דף הבית / טיפים קצרים / איך תדעו עד כמה עמוד חשוב באתר מסוים?

איך תדעו עד כמה עמוד חשוב באתר מסוים?

והפעם בפינת הטיפים הקצרים – משהו חפיף שאני כותב ספונטנית בעורך של הוורדפרס אפילו בלי לכתוב בקובץ וורד לפני כמו שאני עושה תמיד…

השאלה איך יודעים עד כמה עמוד באתר מסוים חשוב, או "חזק" (מבחינת היררכיה, קישורים פנימיים, פוטנציאל הקישור היוצא מהעמוד וכו') היא רלוונטית כאשר יש לכם הזדמנות לקבל קישור חיצוני מאתר המסוים, וליתר דיוק מהעמוד הספציפי באתר המסוים.

לא כל הקישורים שווים – "שווי הקישור" (כלומר תרומתו האלגוריתמית לדירוגים עבור האתר המקושר) מושפע מאד מסמכות וחוזק האתר שממנו הוא יוצא, אך לא פחות חשוב זה איפה בדיוק העמוד ממנו יוצא הקישור, ממוקם מבחינת ההיררכיה של האתר, ועד כמה הוא פופולארי באתר עצמו.

במידה ומדובר בעמוד זניח שקשה לנווט אליו – סביר להניח שגוגל גם יודע את זה ולכן אוטומטית העמוד הזה מקבל פחות חשיבות וגם כל הקישורים היוצאים ממנו (בין אם פנימיים ובין אם חיצוניים).

אך במידה ומדובר בעמוד ראשי, כזה שנמצא בתפריט הניווט באתר, ורצוי תפריט עליון או צדדי – העמוד אוטומטית מקבל חשיבות מסוימת, קל וחומר כאשר לאותו עמוד יש קישורים פנימיים טקסטואליים (מעבר לקישורי ניווט הקבועים במבנה האתר) ובנוסף קישורים חיצוניים. מי שרוצה להעמיק בנושא – ישמח לדעת שכתבתי מדריך מקיף על קישורים פנימיים באתר.

הקיצר, נגיע לעניין

אז איך בודקים חשיבות של עמוד באתר מסוים? כמה דרכים:

1.בדיקת תאריך cache אחרון – דרך זריזה אך לא כזו שאפשר להסתמך עליה בכל המקרים (מיד הסבר למה)

איך זה עובד? כאשר נמצאים על העמוד שרוצים לבדוק, הולכים לשורת הדפדפן ומוסיפים בהתחלה את הפקודה cache:, או לחילופין מחפשים את זה בגוגל. אם לדוגמא, אני רוצה לדעת מתי גוגל שמר גרסה אחרונה מדף הבית שלי, אבצע את החיפוש הבא בגוגל:

cache:danielzrihen.co.il

מה שאני אקבל זה גרסת מטמון של העמוד עם חלק אפור כזה למעלה שמציין לי את התאריך והשעה שבה גוגל אינדקס לאחרונה את כתובת ה-URL הספציפית הזאת. בהקשר זה כתבתי מדריך קצר על איך לאנדקס עמודים בגוגל במהירות.

  • הערה – תלוי במבנה האתר, אך לפעמים השורה האפורה הזאת לא תופיע מכל מיני סיבות (אלמנט מסוים בקוד שמסתיר את זה למשל), מה שעושים במקרה כזה, ניכנס לview-source ובחלק העליון של הקוד עצמו נוכל לקבל את המידע.

הבעיה העיקרית עם השיטה – היא עוזרת לנו רק כאשר תאריך הcache האחרון הוא ממזמן (= למעלה מ3 שבועות). זה מצביע על כך שהעמוד הספציפי באתר הזה לא נסרק בתדירות גבוהה מספיק וזה יכול להיגרם עקב סיבות שונות (האתר עצמו לא מספיק חזק ולא נסרק בתדירות גבוהה, העמוד עצמו לא מספיק מקושר באתר עצמו / עמוק מדי בהיררכיה וכו'). אם תאריך הcache האחרון הוא מהימים האחרונים – זה לא אומר לנו הרבה. כי יכול להיות שהאתר עצמו נסרק בתדירות גבוהה ויכול להיות שבדיוק עלינו בפוקס על תקופה שבה העמוד התאנדקס, למרות שלפני כן זה לא קרה חודשיים. למי שיש קצת נסיון בתחום יכול לבצע בדיקות משלימות ולהבין מהו התרחיש הסביר יותר.

אנקדוטה קטנה בהקשר הזה – קרה לי לא פעם ולא פעמיים, שערכתי עמוד מסוים בויקיפדיה ובאותו הרגע הוא היה מאונדקס לאחר השינויים! מדובר על שניות בודדות. תבינו שזה נתון פסיכי ומצביע על הסמכות המטורפת ותדירות הסריקה הפסיכית של האתר הזה (במקרה של ויקיפדיה גוגל בעצם הוא "בן בית" ולא עוזב לעולם.. :-))

2. סריקה באמצעות Screaming Frog – "מה, עוד פעם התוכנה הזאת?" כן! עוד שימוש לצפרדע הצורחת – היא לבדוק עד כמה עמוק עמוד מסוים נמצא בהיררכיה של האתר.

איך זה עובד?

  • כרגיל, נכנסים לצפרדע ומריצים סריקה על הדומיין המבוקש
  • לאחר מכן, כאשר אנחנו נמצאים על לשונית Internal, נרשום בתיבת חיפוש מצד שמאל את הURL המדויק שמעניין אותנו לבדוק.
  • ברגע שהוא יימצא על ידי הסריקה, נרצה לחפש מהו העומק שלו בהיררכיה של האתר – כלומר כמה קליקים מדף הבית נדרשים על מנת להגיע לעמוד. עושים זאת על ידי גלילה ימינה חזק של המסך הראשי של התוכנה, על שנמצא פרמטר בשם Level – המשמעות שלו, היא העומק של העמוד הספציפי בהיררכיה של האתר. כך זה נראה לצורך המחשה:
    עומק של היררכיה באתר
  • בטכניקה זו ניתן לעשות עוד הרבה דברים – כמו למשל להנגיש עמודים פנימיים באתר שלכם שאתם רוצים לחזק.

לסיכום

יש כמובן עוד המון דרכים לבדוק חוזק של עמוד מסוים באתר, אבל רציתי שזה יהיה טיפ קצר, לא נראה לי שממש הלך לי, אה?

בכל מקרה – אנצל גם את ההזדמנות לאחר שנה טובה לכל קוראי הבלוג 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

פרגונים עם UTM

איך לפרגן לאחרים בדרך יצירתית באמצעות URL Builder

והפעם – טיפ קצר ונחמד, שיעזור לכם לפרגן לבעלי אתרים אחרים כך שבמוקדם ובמאוחר הם ...

בניית אתרים לעסקים קטנים

רוצים להעשיר את המאמרים שלכם? כך תעלו תמונות בכל מקום

אני חובב גדול של שימוש בתמונות במאמרים. הן מעשירות את המאמר (הן עבור גולש והן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה