יותר לקדם מכיוון שיש להן הרבה ביקוש. לעומת זאת מילים ארוכות עם נפח קטן יהיה קל יותר לקדם. 😏

למרבה הצער, זה לא תמיד המצב ולהסתמך רק על שני המספרים האלו יכולה להיות שיטה מסוכנת.

אנחנו לא יודעים מהי האסטרטגיה של המתחרים הספציפיים שלנו, אילו מילים הכי חשובות להם וכמה בדיוק הם משקיעים בכל אחת מהן.

לפני שנתחיל הנה איך תעשו מחקר מילות מפתח כמו שצריך

איך לא לבדוק רמת קושי של קידום ביטוי בגוגל?

אז קודם כל נתחיל עם מה לא 🙅‍♀️ לעשות: בשוק יש לא מעט כלים שיציגו לצד מילות המפתח של כלי מילות המפתח שלהם גם את קושי הקידום של מילה מסוימת.

אני לא יכול לדעת בדיוק כיצד הם קובעים אותו, אבל מכיוון שרוב הכלים האלו פועלים על סמך ניתוח של קישורים, אני מניח שזהו הפרמטר העיקרי שהם מתחשבים בו.

לכן לא הייתי ממהר לסמוך יותר מדי על הציון הזה שבדרך כלל מתחיל מ1 ומגיע עד 100: אם קושי הקידום שהכלי הזה אומר לי הוא 20 מתוך 100, אז מה זה בדיוק אומר? כמה אני צריך להשקיע בתוכן? כמה אני להשקיע בקישורים, באיזה קצב בדיוק?

אלו אומנם שאלות שגם מחקר מתחרים מקיף לא תמיד יענה לי עליהן, אבל הוא כנראה ייתן לי תמונת מצב טובה יותר בנוגע לסדר העדיפויות של הפעולות שאני צריך לבצע.

מהי החלופה?

החלופה למדידה באמצעות מספרים או מחשבונים היא לצלול אל תוך הנישה הספציפית שלנו ולנסות לדוג ממנה כמה שיותר מידע בנוגע למתחרים הישירים שלנו, המתחרים הכי חזקים (לא מדובר באותו הדבר) וגם איכות התכנים הכוללת שיש ברשת על הביטויים האלו.

כמות המתחרים הישירים

כמה מן המתחרים שלנו מנסים לקדם את הביטוי הזה באופן אקטיבי או בעדיפות עליונה כמונו? 🤔

אחת השיטות לבדוק זאת היא על ידי בחינה של דפי התוצאות הראשונים וכמה עמודים כוללים בדיוק את הביטוי הזה…

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הסיבה היא שסביר להניח שמי שרוצה לקדם ספציפית את הביטוי הזה, ישים אותו בכותרת החיצונית של העמוד (Title).

אם אני רואה שגם בעמודים מרוחקים יחסית (3-4 והלאה) של גוגל הביטוי הזה עדיין מופיע בכותרות, כנראה שיש עליו די הרבה מתחרים ולא יהיה כל כך קל להגיע לעמוד הראשון, אם כי זו עדיין לא תהיה משימה בלתי אפשרית…

יחד עם זאת, גם על הבדיקה הזו אסור לסמוך בצורה עיוורת: אתרים עם רמת אמינות גבוהה (ynet) או אינדקסים נשיתים (של עורכי דין, בעלי מקצוע וכו’) יכולים להגיע למקומות די תחרותיים גם אם אין להם מקדם אתרים שיושב על הביטוי הזה ספציפית. במילים אחרות, לא כל מי שנראה בהתחלה כמתחרה ישיר הוא בהכרח כזה.

עוד בדיקה שאפשר לבצע, במיוחד עם ביטויים שמאוד קשה לקדם היא לשים אותם במרכאות.

המרכאות למעשה אומרות לגוגל להחזיר רק תוצאות שכוללות את הביטוי המדויק בכותרת או במקום כלשהו בדף.

אפשר גם להגביל רק לכותרת באמצעות הוספת הפרמטר intitle: לפני המרכאות.

באמצעות מספר ההופעות האלו, אפשר לקבל אינדיקציה נוספת על הפופולאריות של הביטוי בקרב מקדמי אתרים.

אם אתם לא יודעים איך לעשות מחקר מתחרים לצרכי SEO, הנה סרטון שיעזור לכם

בדיקת מתחרים מובילים

בדיקת מתחרים מובילים היא תמיד דבר טוב, אבל אפשר לקחת את כל העסק צעד אחד קדימה כדי לנסות להבין כמה הם באמת עוצמתיים ולא רק מיהם ומה הם.

מכיוון שרוב טכניקות הקידום עדיין מתבססות על תוכן וקישורים, אנחנו יכולים למדוד את “היחס” ביניהם.

למה אני מתכוון?

אם נניח שיש לי מתחרה עקשן שיושב במקומות הראשונים עבור 2-3 מילות מפתח שחשובות לי, אני צריך לבדוק את איכות הקידום שלו עבור המילים האלו.

קודם כל, אני אסתכל בתוכן עצמו ואראה עד כמה הוא איכותי. אם מדובר בתוכן ברמה בינונית ומטה, סביר להניח שהאתר בכל זאת מצליח לשבת על הביטוי הזה במקום גבוה בגלל פרופיל הקישורים שלו.

לא בהכרח הקישורים שמכילים את האנקור של מילות המפתח האלו.

לשם זאת לא תהיה לי בררה ואני אצטרך בסופו של דבר להשתמש בכלי לבדיקת קישורים. הכלי הזה אמור לתת לי במינימום שבמינימום את סוגי הקישורים, האנקור שלהם וקצב ההוספה שלהם והאם הם Nofollow או Dofollow.

אין כמובן נוסחה אחת נכונה לתמהיל קישורים “נכון” או “לא נכון”, אבל אני כן יכול לדעת כמה התמהיל הזה מאוזן.

הנה למשל דוגמה לתמהיל / פרופיל לא מאוזן ⚖️:

  • קצב הוספת קישורים גבוה של עשרות קישורים לחודש
  • העדפה של מילות מפתח ספציפיות באופן לא פרופורציונלי (יכול מאוד להיות לאלו שאני מחפש)
  • כל הקישורים הם קישורי Dofollow
  • אין קישורים ממותגים או קישורים פשוטים (כתובת הדף, תמונה וכו’)

אם הפרופיל נראה לי מאוזן, אז יכול להיות שיש לי כאן מתחרה לא רע ואני צריך לבדוק אם יש לי מספיק משאבים כדי להתמודד מולו מבחינת השקעה כספית וזמן.

אבל יכול מאוד להיות שאני אראה פרופיל קישורים בעייתי למרות הדירוג הגבוה.

אז איך בדיוק הפרופיל הזה עובד אם הוא לא נראה מספיק טוב?! התשובה היא שגוגל לא תמיד מתנהג כמו שאנחנו מצפים ולפעמיים דווקא מי שהולך לפי כל העצות הכי טובות נשאר מאחורי מי שמשתמש בשיטות זולות ורפטטיביות.

במקרה הזה, אין לי וודאות שיהיה קל לקדם את מילת המפתח הזו, אבל יש לי סיכוי טוב יותר מאשר במצב הקודם.

איכות התכנים שיש ברשת לגבי מילות מפתח שהן לא שיווקיות או מראות על כוונת רכישה

בניגוד למילות מפתח מכרתיות או שיווקיות שאין ממש הרבה מה להרחיב עליהן (“מוסך אגזוזים בחדרה”), יש מילות מפתח שפשוט אין עליהן הרבה מידע באיכות סבירה באינטרנט, לפחות בישראל, ולא בגלל שאי אפשר לכתוב אותו.

אני אתן דוגמה קטנה שנתקלתי בה במקרה: “הסרת תוכנת ריגול לאנדרואיד”. רוב מה שחוזר לי כאן אלו מאמרים מתורגמים או דפים אוטומטים.

יש גם כמה דפים של מעבדות סלולר, אבל הטקסט שם הוא בעיקר שיווקי (“בואו אלינו כדי לבדוק את הטלפון”).

יש גם מאמר מ-ynet, אבל הוא מ-2011…

למרות שזה לא נושא פשוט לכתוב עליו והפתרונות הטכניים גם הם לא כל כך פשוטים, בדיקה של שאילתה מקבילה באנגלית תחזיר לי מידע יותר מפורט שאני אוכל להרכיב ממנו מאמר לא רע.

הרבה עסקים ואנשים חוששים שאם הם יחלקו ידע ומידע מקצועי עם הלקוח, הלקוח כבר לא ירצה ללכת אליהם, אבל בתכל’ס לרוב האנשים אין כוח לעשות את כל העבודה בעצמם אפילו אם יש להם את הכלים לכך והם יעדיפו ללכת אל עסק או אדם שיודע על מה הוא מדבר.

לכן זו לא רק טכניקה טובה לקידום של מילות מפתח, אלא גם להגדלת מספר הפניות באופן כללי.

אם אתם לא סגורים על איך לייצר תוכן לאתר, פרגנתי לכם בסרטון מפורט

סוגי התוצאות

יש הבדל בין מילת מפתח שקל לקדם כתוצאה מסוימת לבין סוגי התוצאות שיופיעו בפועל בחלק הכי עליון של דפי התוצאות. זוהי מגמה שהולכת ומתרחבת בגוגל בשנים האחרונות.

הנה דוגמה: הרבה מילות מפתח שקשורות לשאלות או מדריכים יחזירו בתוצאות העליונות כמה וכמה סרטונים 📽️.

במקרה הזה, גם קידום “איכותי” של דף רגיל לא בהכרח יביא אותו למקום מספיק בולט ונקבל שיעורי לחיצה של אחוזים בודדים (מניסיון).

כאן אני צריך לשקול היטב אם שווה לי לטרוח ליצור סרטון עבור הלקוח שלי (או לתת לו ליצור אותו).

הסרטון הזה בעצמו צריך לעבור אופטימיזציה ליו-טיוב וכנראה גם לזכות ללא מעט צפיות או הצטרפות של מנויים דרכו כדי לעקוף סרטונים קיימים.

עוד דוגמה היא הדוגמה של תוצאות מקומיות: אני יכול לקדם ביטוי כמו “מוסך בנהריה” למקום לא רע בכלל, אבל אם העמוד מופיע מתחת ל”בלוק” של התוצאות המקומיות, אני אתקל באותה הבעיה (וסביר להניח שבתוספת של מודעות ממומנות).

במקרה הזה אני כמקדם אתרים צריך לנצל את הכוח של ניהול רשומות מקומיות ולא ללכת אוטומטית על קידום קלאסי רק כי “כולם עושים את זה”.

למרבה המזל, באמצעות כלים שונים יש דרכים לבדוק את סוגי התוצאות בלי להתחיל להקיש כל פעם עוד ועוד מילות מפתח.

מדריך לסוגי תוצאות

לסיכום

השאלה עד כמה קשה לקדם מילת מפתח כזו או אחרת היא אחת מהשאלות שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו כשאנחנו מכינים אסטרטגיה לקידום מילות המפתח לטווח הארוך.

כלומר, לא רק אילו מילים לקדם, אלא גם באיזו עדיפות.

למרות שאי אפשר לדעת בדיוק עד כמה קל או קשה לקדם מילת מפתח בצורה מספרית (למרות שאנשים אוהבים מספרים ומחשבונים), אפשר לקבל הערכה טובה בתוך הקונטקסט של הנישה שלנו.

כלומר, אילו מילים קל יותר ואילה קשה יותר לקדם מתוך כל אלו שאנחנו מתלבטים ביניהן. אפשר גם לנסות ולהעריך כמה תנועה אני אקבל ממילים מסוימות כדי לא לבזבז סתם אנרגיה.

כמובן שלא מדובר בתעודת ביטוח ותמיד יכול להיות שמה שנראה בפועל יהיה רחוק מאוד מהתחזיות שלנו, אבל בהרבה מקרים הן עדיין יהיו הרבה יותר מדויקות מתחושת בטן או עבודה שמתבססת רק על נפחי החיפוש והאורך של הביטויים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו