המדריך להקמת אתרי תמיכה משודרגים

כמעט כל מי שעוסק בקידום אורגני, משתמש באתרי תמיכה בצורה כזו או אחרת. לאתרי תמיכה נוצר מוניטין, איך לומר, לא משהו. לפני שנצלול לעומק הדברים הייתי רוצה להתייחס למושג הזה.

מה זה בעצם אתר תמיכה?

אתר תמיכה, אתר תשתית, אתר לווין, רשת אתרים לקידום בגוגל – כל אחד קורא לזה בשם אחר, אבל בתכלס – מדובר בדרך כלל באתר שכל יעודו הוא לשמש פלטפורמה לפרסום מאמרים והוצאת קישורים מהם – לצורך חיזוק אתרי לקוחות והחלפות מאמרים וקישורים.

אני פחות אוהב את ההגדרה "אתרי תמיכה", כי אוטומטית נוטים לזלזל בזה ולהגיב בבוז לכל הצעה של שת"פ / החלפה עם אתרים כאלו, למרות שיש אתרי תמיכה חזקים מאד וגם יותר מאתרי לקוח מסוימים. הגישה שלי היא פחות להתעסק בסמנטיקה והגדרות אלא יותר כל מקרה לגופו. בהקשר הזה כתבתי מדריך על כלים לבדיקת קישורים ולמה צריך להתייחס בחשדנות לנתונים מהכלים האלה.

יתר על כן, אתרי תמיכה הם נכסים לכל דבר ועניין – הם חלק מהעסק שלנו, אנו משקיעים בהם כסף (תשתיות, אחסון, תוכן, דומיין וכו') ולכן צריך לקחת אותם ברצינות וכך גם אחרים יקחו אותם ברצינות (כולל גוגל, אם בונים אותם נכון) והם יניבו פירות לטווח הארוך.

לכן, החלטתי לכתוב מדריך שיעשה סדר בנושא והרי הוא לפניכם.

לפני הכל – למה זה כל כך חשוב להקים אתרי תשתית עצמאיים?

את דעתי בנושא (שנכתבה בדם!) על הקמת רשת אתרים לקידום אתרים בגוגל תמצאו בסרטון הבא:

* למרות שכאמור, אני לא אוהב את ההגדרה, אשתמש כאן בצמד המילים "אתרי תמיכה" על מנת שתהיה לנו שפה משותפת 🙂

כל מה שצריך לדעת בשביל להקים אתרי תמיכה משודרגים

1. בחירת הדומיין

עניין הדומיין לא קריטי במיוחד, אך רצוי שיהיה בעל שם קליט ואף בעל פוטנציאל "מיתוגי" ולא רק רצף גנרי של ביטויים. במידה וקונים דומיין מיד שנייה או דומיין פנוי שיש לו היסטוריה – כדאי לבדוק היטב את הסחורה ולוודא שלא מדובר בדומיין זבל עם קישורי ספאם, דומיין שעצם רכישתו מפרה זכויות יוצרים ודברים נוספים (זה נושא בפני עצמו).

2. אחסון

בחירת האחסון היא חשובה, במיוחד כאשר מקימים מספר די גדול של אתרי תמיכה. להלן כמה כללי אצבע לבחירת אחסונים לאתרי תמיכה:

  • כמו בכל אתר, חשוב מאד לבחור באחסון מהיר ואיכותי (בין אם בארץ ובין אם בחו"ל), עם uptime של 99.9% לפחות, אפשרות לגיבויים אוטומטים, ממשק נוח (בדרך כלל cPanel אך כל אחד והעדפותיו…), תמיכה, זמן תגובה טוב וכו'.
  • לפזר את האתרים על פני אחסונים שונים או אחסון עם C Class וכתובות IP שונות. זה חלק קריטי מבחינת גוגל (לקריאה מעמיקה בנושא). אתם לא רוצים לשים את כל הביצים בסל אחד. למרות שקשה מאד להסתיר מגוגל את הבעלות על האתרים לאורך זמן, מומלץ לעשות זאת ואם אפשר גם לרשום את הדומיינים עם שמות אחרים בכל פעם (למשל פעם בשם פרטי ופעם על שם החברה / קרובי משפחה וכו').
  • חלוקה נושאית על פני האחסונים. לדוגמא: אם יש לכם 3 אתרים בתחום הפיננסים, 3 בתחום של נופש ופנאי ו3 בתחום של עריכת דין, ויש לכם 3 אחסונים שונים – פזרו כל אתר באחסון אחר, וככה תגיעו למקסימום גיוון של אתר בנישה מסוימת פר אחסון.

3. עיצוב ומיתוג

לא צריך לקחת מעצב על ולהשקיע אלפי שקלים בעיצוב, אבל מספיק לבחור תבנית וורדפרס (הפלטפורמה החביבה של אתרי תמיכה) שהיא לא ברירת המחדל ושלא תיראה כמו עוד מליון אתרים אחרים, לקשקש איזה לוגו נחמד בכמה דקות (הנה כלי נחמד שיעזור לכם לעשות את זה) ולדאוג באופןן כללי שה Look & Feel של האתר יראו סבבה. למשתמש המנוסה זאת עבודה של חצי שעה-שעה לכל היותר.

המטרה – לאותת (הן לגוגל ולהן למבקרים) שיש פה אתר עם אבא ואמא ולא עוד אתר פח שאף אחד לא משקיע בו. נכון שאין מה להשוות בין מראה מוקפד ומושקע של אתר לקוח לבין אתר תמיכה שאפשר להרים בחצי שעה, אבל ההשקעה המינימלית הזו עדיפה מכלום ותשתלם לאורך זמן.

4. קישורים חיצוניים ובניית סמכות

למעשה, צריך להתייחס לאתרי תמיכה כאתר לקוח לכל דבר, או סוג של לקוח "לייט" עם תקציב צנוע. מה שזה אומר, שגם לאתרים האלו צריך לבצע קידום (על אש קטנה / בהתאם ליכולות והתקציב), לבנות קישורם איכותיים ומגוונים ככל הניתן ובאופן כללי לטפח אותם לאט אבל בטוח. באופן אישי יש לי גם אקסל ייעודי בו אני מבצע מעקב אחר קישורים חיצוניים המפנים לאתרי התמיכה שלי.

אתר תמיכה שרק מתפרסמים בו מאמרים עם קישורים יוצאים אך לא מקבל קישורים נכנסים בעצמו לא שווה הרבה ובעצם ערך הקישורים ממנו יכול להיות אפסי או אפילו שלילי. המטרה שלכם היא לאותת לגוגל שיש פה אתר רציני וככל שהסמכות שלו תעלה הקישורים ממנו יהיו שווים יותר – הרי זאת המטרה שלנו מלכתחילה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הכללים:

  • לא לקשר בין האתרי תמיכה, אתם לא רוצים להפגין בצורה כל כך בוטה שיש לכם רשת אתרים. כל אתר צריך לעמוד בפני עצמו.
  • אם בא לכם לעשות טסטים של קישורים עם האתרי תמיכה (קישורים מרוסיה וכו') – עשו זאת רק אם לא אכפת לכם "לשרוף אותם".
  • ניתן ומומלץ לפתוח פרופילים חברתיים לכל אתר תמיכה, לתחזק אותם ולשתף מהם מאמרים המתפרסמים באתר מדי פעם.

5. תוכן וקישורים יוצאים

כאמור, אתרי תמיכה מתבססים בעיקר על תוכן שכל תכליתו היא להוציא קישורים חיצוניים לאתרים אחרים. יחד עם זאת, אין זה אומר שהוא צריך להפוך לחוות ספאם ולמטרה קלה עבור האלגוריתם של גוגל.

הנחיות לניהול נכון של תוכן וקישורים יוצאים:

  • בחירת תחום ספציפי. אחד הדברים החשובים זה להקים אתר תמיכה לפי תחום/נישה. לא אתר "כללי" כמו אתרי מאמרים אלא אתר שיהיה רלוונטי לתחום מסוים של נושאים ולא יחרוג ממנו. לרלוונטיות יש חשיבות גבוהה הן לדירוג של האתר והן לקישורים היוצאים ממנו.
  • תוכן ראשוני ללא קישורים. בכל הקמה של אתר תמיכה, מומלץ לדאוג מראש למשהו כמו 10-15 מאמרים מבוססי לונגטייל (אם אפשר לקבל גם טראפיק לאתר על הדרך, למה לא) בתחום בו עוסק האתר ולפרסם אותם בהדרגה ללא קישורים חיצוניים. למידע נוסף על כתיבת מאמרים.
  • יחס נכון בין תוכן לקישורים. אתם לא רוצים שכל מאמר באתר תמיכה שלכם יכיל קישור חיצוני. נסו לשמור על כלל של משהו כמו מאמר אחד ללא קישור חיצוני על כל 4 מאמרים שכן. זה לא משהו שחקוק בסלע אבל זה יחס סביר יחסית שיעזור לכם למצב את האתר כאתר נורמלי ולא כזה שכל מטרתו היא לפרסם קישורים.
  • מומלץ לשלב גם קישורים פנימיים. גם באתרים שמוציאים קישור חיצוני וגם בכאלה שלא, ניתן ומומלץ לשלב מדי פעם קישור פנימי לעמוד רלוונטי באתר – שוב, בעיקר כדי לתת מראה של אתר אמיתי.
  • השקיעו במדיה עשירה. מומלץ ואפילו חובה לשלב תמונות במאמרים ובתקצירי מאמרים, סרטונים במידה ויש, וכל כלי עזר ויזואלי שיעשיר את התכנים באתר.
  • תנו כותרות מבוססות לונגטייל. במקום להעניק למאמרים שמתפרסמים כותרות סתמיות כמו "רשלנות רפואית", תהיו יותר ספציפיים ותנו לזה כותרת כמו "מה עושים במקרה של רשלנות רפואית" – זה ייקח לכם שניה יותר, אבל יגדיל משמעותית את הסיכוי לקבל טראפיק מחיפושי לונגטייל לאתר. למה בכלל צריך טראפיק באתר תמיכה? הסבר בסעיף הבא.

6. מוניטיזציה

מוניטיזציה משמעותה הפיכה לכסף – כלומר שימוש במה שקיים על מנת לייצר הכנסות. אתרי תמיכה מושקעים שעם הזמן מקבלים טראפיק יכולים לשמש גם ככלי לעשיית כסף. ברוב המקרים לא מדובר בסכומים מפלצתיים, אבל אם ההכנסה תכסה על עלות הדומיין והאחסון השנתיים – מה רע?

כמה רעיונות לייצור הכנסה מאתרי תמיכה:

  • אדסנס – תוכנית השותפים מבוססת מודעות של גוגל. אחת הדרכים הקלות ביותר לעשות מוניטיזציה לאתרים. כל מה שצריך הוא לפתוח חשבון, לייצר גדלים של מודעות ולשתול את הקוד באתר שלכם. כמובן שניתן לבצע אופטימיזציה למודעות עם הזמן אבל זה נושא למדריך בפני עצמו. עוד על גוגל אדסנס.
  • תוכניות שותפים – גם תוכניות שותפים היא דרך קלה יחסית להכניס עוד כסף, סוג של שגר ושכח: פותחים חשבון, בוחרים את התחומים הרלוונטיים ומקבלים קוד להטמעה באתר. זה יכול להיות באנרים, לינקים רגילים, פופ אפים / פופ אנדרים, מודעות חכמות עם רוטציה ועוד מגוון כלים. למדריך מלא על שיווק שותפים. על הדרך ממליץ גם לקרוא את המדריך על עצמאות כלכלית והכנסה פסיבית.
    בארץ פועלות כמה חברות כאלה: WeSell, Clickon, Sekindo, 3ad ועוד. כמו כן ישנן תוכניות שותפים נישתיות של אתרים ספציפיים ובחו"ל יש עוד עשרות ואף מאות כאלו.
  • מכירת קישורים – כן… (ליאור שליין סטייל)

7. חיבור לאנליטיקס ול- Search Console

נכון, מדובר באתרי תמיכה – אבל זה לא אומר שלא צריך לדעת מה הולך שם מתחת למכסה המנוע. מומלץ מאד לחבר את האתרים לאנליטיקס ולכלי מנהלי אתרים של גוגל (המהדרין אף יפתחו מייל ייעודי לכל אתר על מנת לבצע "הפרדת רשויות"). עם הזמן, יצטברו נתונים מעניינים שיוכלו לעזור לכם לשפר את האתרים, לדוגמא תוכלו לקבל מושג מאיזה ביטויים מוצאים את האתר (לפעמים מקבלים שם רעיונות שלא חשבנו עליהם בכלל), וכך ניתן לקבל רעיונות לנושאים (או לפחות טייטלים) למאמרים שמתפרסמים באתרים ולהגדיל בקלות יחסית את הטראפיק.

אמ;לק (ארוך מדי, לא קראתי)

אתרי תמיכה הם אתרים לכל דבר, ונכס חיוני לעסק של שיווק באינטרנט. התייחסו לאתרי תמיכה כאתר לכל דבר – חישבו עליו על מעין לקוח קטן והשקיעו במראה, בתוכן ובקישורים שלו. עם הזמן, האתר יצבור כוח וטראפיק – אותם יהיה ניתן למנף להכנסות, לשת"פים עם אחרים וכמובן לחיזוק אתרי הלקוח שלכם.

רוצים להוסיף? כיתבו לי בתגובות 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו