כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

אז כמה זמן לוקח לקדם אתרים בגוגל על מנת שיופיעו בראש התוצאות?

שאלה טובה נכון?

כן, אבל התשובה לכך לא פשוטה בכלל…במאמר הזה אסביר למה. סטיי טיונד, כמו שאומרים.

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

כדי לענות על השאלה כמה זמן לוקח קידום אתרים, צריך קודם לשאול איך גוגל עובד ואיך הוא מדרג אתרים.

אז אמנם כתבתי על זה מאמר חופר במיוחד (לחובבי הז'אנר) אבל פה אשתדל להיות תמציתי יותר.

קצרים בזמן? משך זמן קידום אתרים – בתמצית:

3-12 חודשים, בממוצע.

במה זה תלוי? בהרבה דברים:

  • רמת התחרות של התחום בו האתר פועל
  • איכות האתר ונקודת הפתיחה שלו (מבנה, קוד, כמות ורמת התכנים, מהירות ועוד)
  • כמות ואיכות הקישורים המפנים לאתר
  • מקצועיות הבנאדם שמקדם את האתר

בסרטון הבא אני מרחיב קצת יותר על משך זמן לקידום אורגני:

תוך כמה זמן האתר יגיע לדף ראשון?

אתרים חדשים שמתחילים מאפס, לרוב יתחילו לראות תוצאות (הגעה לעמוד הראשון) רק לאחר בערך חצי שנה של פעילות.

חשוב לציין שתהליך ה-SEO הינו הוליסטי שמתבצע על כל האתר ולא רק על ביטויים ספציפיים.

זה אומר, שאם מקדם האתרים שלכם עושה עבודה טובה ויש לו ראייה שיווקית רחבה יותר, הרבה ביטויים הולכים להתקדם על הדרך – גם כאלו שלא כיוונתם אליהם מלכתחילה.

זה בדיוק כל היופי בקידום אתרים – המטרה העיקרית של התהליך זה להגדיל טראפיק אורגני רלוונטי ולא רק לקדם ביטויים ספציפיים.

בשביל שהתהליך יהיה באמת אפקטיבי – מומלץ לעבוד עם מומחה אמיתי לקידום אתרים, ולא רק אחד שמתיימר – כי עבודה נכונה של קידום אורגני משמעותה למקדם את הפוטנציאל של האתר מבחינת חשיפה בגוגל.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בא לכם להתעמק יותר על הגורמים שמשפיעים על משך הזמן שבו ניתן לראות תוצאות בקידום אורגני?

המשיכו לקרוא…

בגדול גוגל מתבסס על כמה דברים כדי לדרג אתרים:

כדי להבין כמה זמן לוקח לקדם אתרים בגוגל, ולמה זה תהליך ארוך, בוא ניכנס קצת לפרטים של איך גוגל עובד למעשה ואיך הוא מנתח תוצאות.

1. התוכן שיש באתר: כמות & איכות

2. התנהגות הגולשים: שביעות רצון, אינטראקציה עם האתר וכו'

3. פרמטרים טכניים: סריקה ואינדוקס (למידע נוסף על איך גוגל עובד), מהירות האתר, רמת אבטחה, התאמה למובייל, אופטימיזציה של תמונות, קוד ועוד.

4. קישורים המפנים לאתר: את זה בכוונה השארתי לסוף.

נכון לכתיבת שורות אלו, גוגל עדיין מתבסס במידה רבה על מדדים של קישורים חיצוניים המפנים לאתר.

נכון, בוצעו המון שכלולים בנושא הזה, בעיקר בכל מה שקשור להתמודדות עם ספאם, אבל עדיין – גוגל לא מצאו תחליף ראוי לנושא של הקישורים.

וכאן בין היתר טמון ההבדל בין אתרים מקודמים ממש ואלו שלא.

כי תחשבו על זה – את שלושת הסעיפים הקודמים נורא קל לבצע: בונים אתר כמו שצריך כבר מהבסיס, דואגים שיהיה מהיר ומאובטח, ומוסיפים לו תוכן איכותי: על פניו, משימה שכל אחד יכול לבצע – גם בעל עסק קטן וגם אימפריה חולשת מדינות.

אבל קישורים? לא ולא…פה יש הרבה אלמנטים שקשה לזייף ואתר חדש שרק נולד לא יכול לקבל כח קישורים חזק על ההתחלה.

בסרטון הבא אני מסביר על קידום אתרים אורגני, משך הזמן שזה לוקח ועוד:

מה מבדיל קישורים מבין שאר הפרמטרים?

שאלה טובה. נכון, לא בעיה להשיג עשרות אלפי קישורים מאיזה הודי בפייבר. אבל הכמות לא משחקת פה תפקיד, אלא בעיקר האיכות. בעל עסק קטן שאף אחד לא מכיר, יהיה לו מאד קשה לקבל קישורים מאתרים חזקים וסמכותיים בתחום שלו.

למה שמישהו ירצה לקשר אליי בכלל?

לעומת זאת, אתרים כמו TheMarker, גלובס ושות' – אלו אתרים שמקבלים עשרות אלפי קישורים, רובם באופן טבעי. ולא רק קישורים, גם סיגנליים חברתיים – לייקים, טוויטים, שיתופים וכו'.

למה? כי הם מייצרים תכנים בערימות. אפשר להתווכח על האיכות אבל עובדתית אלו תכנים שמביאים הרבה טראפיק. ככל שיש טראפיק לאתר = יותר סיכוי שהוא יקבל קישורים ו/או שיתופים חברתיים.

רגע, בלבלת אותי. בשביל קישורים אני חייב טראפיק?

קישורים - מרכיב חשוב בעולם של הקידום האורגנילא, אבל זאת הדרך הטבעית לקבל אותם.

בעולם אידיאלי, ה-Flow הוא פשוט:

  1. גולשים נחשפים לאתר
  2. מתרשמים מאיכות התכנים
  3. מקשרים לאתר / מאזכרים אותו בבלוג / ברשת חברתית שלהם
  4. האתר מקבל קישורים וחשיפה טבעית

נחזור למציאות..

במציאות, עבור רוב העסקים הקטנים והבינוניים שלא מוכרים לאף אחד פרט למי שמתעניין בנישה שלהם (וגם זה לא תמיד), התהליך הוא בדרך כלל שונה משמעותית:

  1. בעל העסק מחפש בגוגל איך לקדם את האתר ולהביא אליו יותר גולשים
  2. בעל העסק יוצר קשר עם מקדם אתרים
  3. ברוב המקרים, מקדם אתרים עושה מחקר מילות מפתח ומתחיל לקשר לאתר ומקביל לבצע אופטימיזציה (במקרה הטוב, יש חברות פח שלא עושות גם את זה)
  4. מנטרים את התנועה והמיקומים לאתר

אתם מבינים לאן אני הולך או שאיבדתי אתכם לגמרי?

למעשה, בתהליך SEO מסורתי אנו יוצרים את הקישורים בצורה מלאכותית, על מנת לקדם את האתר בגוגל, בכדי להביא טראפיק לאתר ולהגדיל את הפניות/מכירות וכו'. עקב הגדלת התנועה, אנו יכולים לקבל לעיתים גם קישורים טבעיים (נדיר אבל קורה).

נכון, זה קצת עקום, נכון, זה נגד ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים…אבל אם רק נייצר תוכן ונשב רגל על רגל אבל אף לא יקשר אלינו בגלל העיניים היפות שלנו. צר לי לאכזב, זה פשוט לא יקרה. נכון, יש תמיד יוצאי דופן, אני יכול לספור על חצי כף יד אחת אתרים שאני מכיר שיצרו תוכן כ"כ איכותי ויוצא דופן שפשוט קיבלו ערימות של קישורים ובעקבות זאת גם חשיפה מוגברת בגוגל.

רוב העסקים בישראל לא פועלים כך בזירה האינטרנטית.

נו שיגעת לי ת'רבאק. כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?!

את האמת. דילגת על לכאן או שקראת? כך או כך, הגענו לתכלס.

כל החפירה לעיל מטרתה בעצם להגיד שלא ניתן לקדם אתר בגוגל במהירות, למעט כמה מקרים בודדים, בגלל איך שגוגל עובד, ובדגש על אלמנט הקישורים שיש בו הרבה מימד של וותק, זמן, ובנייה של כח.

מלבד נושא הקישורים, גוגל באופן כללי יותר חשדן כלפי אתרים חדשים, כי לוקח לו זמן להעריך את "מידת הרצינות" שלהם ולהכריע האם מדובר באתר קיקיוני שמנסה לעשות קופה או אתר לגיטימי שבונה את עצמו בדם, יזע ודמעות.

שורה תחתונה, קידום אורגני לוקח זמן!

כתבתי בעבר השוואה מקיפה בין קידום אורגני ולבין פרסום בגוגל.

אחד ההבדלים הבולטים בין השניים הוא כמובן עניין הזמן. בעוד שניתן להרים קמפיין בגוגל ולהנות מתנועה כבר באותו היום, בקידום אורגני אין כזה דבר.

בסרטון שגוגל פרסמו ועליו גם כתב בהרחבה עידן בן אור, הם ציינו שעל מנת לראות את הפירות של תהליך ה-SEO דרושים לפחות 4 חודשים עד שנה.

זהו הסרטון המדובר:

מהנסיון שלי, אכן אצל רוב האתרים 4-12 חודשים זה פרק זמן מכובד על מנת להתחיל להרגיש שינוי, ולפעמים אף שינוי משמעותי: במיקומי האתר, בכמות הטראפיק וכמובן גם בכמות הלידים/מכירות מהאתר עצמו.

מה משפיע על משך הזמן שלוקח לקדם אתר?

התשובה לכך יכולה להיות מורכבת ויכולה להיות פשוטה. אני אלך על הגרסה הפשוטה:

תחרות.

זאת מילת המפתח. (מי שרוצה תשובה יותר מפורטת – כתבתי מורה נבוכים ללקוח חדש של קידום אתרים)

אני מדבר עם המון בעלי עסקים, הרבה מהם חושבים שהתחום שלהם לא תחרותי כי אין להם הרבה תחרות במציאות.

אבל גוגל זה לא בדיוק המציאות.

גוגל זאת זירה אחרת, והמתחרים שלנו נמצאים שם ולא ברח' ז'בוטינסקי בפתח תקווה.

לכן, רק מה שיש בגוגל רלוונטי לעניין התחרות! כל חברת SEO שיודעת מה היא עושה תגיד לכם את זה.

במילים אחרות = משך הזמן שלוקח לקדם אתר בגוגל זאת פונקציה ישירה של כמות X איכות המתחרים.

בסרטון הבא אני מדגים איך אפשר לבדוק תחרות באופן ידני בגוגל:

הנה כמה Benchmarks רק כדי לסבר את האוזן:

  • תחרות נמוכה בטירוף (תחום סופר נישתי): יכול לקחת 1-3 חודשים להגיע לעמוד הראשון בגוגל על מגוון ביטויים מהתחום ואולי אפילו למקום הראשון.
  • תחרות נמוכה: יכול לקחת עד חצי שנה להגיע לעמוד הראשון
  • תחרות בינונית: חצי שנה – עד שנה להגעה לעמוד הראשון
  • תחרות גבוהה: שנה – שנה וחצי לפחות להגעה לעמוד הראשון
  • תחרות פסיכית: מעל שנתיים להגיע לעמוד הראשון

* סייגים – לכל כלל יש יוצאים מן הכלל.

יש מקרים בהם אתר בנוי לתפארת, מהיר, מאובטח, בעל תוכן מדהים ואחלה קישורים, שיכול להתקדם מהר יותר ממה שצוין לעיל. יחד עם זאת, הנ"ל משקף, מניסיוני העשיר, את מצב העניינים בגוגל נכון לכתיבת שורות אלו.

כמובן שקצת קשה להסביר מה זה תחרת נמוכה, גבוהה, בינונית וכו', וכל תחום כולל בתוכו ביטויים שהם גם כאלו וגם כאלו – אבל זוהי אינדיקציה כללית בלבד.

איך אני יכול לדעת עד כמה התחום שלי תחרותי?

דבר ראשון, קשה לדעת באופן מדויק. גם מקדם אתרים מנוסה לא תמיד יודע להעריך את זה.

יש כלים כאלו ואחרים שמנסים להתחקות אחר גוגל ולהעריך רמת קושי, אבל אין אף כלי שיכול לתת לנו את המידע הזה במדויק.

שוב, אין כזה דבר!

הנה למשל צילום מסך מתוך כלי שבין היתר עושה ניתוח מתחרים ומעריך את רמת הקושי לכבוש את המקום הראשון בגוגל (או לפחות להגיע לעמוד הראשון).

הערכת תחרות על הביטוי קידום אתרים

הביטוי הנבדק במקרה הזה – "קידום אתרים". ביטוי שנחשב בעיני רבים לאחד התחרותיים בארץ.

בא לכם לזרום איתי ולהתעכב שניה על הדוגמא בשביל הכיף? יאללה.

הציון שהתקבל: "אפשרי" (Possible). ציון די סתמי.

אבל מה שיותר מעניין – 46/100.

וואו, זה רק מראה כמה אנחנו קטנים ביחס לחו"ל.

אם "קידום אתרים" הוא ברמת קושי של 46 מתוך 100 בלבד, אז כמה פאקינג זמן ייקח כדי לקדם מונחים עם ציון 70? 80?

דרך אחרת להסתכל על זה: מדובר בכלים לא אמינים במיוחד, שמנתחים פרמטרים מסוימים בעשיריה הראשונה בגוגל ולפי זה קובעים ציון די שרירותי לרמת התחרות.

ברשותם עוד דוגמא קטנה מכלי ישן נושן (אבל עדיין שווה) – Market Samurai:

צילום מסך מתוך מרקט סמוראי

גם כאן, אנחנו רואים ניתוח של עשרת התוצאות הראשונות בגוגל – בפרמטרים של On-Page + Off-Page. בדוגמא לעיל אפשר לראות למשל כמה זה מגוחך להסתמך על ציונים מכלים לבדיקת קישורים כמו Majestic ושות', שכן אין קשר בין הציונים שלהם (בעיקר (CF + TF) לבין המיקומים בגוגל.

דרך נוספת ופשוטה בהרבה, שכל אחד יכול לבצע עם עצמו, זה לשאול את גוגל את השאלה הבאה:

"כמה עמודים יש באינדקס שלך שבהם מופיע הביטוי X".

את זה נעשה באמצעות החיפוש הבא, נמשיך עם הדוגמא של "קידום אתרים":

חיפוש קידום אתרים בגוגל

נכון לזמן החיפוש, יש כ- 1640000 תוצאות בגוגל המכילות את הביטוי המדויק "קידום אתרים". זה מספר שבוודאי לא אומר לכם הרבה בשלב הנוכחי, אבל- אם נשווה אותו לביטוי אחר מאותו התחום, נקבל תוצאה שונה לחלוטין.

למשל:
seo-small-search

פער מכובד, נכון?

כבר דיברתי על הבדיקה הזאת כמה פעמים בבלוג, כי היא פשוטה ודי מוצלחת. גם כאן אין שום ערובה ושום דבר ודאי, אבל זאת דרך מאד קלה להבין פחות או יותר את יחסי התחרות בין הביטויים בתחום שלכם.

אם הייתם מבקש ממני לתת רפרנס של הבדיקות לעיל בהתאם למה שכתבתי מקודם, אז ככה:

קידום אתרים – תחרות גבוהה (לא הייתי אומר פסיכית)

קידום אתרים לעסקים קטנים – תחרות נמוכה

כמה מאמרים צריך כדי להתקדם בגוגל?

רגע לפני סיום, אתייחס לסוגיה שעולה די הרבה – כמה מאמרים צריך כדי להתקדם בגוגל.

צריך להבדיל בין השאלה – כמה מאמרים צריך כדי להתקדם בגוגל ובין השאלה – כמה קישורים צריך כדי להתקדם בגוגל.

כשמדברים על מאמרים, לרוב מתייחסים לתוכן באתר עצמו. כשמדברים על קישורים – מדובר לרוב על קישורים חיצוניים.

בכל מקרה, התשובה הזאת משתנה מאד על בסיס רמת התחרות של התחום, וכמובן איכות התוכן והקישורים.

ניתן בהחלט לראות אתרים מקודמים בתוצאות הראשונות עם קישורים בודדים, ויחד עם זאת – בתחומים עם תחרות בינונית וגבוהה – תראו אתרים עם פרופיל קישורים של עשרות ומאות דומיינים מפנים. אז כן חברים, הכל יחסי…

אז כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל? לסיכום…

קידום אורגני בגוגל לא מיועד למי שמחפש תוצאות כאן ועכשיו.

מדובר בתהליך שבמינימום של המינימום לוקח 2-3 חודשים על מנת להתחיל לקצור את הפירות שלו, וגם זה בתחום קלים בטירוף. קידום אורגני זה ריצת מרתון ומיועד לשחקני נשמה וכאלה שרואים לטווח ארוך.

ברוב המקרים, קחו בחשבון תהליך של חצי שנה – שנה לפחות, במיוחד אם מדובר באתר חדש או כזה שלא קודם מעולם, על מנת להתחיל להעריך את מידת האפקטיביות של הקידום. מדריך נוסף שיכול לעזור לכם הוא על מחירי קידום אתרים.

לא מתאים לכם? נסו קידום ממומן בעזרת מערכת הפרסום של גוגל.

אני מקווה שמאמר הנוכחי לא בילבל אתכם עוד יותר, ואם כן – תרגישו חופשי להתייעץ איתי. אפשר להתחיל מלשלוח לי פנייה :-).

מדריכים נוספים שכדאי לכם לקרוא:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו